Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een opleiding, en dan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Een opleiding, en dan?

Ik heb de laatste paar dagen rondgekeken voor allerlei verschillende opleidingen. De KLS en programmas in samenwerking met een bepaalde maatschappij spreken mij erg aan omdat je na de opleiding dan bij die maatschappij terecht komt. Maar stel ik kies een algemene opleiding bij bijvoorbeeld EPST. Kan ik dan nog bij een maatschappij die redelijk betaald terecht? Of moet ik eerst vlieguren maken voordat ze mij zouden aannemen?

Nee hoor, je hoeft geen vlieguren te maken, je kunt zo aan de bak.
    Zeker als Amsterdammer.
    Get real puber.

Groet,

Ger

Comment

Ik zie niet hoe amsterdam een factor hierin speelt.

Comment

Mijn advies: Wordt prof voetballer bij Ajax, dat is een maatschappij die op dit moment redelijk betaald geloof ik ! :biertje::biertje:

Comment

Die vragen die je stelt zijn hier talloze keren voorbijgekomen, oftewel het plempen van een dergelijke vraag kan sommigen enigszins irriteren.
          Gebruik alsjeblieft even de zoekfunctie en/of scrol door de verscheidene topics in deze sectie en je zal geheid je antwoord vinden.

Comment

Originally posted by gerpols View Post
            Mijn advies: Wordt prof voetballer bij Ajax, dat is een maatschappij die op dit moment redelijk betaald geloof ik ! :biertje::biertje:
            Je bent wel echt heel grappig

Comment

Lay Back, you are much more layed back then I am !
              Thanks.

Comment

Okay Kidkoala,

Mijn humor is a kind of sarcastisch.
                Ik ben geboren in Eindhoven....:yeehaa:

Groet,

Ger

Comment

Ja oke sorry ik snap het wel, om specifiek te zijn.

Ik snap niet echt of er wordt verwacht dat je vlieguren zelft haalt na een opleiding van bijvoorbeeld de EPST. Ik zie sommige threads die zeggen dat ze je helpen na je studie maar ik weet niet of dit nadat je zelf vlieguren hebt gehaald is, of meteen na de opleiding.

En ik snap het wel hoor ger, ik zou ook een beetje zuur zijn als ik onderaan de 1e divisie zat. (ik ben echt grappig :) )

Comment

Een opleiding, en dan?

Er is menig draadje volgeschreven hier op Airwork omtrent opleidingen en baan kansen achteraf. Gebruik de zoekfilter.

Over het algemeen is het de regel dat de KLS in NL de meeste kans op een baan geeft na voltooien vd opleiding. (Bij KLM, dan wel elders)

Slaag je hier niet voor de selectie blijven er 2 opties over;
                    - HABO/WO studie doen en 4 jaar later opnieuw proberen
                    - elders een vliegopleiding volgen (het liefst intern)
                    Lufthansa vliegschool, British Airways cadet scheme, TUI.be MPL, Easyjet Pilot training, Ryanair/AFTA Mentored Program, AIS etc.
                    Sinds kort kan je de Transavia opleiding aan het rijtje toevoegen.

Het is mogelijk dat je na voltooing vd gewone integrated ATPL opleiding van EPST snel een baan vindt. Dit was redelijk de standaard in het verleden.

Echter de markt is drastisch veranderd. De banen liggen voor het oprapen (ondanks verschillende airline faillissementen) en als gevolg daarvan schieten de airline sponsor programma’s nu als paddestoelen uit de grond.

Het zou zo maar kunnen dat er weer een drastische kentering plaatsvind in de komende 2, 3 jaar en de markt voor langere tijd op slot gaat en meerdere airline programs afgekapt, dan wel opgedoekt worden. EPST als één vd weinigen blijft opleiden met kans op geen baan....

Luchtvaart is net als financiële producten;
                    “Resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst”

Comment

Originally posted by gerpols View Post
                      Lay Back, you are much more layed back then I am !
                      Thanks.
                      Mijn zelfbeheersing werd ook getest... Hoe eindig je op Texel als je geboren bent in Eindhoven? :biertje:

@kidkoala check dit deel van de website eveneens: klik.

Comment

Kidkoala,

Zelfs een opleiding bij de KLS is geen garantie.
                        Vergelijk het met het halen van je groot rijbewijs, het is alleen een opleiding en je hebt daarna nog geen kilometer gereden.
                        Of een medische opleiding gedaan en ieder ziekenhuis vraagt werkervaring.
                        Wat mij altijd in de (zure) lach doet schieten is het “studie voor Verkeersvlieger”.....
                        Je bent pas verkeersvlieger als je voor een luchtvaartmaatschappij in die capaciteit werkt.
                        Niet als je brevet houder bent met minimum uren en alleen een afgeronde opleiding.
                        Hou in de gaten dat vliegen net als zoveel andere ‘skills’ een ‘perishable skill’ is oftewel een vergankelijk kunstje.
                        Als je dat zeker in het begin niet bijhoudt ben je na een jaar niet eens meer op solo standaard.

Comment

Je hebt natuurlijk ook cadet programs, die zien er ook erg interessant uit. Voornamelijk de programmas die je meteen een salaris aanbieden terwijl je vlieguren maakt zoals die van Ryanair.

Comment

Nou, Ryanair zou ik zeker niet boven aan je lijstje zetten....

Comment

Originally posted by MiddleMarker View Post
                              Nou, Ryanair zou ik zeker niet boven aan je lijstje zetten....
                              Tja, het was maar een voorbeeld. Er zijn volgensmij genoeg maatschappijen die een cadet programma hebben.

Comment

Working...
                              X