Announcement

Collapse
No announcement yet.

AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by QED View Post
    Waarom zouden vliegschoolhouders hun leerling überhaupt ergens 'moeten plaatsen'? In de echte wereld neem je zelf je beslissingen, neem je zelf risico's en solliciteer je zelf naar een baan..

En pilootjes moeten geplaatst worden door hun schooltje??? Wat een onzin! Wordt eens volwassen.. De KLS/KLM tijd van 1920 is uit… (en kom nu niet met een slap verhaal over de kosten van 160K etc).
    Ik ben het wel met je eens MAAR (er is altijd een maar) ik denk dat Purno meer doelt op de misstanden m.b.t. suggestieve opmerkingen van vliegscholen over zogenaamde "garanties" die gegeven worden over banen en duurbetaalde typeratings.

Comment

Originally posted by vliegende jurist View Post
      Ik ben het wel met je eens MAAR (er is altijd een maar) ik denk dat Purno meer doelt op de misstanden m.b.t. suggestieve opmerkingen van vliegscholen over zogenaamde "garanties" die gegeven worden over banen en duurbetaalde typeratings.
      Daarin geef ik Purno ook gelijk. Punt is dat het een het ander instant houdt. Als de toekomstige piloten altijd verwachten dat de school de banen wel regelt, dan zullen (nieuwe) scholen zich in bochten moeten wringen om een plaats in de markt te veroveren. Dat bedoel ik ook met: de KLS/KLM tijd is uit... De markt is vrij...

De concurrentie tussen scholen zou moeten gaan over de kwaliteit van het onderwijs, niet over banen en vliegmaatschappijen

Comment

@ Purno .Wat betreft het uren op een turbo prop. Ja ik weet inderdaad dat prop uren inderdaad niet heel veel doen.Maar je ben wel Frozen off. Is idd wel een dure frozen off.Daar ben ik het wel mee eens. Ik zit niet zo diep nog in de vliegersbranche, dus de verhalen van jou over Arend en cornuiten weet ik niet. Ieder zijn visie.Jij zat op de F50 he? Weet ik mij zo te herinneren.

Ga jij dr maar lekker voor zitten MG. Let the bitchfight begin.haha.

Comment

Nee, gooi er voorlopig nog even geen vuur op. Heb al wat bruggen te veel verbrand, me thinks.
          Plus ik houd niet van warm bier. Proost. Dingdingdingding. De tweede ronde. DE TWEEDE RONDE.

Comment

Originally posted by JohnyBravo View Post
            Maar je ben wel Frozen off. Is idd wel een dure frozen off.Daar ben ik het wel mee eens..

Frozen off ?? je bedoelt dat je effe met je Jetstream je volledige ATPL binnen haalt ?? hoe lang denk je daar bij Orange te gaan sturen ?
            Of word je verteld dat je met een jaartje je ATPL binnen hebt ?
            Kan je vertellen dat je een paar jaar verder bent voordat je op een Jetstream effe je volledige ATPL hebt.

En Arend, 6000 uur?? Are you kidding!!!

Comment

Originally posted by Purno View Post

Sorry voor mijn directe taalgebruik.. Ik heb een slechte ervaring met Arend (en) zijn vriendjes;
              Een paar jaar geleden heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand door Rossair ( = Orange = zelfde adres AIS ) tijdens het begin van zijn typerating op straat is gezet zonder typerating en kon fluiten naar zijn 45 000 euro's. Hetzelfde bedrijf maakte een doorstart en heet nu Orange. Orange had vacatures maar wilde hem alleen aannemen als hij opnieuw voor zijn typerating betaalde wat hij niet kon. Het heeft jarenlang geduurd voordat hij er weer bovenop was. :stapelge:

Nog meer negatieve en overeenkomende verhalen over Arend zijn vriendjes in het Orange topic;
              Orange aircraft leasing
              Orange

Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Arend.....Kom er maar in.....!
              Volgens mij worden Orange en AIS hier wat door elkaar gehaald. AIS zit inderdaad in het ex Rossair/Orange gebouw. Huidige adres Orange is volgens de site ergens anders http://www.flyorange.com/orange/inde...txtd&Itemid=36

Geen idee wat de kosten van een J32 rating bij AIS zijn maar in mijn glazen bol kijkend zal het geen 30.000 euro zijn. Daarbij telden in het verleden uren op de J31 van base wel en uren op de B1900 van Rossair niet voor aanname bij KLM. Dat terwijl de B1900 wel zwaarder is. Ging KLM om het feit dat het MPA uren moesten zijn.

Als vliegschoolhouder is het in mijn ogen vooral belangrijk om trots te zijn op de kwaliteit van de leerlingen die je aflevert. Waar ze terechtkomen hangt voor een belangrijk deel van de leerling zelf af.

Comment

Ze hebben toch bij AIS een (goedgekeurde) B1900 simulator................................?

Comment

Afgezien of je het met de standpunten hier eens bent, vind ik het al heel wat dat de vliegschooleigenaar (Spinner)meedoet in de discussie. Naar mijn weten is hij de enige op dit forum.(Ze zouden de chef van Stella eens moeten uitnodigen :grijns:)

Het geeft mijn inziens in ieder geval aan dat hij niet ergens een verborgen agenda heeft en zich stil houdt met het idee 'de leerlingen komen toch wel'. IMHO

Comment

De "chef" van stella is al vele malen uitgenodigd, maar heeft zelfs niet ge-RSVP-ed.
                    Oops, terug op de bank.

Comment

ais flightacademy

Ik zag dat het tijd werd om weer eens te reageren.
                      wij als Orange Aircraft Leasing vragen €20k voor de typerating op de B1900.
                      Dit is inclusief alle nevenopleidingen zoals CRM, firefighting,ditching, pleisters plakken e.d..
                      Dit zijn de werkelijke kosten, iedere bezoeker op dit forum is slim genoeg om dat zelf te kunnen narekenen en navragen.
                      Wat de deal bij AIS is voor de J31/32 weet ik niet.
                      Wanneer wij iemand in opleiding nemen, dus of van AIS of van een andere opleiding krijgt hij vanaf dag 1 een opleidingssalaris en heeft de persoon in kwestie een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met dien verstande dat deze persoon wel geacht wordt de linecheck te behalen. Na het behalen van de line check betalen wij de salarissen zoals op onze website is omschreven. daarnaast worden er daggelden betaald en dragen wij zorg voor de accomodatie ( hotel / crew house) en de reiskosten van en naar onze operatiegebieden.
                      Toegegeven, het is geen wereldsalaris, maar wel zodanig dat je er aardig van rond zou moeten kunnen komen.
                      Aangezien er vrij weinig mensen rondlopen om als captain op de B1900 te vliegen,zullen wij ze zelf naar die positie moeten brengen en dat geeft dan weer wat meer lucht, voor betrokken vlieger als ook voor ons.

Om even een beeld te geven: 3 jaar geleden moest ik bedelen of wellicht iemand bereid was om op de B1900 te gaan vliegen, nu heb ik een sollicitanten file van meer dan 1000.
                      Als lowtimer kun je naar mijn mening beter bij AIS Airlines of Orange vliegen op een relatief kleine machine dan jaren gaan wachten op iets groters wat misschien gaat komen.

nog een vraag aan Purno: wie was dat dan wel, die een typerating niet bij Rossair kon afmaken en die bij Orange daarvoor weer gevraagd zou worden nogmaals te betalen?
                      Ik ken die persoon niet, je mag een pm sturen, ben zeer benieuwd.

Harry van Lieshout
                      Orange Aircraft Leasing

Comment

@beech1900 ; Op jullie website staat nog steeds dat er vacatures zijn i.v.m. vlootexpansie.
                        Begrijp ik dan goed dat er dus ongv. 1000 man niet in aanmerking komt? Of zorgen jullie voor een zogehete 'recruitment reserve' ?

nu heb ik een sollicitanten file van meer dan 1000.

Comment

Met alle respect, maar als ik er geen gemotiveerde details bij hoor, heeft het allemaal een hoog Telegraaf-reactie gehalte.
                          Wat je zegt is dat het hele verhaal van beech1900 gelogen is?

Comment

@Alien, even een uitleg. Deze 1000 sollicitanten zijn uiteraard niet allemaal bruikbaar, velen hebben alleen FAA of SAA brevetten en geen Europese papieren, maar sommigen wel een B1900 rating.
                            Die zijn dan wel interessant voor ons, althans zouden dat kunnen worden.
                            Vandaar dat er op de website staat dat wij vacatures hebben.
                            Uit die 1000 hebben wij een short list gemaakt, waarop overigens ook lezers van dit forum staan.
                            Momenteel hebben wij voldoende vliegers en zodra de volgende uitbreiding een feit is ( als alles goed gaat januari/februari 2010) houden wij weer selectiedagen.

@kingair, geloven moet je in de kerk / moskee doen.
                            En waarom zouden AIS Airlines en Orange opgepakt moeten worden?
                            AIS Airlines en Orange bieden low timers een kans.

Wij (OAL) maken geen winst op de opleiding, zoals eerder gezegd, dit zijn de reeele kosten, indien gewenst publiceer ik wel een overzicht van deze kosten op maandagmorgen.
                            Een bond aanbieden zoals sommige grotere maatschappijen doen, kunnen wij ons helaas niet permitteren.

Comment

Originally posted by Kingair
                              Laat ik zeggen dat Purno geheel gelijk heeft en deze clubs moeten opgepakt worden en in het schavot geplaatst worden!! Verder laat ik het hierbij, maar ik kon deze mooie verhalen niet zonder reactie voorbij laten gaan!

Kingair, je onderbouwd idd niets... je verwijst maar wat.. roept maar wat... maar niemand is hier gek... man en paard graag...

Comment

@purno:

Nu vraag jij mij hoeveel de type voor de jetstream gaat kosten terwijl jij eerder roept dat hij duur is.:wegkwijt:

Hoeveel denk je dat hij gaat kosten ?

@ Kingair: wees een vent en vertel net als ik wie je bent.
                                Gezien je rating en je uren ben jij een ex AIS werknemer welke zijn geluk heeft gezocht bij Orange. Vervolgens ontslagen omdat je willens en wetens met een klapband in in take off bent gegaan vanuit de woestijn in Libie.

Misschien begrijpen de mensen dan hier waarom je Orange en AIS niet zo leuk vindt.
                                Last edited by Spinner; 30-10-2009, 22:10. Reason: het woordje "en" tussen Orange en AIS

Comment

Working...
                                X