Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanname Martinair

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Speedy
    En waarvoor kiezen zij..........een ab-initio.
    En iedereen leefde nog lang en gelukkig :haha:

Comment

Het kan me NIET voorstellen dat Martinair binnen 5 jaar iemand met 180 uur gaat aannemen (waarvan 10 uur 'heavy' Seneca:grijns: )

Comment

Originally posted by Line Up Behind
        ...., is dus 15 crews voor 2 vliegtuigen, gemiddeld 7,5 per vltg. Dat is heel normaal.
        Heel normaal??????? Op een vliegschool misschien......

Groeten, Leij

Comment

Waarom denkt iedere KLS-er / NLS-er meteen dat zij in aanmerking komen. misschien zijn ze wel heel tevreden over mensen van MP vliegschool of Rob van de Sigtehorst...???
          Die jongens hebben nooit met het hoofd in de wolken gelopen en de gedachte van luchtvaatmaatschappij x... komt wel
          By the way red baron, het is hoofD vliegdienst...kleinigheidje maar bedankt voor het posten

Comment

Originally posted by matsu

By the way red baron, het is hoofD vliegdienst...kleinigheidje
            Idd.....een kleine geitje :D

Comment

misschien zijn ze wel heel tevreden over mensen van MP vliegschool
              :grijns: nu dat is een heel ander verhaal... ga maar effe zoeken op de site.. :o

Comment

Originally posted by pilootje
                :grijns: nu dat is een heel ander verhaal... ga maar effe zoeken op de site.. :o
                En wat zegt de site?
                "De luchtvaart is een gestaag groeiende bedrijfstak. Niet verwonderlijk dus dat er grote (?) behoefte is aan goed opgeleide piloten. Martinair vliegschool biedt lesprogramma's die (....) uitstekend aansluiten op de wensen van gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals KLM, Martinair en Transavia."

Naar mijn weten is er nog nooit iemand van de Martinair vliegclub direct bij KLM, Martinair en Transavia aangenomen. En dat ze 'bezig zijn' om direct entries naar Martinair te krijgen is een lokkertje wat ze tien jaar geleden al riepen toen ik een proefles deed. Not, dus.

Comment

Is het niet een beetje laat dat er nu pas mensen worden aangenomen voor 2 vliegtuigen.
                  De airbus komt in de derde week van April, welke niet een toevoeging aan de vloot is maar een vervanging van de uitgefaseerde b757. De MD11 is wel een toevoeging maar pas na de zomer. Zou de die 30 vliegers toch wel een 1 april grap zijn, of wellicht zijn het er minder dan 30 of heeft MP misschien een planningsfoutje gemaakt, of zijn er andere plannen (bv nog grotere vrachtgroei in de toekomst)
                  Wie het weet mag het zeggen. Een vreemd verhaal blijf ik het vinden.

Comment

De derde A320 is wel degelijk een toevoeging, de 75 is al vervangen.
                    Omdat men inderdaad te lang heeft gewacht met het opleiden van crews voor deze extra kisten, met name de cmdrs, gaat MP vliegers inhuren..
                    Voor de A320 Franse instructeurs van Airbus en voor de MD11 gepensioneerde captains van MP..Gepensioneerde captains?!? Ja, hoe dat met die leeftijd dan zit > Geen idee!
                    Voor de duidelijkheid; het gaat dus om een tekort aan gezagvoerders, dit uiteraard tot grote ontevredenheid van de huidige f/o's die al 6 tot 8 jaar rechts zitten.

Aahh non..Alors!N'est pas les croissants dans le KLM centre d'aviateurs..!Merde!

Aparte gang van zaken.

Salut

Comment

@ vne junkie
                      Welk vliegtuig heeft dan de B757 vervangen? B757 is ergens eind 2003 uit de vloot gehaald. Klinkt eigenwijs, maar ik heb toch bij het rechte eind. De derde airbus vervangt de B757

Comment

Informatie van Red Baron en Ocho Garden klopt.

Bounty 53 zegt:

"Ga er niet vannuit dat "martinair" AI´s gaat plaatsen ! Hebben ze nooit aan gedaan"

Bounty 53: Controleer eerst je info voordat je onzin op het board zet. De huidige hoofd opleidingen van de KLS is vorig jaar met pensioen gegaan bij MP. Daar was hij chef vlieger op de MD-11. Hij is als ab-initio bij MP begonnen vanuit de RLS met nog een aantal mensen (ruim 30 jaar geleden toen de KLM niet aannam). MP heeft zo'n 10 jaar geleden wederom een aantal mensen van de KLS/RLS (rond de overgangstijd) aangenomen. Ook zij waren ab-initio's. MP is, voor zover ik verneem, zeer teverden over die groep. Ook heb ik vernomen dat zij zeer te spreken zijn over de ab-initio's die zij van de NLS hebben aangenomen.Of er typerated mensen worden aangenomen en/of ab-initio's weet ik niet. Maar ik ben zeker niet verrast indien er een aantal KLS- ers (of toch NLS-ers.....:p: ) naar MP gaan.

Comment

denk je nou echt als je tientallen nederlandse goed opgeleide vliegers met verschillende jaren ervaring op moderne vliegtuigen op file hebt staan gaat kiezen voor een stelletje over het paard getilde pilootjes die net hun CPL op zak hebben.

Pas als de registers met vliegers met relevante ervaring en goed profiel leeg zijn dan wordt er gekeken naar de vliegscholen.

En zo ver is het nog lang niet.

Comment

Rond 2000/2001 vloog Martinair met 3 747's, 6 MD11's, 6, 767's en 2 757's. Totaal is 17 kisten. Nu hebben ze een vloot van 4 747's, 6 MD11's, 5 767's en 2 Airbus A320's. Totaal 17 kisten. Dus de extra A320 en MD11 lijkt mij uitbreiding.

Comment

volgens mij moet je de vloot van 2003 vergelijken met 2004 en niet met 2001. Je hebt piloten nodig omdat je gaat groeien tov de vorige planperiode. Natuurlijke uitstroom is voorzien en wordt elk jaar op geanticipeerd.

Comment

270/55G75:

Of die lieden over het paard getild zijn, laat ik graag aan een ander over om te beoordelen. Ik voel mij niet aangesproken (ben zelf vrije markter). De onderneming beslist immers wie er in dienst wordt genomen. In het gehele aanname-proces spelen vele factoren en belangen een rol. Wat die factoren zijn en welke wegingsfactoren daaraan gekoppeld worden, is voor ons niet altijd even zichtbaar. Ik zeg dus niet dat ik denk dat het KLS-ers of NLS-ers zullen worden, ik kijk er echter niet van op als het wel zo is. Dit ondanks het feit dat er vele mensen met veel ervaring (o.a. ikzelf) ook in aanmerking komen.

Comment

Working...
                                X