Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jetairfly Cadet Program

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jetairfly Cadet Program

Beste airworkers,

Ik zit in 4 Havo en moet een studiekeuze maken
    Ik weet al precies welke opleiding ik wil doen .
    Piloot ( spreekt voor zich)
    Volgend jaar hoop ik mijn Havo papiertje te halen en wil dan naar de Jetairfly Cadet Program. Nu is mijn vraag heeft hier iemand ervaringen mee en moet je Frans uitstekend zijn of is de Frans op Havo al genoeg?
    Ik weet het is een erg gewaagde keuze maar het is pas volgend jaar en deze opleiding geeft een baangarantie en is goedkoper dan een NL opleiding.
    En ja ik heb gezocht maar echt veel info en ervaringen vond ik niet.

1) Er is geen job te vinden in de luchtvaart met duizenden werkloze piloten (die vaak ook nog ervaren zijn)
    2) Als je een sponsership kan vinden, kan je dit zeker proberen, als vrees ik dat de Jetairfly route enkel voor Belgen zal zijn. Een kennis van het Frans zal zeker worden verwacht.
    3) Indien je geen sponsership kan vinden die je een baangarantie geeft (op papier), moet je er niet aan beginnen. Vele wannebe's als jou hebben het toch geprobeerd, en zitten nu met gigantische schulden. Hun toekomst ziet er niet goed uit, en helaas moet hun professionele leven nog beginnen.

Maar meer specificiek mbt je vraag. Basis Frans is toch een vereiste in Belgiƫ.

Comment

Originally posted by Standard1013 View Post
      1) Er is geen job te vinden in de luchtvaart met duizenden werkloze piloten (die vaak ook nog ervaren zijn)
      2) Als je een sponsership kan vinden, kan je dit zeker proberen, als vrees ik dat de Jetairfly route enkel voor Belgen zal zijn. Een kennis van het Frans zal zeker worden verwacht.
      3) Indien je geen sponsership kan vinden die je een baangarantie geeft (op papier), moet je er niet aan beginnen. Vele wannebe's als jou hebben het toch geprobeerd, en zitten nu met gigantische schulden. Hun toekomst ziet er niet goed uit, en helaas moet hun professionele leven nog beginnen.

Maar meer specificiek mbt je vraag. Basis Frans is toch een vereiste in Belgiƫ.
      Hier heb je een punt maar uit de site op te maken gaat het om een sponsorship met een baan uiteindelijk.

http://www.bafa.be/nl/opleidingen/je...pilot-program/

Correct me if i'm wrong
      .

Comment

Het is zeker de moeite waard om je CV naar dit cadet program te sturen, je krijgt een baan en je krijgt tijdens de opleiding al betaald.
        Als je piloot wilt worden doe het dan alleen via een sponsorship.

Comment

Er loopt hier al een topic over op dit forum waarin oa. je vraag over de Franse taal beantwoord wordt. Echter over de opleiding inhoudelijk en over de baangarantie wordt hier niet gesproken. Hier kan ik je ook niet mee helpen behalve het volgende:
          - De opleiding duurt in totaal 4 jaar, dit omdat je tussendoor werkt in een ondersteunende functie voor Jetairfly.
          - Je tewerkstelling als vlieger is uiteraard afhankelijk van de vraag op dat moment en kan dus na afronden opleiding even op zich laten wachten.

Succes

Comment

Van de website:

Dit contract houdt het volgende in:

- grondfunctie vervullen bij Jetairfly (crew rostering, occ, ...)
            - een volledige pilotenopleiding bij BAFA, inclusief MCC
            - Na de opleiding een arbeidscontract als piloot
            - Jetairfly betaalt een deel van de opleiding
            Alle contracten die jetairfly nu aanbiedt zijn tijdelijke contracten, ga er dus van uit dat dit ook een tijdelijk contract zal zijn.

De hoogte vd sponsorship staat er niet bij: als ze 1 euro meebetalen dan voldoen ze al aan bovenstaande formulering. Of misschien bedoelen ze wel dat ze je betalen omdat je grondwerkzaamheden uitvoert: ook een sponsorship.

Van de JetAir site:

The commitment that Jetairfly gives is unique:

- we give the cadet pilot an airline job from day one
            - we partially finance pilot training and make this training financially accessible to anyone with talent and skills, even if they only have small funds
            - we supervise, plan, guide and advise on pilot training
            - cadet pilots are given the opportunity to work at Jetairfly during the training, with Jetairfly pilots, ground personnel, training staff, and others
            - we train the cadet pilot on our own aircraft once they have the required skills and licenses, assuming we need pilots when they are ready. If not, cadet pilots will at least have an airline job (e.g. on the ground) while waiting to become a commercial airline pilot. The trainees will also remain current (licenses).

Although the trainee has to commit some financial resources to finance the pilot training, the burden of the training costs is covered by a contract with Jetairfly.

Comment

"Jetairfly betaalt een deel van de opleiding, en misschien een baan..."

Zou dat toch eens goed bekijken eerst.

Comment

De vacature voor CPP staat (nog) niet open, of wel soms?

Comment

Originally posted by First the Last View Post
                  De vacature voor CPP staat (nog) niet open, of wel soms?
                  Ik heb van JAF begrepen dat die in April open zal gaan .

Comment

Dan maar dit ?

Als ik zo kijk kan AIS misschien toch beter zijn ( 1.5 jaar en je hebt je ATPL)
                    Je krijgt een beperkte contract op de Jetstream ( Ik zelf hoop dat dit rond de 900 uur zal zijn om naar het Midden Oosten te gaan). Wie weet hoe veel uur je kunt maken bij AIS ?
                    Het lijkt me wel goed dus ik denk dat ik maar een opendag ga bezoeken. Want alleen dit is een redelijk goed aanbod ( Correct me if i'm wrong).

En nog een vraag aan de Airworkers . Hoe staat de arbeidsmarkt in Spanje ( denkende aan Iberia - Air Nostrum - Vueling - Air Europa) En Marokko ( denkende aan RAM - RAM Express- Air Arabia Maroc - Jetairfly onder Marokkaans contract).

Comment

Bij Iberia vliegen er alleen maar mensen uit, dientengevolge bij Vueling ook.

Comment

Originally posted by yousseft View Post
                        Je krijgt een beperkte contract op de Jetstream ( Ik zelf hoop dat dit rond de 900 uur zal zijn om naar het Midden Oosten te gaan). Wie weet hoe veel uur je kunt maken bij AIS ?
                        Nee, 1.5 jaar en je hebt 1.5 ton schuld! Denk dat je met 900 uur ook in het Midden-Oosten niks te zoeken heb. Volgens mij maak je daar pas een kans met 3000+ uur.
                        900 uur bij AIS geloof ik niks van.

Wat ik me vooral afvraag is hoeveel die uren op zo'n jetstream echt waard zijn? Weinig bedrijven die met deze kist vliegen. Zal mij niets verbazen als je uiteindelijk alsnog 30k mag afleveren bij Easy of Ryan.

Comment

Originally posted by yousseft View Post
                          Het lijkt me wel goed dus ik denk dat ik maar een opendag ga bezoeken. Want alleen dit is een redelijk goed aanbod ( Correct me if i'm wrong).

En nog een vraag aan de Airworkers . Hoe staat de arbeidsmarkt in Spanje ( denkende aan Iberia - Air Nostrum - Vueling - Air Europa) En Marokko ( denkende aan RAM - RAM Express- Air Arabia Maroc - Jetairfly onder Marokkaans contract).
                          Gezien de crisis (werkeloosheid) in Spanje, gaan de spaanse maatschappijen ook niet zo lekker.

Volgens mij neemt Vueling nog wel aan, maar dit zullen uitsluitend Spanjaarden zijn.

Andere maatschappijen als Iberia en Air Europa is al zeker geen optie.

Saluti,

EG

Comment

900 uur is bij lange na niet genoeg om in het Midden Oosten aan de slag te gaan!

Comment

900 uur is inderdaad niet genoeg voor het Midden Oosten. Jetstream is wat dat betreft ook nog eens de verkeerde kist...

Comment

Working...
                              X