Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar vliegtuig kopen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Waar vliegtuig kopen..

    Hallo allemaal,

    Bestaan er sites die vliegtuigen te koop aanbieden? Het gaat mij dan (uiteraard) om privevliegtuigen geschikt voor een PPL brevet. 1 of 2-motorig.

    Ik heb wat gegoogeld maar ben er niet uitgekomen.

    Zijn er amerikaanse sites die vliegtuigen aanbieden en waar loop je zoals tegenaan als je een kist uit de VS wilt kopen?

    Alvast bednakt voor de replies!

    #2
    Aircraft Shopper Online

    Planecheck

    Comment


      #3
      Originally posted by Chucky View Post
      Hallo allemaal,

      Bestaan er sites die vliegtuigen te koop aanbieden? Het gaat mij dan (uiteraard) om privevliegtuigen geschikt voor een PPL brevet. 1 of 2-motorig.

      Ik heb wat gegoogeld maar ben er niet uitgekomen.

      Zijn er amerikaanse sites die vliegtuigen aanbieden en waar loop je zoals tegenaan als je een kist uit de VS wilt kopen?

      Alvast bednakt voor de replies!
      http://www.aerokurier.rotor.com/akKa...kt/AeMotor.htm
      http://www.aero-online.com/Flugzeugmarkt/default.htm
      http://www.airplanemart.com/singleenginepiston.html
      http://www.airtrade.de/
      http://www.justplanetrading.com/
      http://www.pilots24.com/markt24/index.php
      http://www.motorflug.de/cgi-bin/clas...lassifieds.cgi
      http://www.globalplanesearch.com/view/all/AllSEP.htm
      http://www.flugtechnik.de/Seiten/firma/firmamain.htm
      http://www.transalaero.com/
      http://www.eddh.de/equipment/aircraft-market.html
      http://www.airshampoo.de/category.ph...usercertified=
      http://www.aso.com/i.aso3/search.jsp...delgroup=false
      http://www.thehangar.co.uk/cgi-bin/c...classifieds.pl
      http://www.aviastock.com/

      Succes ermee,
      Kees.

      Comment


        #4
        Ok, dank!

        Zijn er ook nederlandse sites?

        Comment


          #5
          En nogmaals bedankt voor de uitgebreide lijst!! :biertje:

          Ik heb er nog niet zoveel kijk op maar....ik zie er vliegtuigen tussen staan uit de veertiger en vijftiger jaren..zijn deze nog wel betrouwbaar??

          Qua uiterlijk zien er uit als vrije nieuwe vliegtuigen, zijn dit kisten waarvan de motor (en andere onderdelen) al meerdere malen gereviseerd zijn?

          Als ik nl. denk aan een kist uit '40 denk ik aan "oude" grijze kistjes..nu zie ik geen verschil tussen zo een kist en 1 uit '90..

          Comment


            #6
            Originally posted by Chucky View Post
            Ok, dank!

            Zijn er ook nederlandse sites?
            Ik heb er (nog) geen gevonden.
            Sommige dealers/ vliegscholen/ clubs e.d. willen er wel te koop hebben staan.

            -Kees.

            Comment


              #7
              Originally posted by Chucky View Post
              En nogmaals bedankt voor de uitgebreide lijst!! :biertje:

              Ik heb er nog niet zoveel kijk op maar....ik zie er vliegtuigen tussen staan uit de veertiger en vijftiger jaren..zijn deze nog wel betrouwbaar??

              Qua uiterlijk zien er uit als vrije nieuwe vliegtuigen, zijn dit kisten waarvan de motor (en andere onderdelen) al meerdere malen gereviseerd zijn?

              Als ik nl. denk aan een kist uit '40 denk ik aan "oude" grijze kistjes..nu zie ik geen verschil tussen zo een kist en 1 uit '90..
              Als je naar de prijs kijkt zie je het verschil tussen een kist uit '40-'50 en eentje uit '90 wel. Alhoewel een klassieker ook aan de prijs kan zijn.

              In principe is er weinig mis aan een oudere kist.

              De zaken waar je bij een kist zeker op moet letten:
              -Uren op het airframe, zeker als er een limiet op zit,
              -Uren en leeftijd van de motor en prop,
              -Avionics,
              -Lakwerk,
              -Corrosie, roest,
              -AD's, vooral de periodieke,
              -Onderdelen, beschikbaarheid en prijs.
              -Courant model of niet.

              Oudere kisten zijn over het algemeen wat minder modern op het gebied van ergonomie.

              -Kees.

              Comment


                #8
                Sommige kisten vliegen op Avgas, sommige some ook op autobenzine. Men zegt dat binnenkort de hoeveelheid lood word aangepast en dus euro geen optie meer is, dus dat dit geen reden is om een kist te kopen die op euro vliegt.

                Wie kan hier wat zinvols over zeggen?
                Wie heeft er wat voor ervaringen op het gebied van fractional ownership?

                Comment


                  #9
                  Nederlandse site

                  Originally posted by Chucky View Post
                  Ok, dank!

                  Zijn er ook nederlandse sites?
                  Sinds begin van dit jaar ben ik actief op dit gebied. Ook als dienst van piloot voor piloten. Het is begonnen met de aankoop van een eigen vliegtuig waardoor ik erg veel heb geleerd en ook (helaas) veel onverwachte dingen ben tegen gekomen.
                  Zie: http://www.airvan.nl

                  Hans

                  Comment


                    #10
                    Ik vlieg met een jet A kist en dat scheelt toch aanzienlijk qua brandstof. Ik weet niet hoe veel je van plan bent om te gaan vliegen (onder de 300 uur lijkt het me zowieso niet rendabel om je eigen kist te kopen) maar dat gaat aardig in de papieren lopen. De DA40 waar ik op vlieg vliegt voor 60 euro per uur inclusief onderhoud en brandstof. Een nieuwere (duurdere) kist aanschaffen die op diesel vliegt is dus wellicht een optie.
                    Groeten,
                    Eelco

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by FOLBERTS View Post
                      Wie heeft er wat voor ervaringen op het gebied van fractional ownership?
                      Ik heb met twee andere PPL-ers een eigen vliegtuig in Fractional Ownership. Dat is goed te doen, maar je moet inderdaad wel in totaal zo'n 300 uur per jaar vliegen om in de buurt te komen van huurtarieven.
                      Maar je mag het ook niet vergelijken met een huurkist. Je (gedeeltelijk) eigen kist geeft je veel meer vrijheid.

                      Comment


                        #12
                        Eigen kist

                        Hierbij een suggestie voor een eigen complex toestel.
                        (Ideale trainingskist die door KLM en Lufthansa wordt gebruikt)
                        ** Beechcraft Bonanza F33A **
                        Is geen beginnerskist gelet op de retracts, variabele prop, snelheid etc maar met instructeur perfect toestel.

                        Op planecheck vind je er diverse.
                        Mijn eigen kist staat daar ook tussen. (ben bezig met de aanschaf van een heli en twee toestellen kan Bruin niet trekken...)
                        (meer foto's op www.ronair.nl/f33a + PDF-sheets met specs)

                        v.g.

                        Ron

                        Comment


                          #13
                          Is geen beginnerskist gelet op de retracts, variabele prop, snelheid etc maar met instructeur perfect toestel.
                          Bonanza's zijn waanzinnig goede bakken :D
                          Ik weet niet wat de verzekeraars vandaag de dag aan min. eisen wil zien, maar het zou mij niet verbazen als een Instrument Rating tot hun min. eisen pakket ......

                          BTW is die Air hostess inbegrepen :grijns:

                          Comment


                            #14
                            Ken alleen de Be-36, de nieuwere versie, en die is konings, maar als je eventueel voor een twin zou willen gaan kan ik je de baron be-58 aanraden!

                            Comment


                              #15
                              Als je net zo snel, of sneller wil vliegen dan met die Baron, en ook nog eens goede stoelen wil en een chute voor de hele kist ( altijd handig voor een collsion ), dan ontkom je niet aan de Cirrus SR22 ( Turbo )

                              Klimt als een dolle, FL250, geen problemen met verzekering voor retract etc. En scheelt je pakweg 120 liter Avgas per uur....

                              Tenzij je natuurlijk voor een pressurized kist gaat. Maar dat is weer een heel ander kostenplaatje. Dan is een CirrusJet een aanrader en rond 1,3 mil dollar, is pakweg 900K euri het bedrag om neer te leggen.

                              Samen doen ? PM me maar ...
                              Last edited by FlyEye; 21-10-2007, 23:42.

                              Comment

                              Working...
                              X