Announcement

Collapse
No announcement yet.

Air Astana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Heerlijk verhaal, aai laaik! Keep 't coming!

    Ennuh....

    Comment


      #92
      Rish'Kebab,

      En in de vrije tijd? Je zei al dat er niet veel te doen was, maar ze hebben daar toch wel kroegen/dipsco's?

      En valt er nog wat te zien op straat of hebben ze daar alleen maar hele dikke vrouwen met snor?

      Groeten

      :radar: André :radar:

      PS: als je weer in NL bent moeten we ff afspreken , dan geef ik je de Airwork vlag mee! Man wat zou ik trots zijn als je daar de zus van Borat mee op de foto kan zetten.

      Comment


        #93
        Maaruh Rish.... hoe lang gaat nou duren voordat je versterking krijgt??
        Of blijf je de enige daar?

        Comment


          #94
          Originally posted by Boss du Manche View Post
          Leuk verhaal.

          Heb veel russen opgeleid en ben de "OMFG, my controls" nog niet tegengekomen. Wel het verlaten van het 3 graden glijpad, maar dat is m.i. te wijten aan het feit dat ze niet gewend zijn 600 meter baan achter zich te laten bij de landing.

          Foto's worden gewaardeerd.

          Веел плезиер ин Казакстан
          Hey Chief!

          Air Astana heeft de afgelopen jaren een ontzettende groei meegemaakt en er waren idd. veel Kazakken en Russen die goed konden sturen (mede dankzij jou en nog wat van m'n ex-collega's van Denim Air), maar die zitten nu allemaal op de Airbus en Boeing (een enkeling nog op de Fokker 50 als chief pilot of CFI). Maar er zijn de afgelopen 6 maanden heel wat 'locals' aangenomen die vrij weinig 'hands on' vliegervaring hebben of alleen maar op russische bakken hebben gevlogen en de Fokker 50 proberen te vliegen/landen als een russische (prop-)jet (hele ruwe inputs, eerst onder 't glijpad duiken om vervolgens veel te vroeg te flaren mét power on). Procedures kunnen ze heel goed uitvoeren, zoals ze op de simulator ge-'drilled' zijn, maar er hoef maar iets in de praktijk anders te gaan dan ze gewoon zijn en ze raken al vrij snel de kluts kwijt. Vandaar dat we, tot mijn grote spijt, geen visual approaches mogen vliegen op F50 bij Air Astana. Er zijn blijkbaar te veel incidenten geweest met unstable approaches tijdens visuals dat nu alle vluchten gemonitored worden middels 't uitlezen van de FDR.

          Voor de goede orde: ik heb 't over co's en niet over captains (al klagen de expat co's steen en been over de lokale captains... met name op 't gebied van CRM). Communicatie is nog steeds een groot probleem, maar daar wordt gelukkig hard aan gewerkt (vliegers krijgen engelse les van Amerikaanse en Canadese leraars, om voor april 2010 ICAO level 3 te spreken en uiterlijk November 2010 level 4). Het management pak alles gelukkig alles goed op en er wordt door Air Astana heel veel gedaan om de algemene standaard en veiligheid omhoog te krikken. Ik hoop echt dat 't ze gaat lukken, want ik ben echt positief verrast door het beleid en de gedrevenheid van het huidige management en het personeel. Intussen blijf ik genieten van 't vliegen hier..... met heel veel plezier, Chief!

          Met Vliegende Groet,

          Comandante Kebab

          @NOSIG: foto's komen ergens volgende week!

          @André: Goed plan die vlag, stuur je 'n berichtje zodra ik in NL ben! Heb nu alleen een grote KLM vlag meegenomen voor de foto's (sorry collega's in Amstelveen!) En natuurlijk is er genoeg te doen tijdens het nachtleven... genoeg disco's/dancing's en kroegen (incl. Irish Pubs). De dames hier zijn gemiddeld superslank, goed verzorgd en zien er over 't algemeen beter uit dan in NL... need 2 say more!

          @PitchDisconnect: voorlopig in m'n uppie... zijn er wel meer die voor 1 á 2 periodes willen komen, maar Air Astana wil minimaal 3 periodes. (en iets anders dan een 6 weken op/2 weken af periode zit er niet in ben ik bang)

          Comment


            #95
            Rish'Kebab,

            Gaan we zeker fixen met die vlag!

            Hoorde dat je ook bij Denim gevlogen hebt in het verleden, heb je ook nog in Lagos gezeten?

            Zo ja, is het leven daar in de vrije tijd NOG beter dan in Lagos? Of toch wel iets minder? :D

            Groeten

            :radar: André :radar:

            Comment


              #96
              Originally posted by André View Post
              Rish'Kebab,

              Gaan we zeker fixen met die vlag!

              Hoorde dat je ook bij Denim gevlogen hebt in het verleden, heb je ook nog in Lagos gezeten?

              Zo ja, is het leven daar in de vrije tijd NOG beter dan in Lagos? Of toch wel iets minder? :D

              Groeten

              :radar: André :radar:
              Heb 5,5 jaar bij Denim gezeten tot oktober 2005 (F50 + Dash 8). Nog wel Senegal en Mauretanië gedaan, maar Lagos is pas na m'n vertrek begonnen... kan 't dus niet vergelijken. Ze hebben hier in ieder geval geen Malaria Tropicana! En 't is net wat je er zelf van maakt. Ik krijg hier regelmatig toch wel déjà vu's van mijn tijd bij Denim is Spanje... niet alleen tijdens de vliegoperatie, maar ook m.b.t. de 'buitenschoolse aktiviteiten';)

              Hasta Logolight!

              Comandante Kebab

              Comment


                #97
                Ik heb altijd die uithoek interessant gevonden.Dus ik sta te poppelen voor de foto,s lijkt me wel een mega ervaring om daar te zitten.

                Comment


                  #98
                  Als ik de kans zou krijgen zou ik Rish'Kebab graag gezelschap komen houden daar in Kazachstan!

                  Is weer eens wat anders dan Lagos. Zal de dames in het Sheraton dan natuurlijk wel missen, die je altijd heel geintereseerd vragen " How was your day? " (voor het plaatje, het gaat hier dan om negerinnen met minimale bekleding en maximaal hoge hakken. En ik maar doen alsof ik denk dat ze echt geintreseerd zijn in wat ik die dag dan gedaan heb :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: en dan na 3 uur welterusten zeggen en weglopen, moet je eens opletten hoe netjes ze dan nog zijn)

                  Groeten

                  :radar: André :radar:

                  Comment


                    #99
                    UPDATE 2013

                    Even een oud topic leven in blazen. Gelijk mijn eerste post hier na 6 jaar actief 'lezen'.

                    Heeft iemand nog contacten bij Air Astana medio nu, 2013??? Ik heb wel oren naar een 1 jarig commuting contract op de E190 daar met als base AMS! Startdatum is deze maart al ivm met nog 2 E190's die komen. (totaal 8 stuks dus)

                    Ik wil wel eens weten hoe het leven daar is, het vliegen en het bedrijf. Lees er wel wat over op pprune maar daar wordt veel gezeken erover en het is oude info.

                    Lees dat het erg duur is maar de pay is goed, en in euro's!

                    PM's altijd welkom,

                    Cheers,

                    High Energy

                    Comment


                      Hallo HE,

                      Verwacht niet te positieve reacties, een aantal F50 jongens (nederlanders, ex-VLM / Denim) hebben heel lang een worst gehad dat ze naar de EMB190 gingen, dit is uber last minute veranderd in een tot ziens en bedankt.

                      Air Aatana is wel buiten dat, altijd netjes geweest voor de F50 expat crew.

                      Comment

                      Working...
                      X