Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martinair??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Martinair??

    Bestaat Martinair nog of is het inmiddels failliet danwel compleet opgegaan in KLM?
    Ben ff de laatste stand van zaken kwijt.....

    #2
    Ah, een Martinair-topic! Dat wordt weer een gezellig avondje Airwork met popcorn op de bank... :angel:

    On topic: Martinair bestaat nog steeds. Het is echter behoorlijk verkleind, is volledig eigendom van AF-KLM en doet alleen nog maar vrachtvluchten.

    Comment


      #3
      MP bestaat niet meer, alleen nog in naam (AOC) en een groepje van pakweg 90 vliegers die bijna allemaal over 10 jaar met pensioen zijn. Al het ondersteunend personeel is nu KLM'r. De 'vloot' is volledige eigendom.

      Comment


        #4
        Ik heb een 747 van hun wel eens in Miami gezien.
        Kon wel een wasje gebruiken.
        ;)

        Comment


          #5
          Originally posted by Europe-American View Post
          ...
          Kon wel een wasje gebruiken.
          ;)
          Nee man, vrachtkisten mogen er best wel een beetje gebruikt uitzien!

          Comment


            #6
            ...waar haalde
            https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...-van-aircastle
            zijn informatie vandaan?

            Nou, hier vandaan dus:
            http://www.nieuwsbladtransport.nl/Ni...mpaign=ntemail

            Comment


              #7
              ...voor eventuele geïnteresseerden:
              https://www.cargoforwarder.eu/2017/0...into-the-past/

              Comment


                #8

                Het gaat weer goed met Martinair Cargo
                19 januari 2018 11:36 FORS WINSTHERSTEL

                Martinair Cargo heeft over het boekjaar 2016 een nettowinst behaald van 41 miljoen euro.


                http://www.nieuwsbladtransport.nl/Ni...mpaign=ntemail

                Comment


                  #9
                  Blijft mooi:

                  Comment


                    #10
                    Gisteren was blijkbaar de behandeling van het hoger beroep in de OvO cargo zaak. Het Hof zal waarschijnlijk op 17 april uitspraak doen. Wie was er bij de behandeling? Herhaling van zetten geweest?
                    Dit is wat de vnv erover te zeggen heeft: (copy paste van de vnv site)

                    Vandaag vond bij het gerechtshof aan het IJ te Amsterdam de hoger beroep zitting plaats in de OvO-cargo rechtszaak. Deze werd door 152 (voormalig-) Martinair vrachtvliegers ingesteld nadat hun eisen in eerste aanleg werden afgewezen. (https://www.vnv.nl/news/martinair-ca...laim-afgewezen)
                    De groep vliegers eist indiensttreding bij KLM op basis van de wetgeving overgang van onderneming (OvO) inclusief volledige senioriteit, functie en salaris. Mocht OvO worden afgewezen, dan is de tweede eis indiensttreding bij KLM vanwege redelijkheid of goed werkgeverschap. Alle partijen hebben hun zienswijzen toegelicht en de drie rechters streven er naar om een arrest op 17 april te wijzen.
                    Voor de VNV is deze zitting een laatste episode uit een vervelende periode van interne strijd tussen twee korpsen, niet aangenomen akkoorden met vangnetten en vele rechtszaken. Deze periode willen wij na de uitspraak afsluiten en achter ons laten. Wij willen samen met de Martinair-leden vooral vanuit de huidige positieve onderlinge relatie aan de toekomst blijven bouwen.

                    Comment


                      #11
                      Vandaag is de OvO claim afgewezen.

                      Reactie bestuur van de VNV:
                      Bij arrest van 1 mei 2018 heeft het gerechtshof Amsterdam geoordeeld dat er geen sprake is van een overgang van onderneming zoals door een groep (voormalig) Martinair-vrachtvliegers werd geclaimd. Ook de aanvullende eisen zijn afgewezen. De Martinair-vrachtvliegers zijn dus niet van rechtswege bij KLM in dienst gekomen.
                      Het VNV-bestuur kan zich de teleurstelling van de eisers voorstellen, maar wil met de verbeterde verhouding met de Martinair-leden de blik verder op de toekomst richten. Het bestuur hoopt dat alle betrokkenen in de uitspraak zullen berusten (er bestaat nog een mogelijkheid van cassatieberoep bij de Hoge Raad).

                      Comment


                        #12
                        https://uitspraken.rechtspraak.nl/in...howbutton=true

                        Comment


                          #13
                          https://www.nieuwsbladtransport.nl/l...inst-halveren/
                          Martinair Cargo ziet winst halveren

                          Jaarcijfers

                          Martinair Cargo zag in 2017 de nettowinst meer dan halveren van 41 miljoen euro naar 18 miljoen euro.

                          Dat blijkt uit het deze maand bij de Kamer van Koophandel gedeponeerde jaarverslag van de KLM-dochter over het afgelopen jaar.

                          13 September 2018 11:52

                          Het resultaat voor belastingen van Martinair, dat met vier B747-400F’s exclusief vrachtvluchten uitvoert voor KLM Cargo, kwam uit op 21,1 miljoen euro. Ook dat was een forse afname vergeleken met 2016, toen het operationele resultaat nog op 39,9 miljoen euro uitkwam.

                          Het afgelopen boekjaar leverde voor de Nederlandse vrachtvervoerder verder een omzet van 274,2 miljoen euro op. Daarvan kwam 241 miljoen voor rekening van de vrachtvluchten. Het overige deel kon worden toegeschreven aan het dochterbedrijf Regional Jet Center voor het onderhoud van de vloot van KLM Cityhopper en de vliegschool in Lelystad.
                          ...meer via
                          https://www.nieuwsbladtransport.nl/l...inst-halveren/

                          Comment


                            #14
                            10 procent winst marge is enorm hoog!! Wat was de omzet het jaar daarvoor? Zal wel iets boekhoudkundig aan de hand zijn.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by Snifferduct View Post
                              10 procent winst marge is enorm hoog!! Wat was de omzet het jaar daarvoor? Zal wel iets boekhoudkundig aan de hand zijn.
                              10%+ is de norm op dit moment in de Luchtvaart (low-cost uitgezonderd) met de huidige kerosine prijzen. In de goedkope jaren goed financieel aansterken zodat je de moeilijke tijden kan overleven.

                              Comment

                              Working...
                              X