Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftansa X ATC opleiding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor de mensen die door mijn topic ook terecht zijn gekomen bij ATC. Ik heb contact gehad met EFA en zij zeggen niks te maken te hebben met ATC. Geen idee of dit een kwestie van onwetendheid van de desbetreffende persoon is, of dat het daadwerkelijk zo is. Maar in ieder geval iets om mee op te passen lijkt mij!

Comment

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de BU voor de ATPL van de EFA? Ik hoor graag wat de beste manier is om voor te bereiden!

Comment

Dus eerst raad je het eigenlijk af, maar nu ga je het toch zelf proberen?

Maar ik.

Comment

Originally posted by B77W View Post

Maar ik.
          Iets als mogelijke concurrentie verkleinen en kansen vergroten

Comment

Originally posted by B77W View Post

Maar ik.
            Nee, ik zei dat de EFA niks te maken zegt te hebben met ATC, daarom zei ik voorzichtig te zijn met ATC. Ik heb daarom ook niet via ATC maar direct bij de EFA aangemeld zoals al eerder door iemand anders in dit topic werd aangeraden.

Comment

Ik heb mijn twijfels over deze constructie. Ik heb dus even een vraag geparkeerd bij onze eigen club hoe dit zit.

In het verleden maakte een andere Gelderse vliegschool op Teuge ook groot alarm dat ze voor Lufthansa opleiden. Was een goede marketing stunt. Dat jaar waren er 13 klassen. Of het in dit geval ook zo is geen idee. Beter navragen en wellicht mensen behoeden voor iets.

Ik werk al jaren binnen de LH Group en deze constructie is totaal oneigenlijk.

To be continued...

Comment

Over dat aflossen; daar weet ik niet zoveel over. Je krijgt een sollicitatiegarantie binnen de Eurowings group, dus geen baangarantie.
                Last edited by B77W; 20-07-2018, 09:05.

Comment

Nog even wat navraag gedaan en het is daadwerkelijk zo dat ATC samenwerkt met EFA. De studenten kunnen zich voor €60.000,- direct aanmelden of voor €66.000,- de papierwinkel laten invullen door ATC. De EFA zoekt gewoon maximaal studenten en ATC is bereid ze te helpen. Dat ze er €6000,- voor vragen is niet het probleem van de EFA.

In theorie zou iedereen dit bemiddelings constructie verhaal kunnen beginnen volgens de EFA.

Advies van mijn kant is... steek die €6000,- lekker in je eigen zak en meld je gewoon aan.

https://www.european-flight-academy....ing-and-costs/

Comment

Als het gaat om het stukje financiering via de Knab bank kom je ook van een koude kermis thuis. De Knab bank heeft de samenwerking gestopt met ATC.

Comment

Originally posted by D-AEBB View Post
                      Als het gaat om het stukje financiering via de Knab bank kom je ook van een koude kermis thuis. De Knab bank heeft de samenwerking gestopt met ATC.
                      Volgens mij is het beter om rechtstreeks bij de EFA aan te kloppen. De ATC zegt namelijk:"Een klein deel van de totale opleidingskosten moet de student aan het begin van de opleiding zelf voldoen"

Ik heb zo een gevoel dat ze die 6K eerst willen zien, daar waar de EFA niks wil zien.

Vraag me af wat de selectiekosten zijn bij de European Flight Academy?

Comment

Ja volgensmij is het idd een beter idee! Zeker ook aangezien je heel snel terecht kan voor de selectie. Als ik het me goed herinner moet je bij de EFA 3k aftikken aan het begin van je opleiding. De selectiekosten zijn 0 en je mag ook nog achteraf afhaken als ik het goed begrijp.

Comment

Tijdens de Infoevents van EFA wordt veel informatie gegeven, onder andere over het financiële aspect. Geïnteresseerden raad ik zeker aan een Infoevent te bezoeken.

Zowel het ATPL als het MPL-traject kunnen op drie manieren afgetikt worden:

1: Vooraf betalen tegen een korting van 2,5% (ATPL €58.500 / MPL €78.000)
                          2: In blokken tijdens de opleiding betalen
                          3: Inhouden op je salaris na indiensttreding binnen de LH-groep (naar keuze 5, 10 of 15% van je brutosalaris, geen rente)

Bij optie 2 en 3 moet je te allen tijde €3.000 vooraf betalen. Dit geldt bij directe aanmelding bij EFA. Bij aanmelding via ATC bestaan bovenstaande opties ook, maar ik weet niet hoe het met de €6.000 voor ATC zit.

Comment

Originally posted by D-AEBB View Post
                            Nog even wat navraag gedaan en het is daadwerkelijk zo dat ATC samenwerkt met EFA. De studenten kunnen zich voor €60.000,- direct aanmelden of voor €66.000,- de papierwinkel laten invullen door ATC. De EFA zoekt gewoon maximaal studenten en ATC is bereid ze te helpen. Dat ze er €6000,- voor vragen is niet het probleem van de EFA.

In theorie zou iedereen dit bemiddelings constructie verhaal kunnen beginnen volgens de EFA.

Advies van mijn kant is... steek die €6000,- lekker in je eigen zak en meld je gewoon aan.

https://www.european-flight-academy....ing-and-costs/
                            Welke papierwinkel, en kan je dat niet zelf gewoon invullen. Want 6K is wel een groot feest

Comment

Originally posted by Miko View Post
                              Tijdens de Infoevents van EFA wordt veel informatie gegeven, onder andere over het financiële aspect. Geïnteresseerden raad ik zeker aan een Infoevent te bezoeken.

Zowel het ATPL als het MPL-traject kunnen op drie manieren afgetikt worden:

1: Vooraf betalen tegen een korting van 2,5% (ATPL €58.500 / MPL €78.000)
                              2: In blokken tijdens de opleiding betalen
                              3: Inhouden op je salaris na indiensttreding binnen de LH-groep (naar keuze 5, 10 of 15% van je brutosalaris, geen rente)

Bij optie 2 en 3 moet je te allen tijde €3.000 vooraf betalen. Dit geldt bij directe aanmelding bij EFA. Bij aanmelding via ATC bestaan bovenstaande opties ook, maar ik weet niet hoe het met de €6.000 voor ATC zit.
                              Met optie 3 heb je het meeste aan garantie, omdat de school ook zo snel mogelijk haar geld terug wil hebben.

Vraag is mag je dan alleen bij Eurowings Europe solliciteren(als je geen Duits hebt) of kan je ook buiten de EW Group solliciteren.

Dat is mij namelijk niet duidelijk.

Comment

Originally posted by iemandt View Post
                                Met optie 3 heb je het meeste aan garantie, omdat de school ook zo snel mogelijk haar geld terug wil hebben.

Vraag is mag je dan alleen bij Eurowings Europe solliciteren(als je geen Duits hebt) of kan je ook buiten de EW Group solliciteren.

Dat is mij namelijk niet duidelijk.
                                Volgens mij is het nu aangepast op de site:
                                "Please note that compared to the ATPL Lufthansa Group requirements you don’t need fluent German to enter this program."

Comment

Working...
                                X