Announcement

Collapse
No announcement yet.

De uitdagingen van de Koninklijke....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

B767-300ER en Orange,

Dank voor de informatie.

FV

Comment

Originally posted by Orange View Post

Als je dit tegen elkaar aanlegt lijkt mij dat een redelijk setje.
      Goed stuk!

Mocht het nog relevant zijn, easy had 9649 FTE bij year-end 2014.

Comment

Nieuwsflits VNV:
        ------
        In onze ultieme poging om de cao-onderhandelingen met KLM vlot te trekken is afgelopen nacht tot 02:00 uur overleg gevoerd door de delegaties. In de veronderstelling de laatste details te bespreken, kwam KLM met aanpassingen. Hierdoor ontstond een verschil van bijna 25 procent ten opzichte van ons zeer vergaande voorstel.

Onze uitgestoken hand is hiermee wederom afgewezen. Kern van het voorstel van VNV is om KLM jaarlijks meer dan 100 miljoen euro te besparen. Bovendien leveren wij een aanzienlijke cash-injectie aan het bedrijf voor de noodzakelijke investeringen op korte termijn.

Vanmiddag en morgen informeren wij u op de ledenbijeenkomsten over het verloop van de onderhandelingen en of er sprake is van een deal of een impasse. Dit laatste is helaas inmiddels een reƫle optie aan het worden. Wanneer partijen er niet uitkomen, zullen wij u voorafgaand aan de bijeenkomst van vanmiddag met een nieuwsflits informeren.
        ---------

Ondertussen zijn er door de directie nog NUL reorganisatie voorstellen ingediend bij de OR.

Zorgwekkend.
        Last edited by Need for Speed; 08-07-2015, 11:39. Reason: lijntjes

Comment

25 procent tov de 21 procent die aangereikt was?

Comment

Originally posted by B767-300ER View Post
            25 procent tov de 21 procent die aangereikt was?
            Ik denk dat hetgeen wat VNV waardeert op 100M+ door KLM gewaardeerd wordt op 80M.

Een bizar voorbeeld: VNV had een voorstel ingediend om onze "Regeling Vlieger Loopbaan", RVL aan te passen. Daartoe had een groep van gedreven ledenraadsleden een gedetailleerd concept uitgewerkt. Momenteel doet een KLM vlieger gedurende zijn loopbaan gemiddeld zes omscholingen. Sommigen zeven of acht. Teveel beslag op simulators en instructeurs. Interne kosten op een omscholing worden geschat op €80.000. De vliegers hebben er met de huidige RVL (verticale en horizontale bindingstermijnen van zoveel jaar) wel recht op. Het ingediende voorstel zou betekenen dat KLM vliegers gemiddeld minder omscholingen mochten doen. Een enorme besparing. Dit werd door KLM meteen van tafel geveegd. Niet bespreekbaar omdat het geen "inlever-actie" van de vliegers betekent.

Ander voorbeeld: VNV dient een voorstel in dat volgens VNV 15M per jaar oplevert voor KLM. KLM veegt dit meteen van tafel wat het zou maar 1,3M per jaar opleveren. OK, dan maar verder onderhandelen. Een aantal sessies verder zegt KLM: Sorry, we hadden het per ongeluk per maand ipv per jaar uitgerekend. Foutje, bedankt.

Wat is de kwaliteit en de intentie van de KLM onderhandelingsdelegatie?

Wat is er aan de hand???

Comment

Misschien stuurt men aan op een failliet met bijbehorende doorstart. Of er zit een overname aan te komen. 'Het kon niet anders want de verwende KLM vliegers wilden niet over de brug komen'. Ik zie de krantenkoppen alweer voor me.

Comment

Originally posted by Need for Speed View Post
                Nieuwsflits VNV:
                ------
                Wanneer partijen er niet uitkomen, zullen wij u voorafgaand aan de bijeenkomst van vanmiddag met een nieuwsflits informeren.
                ---------
                Nog geen nieuwsflits ontvangen. Nog een half uurtje... spannend

Comment

Hoor net het gerucht dat ze er uit zijn. Duimen maar dat het zo is....

Comment

Originally posted by Need for Speed View Post
                    Hoor net het gerucht dat ze er uit zijn. Duimen maar dat het zo is....
                    De NOS bericht in ieder geval al over salarisbevriezing en het maken van meer uren. linkje

Comment

Het is rond! Gelukkig maar!

Comment

Wat Highlights. Bron VNV.

Gedurende de looptijd van 3-jaar een nullijn.

Vakantierecht van 35 kalenderdagen. Gemiddeld levert dit 2 dagen per jaar per vlieger op.

Op een drietal bestemmingen waarop momenteel met 4 vliegers gevlogen wordt zal met 3 vliegers gevlogen gaan worden.

Het maximaal aantal vlieguren binnen de verschillende bijlagen zal worden verhoogd (met hoeveel?)

Aandelen:
                        KLM stelt verdeeld over drie tranches een pakket aandelen aan de vliegers beschikbaar

Op pensioengebied wordt de pensioenleeftijd in stappen gedurende de looptijd van Perform 2020 verhoogd naar de leeftijd van 58 jaar.
                        Last edited by cpt-x; 08-07-2015, 17:39. Reason: typo

Comment

Wat dacht je van 17 om 11 i.p.v. 16 om 12 op de 73.
                          Wederom levert europa weer meer in dan ica.
                          Dubbele doppler dag blijft??

Comment

Originally posted by cpt-x View Post
                            Wat Highlights. Bron VNV.

Gedurende de looptijd van 3-jaar een nullijn.

Vakantierecht van 35 kalenderdagen. Gemiddeld levert dit 2 dagen per jaar per vlieger op.

Op een drietal bestemmingen waarop momenteel met 4 vliegers gevlogen wordt zal met 3 vliegers gevlogen gaan worden.

Het maximaal aantal vlieguren binnen de verschillende bijlagen zal worden verhoogd (met hoeveel?)

Aandelen:
                            KLM stelt verdeeld over drie tranches een pakket aandelen aan de vliegers beschikbaar

Op pensioengebied wordt de pensioenleeftijd in stappen gedurende de looptijd van Perform 2020 verhoogd naar de leeftijd van 58 jaar.
                            Als ik dit zo lees als buitenstaander kan ik het niet helpen om te denken: is dit alles, ze hebben nog een lange weg te gaan, dit zijn niet echt ingrijpende maatregelen.

Edit: ik begrijp dat de "kleine" wijzigingen niet de enigste zijn en dat er meer gewijzigd word. Benieuwd of dat wel ingrijpender is dan wat hiervoor gequote is.

Comment

Is er berekend wat de gevolgen zijn (Qua tijd)voor de aannames van nieuwe vliegers dat de pensioenleeftijd naar 58 gaat de komende 5 jaar en dat er meer uren per jaar gevlogen gaat worden?

Is de RVL ook aangepast?

Comment

Ik snap werkelijk niet waarom de VNV de aandelen heeft gekregen?! Willen ze nu ook ondernemertje gaan spelen, de volgende eis lid van de RvC en daarna de CEO leveren? Andere partijen hebben ook ingeleverd en die zijn veel groter in getalen maar hebben dit onzalige plan niet naar voren geschoven.

Verder eens met Jumbo want ik kan me met deze highlights niet voorstellen dat het 100 miljoen, en wel structureel volgens de NRC, gaat opleveren.

Comment

Working...
                                X