Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transavia begint eigen vliegopleiding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat wordt nog wat als je voor 1500 uur door wat voor reden dan ook weg moet bij Transavia. Mag je weer geld gaan uitgeven voor trainingen.

Comment

Originally posted by Skyman View Post
      Dat wordt nog wat als je voor 1500 uur door wat voor reden dan ook weg moet bij Transavia. Mag je weer geld gaan uitgeven voor trainingen.
      Twintig maanden opleiding plus 1500 uur maken neemt snel 5 jaar in beslag.
      Vijf jaar in de luchtvaart ? :eek!:
      En dat voor maar 61 K :passed:

Comment

tja je kan ook voor 120k je eerste baantje landen bij transavia, als je dat liever hebt. Nognaals enige restrictie op het brevet is multicrew, maatschappij is irrelevant.

Comment

Originally posted by Broekslang31 View Post
          tja je kan ook voor 120k je eerste baantje landen bij transavia, als je dat liever hebt. Nognaals enige restrictie op het brevet is multicrew, maatschappij is irrelevant.
          En laten veel maatschappijen nou geen MPL aannemen..

Comment

Persoonlijk zou ik het risico wel aandurven, HV verdwijnt niet zomaar van de kaart. En die 30+ mille verschil steek je toch mooi in je zak.

Comment

aan de andere kant van de Noordzee is er een school die veel MPL's aanbiedt aan oa virgin en easyjet. Ik weet dat er een aantal virgin MPL'ers zijn die tijdelijk voor easyjet vliegen om toch benodigde ervaring op te doen terwijl virgin om wat voor reden dan ook deze studenten nog niet op de A330 wilt hebben.

het kan dus wel, met een MPL en 200u ook binnen een andere airline multi crew vliegen.

omscholen van MPL naar ATPL is volgens mij een kwestie van meer solu uren en een skilltest. Kost een paar centen, maar zeker niet het einde van de wereld.

dat te bedenken dat dat enkel van belang is wanneer het feestje aan het eind niet doorgaat, wat natuurlijk totaal niet aan de orde is. Volgens mij een buitenkansje dit programma!

Comment

Originally posted by Jafar View Post
                Twintig maanden opleiding plus 1500 uur maken neemt snel 5 jaar in beslag.
                Vijf jaar in de luchtvaart ? :eek!:
                En dat voor maar 61 K :passed:
                Ik ben nooit een fan geweest van de MPL.
                Last edited by Europe-American; 05-12-2018, 08:45. Reason: Voegt inhoudelijk niets toe aan de discussie, meer een loze kreet

Comment

Originally posted by espresso View Post
                  aan de andere kant van de Noordzee is er een school die veel MPL's aanbiedt aan oa virgin en easyjet. Ik weet dat er een aantal virgin MPL'ers zijn die tijdelijk voor easyjet vliegen om toch benodigde ervaring op te doen terwijl virgin om wat voor reden dan ook deze studenten nog niet op de A330 wilt hebben.

het kan dus wel, met een MPL en 200u ook binnen een andere airline multi crew vliegen.

omscholen van MPL naar ATPL is volgens mij een kwestie van meer solu uren en een skilltest. Kost een paar centen, maar zeker niet het einde van de wereld.

dat te bedenken dat dat enkel van belang is wanneer het feestje aan het eind niet doorgaat, wat natuurlijk totaal niet aan de orde is. Volgens mij een buitenkansje dit programma!
                  Ik kan me dat wel voorstellen van Virgin. Laat ze eerst maar eens een beetje aanmodderen in het veilige Europa. Het is wel handig dat je eerst een beetje leert vliegen voordat je op de langestrecke komt met 3 landingen per maand..

Comment

De opwellende onderbuikgevoelens zijn niet te harden wanneer een MPL weer eens ter sprake komt. Vanwaar?

Comment

Originally posted by Snifferduct View Post
                      Ik kan me dat wel voorstellen van Virgin. Laat ze eerst maar eens een beetje aanmodderen in het veilige Europa. Het is wel handig dat je eerst een beetje leert vliegen voordat je op de langestrecke komt met 3 landingen per maand..
                      Ik ken een aantal Virgin MPL'ers persoonlijk, allemaal prima lui. Hebben ook de 6 T/G's moeten maken. Eerste jaar als Cruise relief officer, waarna ze als volledige FO aan de bak konden. Zover ik weet zijn er ook geen Virgin lui geweest die naar Easy zijn gegaan met een MPL. Betwijfel sterk of dit wel kan...

Vooralsnog heb ik nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen van een Virgin piloot die de laan uitgestuurd is omdat hij/zij niet meer kan vliegen...ughum...onze nationale blauwe maatschappij ;-)

Comment

Originally posted by Lexsis View Post
                        Ik ken een aantal Virgin MPL'ers persoonlijk, allemaal prima lui. Hebben ook de 6 T/G's moeten maken. Eerste jaar als Cruise relief officer, waarna ze als volledige FO aan de bak konden. Zover ik weet zijn er ook geen Virgin lui geweest die naar Easy zijn gegaan met een MPL. Betwijfel sterk of dit wel kan...

Vooralsnog heb ik nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen van een Virgin piloot die de laan uitgestuurd is omdat hij/zij niet meer kan vliegen...ughum...onze nationale blauwe maatschappij ;-)
                        Het gaat hier over trans en niet over virgin maar ik bedoelde meer dat ik Virgin zou snappen dat ze niet meteen ab initio’s op de lange afstand zouden zetten. Eerst een beetje leren sturen bij easy (of andere short haul) kan geen kwaad. Want van die paar sectoren die je per maand doet op de long haul krijg je toch minder feeling dan van 40 plus vluchten per maand.

Comment

De opwellende onderbuikgevoelens zijn niet te harden wanneer een MPL weer eens ter sprake komt. Vanwaar?
                          Grappig dat je dat zegt....met jou username.

Comment

Ik krijg onderbuik gevoelens van iemand die zich uitgesproken uitlaat over deze MPL opleiding met een kersverse registratie op airwork en 3 berichten.

Comment

Weet iemand wanneer de inschijvingen open gaan?

Comment

Originally posted by iemandt View Post
                                Weet iemand wanneer de inschijvingen open gaan?
                                Ik vroeg me hetzelfde af. Heb je je aangemeld op de site? Dan zou je gemaild worden als de selectie open gaat (6 dec). Ik heb echter ook nog geen mail ontvangen, dus ik wacht het rustig af.

Comment

Working...
                                X