Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belastingen werken in frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het geen dat de belasting verhaal Nederland - Italie het zelfde is als Nederland - Frankrijk, lijkt me sterk. ten eerste op Italiaaans contract het je een Italiaanse werkgever (arbeidscontract met easyjet italie branch) in frankrijk is dat een engelse werkgever Easyjet Luton.
    ten tweede artikel 15.3 is anders in italie is het;
    een dienstbetrekking uitgeoefend aan boord van een schip of luchtvaartuig dat in internationaal verkeer wordt geëxploiteerd, slechts in die Staat belastbaar.

en in frankrijk is het;
    een dienstbetrekking uitgeoefend aan boord van een schip of luchtvaartuig in internationaal verkeer, of aan boord van een schip dat dient voor het vervoer in de binnenwateren, slechts in die Staat belastbaar.

de ene spreek over; "een luchtvaarttuig in internationaal verkeer" en het italiaanse verdrag over "internationaal verkeer wordt geëxploiteerd"
    Nu ben ik maar piloot maar volgens mij is dit toch iets anders, de ene gaat alleen over vluchten naar het buitenland en andere over een luchtvaarttuig dat word gebuikt voor internationaal verkeer (dus alle vluchten)

De uitspraak van de kennis groep was gebaseerd op artikel 3g (niet de iphone, wat niet in het franse maar wel in het italiaanse verdrag zit) artikel 3g (dus niet 15.3) zegt;
    g. betekent de uitdrukking ‘internationaal verkeer’ alle vervoer met een schip of een luchtvaartuig geëxploiteerd door een onderneming waarvan de plaats van de werkelijke leiding in een van de Staten is gelegen, behalve wanneer het schip of luchtvaartuig uitsluitend wordt geëxploiteerd tussen plaatsen die in de andere Staat zijn gelegen;
    Aangezien Easyjet niet de plaats van de werkelijke leiding heeft in Nederland of Italie voldoe je niet aan "internationaal verkeer". en moet je naar 15.2 kijken

Ik was MXP based en nu ORY, en ik ben al 1 jaar bezig maar snap het nog niet!:)
    hopelijk kunnen jullie het mij nu uitleggen!

Comment

NEON

-15.3 is alleen anders in opzicht van schepen in binnenvaart wateren.

-het is en blijft een frans arbeidscontract geen UK contract, in frankrijk zit de plaats van werkelijke leiding ook in engeland.
      Of wil je soms naar het UK-NL verdrag gaan kijken???

- internationaal verkeer heeft dezelfde definitie voor het franse belastingverdrag, dus jou uitleg geld ook voor FR

- BOEKLING!!!!!!! tering man gewoon even de beurs trekken.... waar denk je dat ik mijn info vandaan haal? Ik betaal er ook gewoon voor hoor!

Comment

[SIZE="7"]BOEKLING[/SIZE]

Comment

Met en zonder Boekling (ze heten nu trouwens Kramer en Vervoort) is en blijft het een enorm raadsel waar je belasting moet betalen. Het laatste woord is er vooralsnog niet uit.

Comment

He flash,

in de staatscourant van 20 januari 2010, heeft het over inhoudingplicht bij een internationaal concern en dat zegt het volgende.( al hebben wij een frans contract is het nog steeds met easyjet uk);
            Voor het bepalen wie in een concreet geval de inhoudings- plichtige is, is doorslaggevend tot wie de werknemer in dienstbetrekking staat. Indien de Nederlandse inlener voor verdragsdoeleinden werkgever is, zonder dat de verhouding tussen de inlener en de werknemer een dienstbetrekking is in de zin van de Wet LB 1964, is het uitlenende buitenlandse concernonderdeel de inhoudingsplichtige (zie artikel 6, eerste lid, onderdeel a, tweede lid en derde lid, onderdeel b, van de Wet LB 1964).

over geld uitgeven gesproken, Ik heb veel meer dan een boeking bedrag al uitgegeven. maar bijna alle van de "experts" hebben een andere mening.
            Sommige experts zeggen (dit hebben ze nagezocht in de belasting wet, tenminste ik heb de rekening betaald);
            "Als Easyjet een vaste inrichting heeft in Frankrijk en deze vaste inrichting neem jouw salariskosten voor haar rekening zonder doorbelasting aan de UK, dan moeten we kijken naar het verdrag NL-Frankrijk. Indien echter jouw salariskosten worden gedragen door de Easyjet UK dan moet je kijken naar NL-VK verdrag."
            Ons Easyjet salariskosten worden gedragen door Easyjet UK, dus waar op baseert jij dat het NL-FR verdrag het is, en niet NL-FR?
            Maar ja alle verdragen spreken wel weer over de werkstaat, mijn huidige belastingman berust zijn opinie op een uitspraak van een struwardess

Het italiaanse verdrag 15.3 spreek ook over geëxploiteerd, en een woord als "zoland" ipv "voor zover" (Nederlandse vlieger in duitsland) heeft een hele andere uitkomst. dus het is niet het zelfde behalve het binnenvaart verhaal.

Comment

Neon waar ben je nou helemaal mee bezig?

Je neemt blijkbaar meerdere adviseurs in de hand die je allemaal niet vertrouwt! Wat heeft het in hemels naam voor zin om bij meerdere adviseurs advies te vragen?
              De accountant is verantwoordelijk voor de aangifte als je deze door hem laat doen...

Dit is echt de plaats niet om dit soort discussies te voeren. Als je het allemaal beter weet doe je toch gewoon zelf je aangifte, lijkt mij niet verstandig.

A. Dat staatscourant artikel gaat over mensen die in nederland voor een buitenlands internationaal concern werken of andersom. Bovendien gaat het er hierom welk bedrijf inhoudingsplichtig is het concern of de inlener. Heeft niets met belastingverdrag te maken.
              Het gaat er hierom wie de belasting aan de bron in moet houden voor de nederlandse staat, het buitenlandse concern of de inlener.
              Dat gaat dus helemaal niet op want beide zijn buitenlands en dus per definitie niet inhoudingsplichtig voor de nederlandse wet.

B. Op je salarisstrook staat een frans adres. Intern worden er per land winst en verliesrekeningen gemaakt. Het salaris word door een franse payroll provider betaalt op een franse salarisstrook. Franse arbeidswetgeving is van toepassing en je werkstaat is frankrijk.
              Er is geen wezenlijk verschil tussen easy IT en easy FR beide zijn vaste inrichtingen en opereren op dezelfde wijze.

C. Het gaat idd om werkstaat

D. Er is geen verschil: internationaal verkeer zelf is niet van toepassing. Heeft niets te maken met exploitatie. Trouwens een luchtvaartmaatschappij exploiteert altijd haar vliegtuigen, daar maakt ze omzet mee. Je kan dit in internationaal verkeer doen of in binnenlands verkeer.
              Het toevoegen of ontbreken van het woord exploiteren heeft geen invloed m.i.
              Het zou hooguit betekenen dat het vliegtuig in italie niet altijd in internationaal verkeer gebruikt hoeft te worden, terwijl in frankrijk het vliegtuig daadwerkelijk in internationaal verkeer gebruikt moet worden.

Maar NEON wederom is dit niet de plaats voor dit soort discussies.

Comment

Flash, soortgelijke vragen als die van Neon zijn enige maanden geleden voorgelegd door Boekling aan de belastingdienst. Het anwtoord laat nog op zich wachten. Het laatste woord is nog niet gezegd.

Comment

49015

Bedankt ik ben toch wel benieuwd wat daaruit komt!

Ciao

Comment

Heren
                    weten jullie of boeking al duidelijkheid heeft over de easyjet nederland frankrijk situatie?
                    bedankt

Neon
                    Last edited by NEON; 06-05-2012, 21:31.

Comment

Working...
                    X