Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vlootafbouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vlootafbouw

    Iemand bekend met het verlopen van de lease data van de FF? Luisterend naar het succesvolle management van KLM-MP cargo zal de vloot afgebouwd worden als er een kist kan worden geretourneerd. Het runnen van iets anders dan KL passage lijken de hotshots helaas niet te kunnen.

    #2
    Originally posted by c150 View Post
    Iemand bekend met het verlopen van de lease data van de FF? Luisterend naar het succesvolle management van KLM-MP cargo zal de vloot afgebouwd worden als er een kist kan worden geretourneerd. Het runnen van iets anders dan KL passage lijken de hotshots helaas niet te kunnen.
    Stuur me ff PM met je mailadres, dan stuur ik je een bestandje toe waarin de data staatn zoals ik ze heb..

    Comment


      #3
      Toch maar even voor algemeen gebruik gepost:
      De MCP, MCR en MCS zijn in eigendom en kunnen er op elk gewenst moment uit.
      De rest van de leasetermijnen heb ik dikgedrukt.

      Voor de MCY is er nog de mogelijkheid tussentijds op te zeggen is mij verteld. De MPS heeft het langste overeenkomst

      Direct op te zeggen/uit te faseren: 3 stuks
      2015:2 stuks
      2016 (+begin (januari) 2017): 6 stuks
      2018: 2 stuks, waarvan 1 er eerder opzegbaar is.

      747-400F:

      PH-CKA,6345,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
      PH-CKB,6363,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
      PH-CKC,6510,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F",2016-02-02
      PH-CKD,7310,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-406F", 2017-01-31

      MD11-F:

      PH-MCP,4954,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
      PH-MCR,4982,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
      PH-MCS,4983,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
      PH-MCU,5278,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2016-06-23
      PH-MCW,5645,"Martinair Holland N.V.","Boeing MD-11F",2016-06-23
      PH-MCY,6623,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2018-01-03

      747-400BCF:

      PH-MPP,8147,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2016-11-22
      PH-MPQ,8148,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2017-02-17
      PH-MPS,7199,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2018-02-28


      Ik vrees mede gezien bovenstaande data dat per 1-1-17 de stekker er definitief uit gaat.
      Last edited by B767-300ER; 06-05-2014, 23:48.

      Comment


        #4
        Bedankt voor de info. Dat wordt dus waarschijnlijk organisch en gefaseerd afbouwen. Duidelijkheid en eerlijkheid over de toekomst zal zo lang mogelijk worden uitgesteld verwacht ik. Dat gebeurt namelijk al ruim een jaartje of vijf. Volgend jaar kijken wat er met de eerste 2 KLM kisten gaat gebeuren.

        Comment


          #5
          Originally posted by c150 View Post
          Bedankt voor de info. Dat wordt dus waarschijnlijk organisch en gefaseerd afbouwen. Duidelijkheid en eerlijkheid over de toekomst zal zo lang mogelijk worden uitgesteld verwacht ik. Dat gebeurt namelijk al ruim een jaartje of vijf. Volgend jaar kijken wat er met de eerste 2 KLM kisten gaat gebeuren.
          Ik vrees idd liggen de plannen allang op de plank, maar zal het pas last minute medegedeeld worden.....

          Comment


            #6
            Ik dacht dat er in juni meer "duidelijkheid" zou komen? Zou me overigens niets verbazen wanneer KL nog wel een paar FF's houdt. Er blijven nog wel een paar bestemmingen die voor vracht goed zullen blijven. Dan is de "grote" concurrent MP weggevaagd en houden ze ongeveer dezelfde FF vloot over van voor de overname. Wat een winst...

            Wat een kapitaalvernietiging met die BCF's die MP al van het begin af aan niet wilde hebben...

            Comment


              #7
              Eerst de belly's, dan de combi's en dan FF. Dat is de huidige KLM filosofie
              Het is niet voor niets dat KL langzaam sommige FF bestemmingen aan haar passagiersnetwerk toevoegt....

              Comment


                #8
                Die filosofie ken ik, maar over een aantal jaren gaan alle combi's eruit en er komt niets voor terug behalve een paar belly's extra. Intussen staan er mega veel concurrenten op de freight met een hoop zelfde bestemmingen. Pax bestemmingen raken redelijk uitgeput en MIA is een trauma waar ze niet snel op verder zullen gaan met pax. Maar goed, oud verhaal... :)

                Comment


                  #9
                  What a waste.... :(

                  Comment


                    #10
                    iemand enig idee wat er met -MPP en -MPQ is gebeurd? Zijn deze kisten teruggekomen van ACG of hoe is dat afgelopen?

                    Comment


                      #11
                      En het hoger beroep is aangetekend. Volgens mij nu de cabine, dus cockpit zal wel volgen.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by aa119 View Post
                        iemand enig idee wat er met -MPP en -MPQ is gebeurd? Zijn deze kisten teruggekomen van ACG of hoe is dat afgelopen?
                        Staan in de Spaanse Woestijn weg te stoffen.

                        Comment


                          #13
                          CKD gaat waarschijnlijk weg in januari...dus 2 jaar eerder...zijn er nog updates?
                          Overigens is de CKD de ERF die elders op dit forum besproken werd als zijnde de Etihad wet-lease

                          Originally posted by B767-300ER View Post
                          Toch maar even voor algemeen gebruik gepost:
                          De MCP, MCR en MCS zijn in eigendom en kunnen er op elk gewenst moment uit.
                          De rest van de leasetermijnen heb ik dikgedrukt.

                          Voor de MCY is er nog de mogelijkheid tussentijds op te zeggen is mij verteld. De MPS heeft het langste overeenkomst

                          Direct op te zeggen/uit te faseren: 3 stuks
                          2015:2 stuks
                          2016 (+begin (januari) 2017): 6 stuks
                          2018: 2 stuks, waarvan 1 er eerder opzegbaar is.

                          747-400F:

                          PH-CKA,6345,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
                          PH-CKB,6363,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
                          PH-CKC,6510,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F",2016-02-02
                          PH-CKD,7310,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-406F", 2017-01-31

                          MD11-F:

                          PH-MCP,4954,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
                          PH-MCR,4982,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
                          PH-MCS,4983,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
                          PH-MCU,5278,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2016-06-23
                          PH-MCW,5645,"Martinair Holland N.V.","Boeing MD-11F",2016-06-23
                          PH-MCY,6623,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2018-01-03

                          747-400BCF:

                          PH-MPP,8147,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2016-11-22
                          PH-MPQ,8148,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2017-02-17
                          PH-MPS,7199,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2018-02-28


                          Ik vrees mede gezien bovenstaande data dat per 1-1-17 de stekker er definitief uit gaat.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Freighter View Post
                            CKD gaat waarschijnlijk weg in januari...
                            CKD gaat VANDAAG.

                            In 2016 zijn er nog 3 ERFn en 1 BCF over.

                            Comment


                              #15
                              Okay...dan zal ie wel geparkeerd worden tot januari..want dan is pas de overdracht naar de leasemaatschappij...

                              Originally posted by 76-er View Post
                              CKD gaat VANDAAG.

                              Comment

                              Working...
                              X