Announcement

Collapse
No announcement yet.

Corona en intelligente lock-down

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Corona en intelligente lock-down

    Hallo! Vliegen jullie nog? Ik beperk me tot eens in de twee weken en dan een uurtje lokaal, of een low approach ergens. Het lijkt me niet zinvol om helemaal te stoppen, maar met zorgvuldigheid en respect te vliegen binnen de grenzen die gesteld zijn. Het is ook nog eens het mooiste weer van de wereld.

    #2
    Goed dat je hierover een apart draadje startte. Hier in BE is het simpel: per notam zijn alle recreatieve vluchten verboden, punt aan de lijn. Behoorlijk frustrerend is, bij dit stralende vliegweer, en niet zo gezond voor de toestellen bovendien. Want het is zelfs verboden naar het vliegveld te rijden om de motor eens een halfuurtje te laten draaien, dat geldt immers als een "niet-essentiële verplaatsing".

    Naar ik begrijp is het in Frankrijk ook zo, daarentegen in Duitsland zijn de Sonderlandeplätze gesloten maar de Verkehrslandeplätze niet.

    Comment


      #3
      Ja, jullie hebben het wat dat betreft nog wat zwaarder. Behoud van de motor is voor mij ook een argument om toch eens in de twee weken de zaak even goed warm te stoken. De meeste gecontroleerde velden in Duitsland zijn wel open inderdaad, wel met hier en daar een voorwaarde.

      Comment


        #4
        Helaas niet, ik had graag nog gevlogen maar de participatie-stichting heeft besloten de boel te sluiten. De hygiëne in de cockpit alsmede de gezamenlijke ruimtes kunnen ze niet waarborgen. Begrijpelijk maar helaas.

        Comment


          #5
          Originally posted by Vincent View Post
          Begrijpelijk maar helaas.
          Ja, ik zit bij diezelfde club. Overigens denk ik dat vliegen veel minder leuk is als ze op alle potentiële bestemmingen de restaurants dicht houden en je ook nog eens niet het land uit mag vliegen. Die gedachte verzacht de pijn dan weer een beetje.

          Comment


            #6
            Duitsland kan je nog wel in, maar wel even goed de notams bekijken. Ik vind het wel heel streng om als stichting alle kisten aan de grond te houden.

            Comment


              #7
              Originally posted by Bobo View Post
              Duitsland kan je nog wel in, maar wel even goed de notams bekijken. Ik vind het wel heel streng om als stichting alle kisten aan de grond te houden.
              Daar kun je over discussiëren. Zie hier hoe je een cockpit moet desinfecteren na de vlucht: https://pilotworkshop.com/tips/disin...#disqus_thread. Tien tegen één dat er mensen zijn die dat niet volledig doen.

              Comment


                #8
                Dan moet iedereen dat inderdaad wel netjes doen. En voor de mensen binnen de stichting is het vliegen niet een noodzaak dus ik snap dan de redenatie wel om te sluiten. Het lijkt me nog het meest vervelend voor de mensen die bezig zijn met hun opleiding gebruikmakend van een participatie kist.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Vincent View Post
                  Het lijkt me nog het meest vervelend voor de mensen die bezig zijn met hun opleiding gebruikmakend van een participatie kist.
                  Opleidingen zijn sowieso verboden. Geen anderhalve meter afstand mogelijk in de cockpit. Of je moet met je instructeur gaan samenwonen, dan mag het weer wel. Ik las ergens dat EASA aan ILT had aangeraden om alle termijnen (geldigheid brevet, geldigheid theorieëxamens, geldigheid medical, enz.) te verlengen met vier maanden. Dan heeft niemand een echt probleem, behalve dat het gewoon jammer is van het mooie weer.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by PPP View Post

                    Opleidingen zijn sowieso verboden. Geen anderhalve meter afstand mogelijk in de cockpit. Of je moet met je instructeur gaan samenwonen, dan mag het weer wel. Ik las ergens dat EASA aan ILT had aangeraden om alle termijnen (geldigheid brevet, geldigheid theorieëxamens, geldigheid medical, enz.) te verlengen met vier maanden. Dan heeft niemand een echt probleem, behalve dat het gewoon jammer is van het mooie weer.
                    Ja klopt. Hier staat overigens van de IL&T de informatie mbt geldigheid.
                    https://www.ilent.nl/onderwerpen/cor...-en-luchtvaart

                    Comment

                    Working...
                    X