Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanname Transavia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vanuit het bedrijf snap ik het wel, maar daar wordt het niet minder zuur van voor die al aangenomen mensen.

Comment

Originally posted by fokkerkoning! View Post
      Vanuit het bedrijf snap ik het wel, maar daar wordt het niet minder zuur van voor die al aangenomen mensen.
      Welke "al aangenomen mensen " dan ?

Comment

Er zijn een aantal mensen die al een jaartje of 3 op de plank liggen. Hele selectie doorlopen maar geen startdatum. Nu zijn deze kandidaten op papier nooit aangenomen maar de manier waarop dit gespeeld is verdient geen schoonheidsprijs. Maar dat heeft de KLM nu eenmaal zo beslist.

Comment

De 'plankers' hebben gesolliciteerd bij een bedrijf waar netjes in de CAO is gedefinieerd dat men 4% mag inhuren. Voorheen waren dat mannen van Parc of KLM-ers, en sinds afgelopen jaar zijn dat KLS-ers....

Niets nieuws dacht ik zo...

Comment

Maar inhuren van alleen KLS'ers is voortrekkerij. Al deze sollicitanten hebben moeten betalen voor hun sollicitatie, dat is direct in de pockets gegaan van KLM. Als je mensen om geld vraagt moet je ze in ieder geval gelijk behandelen.

Deze situatie verdient geen schoonheids prijs.

Comment

De mensen die "op de plank lagen" , liggen daar ook niet meer. Vorig jaar was er heel kort sprake van een eventuele verkorte aanname procedure voor deze selecte groep, maar dit ging uit eindelijk niet door. En nu is de plank leeg.

Comment

Ja zo ken ik er nog wel een paar. Ik denk dat we met zn allen best begrijpen wat er bedoelt wordt! Maar goed, zo denk ik erover. Ik denk dat deze discussie eindeloos is.

Comment

Heb uit behoorlijk betrouwbare bronnen vernomen dat erover gesproken wordt om trans in de toekomst ook KLS-only te maken voor normale contracten....

Comment

Zou me niets verbazen aangezien de KLS-ers vanaf 2010 geen aanspraak meer hebben op een sollicitatie bij de KLM....

De groep KLS-ers die voor deze zomer zijn geselecteerd komen ook allemaal uit de klassen vanaf 2010. Slechts eentje uit 2008 maar die had vorig jaar al een zomer bij Trans gevlogen. Alle anderen die vorig jaar bij Trans zaten zijn opgeschoven naar o.a. TUI in Stuttgart.

Comment

---
                      Last edited by Thermiekvogel; 21-02-2014, 11:15.

Comment

Uuhh, wacht even. Bedoel je dat trans alleen nog ab initio's af wil nemen van de KLS, of bedoel je dat trans in navolging van de KLM ook de deur sluit voor ervaren vrije markters à la 'check en double check of het hoogst haalbare ook voor jou haalbaar is'?

Dat laatste zou jammer zijn.

Comment

---
                          Last edited by Thermiekvogel; 21-02-2014, 11:14.

Comment

Originally posted by fokkerkoning! View Post
                            Heb uit behoorlijk betrouwbare bronnen vernomen dat erover gesproken wordt om trans in de toekomst ook KLS-only te maken voor normale contracten....
                            Hartstikke leuk dat daar over gesproken wordt hoor, maar Trans heeft de afgelopen 3 jaar niemand vast in dienst genomen. En met de groeiplannen die er op dit moment (niet) zijn, gaan er de komende jaren echt geen 80 KLS-ers per jaar worden aangenomen. In theorie klinkt het leuk, maar in de praktijk zal het allemaal wel meevallen.

Gr.
                            FF

Comment

Originally posted by Thermiekvogel View Post
                              Ik begrijp je laatste stuk niet helemaal over check en double check en vrije markters?
                              Een kleine geschiedenisles.
                              Dat is een directe quote uit de Telegraafadvertentie van de KLM in 2007, toen ze een pilotentekort hadden op de Fokker 50. Tientallen (honderden?) gequalificeerde en ervaren pilotenen hebben gereageerd, mensen die voor gerenommeerde maatschappijen in Europa vlogen, soms zelfs als gezagvoerder, maar dat was niet goed genoeg voor de KLM. Je moest double checken of je wel de KLS/NLS/Luchtmact/MLD op je CV had staan, anders was het hoogst haalbare gewoon niet haalbaar, volgens de KLM. Zelfs een astronaut bij de Nasa zou er niet doorheen zijn gekomen, want geen NLS.

Ach...de jongens die toen zijn aangenomen zijn nu allemaal coco (en ik gun het ze verder graag, op hun 55ste lachen ze ons weer uit ;))

Comment

---
                                Last edited by Thermiekvogel; 21-02-2014, 11:14.

Comment

Working...
                                X