Announcement

Collapse
No announcement yet.

AIS Flight Academy??? iemand hier ervaring????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by beech1900 View Post
    Ik zag onze bedrijfsnaam een aantal keren genoemd worden en vandaar nu een reactie. Wij, als Orange Aircraft Leasing B.V. hebben inderdaad een contract met AIS voor de opleiding van bemanningen op de Beech1900. AIS verzorgt voor ons het hele traject dat doorlopen moet worden alvorens wij iemand op onze machines kunnen inzetten, dus behalve de type training zelf ook de grondschool, EHBO, ditching, fire fighting,CRM,etc.
    Leerlingen van AIS kunnen dus inderdaad meteen doorstromen naar de B1900's van OAL, uiteraard onder voorwaarde dat de kandidaten beantwoorden aan het profiel wat wij zoeken en mits wij plaatsingsmogelijkheden hebben.
    Of iemand past binnen onze organisatie wordt tijdens de opleiding bij AIS getoetst .
    AIS en OAL trachten vraag en aanbod voor nieuwe F/O's op de B1900 zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.

Harry van Lieshout
    Orange Aircraft Leasing
    Goh, soort zoekt soort!!

Wat een bu...shit allemaal, dat alleen maar om te kunnen overleven in deze tijd. Alles over de rug van naive mensen.

Comment

Originally posted by JohnyBravo View Post
      Het is best een mooi kistje, maar wat accumulator al zei. Wel sonde om een TR te halen om vervolgens weer door te solliciteren. Misschien toch handig om iets langer dan een jaar er te vliegen. Anders is het helemaal weg gegooid geld.
      Dus als de stap naar de grote luchtvaart voorbij komt laat je die schieten omdat je in het verleden betaald hebt voor een "mindere" typerating?

Comment

Originally posted by Junior01 View Post
        Ook al is ie niet groot, een Jetstream 32 is wel een MPA kist waar in crew-concept op wordt gevlogen. Oftewel, uren die mee tellen je frozen ATPL te ontdooien. De uren waren een aantal jaar geleden voldoende om bij KLM/Transavia/Martinair binnen te komen. Maar goed, tijden zijn veranderd en hoe zinvol deze uren zijn zal moeten blijken als de markt weer gaat aantrekken.
        Dat klopt. Probeer Richard alleen ook andere dingen te laten meewegen in zijn keuze om zijn carriere te starten in deze moeilijke tijden. Kleine klassen, "gokken" op een baan bij de eigen airline, etc. zijn denk ik niet de meest sterke argumenten om voor een bepaalde opleiding te kiezen.

Zelf denk ik dat een vliegschool die al tientallen/honderden piloten bij airlines heeft geplaatst op dit moment een betere keuze is, maar die kan natuurlijk voor iedereen verschillen.

Tuurlijk was dat voor de crisis, maar ik denk niet dat door de crisis dit ook allemaal zal veranderen, waardoor kleine/nieuwe vliegscholen ineens een streepje voor hebben. Wat ik met de opmerking over AIS arilines bedoelde, is dat de stabiliteit van een dergelijke kleine airline ook niet alles is. Tuurlijk hoop ik dat het ze goed gaat, maar een kleine/nieuwe airline heeft nu eenmaal vaak wat minder slagkracht, en kan dus sneller omvallen. Dat zou voor hem al een flinke tegenvaller kunnen zijn, gelijk aan het begin van de carriere!

We kennen allemaal de publicaties hier op het forum/internationale forums en tegenwoordig ook in kranten van werkeloze piloten, iets wat ik niemand gun.

Anyway, Richard, succes met de selectie, de opleiding en je carriere!

Mvg

Comment

Originally posted by Junior01 View Post
          Dus als de stap naar de grote luchtvaart voorbij komt laat je die schieten omdat je in het verleden betaald hebt voor een "mindere" typerating?
          Wellicht niet zo zeer een "mindere" typerating, maar als hij na 1,2 of 3 jaar opnieuw zelf een typerating moet financieren, dan wordt het wel een erg duur verhaal. Helaas zijn die ratings erg prijzig, zoals we allen weten. Ik weet niet wat hij op de Jetstream kost, maar een Fokker/Boeing 737/vergelijkbaar kost je toch zeker rond de EUR. 30.000,- Dat naast je initiele training a EUR. 100.000,-.......

Tenzij je door KLM/Transavia wordt aangenomen, dan wordt ie natuurlijk betaald.
          Krijg je de kans om bij RYR/Denim/etc. te gaan vliegen, dan wordt het helaas toch zelf lappen...

Anyway, zoals eerder gezegd, ieder zijn eigen manier natuurlijk!

Comment

Het ging mij om de opmerking van Johnny Bravo om ergens te blijven omdat je er nou eenmaal voor betaald hebt. Die Jetstream uren zijn een manier om je kansen te vergroten. Als er een kans om naar de grote luchtvaart te gaan voorbij komt moet je die in mijn ogen altijd pakken. Ook als je net x.000 euro hebt neergelegd voor een Jetstream rating.
            Sterker nog, ben bang dat je tegenwoordig die stap als noodscenario moet incalculeren als je een vliegopleiding begint. Dit even los van de discussie of je wel of niet zou moeten betalen voor een rating.

Comment

Originally posted by Kingair View Post
              Goh, soort zoekt soort!!

Wat een bu...shit allemaal, dat alleen maar om te kunnen overleven in deze tijd. Alles over de rug van naive mensen.
              Kun je dit misschien wat meer onderbouwen? Het lijkt mij juist niet verkeerd als een school een contract met een maatschappij heeft. Ok, een Beech1900 is geen bus of boeing, maar het is toch een begin, zeker in deze lastige tijden. AIS probeert tenminste iets te regelen voor leerlingen. Of heb je negatieve ervaringen met deze club?

Gr. Sander

Comment

Ik vind het weldegelijk iets heel goeds wat AIS onderneemt. Daar kunnen vele scholen nog een puntje aan zuigen. Dus nuttenloos is het niet mijne heren. Dus als opstap , al zou ik de kans krijgen met 6 handen aanpakken. De gedachtegang achter AIS om zo hun eigen studenten te laten beginnen op de Jetstream vind ik echt fantastisch. En je werk dan in Nederland, gok ik, wat er voor zorgt dat je goede belastingverekening krijgt. Wat dus weer gunstig is. Kan toch al gauw een 30 000 euro schelen voor de totale van de opleiding. Dat zijn nu net de kosten die je ook maak voor je TR. Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Maar das mijn kijk. Ik kan het mis hebben, want ik ben natuurlijk nog geen piloot, maar een wannabee. Zeg het me als ik het verkeerd zie.

Comment

Ik vind het weldegelijk iets heel goeds wat AIS onderneemt. Daar kunnen vele scholen nog een puntje aan zuigen. Dus nuttenloos is het niet mijne heren. Dus als opstap , al zou ik de kans krijgen met 6 handen aanpakken. De gedachtegang achter AIS om zo hun eigen studenten te laten beginnen op de Jetstream vind ik echt fantastisch. En je werk dan in Nederland, gok ik, wat er voor zorgt dat je goede belastingverekening krijgt. Wat dus weer gunstig is. Kan toch al gauw een 30 000 euro schelen voor de totale van de opleiding. Dat zijn nu net de kosten die je ook maak voor je TR. Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Maar das mijn kijk. Ik kan het mis hebben, want ik ben natuurlijk nog geen piloot, maar een wannabee. Zeg het me als ik het verkeerd zie.
                  Wat een onzin!

Ik word moe van die mensen die een keuze voor een bepaalde school ten onrechte goed proberen te praten...

Staat het op papier dat je baangarantie hebt? Bestaat deze club nog wel over 2 jaar? Wat heb je aan een dure jetstream rating.. NIKS!!!!!:stapelge:

Voor hetzelfde geld ga je naar de KLS/EPST/NLS waar de kansen op een "goede" baan aanzienlijk groter zijn...

En als je dan toch gaat voor een self sponsored typerating na een opleiding doe dan een goedkopere opleiding in het buitenland + een typerating (+ aantal uren ) op een B737/A320. Dan ben je goedkoper uit en heb je meer aan...

Comment

Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Dat ik daar 1 jaar zou blijven was eigenlijk maar een voorbeeld. Het was meer als een optie tot ik "beter" werk krijg. Ik ga toevallig gewoon 1 jaar als voorbeeld had ook 2 of 3 kunnen zeggen.

Maar ik kan het ook mis hebben he XD ben ook pas wannabee. Maar wel 1 die morgen een grading moet doen :p

Comment

Originally posted by Purno View Post
                      Wat een onzin!

Ik word moe van die mensen die een keuze voor een bepaalde school ten onrechte goed proberen te praten...

Staat het op papier dat je baangarantie hebt? Bestaat deze club nog wel over 2 jaar? Wat heb je aan een dure jetstream rating.. NIKS!!!!!:stapelge:
                      Hoe duur is die type rating dan eigenlijk Purno ?
                      Jij bent zo goed op de hoogte dus dat kan jij vast vertellen. :blabla:

Arend van der Meer AIS Flight Academy

Comment

En waar staat dat het slecht is om een keuze te maken Purno. Respecteer iemands keuze.Ik vind het concept helemaal niet verkeerd. Want ik heb nog wel genoemd in mijn reactie::: Je kunt in nederland werken>>> dus belastingvoordeel in de eerste jaren na je opleiding. Ik zeg niet dat er een garantie is, maar daar kan dhr. A. vd. Meer je meer over vertellen, maar wel een redelijke kans dat je alvast een baan heb na de opleiding als piloot wel te verstaan en niet op een duf kantoor baantje of vakkenvuller bij de LIDL , waar de meesten terecht komen die in deze tijden van een opleiding komen, want ik sprak laatst één van EPST en die is bijna sinds een jaar klaar bij EPST en werkt nu op kantoor. Niets ten nadele van EPST, want dat lijkt mij een fantastische opleiding met goede contacten die zeker in iets betere tijden je wel kunnen helpen aan een baan. Nu Helpt AIS je aan aan baan als piloot bij hun eigen Airline. En dat vind ik niet verkeerd. Ik hoop ook dat AIS slaagt als maatschappij over een zeer lange termijn die hopelijk ook niet ophoudt. Dus voor de afgestudeerde vliegers van AIS een baan en opstap kan bieden.

En ik heb mij laten informeren dat die TR helemaal niet extreem duur is.Er is een korting geregeld voor de studenten van AIS. Uiteindelijk is die TR ook een FULL TR. Met die uren die je gaat maken.

DUS purno. Ik praat niet iemands keuze goed.Want die keuze is goed. Of je het ermee eens ben of niet. Voor die persoon is de keuze goed en dat hebben wij met zn allen te respecteren.

Niemand in deze tijd, ook de grote namen in de vliegschool branche kan je een baan bieden.Zo ook de KLS niet, waarbij je wel 30000 eu meer betaald en een lege tr 73 krijg.Wat opzich niet heel verkeerd is maar geef mij dan maar een baan om lekker mn uren te maken op de BE1900 als co. Lekker uren maken.Daar doen we het toch voor.

Ik zou ook graag je beargumentatie willen lezen waarom jij dat vind, dat ik een keuze goed praat. Ik spreek zelf onafhankelijk.

Jij heb nu een mooie baan op een 777.Top zeg ik dan. Maar het is makkelijk praten vanuit een positie zoals de jouwe.We hebben het hier uiteindelijk over AI's die of werkeloos thuis op de bank terecht komen en hopelijk over 4 jaar een baan hebben of AI's die dan wel de kans krijgen bij AIS Airlines.

Geen aanval trouwens Purno. Laat dat voorop stellen.

Mvg,

JB

Comment

Spinner;
                          Hoeveel precies?! Geen idee arend, Vertel.. Wel ken ik iemand die destijds bij Orange ca 30 000 E betaald heeft voor een B1900 rating. Aangezien jij verkondigd dat jullie ook die opleidingen doen neem ik aan dat het om een zelfde bedrag gaat... Dit noem ik "duur" voor een rating waarmee je verder niks kan...

Ik ben ook wel benieuwd naar het brutoloon bij AIS airlines of Orange in verhouding tot de kosten van de typerating.
                          Bij Solid air staan die kosten van de rating totaal niet in verhouding tot het loon....:stapelge: Hier maken ze misbruik van het soort jongens dat jij opleid.
                          Praktijken waarvan ik andere van wil behoeden.....

JohnyBravo;
                          Het gaat om jouw keuze.. Mijn opmerking was idd een beetje kort door de bocht. Wees je bewust van de risico's. Je hebt geen baangarantie. Trap dus niet in dit soort verkoop praatjes..Ga er dus niet vanuit dat je na je opleiding bij AIS op de jetstream aan de slag kan. Ze kunnen namelijk geen 40 man per jaar plaatsen. Mischien hooguit een hand vol als er verloop is.. Daarnaast is de jetstream 31 een vliegtuig met een zeer laag startgewicht. Als ex turboprop vlieger zelf kan ik je vertellen dat die uren op de jetstream 31 bij veel maatschappijen niet erkend worden. Ben je jezelf hier wel van bewust?!? Ook is de kans zeer groot dat je vanwege gebrek aan jet ervaring bij een volgende baan opnieuw moet inversteren in een rating. Financieel haarlbaar? NEE!!!

Tot nu toe zijn er alleen leerlingen van AIS bij Solid terecht gekomen. Zonder je levensonderhoud beland je dan met een schuld van ruim 160 000 E. Je kan dan amper of niet eens je rente betalen laat staan aflossen.. Wil je in een dergelijke situatie belanden? Recent zijn er een aantal jongens bij Solidair ( ook AIS ers? ) ontslagen vanwege de crisis. Die zijn hun investering van 40 000+ E kwijt en zitten nu werkloos thuis, ook met een "verkeerde" rating...

Sorry voor mijn directe taalgebruik.. Ik heb een slechte ervaring met Arend (en) zijn vriendjes;
                          Een paar jaar geleden heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand door Rossair ( = Orange = zelfde adres AIS ) tijdens het begin van zijn typerating op straat is gezet zonder typerating en kon fluiten naar zijn 45 000 euro's. Hetzelfde bedrijf maakte een doorstart en heet nu Orange. Orange had vacatures maar wilde hem alleen aannemen als hij opnieuw voor zijn typerating betaalde wat hij niet kon. Het heeft jarenlang geduurd voordat hij er weer bovenop was. :stapelge:

Nog meer negatieve en overeenkomende verhalen over Arend zijn vriendjes in het Orange topic;
                          Orange aircraft leasing
                          Orange

Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Arend.....Kom er maar in.....!
                          Last edited by Purno; 30-10-2009, 10:26. Reason: Extra linkje

Comment

MG gaat er weer eens lekker voor zitten en juicht voor de "winnende" partij.

Comment

@ Purno: Zelfs met enige nuance blijft je verhaal heftig

@ MG: blijf je rustig zitten op de bank? Of gooi je er zelf nog wat olie op?

Comment

Originally posted by Purno View Post
                                .
                                Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Arend.....Kom er maar in.....!
                                Waarom zouden vliegschoolhouders hun leerling überhaupt ergens 'moeten plaatsen'? In de echte wereld neem je zelf je beslissingen, neem je zelf risico's en solliciteer je zelf naar een baan..

En pilootjes moeten geplaatst worden door hun schooltje??? Wat een onzin! Wordt eens volwassen.. De KLS/KLM tijd van 1920 is uit… (en kom nu niet met een slap verhaal over de kosten van 160K etc).

Comment

Working...
                                X