Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen en antwoorden U.K.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goede thread zeg. Zal eens denken of ik ook nog iets zinnigs te melden heb hier.
    Als er nog iemand een Nederlandse auto in Engeland wil kopen dit najaar, PM me.
    Last edited by Overload; 09-08-2007, 20:33.

Comment

Zere neus of probeer je me af te zeiken..?

Comment

Ik bedoel goede thread. (Gewerkt he, dan kraam je onzin uit)

Comment

Pas de problem,

Have a John Smith, beter dan al dat ander spul :grijns:, tenzij je het NL export bier laat intappen.

Moet maar weer eens een SE huren om wat boodschappen bij Appie H te scoren.

Mzzl Fk52

Comment

Neem effe wat ketjap saus en sambal mee. Is hier nergens te krijgen. Zelfs niet '(meer) bij tesco.

Comment

Ketjap bij de waitrose en sinds kort Konimex Nasi kruiden !

Comment

Standaard lege trolley heen, volle weer terug: Muntdrop, Hamburgerkruiden, Shoarmakruiden, Jonge- en belegen kaas, Runderrookworst, Echte witte puntjes (die in de UK drogen te snel uit), Van Dobbe Bitterballen en kroketten, Frituurvet, De sauzen van Calve (vooral de curry)....om een kort verhaal lang te maken: goed voer is niet te krijgen in de UK, maar wel bij de AH
                Als je wat met je maten afspreekt dan kom je nooit te kort nietwaar Overload? ;-)

Tering, krijg er honger van

Comment

O ja, erg handig:

Belastingen
                  http://search2.openobjects.com/kbrok...&mt=0&qt=SA109

want je zoekt je anders de pestpokke via die site
                  de homepage voor de Sheriff van Nottingham is www.hmrc.gov.uk

Medische hulp enzo
                  http://www.dwp.gov.uk/international/sa29/medical_06.asp

want dat E106 formulier heb je nodig als je naar de NL dokter wil, dat wordt dat betaald via je NHS

Zo, even een bitterballetje

Comment

Is het niet een idee om voor dit soort zaken ook een wiki aan te leggen? Dus ook voor andere landen?

Comment

Originally posted by Jeroen994 View Post
                      Is het niet een idee om voor dit soort zaken ook een wiki aan te leggen? Dus ook voor andere landen?
                      Euh, misschien dom en ouderwets, maar wat is een wiki

Comment

Als je tegenwoordig iets wil weten is "Google-en" alweer achterhaald, als je echt de details of achtergrond van iets wil weten, dan ga je het even "Wikipedia-en"! Oftewel zie www.wikipedia.com / .nl / etc...

Comment

Originally posted by Marshall View Post
                          Als je tegenwoordig iets wil weten is "Google-en" alweer achterhaald, als je echt de details of achtergrond van iets wil weten, dan ga je het even "Wikipedia-en"! Oftewel zie www.wikipedia.com / .nl / etc...
                          Aaaaah....dus daarom wiki....beetje populistisch/ott maar snap de afkorting nu

Comment

Bij deze:

Ik ben officieel nog woonachtig in NL, oftewel sta nog gewoon ingeschreven als Nederlander in Nederland. Logischerwijs breng ik het meerendeel van mijn tijd door in de UK. Hier betaal ik dan ook netjes mijn belasting en national insurance.
                            Als gevolg mijn ingezetenenschap in Nederland, ben ik "verplicht" daar ook elke maand mijn premie voor de ziektekostenverzekering te betalen. Nu is het echter mogelijk (maar alleen via afd. buitenland van CZ-groep, Postbus 55, 6130 MA Sittard, tel: +31 (0) 46 459 58 12) om in NL volledig verzekerd te blijven zonder deze premie te betalen (en alleen een aanvullende premie als men dat zou willen)....
                            Middels het E106 formulier van HMRC in de UK kun je (met terugwerkende kracht!!!) restitutie van premies in NL krijgen en ben en blijf je verzekerd zowel in de UK als in NL...

Wellicht handig voor sommigen!
                            Mvg,
                            Marshall

Comment

Kan het verhaal van Marshall bevestigen. M'n buitenlandse werkgever betaald de benodigde premie en zelf kost het me nog maar 12 euro voor een aanvullende verzekering (dental). En idd, het gaat met terugwerkende kracht.
                              CZ handelt e.e.a. uit ervaring erg vlot af. Doe het vlug, levert nog een aardige eindejaarsbonus op :D:D

GF.

Comment

Goed bezig mannen!

Comment

Working...
                                X