Announcement

Collapse
No announcement yet.

E190

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pander Triple 2 View Post
    Nope. in dat geval krijg je 3 jaar aan je broek!

Zie 6.3.2(2)c "verticale binding na horizontale omscholing"

Lekker 73 bieden :cheers:

Ps. geldt niet na aanwijzing zie 6.3.2.(3)
    Ook in blok 5?

Hmm.. Dan wordt het erg ongunstig in mijn geval om vanaf volgend jaar nog op een nieuwe functie in blok 5 te bieden met de huidige groei vooruitzichten..

Nu snap ik waarom er zoveel coco's zijn met veel dienstjaren...

Comment

@ Pander, heb het nog even nagekeken en je hebt natuurlijk gelijk! Had die 6 jaar binding van blok V naar Co ICA overgeslagen.

@Purno, jawel je hebt weer 3 jaar binding aan je broek hangen voordat je naar blok IV mag. Daar hebben verschillende mensen zich mee in hun vingers gesneden. O.a. een voormalige FO 70 welke 5 jaar binding er op had zitten en zowel baas als co E-190 had geboden. Het werd co en nu mag hij weer 3 jaar wachten...

verticale binding na horizontale omscholing:

3 jaar in relatie tot een functie in een hoger functieblok na opleiding voor een functie binnen hetzelfde functieblok resp. 4,5 jaar tussen de functieblokken III en II, alsmede II en I; daarenboven geldt voor een vlieger, die binnen functieblok V voor een andere functie is opgeleid, dat sinds de aanvangsdatum van de opleidingsperiode waarin hij in
      dienst is getreden*, een termijn van 5 jaar dient te zijn verstreken alvorens hij in
      aanmerking kan komen voor een functie in functieblok IV en een termijn van 6
      jaar dient te zijn verstreken alvorens hij in aanmerking kan komen voor een
      functie in functieblok III of II.
      Last edited by qzqsd; 25-10-2010, 23:26. Reason: quote ging niet goed...

Comment

Zo is het RTO. Kleine toevoeging; 6 jaar Horizontaal binnen blok 4 geldt voor fo ica->fo ica.(bijv 330->777) Voor cpt KLC ->fo ICA geldt een verminderde horizontale binding van 4,5 jaar.

Het is met de cao net als bij het BOM, de notes zijn het belangrijkste!

Comment

Ik snap er geen zak van jongens

Comment

De binding in het blok is afhankelijk van de doorstoom in het andere blok wat weer wordt bepaald door het stagnatiegehalte in wederom een derde blok wat mede weer wordt gestimuleerd door bedrijfsgroei en aannames en daarmede dus ook de complete financiƫle situatie van het bedrijf en aldus ergo sum alleszusammenbetrachtet rien ne va plus alles bij elkaar bepaalt daarmee ook de bindingstermijnen in de andere blokken en dus bindt de doorstroom de blokken aan elkaar met de mogelijke aannames.

Oftewel: gewoon bieden dus.

Comment

ah check!

Comment

en wat denken we van de juli bonus 2011?

PARIJS (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) verhoogt zijn doelstelling voor het operationele resultaat in het fiscale boekjaar 2010-2011, maakt de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekend.
                Het concern verhoogt zijn verwachtingen vanwege de omzetontwikkeling in de afgelopen maanden en het huidige niveau van boekingen. Air France-KLM verwacht daarom een positief operationeel resultaat voor het boekjaar dat eindigt op 31 maart 2011, bijzondere gebeurtenissen buiten beschouwing gelaten.

De Miami vluchten waren ook nog niet meegerekend met de opleidingen voor eerste helft 2011. Hiervoor moeten dus nog ook extra mensen worden opgeleid afhankelijk van type en frequentie.

Comment

Ik gok M11, en de eerste 10 MP 767 FTE zijn al bezig :D

Comment

Originally posted by jocky747 View Post
                    De Miami vluchten waren ook nog niet meegerekend met de opleidingen voor eerste helft 2011. Hiervoor moeten dus nog ook extra mensen worden opgeleid afhankelijk van type en frequentie.
                    Ik gok M11. En de eerste 10 FTE MP 767 worden daar reeds voor opgeleid :D

Comment

Nee,. die MP FTE worden voor de vracht MD11 van MP opgeleidt; daar hebben ze dagen over die moeten worden afgebouwd en daarvoor is er meer ruimte nodig in het MD11 corps van MP.

Comment

Er gaat echt geen MAC vlieger bij KLM vliegen, althans niet op ICA.
                        Deze 767 vliegers worden inderdaad opgeleid om de dagenafbouw te verspoedigen bij MAC. Dit kun je nalezen in de publicaties van het VNV.

Comment

Kuch... even 2 dingen door elkaar gehaald.

Comment

kan niemand je kwalijk nemen, aangezien het op dit moment toch niet echt overzichtelijk is hoe de partijen ervoor staan.
                            Het wordt wel een interessante periode waarin men zich in moet zetten om het meest eruit te kunnen slepen voor MAC. Ik ben er bang voor dat zij toch het een en ander in gaan leveren, maar wel hun baan kunnen behouden (dat laatste is, lijk mij, het belangrijkste).

Comment

Is het eigenlijk al bekend wanneer die zojuist bestelde E190's aan de vloot worden toegevoegd?

Comment

Ik zou zeggen, hou MyKLM in de gaten m.b.t. opleidingen ;) Pas als ze op het B-platform staan is alles zeker...

Comment

Working...
                                X