Announcement

Collapse
No announcement yet.

FAA CPL,IR,ME

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    FAA CPL,IR,ME

    Hallo allemaal,

    Ik ga binnenkort het Amerikaanse CPL/IR/ME halen in Florida bij American Flyers.
    Ik ben sinds 6 maanden in het bezit van een EASA Frozen ATPL.

    Over enkele maanden ga ik de theoretische examens afleggen in de UK bij het FlightSafety International.

    Mijn vraag aan jullie: Tellen de uren die ik al heb gemaakt mee voor het Amerikaanse brevet, of moet ik het hele programma weer volgen in de USA?
    Hoe lang zal ik hier ongeveer mee bezig zijn?

    Andere tips zijn zeker welkom!

    Groetjes Niels

    #2
    Ik heb exact hetzelfde gedaan. Uren tellen gewoon mee. Dus gewoon paar uurtjes lessen om de specifieke FAA dingen te oefenen en dan prakijkexamens doen.

    Comment


      #3
      In tegendeel tot Europa tellen in de VS onder FAA alle uren in eeen luchtvaartuig mee. Ik heb ooit in '95 nog 60 uren zweefvliegen mee kunnen tellen voor mijn FAA CPL.
      De regel is 14 CFR 61.129:

      61.129 Aeronautical experience.

      (a) For an airplane single-engine rating. Except as provided in paragraph (i) of this section, a person who applies for a commercial pilot certificate with an airplane category and single-engine class rating must log at least 250 hours of flight time as a pilot that consists of at least:

      (1) 100 hours in powered aircraft, of which 50 hours must be in airplanes.

      (2) 100 hours of pilot-in-command flight time, which includes at least—

      (i) 50 hours in airplanes; and

      (ii) 50 hours in cross-country flight of which at least 10 hours must be in airplanes.

      (3) 20 hours of training on the areas of operation listed in §61.127(b)(1) of this part that includes at least—

      (i) Ten hours of instrument training using a view-limiting device including attitude instrument flying, partial panel skills, recovery from unusual flight attitudes, and intercepting and tracking navigational systems. Five hours of the 10 hours required on instrument training must be in a single engine airplane;

      (ii) 10 hours of training in an airplane that has a retractable landing gear, flaps, and a controllable pitch propeller, or is turbine-powered, or for an applicant seeking a single-engine seaplane rating, 10 hours of training in a seaplane that has flaps and a controllable pitch propeller;

      (iii) One 2-hour cross country flight in a single engine airplane in daytime conditions that consists of a total straight-line distance of more than 100 nautical miles from the original point of departure;

      (iv) One 2-hour cross country flight in a single engine airplane in nighttime conditions that consists of a total straight-line distance of more than 100 nautical miles from the original point of departure; and

      (v) Three hours in a single-engine airplane with an authorized instructor in preparation for the practical test within the preceding 2 calendar months from the month of the test.

      (4) Ten hours of solo flight time in a single engine airplane or 10 hours of flight time performing the duties of pilot in command in a single engine airplane with an authorized instructor on board (either of which may be credited towards the flight time requirement under paragraph (a)(2) of this section), on the areas of operation listed under §61.127(b)(1) that include—

      (i) One cross-country flight of not less than 300 nautical miles total distance, with landings at a minimum of three points, one of which is a straight-line distance of at least 250 nautical miles from the original departure point. However, if this requirement is being met in Hawaii, the longest segment need only have a straight-line distance of at least 150 nautical miles; and

      (ii) 5 hours in night VFR conditions with 10 takeoffs and 10 landings (with each landing involving a flight in the traffic pattern) at an airport with an operating control tower.
      Zorg wel dat alles goed gelogd is inclusief je XC tijd.
      Was vaak een drama met Europese logboeken omdat er gewoon te weinig in wordt gezet.

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties!
        Dogleg, hoe lang heb jij erover gedaan?
        Zit aan 3-4 weken te denken, is dit te optimistisch?

        Comment


          #5
          En hoe is het afgelopen?

          Comment


            #6
            Originally posted by Nielsiehuber View Post
            Bedankt voor de reacties!
            Dogleg, hoe lang heb jij erover gedaan?
            Zit aan 3-4 weken te denken, is dit te optimistisch?
            Sorry, ik zie nu pas dat je me een vraag gesteld hebt.

            Tijd hangt af van je eigen vaardigheden en currency, weerscondities, beschikbaarheid kist, instructeur en examinator.

            Ik vroeg toen steeds San Francisco vluchten aan en deed het tijdens m'n 48-uurs lay-overs. Theorie heb ik gewoon in zelfstudie gedaan en toen in 1 dag de drie CATS-testen voor private, instrument en commercial. Daarna voor praktijk steeds 1 dag lessen, dag erna examen. En dat dus 4 keer achter elkaar voor private, instrument, commercial en multi.

            Comment


              #7
              Wegens vertragingen in het bedrijf ben ik tot op heden nog niet begonnen.
              Volgende week mag ik (waarschijnlijk) beginnen met de theorie cursus van John and Martha King.

              Ik zal laten weten hoe het afloopt.

              Comment


                #8
                Volgende week mag ik (waarschijnlijk) beginnen met de theorie cursus van John and Martha King
                Mag?
                Van wie mag dat?
                Het is een doe het zelf video ( nu DVD ) van John en Martha King.
                Je zal zien dat ze over de jaren kleine updates hebben gedaan want haar kapsel verandert. Voor de rest is zij doodsaai en hij presenteert als een tweede hands auto verkoper.



                Er is wel beter materiaal.
                Wat heb je nodig?

                Comment


                  #9
                  Nelsie heeft mij een PM gestuurd maar het lijkt mij handiger als ik op het forum antwoord, dan hebben anderen er ook wat aan.

                  Trainings materiaal is gratis te downloaden op de FAA website, vrij saai maar wel gratis.
                  https://www.faa.gov/regulations_poli...uals/aviation/
                  Voor je FAA instrument rating heb je het Instrument Flying Handbook en het Instrument Procedures Handbook nodig.
                  Vlieg je G1000 of iets anders nieuws dan ook het Advanced Avionics Handbook

                  Wil je dit in gedrukte vorm dan is het ongeveer $20/boek plus verzend kosten.

                  Voor je CPL het volgende downloaden:
                  Risk Management Handbook

                  Verschillende maneuvers worden in de VS, zelfs op PPL niveau iets anders gevlogen dan in Nederland. Je zal de ground refernece manuevers moeten leren omdat ze wel degelijk helpen bij het CPL wat ook anders is dan in Europa.
                  in de VS is het CPL examen een lokale VFR vlucht waar je nauwkeurig bepaalde manuevers moet vliegen.
                  de Universiteit van North Dakota (UND) heeft hele goede vidoe's op Youtube.
                  https://www.youtube.com/results?q=UN...cial+maneuvers
                  Voor de PPL manuevers heb je het Airplane Flying Handbook nodig:
                  https://www.faa.gov/regulations_poli...lane_handbook/

                  Op deze website kan je gratis testen oefenen voor je IFR en je CPL.
                  http://www.exams4pilots.org/

                  Wat betreft regelgeving heb je een FAR/AIM nodig:
                  Aeronautical Infomation Manual vind je hier:
                  https://www.faa.gov/regulations_poli...uals/aviation/
                  Voor de Federal Aviation Regulations heb je nodig:
                  Part 61
                  Part 67
                  Part 91
                  Part 119
                  https://www.faa.gov/regulations_poli...a_regulations/
                  Het boek in druk vorm is eenvoudig te bestellen voor $20 plus verzendkosten.

                  Comment

                  Working...
                  X