Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ais Airlines / Ais flight academy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ais Airlines / Ais flight academy

    Beste Airworkers

    Ik weet dat dit geen Klaagmuur is maar oordeel zelf is als je deze reviews leest ?

    zie aub onderstaande reviews op indeed ...

    https://www.indeed.nl/cmp/Ais-Airlines/reviews

    Wat vinden jullie hiervan ?

    groetjes spinnerjs32
    Last edited by spinnerjs32; 25-03-2019, 11:32.

    #2
    Ik zie dat er niets of nauwelijks iets is veranderd in de afgelopen jaren.

    Ik heb zelf een fijne training gehad daar voor m'n integrated ATPL, maar dat kwam door goede klasgenoten, toendertijd goede instructeurs en wat mazzel met de kisten die niet constant tech gingen. Ook nog sort-of via de school m'n eerste baan gekregen, maar destijds waren alle problemen genoemd op die site ook al aanwezig.

    Op pad met een 'company credit card' die overal geweigerd werd wegens geen saldo, dus zelf fuel en landings gelden betalen. Multi engine kist die nauwelijks beschikbaar is. Tijden wachten op instructeur beschikbaarheid.

    Ik ben niet iemand die snel een bedrijf of school afkraakt, en dat wil ik nu ook niet doen omdat ik niet exact weet hoe het nu is. Maar iedereen die mij naar AIS vraagt geef ik het volgende advies... Denk even heel goed na of je het financieel aan kan om een nutteloze typerating te betalen à 25.000 euro. Of je nu 500 of 1500 uur op die kist heeft, er is niet echt heel veel interesse in mensen met dat soort ervaring, niemand vliegt dat ding meer en beneden de 10 ton is een snel filter voor bedrijven die aannemen. Laat ook alsjeblieft niet over je heen lopen door de heren van management, want het zijn zakenmannen. De studenten zijn niet de hoogste prioriteit, maar de boel draaiend houden, Jetstreams in de lucht houden, geld verdienen.

    Comment


      #3
      Continuing problems at AIS

      Financing a TR by the student is normally done using a credit from the bank, the bank only provides 1 credit for 1 TR. The bank foresees that investing 30.000 euro into the JS TR will lead to a bankruptcy of the student.

      Pilots at AIS Airlines have signed contracts of 40 hours per week. At AIS you do not fly 40 hours per week because you have flights of 2 to 3 hours per day. The schedule has been set at 3 weeks on and 1 week off. There is a summer stop of 6 weeks, so you do not fly for 6 weeks. AIS says the following: You did not work for 6 weeks so you are not entitled to a salary. AIS can’t do this because you have a 40-hour contract per week and therefore the pilots are entitled to a salary.
      If you leave AIS after the end of your year contract, AIS says the following: You did not come to work for 6 weeks, so you are not entitled to your salary. You have accumulated money for holidays and you have accumulated vacation days, the amount figure will be calculated and settled with each other. In the end, pilots have received an invoice of 2.5 to 3000 euros to pay AIS while they are actually entitled to have 4000 euros from AIS.
      In short, contracts are changed just like that, this is illegal. AIS has to comply with the contract, pilots can’t fly because AIS has no flights, so this is not the problem of the pilots but the fault of AIS. It is ridiculous that the pilots are burdened and taxed on this.

      Recently court cases has been fought against AIS about the matter mentioned above, more follows.

      Due to the crises at AIS, the Croatia route has been canceled. Soon there will be a new operation (wet lease) with Boeing 737s from Schiphol conducted by AIS. We are busy writing a full report and sending it to ILenT before the wet lease begins.

      ================================================== =========

      Vervolg problemen bij AIS

      Het financieren van een TR doet een student meestal via de bank, de bank geeft alleen 1 lening voor 1 TR. Echter weet de bank ook wel dat het investeren van 30.000 euro voor de JS TR zal uitmonden in een faillissement voor de student.

      Piloten bij AIS Airlines hebben contracten getekend van 40 uur per week. Bij AIS vlieg je geen 40 uur per week want je hebt vluchten van 2 tot 3 uur per dag. Het rooster is vastgesteld op 3 weken op en 1 week af. Er is een zomerstop van 6 weken, je hebt dus geen vluchten voor 6 weken lang. Ais zegt vervolgens het volgende: Je hebt 6 weken niet gewerkt dus je hebt geen recht op salaris. Dit kan helemaal niet want je hebt een contract van 40 uur per week en dus recht op salaris.

      Als je bij AIS weg gaat na het einde van je jaar contract, zegt AIS het volgende: Je bent 6 weken niet komen werken dus je hebt geen recht op loon. Je hebt vakantiegeld opgebouwd en je hebt vakantie dagen opgebouwd, dit wordt met elkaar verrekend. Eindstand, piloten hebben een factuur gekregen van 2,5 tot 3000 euro te betalen aan AIS terwijl ze eigenlijk nog 4000 euro te goed hebben van AIS.

      Kortom, contracten worden zomaar veranderd, dit is illegaal. AIS moet aan het contract houden, piloten kunnen niet vliegen doordat AIS geen vluchten heeft, dit ligt dus niet aan de piloten maar aan AIS. Het is belachelijk dat de piloten hierop worden belast.

      Er is recent een rechtszaak hierover geweest, meerdere zullen volgen.

      Door de crises bij AIS is de Kroatië route opgeheven. Binnenkort start er een nieuwe operatie (wet lease) met Boeing 737s vanuit Schiphol gedirigeerd door AIS. Wij zijn druk bezig een volledig rapport te schrijven en dit naar ILenT te sturen voordat de wet lease begint.

      Comment


        #4
        Ken geen ILenT maar neem aan dat je ILT bedoeld. Wat kunnen zij dan met een dergelijk rapport? Zij zijn luchtvaart beleidsmakers en -handhavers en gaan zich echt niet bezig houden met arbeidsvoorwaarden en vormen van financiering. Zoals je terecht stelt dien je arbeidsconflicten bij de rechter aanhangig te maken, ILT zal daar niets mee doen.

        Comment


          #5
          Originally posted by D´n daldeër View Post
          Ken geen ILenT maar neem aan dat je ILT bedoeld
          Lekker belangrijk.. Overigens weet heel NL wel gewoon wat ILenT is, want dat is de officiële naam. Zie ook https://www.ilent.nl/

          Tip* om misschien de volgende keer eerst even op te zoeken of je wel gelijk hebt, voor dat je iemand een snauw geeft. Helemaal als je TRI/TRE bent....

          Comment


            #6
            Originally posted by D´n daldeër View Post
            Ken geen ILenT maar neem aan dat je ILT bedoeld. Wat kunnen zij dan met een dergelijk rapport? Zij zijn luchtvaart beleidsmakers en -handhavers en gaan zich echt niet bezig houden met arbeidsvoorwaarden en vormen van financiering. Zoals je terecht stelt dien je arbeidsconflicten bij de rechter aanhangig te maken, ILT zal daar niets mee doen.
            http://www.airwork.nl/bulletinboard/...&highlight=ais

            Comment


              #7
              AIS

              Is AIS op dit moment nog zo slechte opleider?

              Comment


                #8
                Er gaat wel wat veranderen. AIS krijgt dit jaar nog een B737, ze hebben ook al een grote touroperator aan zich weten te binden (naam mocht nog niet bekend gemaakt worden). Er gaan vluchten uitgevoerd worden van AMS naar Noord-Afrikaanse badplaatsen.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Aerospool View Post
                  Er gaat wel wat veranderen. AIS krijgt dit jaar nog een B737, ze hebben ook al een grote touroperator aan zich weten te binden (naam mocht nog niet bekend gemaakt worden). Er gaan vluchten uitgevoerd worden van AMS naar Noord-Afrikaanse badplaatsen.
                  Over de opleiding AIS Flight Academy zijn zoveel negatieve berichten, maar is de opleiding echt zo slecht? En over de 737 zou een mooie aanwist zijn ook voor de studenten

                  Comment


                    #10
                    Aerospool,

                    Goed nieuws! Eerst zien en dan geloven! Tot die tijd zou ik er als student geen geld in steken. Alhoewel een 737 rating nooit weg is moet je er wel voor waken niet uitgekleed te worden door een beginnende club. De mensen die in Maastricht Airlines gestapt zijn kunnen je er alles over vertellen. €40 000.- voor een Typerating en een vaste baan, jaja.

                    Een typerating is niet meer waard dan €15000.- en een basecheck €6000.- Meer moet het niet worden.

                    En als die grote toeroperator dezelfde is als die waar Amsterdam Airlines voor gevlogen heeft en waar Transavia niet voor wil vliegen, en waar Air Hollandia voor zou gaan vliegen maar niet eens van de grond gekomen is. Nou dan wens ik je veel sterkte.
                    Misschien lukt het om te gebruiken tijdens de startup fase, maar dan moet er wel snel ander werk gevonden worden anders gaat het niet lukken.

                    Ik wens een ieder die hier bij betrokken is heel veel sterke en succes toe! Als het lukt heb je de mooiste baan van je leven. Als het niet lukt ga je door een diep dal!

                    Groeten,

                    :radar: André :radar:

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by André View Post
                      Aerospool,

                      Goed nieuws! Eerst zien en dan geloven! Tot die tijd zou ik er als student geen geld in steken. Alhoewel een 737 rating nooit weg is moet je er wel voor waken niet uitgekleed te worden door een beginnende club. De mensen die in Maastricht Airlines gestapt zijn kunnen je er alles over vertellen. €40 000.- voor een Typerating en een vaste baan, jaja.

                      Een typerating is niet meer waard dan €15000.- en een basecheck €6000.- Meer moet het niet worden.

                      En als die grote toeroperator dezelfde is als die waar Amsterdam Airlines voor gevlogen heeft en waar Transavia niet voor wil vliegen, en waar Air Hollandia voor zou gaan vliegen maar niet eens van de grond gekomen is. Nou dan wens ik je veel sterkte.
                      Misschien lukt het om te gebruiken tijdens de startup fase, maar dan moet er wel snel ander werk gevonden worden anders gaat het niet lukken.

                      Ik wens een ieder die hier bij betrokken is heel veel sterke en succes toe! Als het lukt heb je de mooiste baan van je leven. Als het niet lukt ga je door een diep dal!

                      Groeten,

                      :radar: André :radar:
                      Dus geen geld in AIS Flight Academy stoppen? Als nieuwe student

                      Comment


                        #12
                        Studentpilot26,

                        Dat zeg ik niet, maar als de KLS of EPST je niet aanneemt zijn er veel betere alternatieven voor minder geld waarbij je dezelfde baankansen hebt. Kijk eens over de grens, Duitsland, Polen, of modulair USA.
                        Er staat nog ergens een voorbeeld op deze site waarin ik precies uit de doeken heb gedaan hoe ik het gedaan heb. Niet de beste manier kwa baan mogelijkheden, wel kwa prijs.

                        Als je jong bent is KLS en EPST je beste optie denk ik.

                        Groeten,

                        :radar: André :radar:

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by André View Post
                          Aerospool,

                          En als die grote toeroperator dezelfde is als die waar Amsterdam Airlines voor gevlogen heeft en waar Transavia niet voor wil vliegen, en waar Air Hollandia voor zou gaan vliegen maar niet eens van de grond gekomen is. Nou dan wens ik je veel sterkte.
                          Misschien lukt het om te gebruiken tijdens de startup fase, maar dan moet er wel snel ander werk gevonden worden anders gaat het niet lukken.

                          Ik wens een ieder die hier bij betrokken is heel veel sterke en succes toe! Als het lukt heb je de mooiste baan van je leven. Als het niet lukt ga je door een diep dal!

                          Groeten,

                          :radar: André :radar:
                          Als je ML Tours bedoeld, deze hebben inmiddels voor de winter een contract met Brussels Airlines en Transavia gesloten.

                          Comment


                            #14
                            Dispatcher,

                            Die bedoelde ik wel ja, maar dat is dus al geregeld. Nou dan is er dus nog één.

                            Comment


                              #15
                              Maar wanneer zou die 737 er moeten komen dan? En hoeveel?

                              Comment

                              Working...
                              X