Announcement

Collapse
No announcement yet.

In de cockpit kijken als passagier?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als je de belangrijkste reden buiten beschouwing wil laten, dan blijft er geen reden over.

Comment

Originally posted by B767-300ER View Post
      Als je de belangrijkste reden buiten beschouwing wil laten, dan blijft er geen reden over.
      Hahaha dit dacht ik nou ook net..

Maar toch interessant om verder te denken. Is het misschien het internationale idee waardoor men graag niet wil dat er een vliegtuig gekaapt word?
      Stel dat je nou nét dat ene vliegtuig niet goed gecontroleerd had, hij wordt gekaapt en stort in andermans land in een gebouw. Terwijl de treinen en metro's het drukst zijn, op binnenlandse trajecten.

Trouwens, worden treinen en metro's niet in andere landen wél goed gecontroleerd? Want voor de luchtvaart is het logisch dat overal even streng gecontroleerd wordt. Maar de metro's van NY staan los van de onze.

Maar dan graaf ik echt heel diep naar redenen:1855:

Comment

In Nederland bij de trein, metro en bus geen controles te zien
        Metro in Parijs heb ik ook geen controles gezien.
        Spanje geen idee van

Maar dat is hetzelfde met vloeistoffen. Vanaf CUN naar AMS mag je alles meenenem, in PUJ en POP wordt alles in beslag genomen. Schiet mij maar lek....

Comment

Originally posted by B767-300ER View Post
          Maar dat is hetzelfde met vloeistoffen. Vanaf CUN naar AMS mag je alles meenenem, in PUJ en POP wordt alles in beslag genomen. Schiet mij maar lek....
          gewoon in een plastic zakkie doen van minder dan 1L en dan komt alles zogenaamd helemaal goed :s.

Comment

Terrorisme houd je niet tegen.. Het is jammer, maar waar vrees ik. Een strenge beveiliging is een plicht van de staat tegenover het publiek, alleen is het moeilijk waar je de max. legt. Mensen klagen dat het een hoop gedoe is, maar wanneer er wat gebeurt wordt er ook de andere kant op gezeurd over de beveiliging... Een terrorist vind altijd wel weer een nieuwe manier om z'n standpunt duidelijk te maken.

Comment

Even los van vervoermiddelen. In Turkije heb je van die hele grote winkelcentra's met weet ik veel hoeveel winkels (it's a hype). En als ik zeg groot dan bedoel ik ook echt groot. Voordat je daar naar binnen kan moet je ook door de security (metaaldetector etc.).

Op metrostations heb je altijd een of twee beveiligers staan die mensen random eruit halen en de tas even met een metaaldetector controleren.

Trouwens. Wat daar ook heel anders is, is dat je ook gecontroleerd wordt als je de luchthaven binnen wilt komen. Dus in tegenstelling tot Schiphol waar je alleen als reiziger pas na de douane wordt gecontroleerd. Ergens toch wel erg vervelend eigenlijk.

Comment

Originally posted by Lion with Wings View Post

Trouwens. Wat daar ook heel anders is, is dat je ook gecontroleerd wordt als je de luchthaven binnen wilt komen. Dus in tegenstelling tot Schiphol waar je alleen als reiziger pas na de douane wordt gecontroleerd. Ergens toch wel erg vervelend eigenlijk.
                Wat is daar vervelend aan?

Zou het veel vervelender vinden als ik mijn familie wil ophalen of afzetten op een luchthaven en in dezelfde rij moet gaan staan om aan landside de luchthaven te betreden. Lijkt mij een logistieke nachtmerrie.

Comment

Originally posted by BMJ View Post
                  Wat is daar vervelend aan?

Zou het veel vervelender vinden als ik mijn familie wil ophalen of afzetten op een luchthaven en in dezelfde rij moet gaan staan om aan landside de luchthaven te betreden. Lijkt mij een logistieke nachtmerrie.
                  Ik bedoelde dan ook juist dat het gedoe in Turkije vervelend kan zijn..

Comment

UUUUUUuuuuhhh ;)

Comment

MP of KLM

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Mag het kijken in de cockpit bij Martinair of KLM ook niet meer. Ik vlieg namelijk met Martinair naar Havana.

Mochten zij hun pax bestemmingen al afgestoten hebben tegen die tijd, dan vlieg ik met KLM.

Groetjes
                      MSF

Comment

Nope.
                        en 11 mei vlieg je niet met de KLM.

Comment

In zo'n land waar de trap nog tegen het vliegtuig wordt geschoven om in te kunnen stappen, begaven mijn bloedmooie zus en haar idem dito dochter zich in de richting van de kist die hen terug naar Nederland zou brengen. Vanuit de cockpit werd er naar hen gezwaaid. Beide vrouwen zwaaiden terug.
                          Nog maar nauwelijks aan boord kwam de purser naar hen toe. Of ze even mee wilden komen. De hele reis hebben ze in de cockpit doorgebracht.
                          Nee, het mag niet, maar uitzonderingen worden er dus wel degelijk gemaakt.
                          Wat de gevolgen voor cockpitcrew zouden zijn geweest als zich redenen zouden hebben voorgedaan om de cockpitvoicerecorder af te luisteren????

NB: Dit verhaal is van lang, heel lang na 'nine eleven'.

Comment

Foto's?

Comment

Originally posted by Anoniempje View Post
                              Foto's?
                              Haha, ik zet mijn familie niet op het internet te kijk :biertje:

Comment

Originally posted by Boeing747 View Post
                                Haha, ik zet mijn familie niet op het internet te kijk :biertje:
                                De testosteron vliegt hier weer over het forum. Hahaha.

Comment

Working...
                                X