Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overtolligheid MP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

76'er,

Speaking of the DEVIL ..................................:-)

Comment

Ik ben t helemaal met SJAKIE eens dat schuiltje zn houding totaal onconstructief is geweest tot nu toe, maar ik ben benieuwd met welke goeie suggesties ie gaat komen..........
      En een oplossing voor de fullfreighter divisie moet er komen, denk dat het al een hoop zou schelen als we t allemaal zo gaan zien ipv rood/blauw.

Comment

Sjakie, ik ben het zowaar een keer met je eens! Schuiltje's opmerkingen op dat andere forum dragen niet echt bij aan een goede discussie, maar door dat op Airwork te ventileren help jij ook niet echt.

En voor zover ik weet meng jij je ook niet in de discussie op het VNV-forum, dus als je het niet met 'm eens bent, moet je 'm daar aanpakken, niet hier.

Wat betreft de originele discussie: ik snap niet zo goed wat de heren in kwestie met hun rechtszaak proberen te bereiken. Wat is hun motivatie? Als het RVA ongeldig wordt verklaard, wat dan? Eén op één overname, en alle MP-vliegers bij KLM in dienst en CAO? Wat als de VNV of KLM het RVA eenzijdig opzegt als gevolg van de juridische procedures? Wat als MP failliet verklaard wordt of verkocht/opgeheven?

Kortom, een hoop onzekerheden, waar het RVA juist boven alles zekerheid biedt. Ik kan me ook voorstellen dat een hoop (voormalige) MP-ers niet al te blij zijn met deze discussie, maar dat is speculatie mijner zijde.

Ten slotte: hoewel het ze goed recht is naar de rechter te stappen, is het voor alle betrokken partijen misschien goed om te bedenken hoe anders de situatie was geweest als MP door een andere vakbond was vertegenwoordigd. Dan was er in de verste verten geen RVA geweest, dan was het simpel geweest: zoek het maar uit.

Ik ben blij dat het niet zover is gekomen. Ik denk de meeste MP-ers ook, ondanks dat sommigen wel degelijk veel hebben moeten inleveren.

Er staat een hoop op het spel, en er zijn veel meer mensen die wat te verliezen hebben in deze dan te winnen...

Comment

Prima discussie op het VNV forum! En dan doe ik niet eens mee! ;)
          Ik hoor toch veel geluiden in de gelederen op het ringvaart akkoord op te heffen. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, jullie ook?

Comment

Working...
          X