Announcement

Collapse
No announcement yet.

AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Hallo iedereen,

Kan iemand mij iets meer vertellen over de AIS Flight Academy ten opzichte van andere scholen, klassen, baangarantie etc.

Alvast bedankt voor de moeite.

Is er hier echt niemand die op die school heeft gezeten en er meer over kan vertellen?

Comment

Bel ze zou ik zeggen: 0320 – 268799

Comment

Hey Boschr,

Ik ben een student aan de AIS Flight Academy te Lelystad, zit nu in mijn laatste blok theorie en begin over enkele weken aan mijn volledige vliegblokken zowel VFR als IFR.

Wil je wat informatie, aankomende zaterdag is er een open dag. Misschien is het handig als je daar heen gaat.

Verder antwoord op je vraag van baangarantie, kan ik je vertellen dat geen 1 school je dat kan geven. Dat ligt volledig bij jouw in de hand.

In vergelijking met andere scholen durf ik mij niet over uit te laten omdat ik hier, zoals logisch is, geen ervaring mee hebt.

Wens je veel succes met het kiezen van een geschikte vliegers opleiding.
        Kijk eens op www.aisflightacademy.nl of www.pilotinfo.nl je wordt bij beide doorverwezen naar de juiste site van de FA.

Als je nog verdere vragen hebt, let me know en misschien kan ik je er antwoord op geven.

Nogmaals, veel succes met het kiezen van een school!

Groetjes

Comment

Carsio,

Ik had nog een paar vragen voor je.

Als jij de opleiding heb gehaald, word je dan begeleid totdat je een baan hebt?

Waarom heb jij voor die school gekozen en niet bijvoorbeeld voor de KLS, NLS of EPST, want die scholen hebben volgens mij toch een goede naam bij een vliegmaatschappij?

(Als je in Lelystad op school wou gaan), waarom koos je dan niet voor de Martinair vliegschool?

Woon jij zegmaar op de campus, en als je daar woont kun je daar wat over vertellen?

Weet jij ook of er al afgestudeerde mensen zijn bij de AIS, en of die al een baan hebben gevonden?

Heeft de school al contacten met vliegmaatschappijen?

Wat is jouw Deal, of heb je die niet?(Als ik dat vragen mag?)

Veel vragen, ik hoop dat je er antwoord op heb.

P.S. sorry voor de spelfouten.

Comment

Weet iemand anders, bijvoorbeeld een (andere) leerling van de AIS, nog antwoorden op de volgende vragen:

Waarom heb jij voor die school gekozen en niet bijvoorbeeld voor de KLS, NLS of EPST, want die scholen hebben volgens mij toch een goede naam bij een vliegmaatschappij?

(Als je in Lelystad op school wou gaan), waarom koos je dan niet voor de Martinair vliegschool?

Woon jij zegmaar op de campus, en als je daar woont kun je daar wat over vertellen?

Weet jij ook of er al afgestudeerde mensen zijn bij de AIS, en of die al een baan hebben gevonden?

ik vraag dit aan jullie, omdat ik wil weten hoe jullie op de opleiding neerkijken en niet de school.

Alvast bedankt.

Comment

Waarom post je dit 2 keer..?

Comment

@boschr, s.v.p. niet met jezelf gaan discussiƫren. Als er geen reactie komt, dan zijn er kennelijk geen Airworkers die je kunnen helpen met je vraag, of je gunt ze gewoon niet genoeg tijd om met een reactie te komen. Verder neemt de kans op een antwoord af met de hoeveelheid vragen die je stelt. Je stelt er teveel.

Comment

Originally posted by boschr View Post
                  Carsio,

Ik had nog een paar vragen voor je.

P.S. sorry voor de spelfouten.
                  Boschr,
                  een hoop vragen geeft een hoop antwoorden;
                  (Even voor de Magnum P.I.-s onder ons: dit is een antwoord op de meermalen gestelde vraag en dus geen reclameboodschap)

Ik heb mijn opleiding bij AIS gedaan, is goed bevallen.
                  Kleine klassen, maximaal 12.

Geen baangarantie, krijg je ook nergens, hooguit sollicitatie-garantie.

Prijs is heel redelijk, afgesproken doorlooptijd gemakkelijk gehaald.
                  Waarom niet KLM? De te blauwe instelling aldaar is niet mijn favoriete keus.
                  Waarom niet NLS? Lees het forum nog eens goed door.
                  Waarom niet EPST? Zie KLM, zonder blauw.
                  Waarom niet Stella? Te fabrieksmatig, doorlooptijd twijfelachtig, zie ook dit forum.

Waarom dan niet Martin-air? Waarom wel?
                  De vloot van Martin-air is veel kleiner dan de AIS-vloot, dus de beschikbaarheid van vliegtuigen ook.
                  De huisvesting van AIS is veel beter, zeker sinds ze op de nieuwe locatie zitten.
                  Ga gewoon even kijken, see for yourself.
                  Martin-air leerlingen kunnen overal komen werken, behalve bij Martin-air. (beetje vreemd)

Ik heb niet op de campus gewoond, het is niet een campus zoals je die op universiteiten ziet maar AIS beschikt over 4 woonhuizen met ieder 5 kamers.
                  Gezamelijk gebruik van keuken woonkamer etc.

Voor zover ik weet zijn de mensen die klaar waren met hun opleiding allemaal aan het werk gekomen.

In mijn tijd waren er al contacten met verschillende vliegmaatschappijen.

Mijn "Deal"? Ik neem aan dat dat gaat over de financiering. Ik heb zelf geen financiering nodig gehad. Ik weet wel dat AIS al een tijd een borgfonds heeft en dat ze binnenkort een tweede borgfonds hebben om niet afhankelijk te zijn van slechts 1 bank (op zich geen slechte gedachte gezien de huidige economische ontwikkelingen)

Je zou je antwoorden ook kunnen vinden op de websites van de scholen, op dit forum, of op de open dagen en als je het helemaal goed wilt doen loop je er gewoon binnen.

Succes

Comment

Originally posted by Joep View Post
                    Boschr,
                    een hoop vragen geeft een hoop antwoorden;
                    (Even voor de Magnum P.I.-s onder ons: dit is een antwoord op de meermalen gestelde vraag en dus geen reclameboodschap)

Ik heb mijn opleiding bij AIS gedaan, is goed bevallen.
                    Kleine klassen, maximaal 12.

Geen baangarantie, krijg je ook nergens, hooguit sollicitatie-garantie.

Prijs is heel redelijk, afgesproken doorlooptijd gemakkelijk gehaald.
                    Waarom niet KLM? De te blauwe instelling aldaar is niet mijn favoriete keus.
                    Waarom niet NLS? Lees het forum nog eens goed door.
                    Waarom niet EPST? Zie KLM, zonder blauw.
                    Waarom niet Stella? Te fabrieksmatig, doorlooptijd twijfelachtig, zie ook dit forum.

Waarom dan niet Martin-air? Waarom wel?
                    De vloot van Martin-air is veel kleiner dan de AIS-vloot, dus de beschikbaarheid van vliegtuigen ook.
                    De huisvesting van AIS is veel beter, zeker sinds ze op de nieuwe locatie zitten.
                    Ga gewoon even kijken, see for yourself.
                    Martin-air leerlingen kunnen overal komen werken, behalve bij Martin-air. (beetje vreemd)

Ik heb niet op de campus gewoond, het is niet een campus zoals je die op universiteiten ziet maar AIS beschikt over 4 woonhuizen met ieder 5 kamers.
                    Gezamelijk gebruik van keuken woonkamer etc.

Voor zover ik weet zijn de mensen die klaar waren met hun opleiding allemaal aan het werk gekomen.

In mijn tijd waren er al contacten met verschillende vliegmaatschappijen.

Mijn "Deal"? Ik neem aan dat dat gaat over de financiering. Ik heb zelf geen financiering nodig gehad. Ik weet wel dat AIS al een tijd een borgfonds heeft en dat ze binnenkort een tweede borgfonds hebben om niet afhankelijk te zijn van slechts 1 bank (op zich geen slechte gedachte gezien de huidige economische ontwikkelingen)

Je zou je antwoorden ook kunnen vinden op de websites van de scholen, op dit forum, of op de open dagen en als je het helemaal goed wilt doen loop je er gewoon binnen.

Succes

Maar waar zijn de mensen dan aan het werk gekomen want vakenvullen is ook werk:grijns:
                    En met welke maatschappijen heeft de opleiding contacten?
                    Last edited by rubenvdw; 22-02-2009, 13:32. Reason: Vergeten:P

Comment

Zo te zien gaat het wel goed met AIS, ze zijn nu ook als TRTO aangetekent.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=29699

Comment

Kan iemand iets meer vertellen over contacten die AIS met vliegmaatschappijen heeft?

Comment

ruben, hier heeft Joep al antwoord op gegeven . Die zijn er niet.
                          Last edited by Koning Lucht; 25-02-2009, 01:43. Reason: zie rectificatie beneden

Comment

Beste meneer lucht,

Als u over een onderwerp niets afweet is het misschien handig uw mond te houden.

Ik loop al aardig wat jaartjes mee in luchtvaartland en heb een breed netwerk.

Jammer dat je het forum besmeurt met onwaarheden

Groet Arend van der Meer ( AIS Flight Academy)

Comment

Originally posted by Koning Lucht View Post
                              ruben, hier heeft Joep al antwoord op gegeven . Die zijn er niet.
                              @koning Lucht: Als je zo graag iets wilt roepen, zoek dan eerst even goed uit of dat wat je roept wel juist is.

Zoals ik al vermeld had waren er in mijn tijd al contacten met maatschappijen, o.a. City-line en dat is nog steeds het geval.
                              Ga anders even langs bij de school en maak een afspraak met de betreffende personen.

Het is een beetje jammer dat op ieder serieus antwoord blijkbaar een knullige, vaak ondoordachte reactie moet komen, dat doet afbreuk aan dit forum.

(ik zie dat Spinner mij net voor is geweest)

Comment

Working...
                              X