Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving op Bonaire? EASA of Antillen of ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wetgeving op Bonaire? EASA of Antillen of ??

    Al een tijdje probeer ik erachter te komen welke wetgeving van toepassing is op Bonaire (bijzondere gemeente NL), er is een luchtvaartwet BES maar ik krijg niet er niet duidelijk uit of ik hier mag vliegen. Punt is dat ik hier woon met een EASA PPL en ze hier alleen N-REG toestellen hebben. In de FAA wetgeving staat dat je met een lokaal brevet op een N-REG mag vliegen als je binnen dat land blijft. Dus als EASA hier van toepassing is dan mag ik met een N REG vliegen boven Bonaire en dat is wat ik wil. Er is hier geen ATO, dus die kunnen mij niet helpen. Uiteindelijk wil ik ook een FAA gelijkstelling halen, maar ik verwacht komend half jaar of jaar niet naar de USA te mogen ivm COVID. Ik heb al een aantal keren ILT geprobeerd, die verwijzen naar KIWA en KIWA verwijst naar FAA. Nu opnieuw ILT geprobeerd, maar ze geven geen antwoord op mijn vraag. Weet iemand (wetgevingsspecialist?) hoe het hier zit sinds dat Bonaire sinds 10-10-10 een bijzondere gemeente van Nederland is?

    #2
    Ik denk dat je hier een kreukel in de 4e dimensie heb gevonden. Met andere woorden ik denk dat hier geen antwoord op is behalve de FAA gelijkstelling.
    Ik denk dat de FAA regel die je aanhaalt niet van toepassing is omdat je niet binnen de landsgrenzen van NL blijft....letterlijk.

    Comment


      #3
      Je kan ook checken bij de Curaçaose ‘ caa’ , die hebben ervaring in de regio en waren voor 10.10.2010 ook verantwoordelijk voor Bonaire. Als de aeroclub actief is (BON en/of CUR ) is er mogelijk ook iemand die antwoorden heeft. Je zou denken dat boven Bonaire de Nederlandse autoriteiten gelden net als boven Teuge, maar politiek gezien is de constructie enigszins bizar. Succes!

      Comment


        #4
        Al een atwoord? Ben ook benieuwd///

        Comment

        Working...
        X