Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lion Air passenger plane crashes off coast of Bali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Anything lower than MDA whilst not visual, is a little late in my humble opinion..

    Originally posted by 19 of 77 View Post
    Just finished reading the report. They flew a perfectly serviceable aircraft into the sea.

    Amazing nobody was killed.

    I guess this answers my question in the previous thread about whether Indonesian Captains will make a go-around or not (20 feet is a little late imho).

    The culture in this part of the World is not compatible with what is required to operate aircraft.

    Comment


      #17
      Mis ik iets bij de gevlogen uren over de afgelopen periode?

      PiC:
      last 90 days: 297h8m
      last 60 days: 20h51m

      277 uur gevlogen in 30 dagen? De limiet ligt toch ergens rond de 110 uur?

      Comment


        #18
        Op een gegeven moment worden goedkope piloten dus toch een stuk duurder: Als ze je nieuwe vliegtuigen in de zee gaan parkeren.

        Blij dat ik deze open deur even kon intrappen.

        Comment


          #19
          Originally posted by Final-Glide View Post
          Anything lower than MDA whilst not visual, is a little late in my humble opinion..
          Agreed, however, the people that made the report aren't asking the right questions...

          I think it is bloody obvious WHAT happened. (Pilots were not visual, approach continued, plane hits water) Those are only statements of FACT.

          The real questions that should be asked, and preferably answered, is WHY did the PIC think he could get away with continuing the approach, without being visual? Or how much pressure was on the pilots NOT to perform a go around? What does that say about the safety culture in this airline? How is this going to improve? What about the SIC? Why did he not overrule the captain? Why did they not see the need to wait for 5 minutes until the shower had passed? What does THAT say about training (use of weather radar, and unfortunately common sense?) What about the recurrents? There are strong rumours that this company doesn't actually perform the recurrents, but just falsifies the documents. Has this been investigated? If I look at the hours flown before the crash, I find it hard to believe that these guys have actually flown these hours...

          Comment


            #20
            277hrs in 30 dagen?! Dat is zo'n 9-10hrs per dag, uitgaande van 0 off days.. Ik wist dat de urengrens wat anders lag daar, maar dat lijkt me idd erg onwaarschijnlijk

            Comment


              #21
              Volgens mij moet het een schrijffoutje zijn, en zijn het 200 uur in de laatste 60 dagen of zo. 10 Uur offblock op een dag in een 737 is niet te doen.

              Ik kan het nog niet geloven waar die cowboys mee bezig zijn zeg. Dus zo'n 300 voet onder het minimum denkt de co: "Hmmm, dat wordt een captains approach vandaag, jammer van de landing", en gaat vervolgens stilletjes zitten luisteren hoe de RA all the way naar beneden telt zonder dat hij een baan ziet. En dit is geen p2f groentje, dit is iemand die al jaren in de cockpit zit. En de captain schijnt te denken dat je vanuit een NPA met zo'n shiny 737 NG vast wel op de threshold uitkomt als je maar lang genoeg wacht.

              En dan pas go-around roepen als je zeker weet dat het niets meer kan worden. Nou ja, in ieder geval is de serie van overruns gebroken. Als ze daar niet in staat zijn om Lion air uit de lucht te halen, dan mag Garuda wel weer op de zwarte lijst.

              Comment


                #22
                Originally posted by Cpt Oveur View Post
                Ik kan het nog niet geloven waar die cowboys mee bezig zijn zeg. Dus zo'n 300 voet onder het minimum denkt de co: "Hmmm, dat wordt een captains approach vandaag, jammer van de landing", en gaat vervolgens stilletjes zitten luisteren hoe de RA all the way naar beneden telt zonder dat hij een baan ziet.
                Misschien kan iemand die nu bij Lion Air vliegt dit bevestigen of ontkennen, maar volgens deze thread op PPRuNe moeten F/O's onder de 5000' met hun tengels van de stuurknuppel afblijven. :stapelge:

                Understand Lion Air has issued a notice to pilots that all take off and landings and operations below 5000 ft must be conducted by the captain. This in response to many incidents such as tail-strikes caused by inexperienced first officers. The F/O's are allowed to handle the aircraft only above 5000 ft.
                Originally posted by Cpt Oveur View Post
                En dit is geen p2f groentje, dit is iemand die al jaren in de cockpit zit.
                Uit dat preliminary report;
                License : CPL
                Date of issue : 20 February 2010
                Date of joining company : 25 April 2011
                Total hours : 1,200 hours
                Total on type : 923 hours
                Lijkt mij juist een typisch schoolvoorbeeld van P2F; brevet gehaald, jaartje werkeloos/solliciteren, een CPL met 1200 uur total time waarvan 923 op de 737 bij Lion Air in de afgelopen 2 jaar.

                Ik denk dat de rest van de wereld vast en zeker staat te trappelen om piloten met Lion Air in hun CV aan te nemen als hun duurbetaalde "flap and gear lever operator" P2F contract is afgelopen.

                "Bek dicht houden, nergens met je poten aanzitten en uren loggen," dat is pas ervaring waarnaar men op zoek is in de moderne luchtvaart in 2013!

                Comment


                  #23
                  Oude memo van vorig jaar die door de piloten is tegengehouden (niet mogelijk ivm wetgeving zoals je zult begrijpen). Na het incident zijn er geen wijzigingen doorgevoerd.

                  Bron: Hollandse FO die voor deze heren (op contract en niet p2f) vliegt.

                  Comment


                    #24
                    Twee weken geleden nog mogen vliegen met een ex FO van Lion air.
                    Niets mis mee en een ding is zeker, hij had geweldig leren opletten!!!.

                    Comment


                      #25
                      Misschien wat makkelijk deze.. Als lion co heb je, met een captain die alles doet, lekker veel tijd voor andere dingen. Zoals schaken en 'instagrammen' ..

                      http://instagram.com/p/ZtCmH2IWgT/

                      Comment


                        #26
                        Eindrapport is uit:

                        http://www.dephub.go.id/knkt/ntsc_av...20released.pdf'

                        Helaas gaat men weer niet ver genoeg. Let ook even op de 'ervaring' van de F/A's... Verder niks te leren, helaas.

                        Comment


                          #27
                          link werkt hier niet

                          Comment


                            #28
                            http://news.aviation-safety.net/2014...crash-at-bali/

                            Comment

                            Working...
                            X