Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overzicht vliegmedische keuringen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Overzicht vliegmedische keuringen

Dag allen,

Na mijn goedkeuring voor de DFA ben ik op zoek naar een goede vliegmedische keuring, die ook nog eens niet te duur uitvalt. Hiervoor heb ik eens rondgekeken en ben tot de volgende resultaten gekomen. Wellicht interessant voor mede lezers en piloten in spé :)

Conclusie
    De goedkoopste keuring kan men ondergaan bij Aero Medical Clinic voor €389,00.
    De duurste keuring kan men ondergaan bij Aviation Medical Center voor €469,00.

Over de beste keuring valt denk ik te twisten. Gezien het feit dat ik nog geen keuring ben ondergaan, kan ik daar ook niets over zeggen. Wellicht dat ervaren Airworkers hier meer over kunnen vertellen :)

De beste keuring?.....das de keuring die je goedkeurt!

Comment

Het is niet zo dat maatschappijen een voorkeur hebben oid? Behalve natuurlijk KLM :)

Comment

Voor zover ik weet testen ze je allemaal op dezelfde onderdelen en is het niet zo dat je er bij de een makkelijk doorkomt dan bij de ander. Anders zou het behalen van je medical wel heel disputabel worden.
        Heeft de DFA niet toevallig een regeling met een van de centers getroffen? In mijn geval (NLS) was dat namelijk wel zo en scheelde dat in de kosten.

Comment

DFA heeft geen prijsafspraken met medical centers. Ze verwijzen slechts door.

Comment

ach zolang de werkgever betaald......

Comment

Is iemand misschien nog onlangs in Arnhem geweest voor een keuring?

Ik krijg hem niet aan de lijn en hij reageert ook niet op mail.

Zou wel jammer zijn als die weg is. Moet ik straks weer helemaal naar het west'n rijden om in een potje te plassen.. ;-)

Comment

Het lijkt er dus op dat het niet zoveel verschil maakt. Dan is het op zich discutabel dat er zo'n diversiteit van prijzen bestaat. Gelet op de prijs in Arnhem, €389, ga ik daar maar heen. Maar ook nog niets gehoord...Zo druk kan die man het toch niet hebben? ;)

Comment

Ik heb ook nog niets gehoord. Maar een oud-klasgenoot van mij is er vorige week nog wel geweest.. Reageert schijnbaar gewoon erg slecht op mail.

Arnhem is trouwens bij de initiele misschien maar een paar tientjes goedkoper. Bij de herhalingen kost hij nog maar de helft in vergelijk met AEC. 120 euro vs. 220 euro.

Ik ga hem nog maar eens bellen..

Groeten!

Comment

heb me laatste keer ook in Arnhem laten keuren, geschikte vent, makkelijk te bereiken en erg goedkoop. Enige minpunt is z'n telefonische en e-mail bereikbaarheid.

Comment

heb mn herkeuring vorige week ook in arnhem gedaan. Je moet even een formulier invullen op z'n site waar je onder andere kan aangeven wanneer je beschikbaar bent en dan mailt hij je terug met een afspraak. succes

Comment

Ik ben vrij snel te woord gestaan. Nadat ik had gemaild of ie nog keuringen deed (je weet immers maar nooit) kreeg ik binnen 10 minuten response. Na enig heen en weer mailen was ook binnen een uurtje de keuring gepland. Vrijdag moet ik heen :)

Comment

Working...
                        X