Announcement

Collapse
No announcement yet.

KLS Selectie PO1 - deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pilot-joey View Post
    DAT-boekjes zijn Differentiëel Aanleg Toetsen en worden bij verschillende psychologische instanties of dergelijke gebruikt. Ik meen me te herinneren hier ooit gelezen te hebben dat de KLS/IAP (PO1) deze methode ook hanteerd?
    Weet jij dan waar je DAT-boekjes kan verkrijgen, heb gezocht op internet maar heb niet iets gevonden.

Comment

Originally posted by Jegor View Post
      Weet jij dan waar je DAT-boekjes kan verkrijgen, heb gezocht op internet maar heb niet iets gevonden.
      Wil je gaan valsspelen dan :stapelge:?

Comment

Originally posted by Chappy View Post
        Even een vraag tussendoor.

Heb je met vwo een groot voordeel om de hele selectie door te komen,
        of maakt het voor de KLS niet veel uit omdat je bij PO1 getest wordt op je IQ?
        Vwo is eerder een nadeel kan ik je vertellen, ik ben afgekeurd bij PO2 mede omdat ik "te slim" zou zijn en me daardoor wel eens zou kunnen gaan vervelen:bwah:

Comment

Originally posted by Gewoon Max View Post
          Vwo is eerder een nadeel kan ik je vertellen, ik ben afgekeurd bij PO2 mede omdat ik "te slim" zou zijn en me daardoor wel eens zou kunnen gaan vervelen:bwah:
          Max,
          Wat is dit een complete onzin.
          Ok, statement gemaakt, toelichting; In een ander topic zeg je dat jij niet de boze gefrusteerde jongen wilt zijn die alleen maar afgeeft op de KLS. Toch ben je aardig op weg. Daar komt nog bij dat je nog steeds afvraagt waarom je bent afgewezen, terwijl ik al minimaal drie grondige redenen heb kunnen vinden in je posts.
          Waarom zou VWO een nadeel moeten zijn? Er lopen genoeg mensen op de KLS rond met een universitaire opleiding, jongens uit het leger met genoeg dynamiek in hun leven. Die zouden dan toch ook allemaal afgewezen moeten worden omdat ze het beroep te saai zouden gaan vinden? Als jij je volgens hen wel eens zou gaan kunnen vervelen is dat een andere manier om te zeggen; wij zijn bang dat jouw motivatie niet helemaal klopt, of voldoende is.
          Omdat jij afgewezen bent met je VWO wil nog niet zeggen dat iedereen met VWO het moeilijk gaat krijgen hoor. Ik denk toch echt dat je misschien eerst even naar jezelf moet gaan kijken in plaats van dit soort statements hier neer te gaan zetten die andere mensen behoorlijk in de stress kunnen gaan laten schieten...

Comment

Ook deze uitspraak laat zien dat het misschien maar goed is dat je bent afgekeurd. Als je zo onprofessioneel met je afkeuring omgaat ben je de KLM FA niet waardig.

@ Chappy:
            VWO kan een voordeel zijn maar dat hoeft zeker niet. Er zijn genoeg mensen met een havo diploma op de KLS. Wel kan het in je zoektocht naar een baan een voordeel opleveren (sommige airlines eisen vwo).

Comment

Goed, misschien is het niet het VWO, maar de psycholoog vertelde me zelf dat ik aardig intelligent ben als motivatie voor het vervelen..

Ik zie niet in wat er onproffesioneel is aan vraagtekens zetten bij de uitspraken van een psycholoog. Tuurlijk heeft hij/zij er jaren voor gestudeerd en zal het heel vaak bij het juiste eind hebben, maar ik zet hier toch vraagtekens bij. Mag het?

Maar ik zal het hier verder bij laten..

Comment

Gewoon Max,

Het is goed om je vraagtekens te hebben bij uitspraken van een psycholoog, immers jij bent degene die je persoonlijkheid en kwaliteiten al wat jaartjes met je meedraagt. Daarbij moet wel worden gezegd dat je wel van jezelf bewust moet zijn in je eigen voor- en nadelen van je persoonlijkheid en kwaliteiten.

Een psycholoog kan geen 100% match maken met jouw persoonlijkheid en kwaliteiten, alleen komt het PO-rapport daar wel aardig in de buurt. Dus als je een minpunt niet vindt kloppen, ga dan bij jezelf te raden of de andere minpunten dan misschien wel kloppen. Je bent geen superman, god of zoiets, maar gewoon een mens die ook negatieve eigenschappen heeft. Erken jezelf in dat plaatje en je zult misschien iets luchtiger kijken tegen de uitspraken van de psycholoog.

Daarnaat, ben zelf ook getipt op het feit dat mijn intelligentie een belemmering kan vormen. Heb zelf op het VWO geen f*ck uitgevoerd en haalde toch wel makkelijk een voldoende. Hierdoor ben ik tijdens een Universitaire studie keihard op m'n bek gegaan, terwijl ik met m'n IQ (tegen de 140) wel anders had vermoed..... Voor mij een groot leerpunt, en na een HBO met een docent die je achter de broek zit, heb ik nu weer de juiste studiehouding en zou ik verder kunnen op de Universiteit....

Zo zie je maar, ergens schuilt wel een kern van waarheid; sta er open voor!

Comment

Ik had het net zo op VWO, niks gedaan, toch resultaat. Op gegeven moment wel blijven zitten omdat ik echt niks meer deed. Maar ben het helemaal met jou eens, heb er ook wel over nagedacht. Dat leiderschap bv, is ook echt niet mn sterkste kant.. maar het kan toch altijd groeien met de tijd en met ervaring?

Ik sta ook zeker open voor, maar dan geef ik vanzelf kritiek als ik niet vind als iets klopt (want ik ben kritisch) zoals jullie wel hebben gemerkt.

Comment

Dat leiderschap bv, is ook echt niet mn sterkste kant.. maar het kan toch altijd groeien met de tijd en met ervaring?
                    Een heleboel eigenschappen zijn aan te leren, dus daar kun je veel vooruitgang in boeken mocht je jezelf er niet sterk genoeg in vinden.

Wel is het zo dat de ene persoon bepaalde kwaliteiten sterker aanleert, en dus al op z'n 17e de 'leiderschapskwaliteiten' beheerst die een ander pas op z'n 25e heeft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er ongetwijfeld anderen in de selectie zijn die zo'n 'voorsprong' reeds bezitten en ongetwijfeld verder zullen uitbouwen, ook al wordt jij er ook beter in. Dus jij wordt er beter in, maar anderen dus ook....

Vergeet niet dat de opleiding tot piloot 'maar' 2 jaar duurt, dus over twee jaar moet je wel een bepaald niveau 'lederschap' bezitten om co-piloot te kunnen worden op een toestel met bijna 200 passagiers. Besef even dichtbij dat moment licht, en hoe relatief 'langzaam' het aanleren van bepaalde kwaliteiten gaat. Vandaar een selectie en vandaar ook dat ineens bepaalde kwaliteiten meer zijn dan ze lijken, of andersom.....

Deal with it, maar laat je vooral niet kisten na de afwijzing in je selectie. Besef (objectief) hoe je ervoor staat, en probeer het ergens anders, er zijn immers genoeg vliegscholen in binnen- en buitenland die een goede positie hebben opgebouwd in de luchtvaartsector.

Dan nog ff het volgende: een selectie voor een opleiding is de eerste horde die je moet nemen, maar daarna zul je bij een maatschappij een tweede horde moeten nemen. Het is soms wel teleurstellend voor mensen dat de eerste hindernis niet te halen is, maar nog altijd beter dan wanneer je bij de tweede hindernis niet verder komt...

Succes verder met je selecties en houd de moed erin!

Comment

Nou bedankt voor de antwoorden en info..

25 okt zal ik mijn PO1 in Houten hebben.

Ik heb er vertrouwen in!! :biertje::biertje:

Comment

Originally posted by Chappy View Post
                        Nou bedankt voor de antwoorden en info..

25 okt zal ik mijn PO1 in Houten hebben.

Ik heb er vertrouwen in!! :biertje::biertje:
                        In de ochtend of de middag? Ik zit in de middagploeg.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum (en in het bijzonder dit topic) voor alle extra beetjes informatie die ik kan krijgen.

Heeft iemand advies over je technische aanleg test? Ik heb op de HAVO geen Natuurkunde gevolgd, maar heb de boeken van een vriend van me geleend en ben nu druk bezig. Zijn er naast dat nog andere manieren om je voor te bereiden op dat specifieke onderdeel?

De andere vier onderdelen maak ik me minder zorgen om, voor het rekenen ben ik weer bezig met mijn regels hoofdrekenen af te stoffen. De rest gaat me (tot nu toe) goed af :)

Comment

Originally posted by PH-TIM View Post
                          Wil je gaan valsspelen dan :stapelge:?
                          Valsspelen in welk opzicht? Volgens mij heet dat voorbereiden in de volksmond hoor ;)..

Comment

Ik had een vraagje. Bij het technisch inzicht schijn je ook vragen te krijgen over tandwielen waarbij je een grote en een kleiner tandwiel tegen elkaar ziet staan. Er wordt gevraagd welke van de twee er sneller draait, ook is er een mogelijkheid om deze te beantwoorden met: even snel.

Nu heb ik er al verschillende bronnen op nagekeken, maar een ander persoon die PO1 heeft gehad meent zich te herinneren dat het antwoord op deze vraag zou zijn: even snel. Al met al wil ik jullie mening en arugementatie hierover horen a.u.b ;)!

Comment

Als het antwoord op die vraag even snel zou zijn, zou jij me dan willen vertellen hoe een versnellingsbak werkt? Dan is dat hele principe namelijk op lucht gebaseerd...

Voor zover ik weet draait het grote tandwiel het snelst. Om dit soort dingen te bedenken neem ik altijd de extremen van het idee. Stel je een gigantisch tandwiel voor (gewoon 100m in diameter) en een heel kleintje (100mm in diameter) Redelijk onmogelijk, ik weet het, maar het gaat om het principe. Als je aan de buitenkant van het grote tandwiel gaat staan, draai je toch veel sneller?
                              Of wordt ik nou ondertussen echt helemaal gek...?

Comment

Kleine draait sneller, stel dat er bij beide tandwielen 20 tandjes per minuut elkaar "kruisen". Kleine tandwiel 10 tandjes, grote 20. Het aantal tandjes van de kleine is minder dus is deze eerder rond, in een minuut 2 keer. De grote maar 1 keer...

conclusie, kleine draait sneller;)

Edit: hehe, sweetsurrender, je word ben ik bang inderdaad gek

Comment

Working...
                                X