Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke vakken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welke vakken??

Hallo Allemaal!,

Ik zit nu halverwege 3 havo en moet dus al gaan nadenken over welk vakkenpakket ik wil kiezen.We hebben al een paar keer keuzebegeleiding gehad en de meeste weten al welk profiel ze kiezen. Ik heb gekozen voor Natuur en Techniek, hier zitten zoiezo Nederlands, Engels, Wiskunde B, Scheikunde en Natuurkunde 1. Ik moet dan ooknog twee andere vakken kiezen, een profielvak en een vrije keuze, mijn vraag luidt dan ook: Welke vakken kan ik beste erbij nemen? Zelf was ik niet van plan Wiskunde D te kiezen want wiskunde is niet mijn sterkste vak, kan dit trouwens nog een probleem worden??

Maar in iedergeval alvast bedankt!

Gr Cpt. Marlon

Neem Duits en Wiskunde D. Duits omdat de grootste Europese markt bij onze Oosterburen ligt. Wiskunde D om te laten zien dat je over technisch inzicht beschikt.

Comment

@KoningLucht

Hey bedankt!
      Zelf zat ik al aan duits te denken maar wiskunde D ga ik denk ik niet doen want wiskunde is niet mijn sterkste vak. Ze zullen toch vast wel genoegen nemen met wiskunde B toch?

Gr Cpt. Marlon

Comment

Ff een vraagje tussendoor, is wiskunde D het oude wiskunde B12 ?

Comment

Originally posted by Cpt. Marlon View Post
          @KoningLucht

Hey bedankt!
          Zelf zat ik al aan duits te denken maar wiskunde D ga ik denk ik niet doen want wiskunde is niet mijn sterkste vak.
          Gr Cpt. Marlon
          Juist een reden om het wel te doen, lijkt mij?

Comment

Nee joh ,wiskunde b en natuurkunde is toch voor elke vliegopleiding voldoende. neem tekenen/kunstgeschiedenis erbij, als dat nog bestaat tenminste, heb ik ook gedaan, was heerlijk die paar uurtjes per week ontspannen. Ik zou niet moeilijker doen dan dat het al is..

En trouwens met Havo kom je toch geen fatsoenlijke club binnen, maar daar is al genoeg over geschreven.

Succes

Comment

Originally posted by Ben Dover View Post
              En trouwens met Havo kom je toch geen fatsoenlijke club binnen, maar daar is al genoeg over geschreven.

Succes
              Hoe bedoelt u??

Comment

Originally posted by Variatie View Post
                Juist een reden om het wel te doen, lijkt mij?
                Mij niet want wat als ik het niet haal en het slecht gaat heb ik een probleem

Comment

Cpt. Marlon,
                  Ik raad je aan om gewoon een avondje rustig het forum door te gaan lezen.
                  Steek je een hoop van op!

Succes met je keuze

Comment

Niet dat je tijdens een vliegopleiding ingewikkelde vergelijkingen moet gaan oplossen, maar een beetje wiskundig inzicht helpt wel degelijk zowel bij de theorie als tijdens het vliegen zelf. Dus als je moeite hebt met wiskunde, waarom niet wat extra hulp inschakelen?

Comment

Hey Marlon,

Het profiel Natuur & Techniek voldoet. Als ik jou was zal ik wel een extra vreemde taal nemen, Frans of Duits.

Qua luchtvaartsector is Duitsland natuurlijk enorm sterk, qua alles eigenlijk. Maar Frans wordt in meerdere gebieden gebruikt, zoals in Afrika, en er zijn ook veel Franse eilanden zoals Tahiti, waar ook een (inactieve) airworker op vliegt.

Daarnaast kan je misschien al beginnen met zweefvliegen?

Comment

Wiskunde D is op VWO niveau vooral het bewijzen in de meetkunde en het uitvoeren van kans berekeningen kan ik melden. Er vanuitgaande dat dit op havo niveau ook zo is, denk ik dat een vak als NL&T beter is als je voor technisch inzicht gaat.

Comment

Originally posted by First the Last View Post
                          Hey Marlon,

Het profiel Natuur & Techniek voldoet. Als ik jou was zal ik wel een extra vreemde taal nemen, Frans of Duits.

Qua luchtvaartsector is Duitsland natuurlijk enorm sterk, qua alles eigenlijk. Maar Frans wordt in meerdere gebieden gebruikt, zoals in Afrika, en er zijn ook veel Franse eilanden zoals Tahiti, waar ook een (inactieve) airworker op vliegt.

Daarnaast kan je misschien al beginnen met zweefvliegen?
                          Hey bedankt voor de tips!

Ik ga voor duits denk ik daar ben ik beter in.
                          En wat betreft het zweefvliegen gaat denk ik niet want ik woon in pernis, en om nou elke keer naar zeeland op en af te rijden hebben mijn ouders ook niet zo'n trek in ;-)

Nogmaals bedankt!

Gr Cpt. Marlon

Comment

Op zweefvliegclubs is het vrij normaal dat mensen van ver komen. Je moet er wat voor over hebben als je niet om de hoek van het veld woont, maar je doet ervaringen op die het dubbeldik waard zijn.... Er rijden ook treinen trouwens....

Comment

Originally posted by Cpt. Marlon View Post
                              Hey bedankt voor de tips!

Ik ga voor duits denk ik daar ben ik beter in.
                              En wat betreft het zweefvliegen gaat denk ik niet want ik woon in pernis, en om nou elke keer naar zeeland op en af te rijden hebben mijn ouders ook niet zo'n trek in ;-)

Nogmaals bedankt!

Gr Cpt. Marlon
                              Precies zoals 777-300ER al aangeeft, zijn er veel die een eind moeten reizen voordat ze op het zweefveld zijn.
                              Daarnaast kun vaak wel (gedeeltelijk) met iemand meerijden, gewoon even navraag doen bij een club. En als je nu nog snel beslist, kun je je nog aanmelden voor de Ifly regeling ook, is de ideale manier om bij een club binnen te komen en te kijken of het (zweef)vliegen iets voor je is.

Comment

Working...
                              X