Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martinair Crew in Argentinië

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Martinair Crew in Argentinië

Al nieuws?
    Het is verassend stil hierover.
    Worden ze al ergens van verdacht?
    Ik vlieg ook wel eens in die contreien en Ik moet er niet aan denken dat achterin bij mij een paar kilo wordt gevonden...

Van de VNV website:

Deze week is in Buenos Aires een partij drugs aangetroffen in een toestel van Martinair. Diverse medewerkers, waaronder de 3 vliegers die met dat toestel hun vlucht zouden uitvoeren, zijn gearresteerd in afwachting van onderzoek naar de herkomst van deze drugs.

Het behoeft geen betoog hoe groot de impact hiervan voor de betreffende vliegers en hun thuisfront is. Martinair en de VNV doen er achter de schermen alles aan om deze situatie voor deze vliegers tot een goed einde te brengen. Vandaag is een afvaardiging van Martinair en de VNV in Argentinië aangekomen om de vliegers ter plekke ook persoonlijk te kunnen ondersteunen.

In het belang van de vliegers zullen wij terughoudend zijn in onze communicatie.

Comment

Duidelijk Dogleg. Dank je. Nog altijd vast dus helaas.

Comment

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...e-nog-niet-uit

Comment

Ze zijn na 13 dagen vrijgelaten. Gaat nog een staartje krijgen denk ik. Wat een verschrikking moet dat zijn geweest....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1403...jn-vrijgelaten

Comment

Originally posted by Kaasfondue View Post
            . Wat een verschrikking moet dat zijn geweest....
            Het was 13 dagen, geen 13 jaar.

Comment

Originally posted by Europe-American View Post
              Ik denk daat hij bedoelt de onzekerheid voor wel of niet vrijlating, zeker met het verhaal Julio Poch in het achterhoofd. Je kan daar jaren in voorarrest zitten.

Comment

Comment

Jezus man, probeer je eens in hun situatie te verplaatsten. Onschuldig, zonder enig contact met je familie in een high security gevangenis in Argentinië met de ervaringen van Poch in je achterhoofd. Dan is elke dag te lang.

Dat realiseer jij je toch ook wel?

Comment

Uiteraard is elke dag er eentje teveel, en natuurlijk is het voor die lieden geen pretje. Ze hebben al mijn sympathie - tenzij blijkt dat ze inderdaad fouten hebben begaan/schuldig zijn.

Het woord "verschrikking" is echter al te zwaar vocabularium. Net nu dezer dagen de naam "Auschwitz" in het nieuws circuleert, dat is pas een verschrikking.

Comment

Originally posted by Max Rate View Post
                      Jezus man, probeer je eens in hun situatie te verplaatsten. Onschuldig, zonder enig contact met je familie in een high security gevangenis in Argentinië met de ervaringen van Poch in je achterhoofd. Dan is elke dag te lang.

Dat realiseer jij je toch ook wel?
                      Oh ze zijn onschuldig?
                      Net als Poch?
                      Niet om te katten ( maar toch even)
                      Wat zou jij vinden van een freighter crew met een kist op Schiphol waar ze 82(85?) kilo Coke op vinden?
                      En voorarrest is 13 dagen voordat ze worden vrijgelaten?
                      Zijn we het al vergeten van de NL’se mariniers notabene die waarschijnlijk jarenlang coke hebben gevlogen vanuit Aruba/Curaçao.
                      Wij hadden een kist in de afgelopen weken die 18 uur aan de grond is gehouden in Zuid Amerika met een lading bloemen voor NL.
                      Ons cateringbedrijf in Bogota is van de ene dag op de andere gesloten omdat er pakketjes werden verstopt door de zoon van de eigenaar. Kleine hoeveelheden (losse kilo’s denk ik) dus begin er niet over dat ik hier niets over te melden mag of kan hebben.
                      Last edited by Europe-American; 29-01-2020, 22:21.

Comment

Oh ze zijn onschuldig?
                        Net als Poch?
                        Niet om te katten ( maar toch even)
                        Wat zou jij vinden van een freighter crew met een kist op Schiphol waar ze 82(85?) kilo Coke op vinden?
                        En voorarrest is 13 dagen voordat ze worden vrijgelaten?
                        Zijn we het al vergeten van de NL’se mariniers notabene die waarschijnlijk jarenlang coke hebben gevlogen vanuit Aruba/Curaçao.
                        Wij hadden een kist in de afgelopen weken die 18 uur aan de grond is gehouden in Zuid Amerika met een lading bloemen voor NL.
                        Ons cateringbedrijf in Bogota is van de ene dag op de andere gesloten omdat er pakketjes werden verstopt door de zoon van de eigenaar. Kleine hoeveelheden (losse kilo’s denk ik) dus begin er niet over dat ik hier niets over te melden mag of kan hebben.
                        Waar heb je het allemaal over?!

Punt is dat het vreselijk is om als onschuldige vlieger 13 dagen vast te zitten in een Argentijnse gevangenis, terwijl je weet dat een voorarrest soms jaren kan duren..

Comment

https://www.ad.nl/binnenland/klm-hee...inie~a3b3e058/

KLM heeft z’n ‘drugsvliegtuig’ terug, piloten nog in Argentinië

Het Martinair-vliegtuig dat twee weken terug in Argentinië aan de grond moest blijven omdat er 82 kilo drugs in bleek te zitten,
                          is vrijgegeven en komt terug naar Nederland.

De drie Nederlandse piloten die waren aangehouden,
                          moeten nog steeds in het Zuid-Amerikaanse land blijven.
                          Dat meldt een woordvoerder van KLM.

30-01-20, 17:36 Laatste update: 17:41
                          Na een grondige technische inspectie zal het toestel uit Argentinië vertrekken,”
                          aldus de woordvoerder.

,,Martinair zal de vrachtoperatie op de Argentijnse luchthaven voorlopig niet hervatten.”

De Argentijnse autoriteiten doen nog onderzoek naar de smokkelpoging.

Comment

Originally posted by Bobermo View Post
                            Waar heb je het allemaal over?!

Punt is dat het vreselijk is om als onschuldige vlieger 13 dagen vast te zitten in een Argentijnse gevangenis, terwijl je weet dat een voorarrest soms jaren kan duren..
                            ....en ze zijn bij voorbaat onschuldig.......because?

Comment

....en ze zijn bij voorbaat onschuldig.......because?

Omdat dat staat in het artikel van het AD: "De drie piloten zijn geen verdachten meer."

Als jij ooit in een of ander guur land met een niet of nauwelijks bestaand rechtssysteem komt vast te zitten, hoop ik voor je dat je baas niet zo reageert zoals jij nu reageert..

Comment

Working...
                              X