Announcement

Collapse
No announcement yet.

Situatie in Frankrijk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Situatie in Frankrijk

    Dit artikel verscheen vandaag op franceinfo.fr. Het geeft duidelijk weer dat de situatie in Frankrijk niet beter is dan in Nederland. 1.739 werkloze piloten. Hieronder vind je het blog met de Nederlandse vertaling.

    http://werklozevliegers.wordpress.co...-cockpitstoel/

    De links naar het originele Franse artikel en de interviews staan in de tekst vermeld.

    #2
    ‘Het feit dat sommige luchtvaartmaatschappijen hun personeel laten betalen is niet in strijd met de regels op vliegveiligheidsgebied, zolang dit personeel maar technisch gekwalificeerd is’, aldus een woordvoerder van EASA.
    We kunnen EASA woordvoerders toch ook voor hun werk laten betalen?

    Comment


      #3
      Nog maar eens dan:

      Ze hebben allemaal zelf hun handtekening onder het contract gezet. Zal best zijn dat de maatschappijen munt slaan uit de situatie met veel werkloze gebrevetteerden, maar wederom kan de verantwoordelijkheid niet puur op die maatschappijen geschoven worden.

      Comment


        #4
        Ok, laten we onze arbeidsmarkt dan maar verder gezamenlijk naar de knoppe helpen. Onder het mom van, is legaal toch?

        Comment


          #5
          Dat is niet wat ik schrijf. De vraag of P2F legaal is of niet is een hele andere dan of P2F wenselijk is of niet.

          In veel landen in Europa mag het niet. Maar juist in het grootste economische powerhouse van Europa, de Bondsrepubliek Duitsland, bestond tot voor kort geen wettelijk minimumloon (waarschijnlijk vandaar dat Germania ermee wegkomt).

          De bottom line is dat P2F interessant is voor maatschappijen aan de rand van (maar wel buiten) de EU, en dat het blijft bestaan zolang er mensen happen op de aangeboden programma's.

          Mijn punt is dat er vrij weinig met regulering gedaan kan worden omdat de maatschappijen in kwestie voldoen aan de wettelijke eisen. De desperate werkloze piloten zijn/worden gekwalificeerd voor de functie die ze uitoefenen en zolang er geen twijfels worden opgeworpen omtrent vliegveiligheid sta je dan als luchtvaartautoriteit machteloos.

          Of het ethisch en/of wenselijk is om zo te opereren is een andere kwestie.

          Ik ben ertegen, want het verstoort de arbeidsmarkt (en zet de arbeidsvoorwaarden van alle verkeersvliegers onder druk) en brengt mensen die al kansloos waren op die krappe arbeidsmarkt nog verder in financiële problemen zonder dat hun kansen op de arbeidsmarkt significant verbeteren. Wie een of meerdere selecties niet haalt doet dat ook niet met 500 uur 737 of A320.

          De ideale situatie zou zijn als de kanslozen inzagen dat ze kansloos zijn en zonder uitzondering weigeren om een P2F-overeenkomst aan te gaan. Maar dat gaat helaas niet gebeuren omdat 99% van hen nog steeds een strakke plasser krijgt van de mogelijkheid om op een glinsterende jet te vliegen. Omdat al het bloed zich dan in een bepaald lichaamsdeel bevindt lukt het ze helaas niet meer om rationeel na te denken over de kosten ervan...
          Last edited by SlimJim; 23-06-2014, 11:25. Reason: Nabrander

          Comment

          Working...
          X