Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vervanging

De 400BCF is een uitstekende keuze voor MP.
    De leaseprijs ligt laag en beduidend minder dan een nieuwe 400F.
    Als over ongeveer 8 jaar de MD11 en 400BCF vervangen wordt kan MP naar 1 single cargofleet (=747-800F of 777F).
    Daarmee is er geld over voor 767-vervanging (A350/B787/B777-200).
    Overigens heeft MP zijn schuldenlast significant verlaagt, zie jaarverslag, had dit ook als winst kunnen wegschrijven.
    Prima toekomst!
    N.B. Niets dan lof voor MP maintenance, verrichten uitstekend werk ook voor KLM en KLM Cityhopper.
    Last edited by Tailhookdriver; 14-06-2006, 22:28.

Comment

EHAM: wat een onzin verhaal. Get your facts right.

Comment

..................
        Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:22.

Comment

Originally posted by 76-er
          @ Kliko: Zelfs de BUH is ook al verkocht, met winst zowaar. Bron: Verberk. Voor wat de dispatch reliability betreft: De BCF's zijn qua leeftijd vergelijkbaar met de huidige 767 vloot, en wanneer de betrouwbaarheid daarvan enige indicatie is, zit het wel goed. Bovendien hebben de BCF's veel minder uren en cycles dan de 76jes. En last van Etops hebben ze ook al niet.

Voor wat betreft de 744F vs de 742F heb je gelijk. Ik meen dat de baas van LHC bij de aflevering van hun laatste MD11F een donderspeech heeft gegeven met zware kritiek op Boeing, waarbij hij liet doorschemeren dat-ie nog liever nieuwe 200F's wilde dan 400F's.

En tot slot: MP kan de nieuwe 744F, 748F en 772F gewoon niet betalen. It's that simple.
          De MP 767's komen 1x per etmaal op AMS, de 747's 1x in de 3 dgn. KLM en MP Maintenance verschilt ook nog eens. Verder verschillen de onderhoudscontracten aanzienlijk met 767 carriers in de USA en Europa vwb spares tov de contacten voor de 747's in Azie. JAL is in elk geval niet zo happig om een concullega uit de brand te helpen bij een AOG. De vergelijking tussen 767 en 747 gaat dus niet helemaal op.

Comment

Originally posted by Tailhookdriver
            N.B. Niets dan lof voor MP maintenance, verrichten uitstekend werk ook voor KLM en KLM Cityhopper.
            Ja, vandaar dat Rossie ingehuurd moet worden voor de KLC Fokkertjes!
            Het is hier wel erg pro MP zeg!
            Helaas hoor ik van paxen anderen berichten.

Comment

Bla bla bla bla...
              Wat een intelligente onderbouwde posts plaats jij EHAM.
              Get a life! Ennuh... Vlieg vooral niet met MP. Je zou het toch eens wel leuk vinden.
              De pax waar jij het over hebt... Zitten die nu bij Arkefly aan boord naar Fortaleza? Dan weet ik (en vele anderen) wel hoe afgewogen hun opinie is...

laterssss

Comment

.............
                Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:22.

Comment

Rossie is alleen ingehuurd om de werkdruk te verlagen aangezien mp-td enorm veel werk heeft.
                  En zover ik weet is KLC tevereden.

Comment

XXX
                    Last edited by Sjakie; 01-12-2008, 23:01.

Comment

................
                      Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:23.

Comment

Turbulentie.nl is geniaal!

Dit soort reacties zijn gewoon konings!

Titel : Gevaarlijk
                        Auteur : Hassan
                        : 22 Januari 2006, 11:42
                        Ervaring is : negative
                        Datum ervaring : 2005/11/14
                        In taal :
                        Vluchtnummer : MP643
                        Vliegtuigtype :
                        1e keer met deze airline : yes
                        Vertrokken van : Amsterdam
                        Geland op : Miami

Heb gevlogen met vliegtuig martinair. Het was erg gevaarlijk. Vliegtuig schudden de hele tijd de hele vlugt. Piloot slechte piloot. eten was ook niet lekker. terug was beter piloot maar eten was niet lekker.

Comment

Ik hoef geen copy, paste van turbulentie.nl te doen want iedereen weet dat deze berichten niet objectief zijn.
                          Wil alleen maar aangeven dat MP niet meer de service heeft van weleer.
                          De grote concurrentiestrijd zal hier echt wel mee te maken hebben maar het kost ze volgens mij wel passagiers.
                          Ik gaf ook alleen maar aan dat, naar mijn idee, MP zich beter alleen op Cargo kan richten vanwege de goede resultaten en ervaring daarmee.
                          En wat betreft Rossie, MP maintenance zal het best druk hebben maar als er van de 56 kisten 15 tegelijk AOG staan zet ik toch grote vraagtekens bij de kwaliteit van deze maintenance.

Comment

Die kisten die AOG staan heeft te maken met onderdelen die niet geleverd kunnen worden omdat deze niet meer worden gemaakt. Vaak moet er een onderdeel worden uitgebouwd naar de shop en dan komt hij weer terug. Dit heeft niets te maken met MP-maintenance. Wanneer je een Fokker wilt vliegen moet je er rekening mee houden dat er niet genoeg spares zijn te krijgen.

Kijk eens naar de eigen vloot van B767/MD11 die blijven vliegen ondanks de leeftijd/vlieguren.

Comment

Beste Eham,

Naar "jou idee" is MP maintenance debet aan die 15 aog's....
                              Met deze stelling geef je wederom aan de voorkeur te geven aan "gissen" en "conclussies" trekken op basis van zeer gebrekkige kennis zonder de achterliggende feiten te kennen.
                              Laten we lekker on topic blijven en niet te veel aandacht besteden aan dit soort gegal van iemand.

Groet

Comment

..............
                                Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:23.

Comment

Working...
                                X