Announcement

Collapse
No announcement yet.

AMS base

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Elk jaar mei gaat AMS toch open? Dat weten we allemaal :).

    Maar goed, als het dan zou gebeuren, waarom een UK contract? Gewoon een lokaal contract, in euro's, vergeleken met de lokale airlines (uiteraard de laagste CAO scales). Random rostering, waarom niet. Veel voordeliger dan een UK contract.

    En tja, als te weinig mensen het willen, dan gewoon de new joiners en new commands erheen. Anders zoek je maar een andere baan.

    Zo, genoeg advocaat van de duivel gespeeld ;).

    Comment


      #17
      Genoeg kisten over om AMS base te maken. Nu de crew nog. Alhoewel ik denk dat er genoeg mensen zijn die AMS base willen. Maar ja, dan blijven er elders gaten achter. Ik denk de meesten in LGW en MXP? Wie wil?

      Comment


        #18
        Na 9 jaar easyjet geloof ik pas als ik iets zie.
        9 jaar easyjet??? pfff dat je dat zolang volhoudt. Respect!;)

        Comment


          #19
          Ik heb begrepen dat men in SXF binnenkort lokale contracten krijgt, hopelijk biedt dat voor de ex-EZY collega's die per se terug naar NL willen wat meer perspectief voor een AMS base.

          Originally posted by primer View Post
          9 jaar easyjet??? pfff dat je dat zolang volhoudt. Respect!;)
          Zo, inderdaad! Respect!

          Comment


            #20
            weer een stapje dichterbij...

            nu BCN geen EZY base zal worden.

            Comment


              #21
              Originally posted by chupito View Post
              Genoeg kisten over om AMS base te maken. Nu de crew nog. Alhoewel ik denk dat er genoeg mensen zijn die AMS base willen. Maar ja, dan blijven er elders gaten achter. Ik denk de meesten in LGW en MXP? Wie wil?
              Hoeveel Nederlanders vliegen er dan bij EZY? Heeft iemand enig idee?

              Comment


                #22
                De Nederlanders zijn na de Britten de grootste nationaliteit binnen het vliegers corps.

                Een grove schatting... 150-200 piloten. In MXP hebben we alleen al een dikke 50 man.

                Comment


                  #23
                  Als ik het goed begrijp zou een evt. AMS base dus vnl. een verschuiving van crew gaan veroorzaken, en geen nieuwe aannames, of zou dit nog weleens anders kunnen zijn?

                  Comment


                    #24
                    Nou.... Dat is alleen zo als er kisten verschoven worden. Als een nieuwe base (AMS of niet) wordt opgestart met nieuwe kisten, dan is daar sowieso aanname voor. Als er intern geen mensen heen willen nemen ze op de base nieuw aan, en als er intern wel mensen heen willen, dan nemen ze mensen aan om de gaten op te vullen....

                    Als er kisten verschoven worden, dan is het inderdaad zo dat er alleen verschuivingen zijn. De Flexicrews moeten dan maar de gaten opvullen denk ik? :(

                    Comment


                      #25
                      'KLM bang voor concurrentie'

                      KLM is onaangenaam verrast door de pogingen van luchthaven Schiphol prijsvechter EasyJet over te halen zijn activiteiten fors uit te breiden. Dat zou de groeimogelijkheden van KLM op Schiphol flink kunnen beperken. Foto EPA
                      SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij easyJet is niet onder de indruk van de frontale aanval van de KLM op de groeiplannen van de prijsvechter op Schiphol. ''KLM-topman Hartman is bang voor concurrentie en wil niet dat Nederlandse klanten een keus hebben. Daarom komt Hartman met dit soort 'feiten' over ons'', reageert Oliver Aust, woordvoerder van easyJet.

                      KLM-baas Hartman liet donderdag weten dat low-costbedrijven als EasyJet niet op Schiphol thuishoren en moeten uitwijken naar Rotterdam, Lelystad en Eindhoven. Dat easyJet wil uitbreiden op Schiphol, ziet Hartman als een bedreiging van de groeimogelijkheden van KLM en haar partners.

                      De KLM vindt het verkeerd wanneer de Britse prijsstunter ook vertrek-en aankomsttijden (slots) krijgt in de spitsuren. Het lijnennetwerk is volgens Hartman essentieel voor de werkgelegenheid in de regio Schiphol en niet het vervoer van vakantiegangers.

                      EasyJet verzet zich al langer tegen een verplaatsing naar Lelystad of Eindhoven, met name omdat twintig procent van de passagiers zakenmensen zijn en die komen juist voor de Schipholregio. Veel vakantiegangers komen uit de Randstad en uit het buitenland worden toeristen aangevoerd die naar Amsterdam willen. EasyJet wil juist groeien door enkele toestellen op Schiphol te zetten en met Nederlands personeel te vliegen. Met nieuwe verbindingen zou het aantal passagiers kunnen groeien van twee naar drie miljoen. Schiphol voelt hier wel voor, al wil men niet ingaan op de kritiek van de KLM. (GPD)

                      bron: Parool.nl 24-06-10 17:46

                      Zal het er dan toch na al die jaren van komen.... we zullen zien.

                      Comment


                        #26
                        nu boekbaar MAN 2x per dag BCN (operated by ltn) en SXF 2xper dag helaas geen van allen ex-ams.

                        Comment


                          #27
                          Hoe dan ook positief nieuws!

                          Comment


                            #28
                            Gisteren van Cabincrew bevestigd gekregen dat LIS vanaf jun 11 de nieuwe basis wordt met 3 kisten gestationeerd. In Ams zijn ze nog steeds druk aan het onderhandelen over de tarieven.

                            Comment


                              #29
                              Van cabin crew, bevestigd? Cabin crew? Leg eens uit. Niet dat de piloten doorgaans beter geïnformeerd zijn, maar ik wist niet dat de CC zo goed op de hoogte zijn...:D

                              Zonder gekheid, een Portugese krant meldt inderdaad dat LIS de volgende basis wordt en dat er over een tweede basis nog wordt onderhandeld. Wat is er eigenlijk zo interessant aan LIS?

                              Comment


                                #30
                                Wat is er eigenlijk zo interessant aan LIS?
                                Bairro alto, the Lux.... :biertje:

                                Comment

                                Working...
                                X