Announcement

Collapse
No announcement yet.

VNV sluit interne forum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by flyingviking View Post
    Met alle respect voor het VNV, maar ik zie totaal niet het nut in van het sluiten van een besloten forum waar een ieder, naar ik begrijp, zonder schuilnamen aan diverse discussies deelneemt.

Geeft eerder de indruk van blinde paniek; Maar goed, VNV-ers die aan forumdiscussies deel willen nemen kunnen, weleenswaar anoniem, hier op Airwork hun gang gaan.
    Er moet denk ik onderscheid gemaakt worden tussen de VNV als vereniging en het bestuur van de VNV, de laatste is slechts een onderdeel van het grote geheel.

In elke geval lijkt het bestuur het besturen niet zo goed af te gaan en daar waren zo nu net voor aangesteld door de vereniging.

Comment

Moderator, zoals 3-holer op het VNV-forum elk topic kaapte voor Martinair, doet ie dat nu hier op Airwork ook. Mag zijn post s.v.p. naar het Martinair-forum verplaatst worden? Dan praten we er daar over verder.

Comment

ELK topic???

Daarbij: Het was MaxRate die hier (indirect) over MP begon...
        Kennelijk wordt er iets onder het tapijt geschoven wat niet naar buiten mag.

Dat het niet onder het kopje KLM thuishoort weet ik zo net nog niet.
        De sluiting van het VNV forum was vooral het gevolg van een metafoor van een van de KLM collega's over de Houding van het VNV tegen de MP vliegers die sommige KL collega's aktief in het VNV niet echt leuk vonden?

Comment

Originally posted by Q-nimbus View Post
          Moderator, zoals 3-holer op het VNV-forum elk topic kaapte voor Martinair, doet ie dat nu hier op Airwork ook. Mag zijn post s.v.p. naar het Martinair-forum verplaatst worden? Dan praten we er daar over verder.
          Hier wordt niets gekaapt, ik ben tenslotte het topic zelf gestart.

Aangezien het interne VNV forum juist een aangelegenheid is van de KLM-vlieger en zij met 3000 vliegers binnen de VNV door het VNV bestuur nu gedupeerd worden lijkt mij bij uitstek het KLM-forum het juiste om dit te posten.

De aanleiding voor het sluiten van het forum is de discussie over het Martinair-dossier, wat ook al weer voornamelijk in het KLM-domein ligt. De achtergrond daarvan is dan relevant.

Met betrekking tot de Martinair cijfers valt nog te vermelden dat KLM-garant staat voor de Martinair cargo-claim a €30 miljoen en dat de KLM het negatieve vermogen van Martinair heeft moeten aanvullen vanwege de door AFKL genomen beslissing om te krimpen en de daarmee gemoeide voorziening van € 106 mijloen, dit zou eigenlijk in het andere topic thuis horen; de uitdagingen van de koninklijke, aangezien Martinair namelijk integraal onderdeel is van de AFKL fiscale constructie en voorzieningen.

Zoals de President van de VNV al zei, waar Martinair staat kan ook KLM gelezen worden.

ps de aangehaalde metafoor werd door een KLM-collega geuit!!

Comment

Originally posted by 3-holer View Post
            Wat was de strekking van die metafoor?

Comment

Iets met VNVbestuur, Islamitische Staat, Onthoofdingen en MP collega's

Comment

Klopt, heb ik ook geschreven.

Blijkt alleen maar uit dat meer en meer KLM collega's beseffen dat het op deze manier niet kan voor de MP collega's en dat er vanuit het VNV best wat meer opgekomen mag worden voor de belangen van de MP vlieger.

Comment

Aangezien het interne VNV forum juist een aangelegenheid is van de KLM-vlieger en zij met 3000 vliegers binnen de VNV door het VNV bestuur nu gedupeerd worden!
                  Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.

Comment

Wat was de strekking van die metafoor?
                    Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, de reden is dat het VNV bestuur al langer de grip verloren heeft op de discussie en het voor haar meer en meer de verkeerde kant op ging, in iets ander bewoording heeft het VNV bestuur dat ook gemeld.

Lees in de genoemde verkeerde kant de stelling welke B767-300ER hier poneert; dat de KLM-vlieger groepering zich is gaan beseffen dat er wat voor de Martinair vliegers gedaan moet worden en dat het VNV betsuur daar niet toe bereid is.

Dit lijkt dan ook op de blinde paniek waarover jij schreef, maar zoals aangehaald werken dit soort acties bijna altijd averechts.

Comment

Originally posted by B767-300ER View Post
                      Iets met VNVbestuur, Islamitische Staat, Onthoofdingen en MP collega's
                      Klinkt best heftig. Kan mij wel voorstellen dat een moderator daar actie tegen onderneemt maar om nou een compleet forum te sluiten dat is ook weer iets als met een kanon op een mug schieten.

Comment

Originally posted by Burton View Post
                        Als groep zullen die 3000 daar denk ik helemaal niet rouwig om zijn. Behalve dat vermoedelijk 98% er nog nooit op gepost heeft en 90% er nooit op leest had een groot deel zelfs een sterke afkeer van het forum en de manier waarop mensen daar met elkaar communiceren. Denk niet dat als er gestemd zou worden onder alle leden dat het forum ooit nog open zal gaan.
                        "denk ik"
                        "vermoed"

Misschien denken die 3000 en de andere 1000 leden van de overige maatschapijen er wel heel anders over, het is in elk geval nieuwswaardig.

Comment

Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, de reden is dat het VNV bestuur al langer de grip verloren heeft op de discussie en het voor haar meer en meer de verkeerde kant op ging, in iets ander bewoording heeft het VNV bestuur dat ook gemeld.
                          Pure nieuwsgierigheid van mijn kant....Kan mij in de strekking van je verhaal wel vinden.

Comment

Op zich is dat weinig belangrijk, het is slechts de aanleiding, .
                            De aanleiding van het sluiten van het forum, maar de uitspraak was min of meer direct het gevolg van het eigen mismanagment binnen het VNV

Comment

Klinkt best heftig. Kan mij wel voorstellen dat een moderator daar actie tegen onderneemt maar om nou een compleet forum te sluiten dat is ook weer iets als met een kanon op een mug schieten.
                              Minder heftig dan het lijkt hoor, het was wel een passende metafoor en sloeg de spijker wel redelijk op zijn kop.

Comment

Originally posted by Burton View Post
                                ??
                                Als 90% er nooit leest, hoe kan een GROOT deel van de 3000 er dan een sterke afkeer tegen hebben?

Comment

Working...
                                X