Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker vs embr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Fokker vs embr

    Uitfasering inmiddels bekend:

    KZV (11556) jan 14
    KZG (11578) jan/feb 14
    WXA (11570) feb/mar 14
    JCH (11528) apr 14
    KZW (11558) apr 14
    JCT (11537) mei 14
    KZH (11583) mei 14

    Infasering nieuwe E90's:

    EZY dec 13
    EZZ jan 14
    EXA feb 14
    EXB mar 14
    EXC mar 14
    EXD apr 14

    #2
    Alles maandje opgeschoven dus....

    Comment


      #3
      Dus in mrt extra cash!

      Comment


        #4
        Haha

        Comment


          #5
          Originally posted by fokkerkoning! View Post
          Dus in mrt extra cash!
          Alleen voor de E190 vliegers had ik begrepen van het VNV.:biertje:

          Comment


            #6
            Correct. Aangezien de Fokkers minder stoelen for sale hebben na de invoering van de european business class wordt de F70 ingeschaald net boven de fokker50 captains pay.
            Maar dit geldt alleen voor de nieuwe bazen, want je kan niet naar beneden in f-pay.

            Comment


              #7
              Met terugwerkende kracht? Wij hebben immers al die jaren 100% 100-zitters gevlogen.

              Comment


                #8
                Originally posted by Larspl View Post
                F70 ingeschaald net boven de fokker50 captains pay.
                Maar dit geldt alleen voor de nieuwe bazen, want je kan niet naar beneden in f-pay.
                Wat zie jij als fokker 50 captains pay? Daar was geen vast getal voor namelijk. Was F+200 dus kon ook 500 zijn.

                Comment


                  #9
                  ik hoorde 825 vallen. Voor baas F70.

                  Comment


                    #10
                    En E190 naar 1500

                    Comment


                      #11
                      Wat!?

                      Hoe en vooral wanneer is dat besloten? Maar natuurlijk wel slim door 30 Engelsen naar de Embraer te sturen. Now it makes sense...

                      825 voor baas Fokker? Volgens mij ontstaat er met de nieuwe stoel alleen meer beenruimte omdat de stoel dunner is. Ook met de nieuwe stoelen blijven er 16 rijen, dus het verhaal dat er minder stoelen in komen klopt niet volgens mij.

                      Wel mooi van KLC; eerst wordt je verplicht baas Europa/Regio te worden en daarna gaat daar mooi de FP naar beneden terwijl de leeftijdscap wel blijft. Leuk voor de mensen die met dik 7 jaar in dienst nog steeds niet aan de beurt zijn om naar links te gaan...

                      Comment


                        #12
                        Max Rate; de europa business class houdt een stoel vrij aan beide kanten van het gangpad; daardoor heeft de Fokker minder stoelen te verkopen. De stoel zit er wel in, maar wordt niet meer gebruikt; ook bij de slot aanvragen voor bijv. schiphol tellen ze die stoelen niet mee.

                        Comment


                          #13
                          @ max rate,

                          topic heet Fokker vs Embraer, dacht jullie kunnen wel tegen een grapje :-)

                          Comment


                            #14
                            Stopbar, ik kan zeker tegen een grapje, alleen Lars bevestigt dat het voornemen serieus is. Of zit ik fout?

                            Larsspl: dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien er al sinds de introductie van de nieuwe Europe Select in 2010 met deze configuratie wordt gevolgen. Verder kan het gordijntje ook achter rij 1 hangen en heb je alsnog 78 passagiers. Tevens zouden de Embraer vliegers dan ook met terugwerkende kracht gecompenseerd moeten worden lijkt mij, en wat te denken voor alle Fokker vliegers die nog de Fokker 100 hebben gevlogen.

                            Zoals jij het verwoord staat het gewoon niet in de CAO. Ik geloof het dus gewoon niet...

                            Comment


                              #15
                              is ook grapje, dacht ff voor de opjut.

                              en je kent lars toch...die moet je nooit serieus nemen ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X