Announcement

Collapse
No announcement yet.

AMS base

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Lift-off!

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...Schiphol.dhtml

    Comment


      #62
      Super! Denk wel dat ik nu maar mijn auto op bommen en geknipte remleidingen ga controleren en een kogelvrijvest aanschaf!

      Het Easyjet forum dan nu maar naar Nederland verhuizen? ;)

      Comment


        #63
        Roster: Fully flexible with 132 days off per annum.


        Veel plezier.

        Comment


          #64
          Puur uit interesse, dit zijn vrije dagen exclusief vakantie? Hoe worden die per maand ingedeeld? Wat is het nadeel t.o.v. het vaste rooster?

          Comment


            #65
            Originally posted by Max Rate View Post
            Puur uit interesse, dit zijn vrije dagen exclusief vakantie? Hoe worden die per maand ingedeeld? Wat is het nadeel t.o.v. het vaste rooster?
            Flexible. Hoe het uitkomt. Single days off etc.. Ex vakantie idd.

            Comment


              #66
              Originally posted by chupito View Post
              Roster: Fully flexible with 132 days off per annum.


              Veel plezier.
              Heb je je al opgegeven?

              Comment


                #67
                Nee, hier heb ik geen zin in. Woon je wel in NL maar heb je geen sociaal leven, behoorlijk minder geld, en 11 minder vrije dagen per jaar...

                Wie weet veranderd het ooit (fat chance).

                Comment


                  #68
                  hoe lang tevoor zijn die werkschemas bekend dan dat je meteen zegt geen sociaal leven meer te hebben?

                  Comment


                    #69
                    De 17de van de maand verschijnt het rooster voor de volgende kalendermaand..

                    Comment


                      #70
                      dat heb ik nu ook en ook gewoon een sociaal leven hoor.....

                      Comment


                        #71
                        Verschil is dat je in het AMS contract elke 17e van de maand moet afwachten om te zien of je de maand erna nog AMS based bent. Kan namelijk elk moment omgezet worden naar de hele EU. Oh ja, en je functie kan ook veranderd zijn.

                        Comment


                          #72
                          Tja als een easyJet captain in MXP op een salaris van rond de €9000,- netto per maand zit , en in Berlijn / Parijs scheelt het niet veel met dat - en in de UK wat eronder .... dan snap ik dat het lastig wordt om terug te schakelen naar het AMS captain contract à ca €5300,- netto per maand

                          (om nog maar te zwijgen van al die andere pas nieuw ingevoerde extra verslechteringen ...)

                          easyJet gaat even kijken of de eigen mensen toch nog happen met in het achterhoofd een mogelijkheid tot extern aantrekken middels de advertentie in de Flight ... nare streek ! en de vakbond kan er weinig aan doen kennelijk omdat het buiten de UK is , desalniettemin begrijp ik dat er toch enig overleg is tussen de Italiaanse ANPAC en de Franse SNPL met de VNV - dit omdat de easyJet vliegers o.a. in Italië en Frankrijk wél een goed contract hebben , en omdat het uiteraard in ieders belang is dat vlieger-contracten goed blijven !

                          Comment


                            #73
                            Hoe gaat het nu in AMS?
                            Krijgt de VNV al een voet aan de grond in Luton? Record winsten weer en een flinke uitbreiding van de base het komende jaar. Iedereen lid van de VNV. Zou nu toch moeten lukken om er wat contractverbeteringen door te krijgen.
                            Of niet?

                            Comment


                              #74
                              Originally posted by Tronco View Post
                              Hoe gaat het nu in AMS?
                              Krijgt de VNV al een voet aan de grond in Luton? Record winsten weer en een flinke uitbreiding van de base het komende jaar. Iedereen lid van de VNV. Zou nu toch moeten lukken om er wat contractverbeteringen door te krijgen.
                              Of niet?
                              VNV? Ik zie dat niet gebeuren! Crewcost per hour is de helft vergeleken met Parijs. Dat geven ze in Luton niet zomaar op. Het zal moeilijk zijn om een contract dat door volwassen is getekend om te zetten naar een contract wat het bedrijf 2x zoveel zal kosten. Take it or leave it. Hadden "we" nooit moeten accepteren toen de base geopend werd. Nu is het te laat.

                              Hoorde ook nog een verontrustend verhaal dat als je long term ziek bent je geen pay krijgt (of in ieder geval niet 70% van het laatst verdiende loon). Iemand meer info?

                              Comment


                                #75
                                Originally posted by chupito View Post
                                Hadden "we" nooit moeten accepteren
                                Ik denk niet dat 'niet accepteren' iets uit had gehaald. Genoeg DEP's, en anders worden er wel wat mensen voor hun command heen geduwd. Mét of zonder housing allowance. Remember MAD? En als dat niet genoeg is zetten ze liever crew in een hotel voordat er extra geld naar een contract gaat. Uiteindelijk worden alle stoeltjes weer gewoon gevuld. Kijk naar LIS, OPO en nu ook weer BCN.

                                Het idee was dat mensen uit andere bases met wat hogere verwachtingen en kennis van de andere contracten eenmaal in AMS middels de VNV wél verbeteringen zouden kunnen realiseren. Het is immers ook in het belang van de andere VNV-leden om de verschillen met de low-costers niet ál te bizar te laten zijn.

                                Het is een beetje stil geworden rond dit onderwerp. Ik vroeg me af of er wat progressie was. Er werd ook gesproken over een CAO.

                                Maar misschien is het hier te vroeg voor. Of hoeft het niet meer zo nodig.

                                Comment

                                Working...
                                X