Announcement

Collapse
No announcement yet.

KLM zoek weer ervaren vliegers.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    KLM zoek weer ervaren vliegers.

    Morgen in de telegraaf:
    KLM zoekt nog steeds ervaren vliegers,

    "Wij vragen van u een geldig en volledig CPL. Ervaring van 300 uren heavy twin (MTOW 5700 kg of meer) strekt tot aanbeveling. Valid ME-IR en RT, vooropleiding KLS, NLS of MLD (Orion) of KLu (fixed wing), een geldig JAA Medical Class I en in het bezit van een MCC certifaat. Verder bent u in het bezit van minimaal HAVO/VWO met Nederlands/Engels/Wiskunde/Natuurkunde en heeft u goede kennis van de Engelse en Nederlandse taal. U bent in het bezit van een EU paspoort en heeft maximale lengte van 2.03m (vanaf 1.90m gelden specifieke eisen) en een minimum lengte van 1.57m. De juiste mentaliteit is essentieel. "

    werving-cockpitpersoneel@klm.com

    succes!

    #2
    Goed nieuws, die ureneis is naar beneden gegaan toch?

    Succes allemaal.

    Comment


      #3
      Met het verlagen van de ureneis vergroten ze hun doelgroep nou niet bepaald.

      Comment


        #4
        Nouja nog geen 6 maanden geleden was het KLS/NLS/MLD en een full ATPL. Toen 500 uur heavy twin en nu 300 uur heavy twin....

        De laatste paar maanden zijn er veel NLS-ers naar RYR, Trans, Denim en EZY gegaan. En het duurt niet meer lang voordat zij ook aan deze eis voldoen...

        Ik hoorde links en rechts dat de KLM nu ook vrijemarkters als Co F70 gaat plaatsen. Kan iemand dat bevestigen c.q. onkrachten?

        Groeten.

        Comment


          #5
          Geen vrije-markters, wel ab initio (KLS).

          Comment


            #6
            Nu nog alleen KLS'ers op F70, maar dat zou ook wel eens voor KLU, MLD en ervaren NLS'ers kunnen gaan gebeuren.

            Misschien ligt het aan mij.....maarre....ik heb die advertentie nog niet gezien in de telegraaf.....vanmiddag nog maar eens goed zoeken.
            Het gaat dus goed voor wat betreft uitbreiding van het vliegercorps, was 10 jaar geleden ook zo (na golfoorlog).

            Comment


              #7
              gevonden!
              krant was niet compleet

              Comment


                #8
                300 uur? Hoezo ervaren?

                Comment


                  #9
                  300?.......ervaren vliegers?.......slaat nergens op!
                  Ik heb er ook al naar gevraagd maar vooralsnog zijn dit de eisen.
                  In mijn ogen kan de blauwe net zo goed A.I.'s uitnodigen.

                  Comment


                    #10
                    advertentie Telegraaf

                    Helaas geen Telegraaf op het eiland hier.

                    Zou iemand de betreffende advertentie hier kunnen plaatsten? Zou uiterst vriendelijk zijn.

                    Alvast bedankt!

                    Comment


                      #11
                      Bij deze.....


                      http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail...0422_30_49.php

                      Overigens weinig nieuws onder de zon
                      1 alleen voor KLS/NLS/MLD of Klu
                      2 en 300 uur "heavy twin" strekt tot aanbeveling! Woh .....dan haal je inderdaad ervaring in huis!!

                      www.klm.com/werken

                      succes met de sollicitatie

                      Comment


                        #12
                        Bedankt PH-GJK...

                        Lijkt me net zo duidelijk als de advertentie vorige zomer. Voldoe helaas nog steeds niet aan de opleidings-eis.
                        Is het waard eigenwijs te zijn en toch iets te sturen (onder het mom "nee heb je....."), geduldig af te blijven wachten of door te gaan met leven?

                        Wat is wijsheid??

                        Comment


                          #13
                          Ervaren mensen genoeg.........alleen die willen ze dan toch ook weer niet.

                          Liever ervaren KLS'ers etc.....

                          En vroeg of laat zijn die ook op (liever vroeg)

                          :D :D :D :D

                          Comment


                            #14
                            Moet ik met (al) mijn ervaring toch opnieuw gaan beginnen bij de KLS (of blijf ik maar in het buitenland waar ze ervaren vliegers nog waarderen).....

                            Comment


                              #15
                              Is het waard eigenwijs te zijn en toch iets te sturen (onder het mom "nee heb je....."), geduldig af te blijven wachten of door te gaan met leven?
                              Ik heb dat dus gedaan. Met EPST, 3500 uur op 737 & A319 en een Command op komst hoopte ik toch een kans te hebben.
                              Mijn ex-huisgenoot is een goede bekende van Otto Brink (hoofd training KLM) en hij had voor mij zijn mening gevraagd, hij vertelde dat ik met mijn ervaring zeker mijn C.V. moest opsturen!

                              Ontving een dag nadat ik van BA hoorde op de B777 te kunnen beginnen een brief dat ik niet voldeed aan hun opleidings eis. Heb ze gebeld en op een nette manier om uitleg gevraagd en er werdt lettelijk gezegd: " De KLM zoekt nu eenmaal de hoogste kwaliteit en helaas voldoet u daar niet aan aangezien u niet een van de gevraagde vooropleidingen heeft" Toen ik netjes en kalm vroeg of mevrouw het niet met me eens was dat een JAR/ATPL een standaard is en de ervaring en type toestel daarna uit zou moeten maken of men een uitnodiging krijgt zei ze, meneer ik begrijp dat u er erg van baalt niet aan de hoogste eis te voldoen maar de KLM hanteert al jaren deze eisen en dat doen wij niet voor niets,......jullie begrijpen dat ik hem daarna natuurlijk even heb ingekopt....daarna werd het stil aan de andere kant van de lijn........

                              Ik wens ze veel succes

                              Mzzl

                              Comment

                              Working...
                              X