Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

    Hoi
    Hoe zit het eigenlijk met de vervanging van de Boeing 767 van Martinair in de toekomst??? Het is lang geleden dat wij hier in de Airwork-forum hebben gediscussieerd. We weten dat MP komende jaren 5 Boeings 747-400SCF krijgt voor de vervanging van Boeings 747-200's. Heeft Martinair al leasecontract met SALE uit Indonesie al verlengd t.b.v. airbussen 320's? Martinair heeft 1 Airbus 320 te leasen van een andere leasemaatschappij, de PH-MPF. Of is er nog een verrassing van MP verwachten zoals wizjingen in de vlootsamenstelling?

    Bij de KLM is hard druk bezig om aan nieuwe tijpes vliegtuigen te zoeken voor de vervanging van MD-11's, en de kandidaten zijn Airbus A350-800 of 900 en Boeing 787-3, 8 of -9. KLM heeft zoals via al lang bestaande geruchten ook nog belangstelling voor een Boeing 777-300ER, voor de vervanging van oudere Boeing 747-400. Maar de Boeing 747Advanced is ook een goede kanshebber om oudere Boeings 747-400 van de KLM te vervangen.

    Berven

    #2
    Dit geldt uiteraard voor zover de dauwpuntstemperatuur gelijk is of lager dan Cl-max (binnen de JAR-OPS dan).

    Was dit een vraag of een betoog?

    Comment


      #3
      Dit is Berven's stijl. Hij geeft een aanzet tot discussie.

      Comment


        #4
        N293PA: Er is nu eenmaal een verband tussen de dauwpuntstemperatuur op Okeechobee traffic en de kwaliteit van de popcorn daar. :grijns:

        Comment


          #5
          ..............
          Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:20.

          Comment


            #6
            Martinair is sinds maandag een studie begonnen voor de vervanging van de huidige 6 767-300ER vloot.

            Ik denk dat ze vervangen gaan worden door de Boeing 787-900 of de Airbus 350-900.

            Comment


              #7
              Boom Air, waar haal jij je info vandaan?

              Comment


                #8
                Gisteren was ik in MPhangar 4 of 32 en daar waren ze met een 76 bezig voor een A-check, toen hoorde ik dat ze aan deze studie bezig waren over de 76 vervanging!

                Comment


                  #9
                  ................
                  Last edited by 76-er; 16-09-2010, 10:20.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by 76-er
                    Boom is talking BS, trust me.

                    MP kijkt al veel langer naar de vervanging van de 76, maar het klopt dat men er dit jaar serieus werk van wil maken nu het 744BCF programma op de rails staat. Alleen kan MP kijken wat ze wil, zolang onze Franse en Deense vrienden weigeren hun medewerking te verlenen komt er helemaal niks...
                    MP is toch niet 100 procent eigendom van de KLM, toch maar 50 procent? En de Denen hebben toch alleen maar het zeggenschap over de MP cargo gedeelte?

                    Comment


                      #11
                      Tja, wat kan ik daar nog aan toevoegen.....

                      Comment


                        #12
                        76-er, volgens mij niet veel meer dan dat je in je post van 20:54 al zegt:)

                        Anyway, het is wel een vervelende situatie waar MP in aan het geraken is. KLM heeft geen geld om te investeren, en Mearsk wil het niet. Als er niet binnen nu en maximaal 2 jaar een beslissing genomen wordt betekend dat men op ICA gebied de boot mist, doordat de 767 dan te duur wordt en te oud tov de concurrentie.

                        Hopen dat het niet zover komt maar dat er snel een koper wordt gevonden die wil bouwen aan de toekomst. Ik gok dan op de A350. Dit is qua crew- en mx communality mijns inziens het best, dat in combinatie met de A320. Want Europa IT productie heb je ook nodig om de T/O ICA te laten vliegen bij je.
                        Last edited by RTFM; 06-01-2006, 22:24.

                        Comment


                          #13
                          We merken het van zelf wel wat er gaat gebeuren, het is wel interesant genoeg om te horen dat MP er volop mee bezig is en dat de vervanging ook echt nodig is.

                          Comment


                            #14
                            De laatste anderhalf jaar is de 767-300ER sterk in waarde gestegen (lease-/koopprijs), dit zal MP zeker ten goede komen en ze extra tijd geven om na te denken over een eventuele vervanging.

                            Comment


                              #15
                              son of a gun

                              Vrijwel alle 76'en (ik geloof behalve mcj) zijn de laatste jaren via een sale/leaseback constructie gefinancieerd, er valt daar dus niet veel aan te verdienen. Deze zomer wil de MAC een extra bus(A320) leasen (wet of damp lease) om het tekort in zomercapaciteit op te vullen, want er wordt maar 1 MD11 omgebouwd voor waarschijnlijk maar 2 maanden. Echter de goedkeuring hiervoor door de vakbond kan nog een flink probleem worden aangezien er al 2 x een wetlease geaccordeerd is voor de MIA-SJO ops. Een derde lease zien de meeste vliegers niet zitten (en terecht). Dus wie weet zijn er binnenkort weer F/O's nodig voor de bus(is entrytype). Er worden nu 3 BWK's omgeschoold naar F/O A320 dus de rest zal van buiten moeten komen.
                              Het is in trollenland wel heel stil, zelfs Verberk zegt dat ie nog niet gesproken heeft met de nieuwe aandeelhouder. Verdacht! Hoop dat er op de achtergrond iets positiefs bekokstoofd wordt.

                              You're as gay as a 3 dollar bill, jeepers creepers!

                              Comment

                              Working...
                              X