Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sponsorship

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sponsorship

---
    Last edited by flyingfarao; 12-01-2013, 10:53. Reason: -

De vragen zijn eigenlijk al tientallen keren voorbij gekomen, maar goed.. Ik ben in een goede bui en geef beknopt antwoord..

1) Redelijk goed. Je moet in ieder geval vragen over jezelf en je motivatie e.d. kunnen geven, en daarbij zelfbewust kunnen optreden. Maar normaal VWO-niveau met een paar rondes sollicitatie-voorbereidingen moeten in principe genoeg zijn.

2) De selectie is in die zin zwaarder, dat men bij de KLM/KLS ervan uit gaat dat men onvoorbereid naar de selectie komt, en dat als basis neemt. Dat was in DL ook zo, alleen kwamen daar steeds meer mensen naar de selectie die zich flink hadden voorbereid. Daardoor is het niveau door de jaren heen sterk gestegen. Men schijnt het ook zonder voorbereiding te kunnen doen, maar ik raad iedereen een gedegen voorbereiding aan. De tips wat betreft CBT's en CD's van verschillende websites kun je hier van het board wel plukken.

3) Ja

4) Uitstekend aangeschreven. Ken verder trouwens niemand die vrijwillig bij LH weg is gegaan, nadat ze er zijn begonnen. Hoogstwaarschijnlijk trouwens net als mensen die via de KLS naar de KLM zijn gegaan. Dus die vraag is verder wat irrelevant. Als je een andere baan wilt zoeken, dan schiet je natuurlijk met een ATPL sowieso niet veel op, als staat 'ie nog zo hoog aangeschreven. Hoogstens in de politiek misschien, daar zijn diploma's niet zo gevraagd. (Tenminste in Duitsland, in Nederland weet ik het niet precies.)

succes.

Comment

Heey,

Variatie ik wil even wat toevoegen bij punt 1.

Je duitse taal moet wel een heel stuk meer zijn dan op VWO niveau. Ik heb zelf de DLR gedaan en de toetsjes natuurkunde die je krijgt zijn erg pittig qua duitse taal en ook veel vak specifieke woorden. Ik heb mij voorbereid met een cursus duits en heb ook VWO gedaan maar dit was voor mij niet toereikend genoeg om alle vragen 100% te begrijpen.

En slagings percentage ligt tussen de 3-4% wordt gezegd op pilotenboard.de

Comment

Ik heb natuurlijk de DLR voor Ready Entries gedaan, misschien dat daar het verschil ligt.

Ik ben met mijn 1 jaar mavo-Duits (kom met die Naamvallen nog steeds niet uit), en 3 maanden wat privé-les van een Native Speaker erdoorheen gekomen. Wel de DLR-voorbereiding bij ATTC gedaan, waar ik veel van heb geleerd - maar ook dat is maar 1 week.

De DLR voor Ab Initio's is in ieder geval zwaarder - of wordt zwaarder beoordeeld - dan de DLR voor RE's, aangezien het financiele risico (kosten opleiding) voor Lufthansa volledig bij AI's ligt, en niet bij RE's.

Daarmee is het percentage van 3-4% voor AI's waarschijnlijk wel correct. Ook omdat natuurlijk iedereen in Duitsland de test eerst maar eens probeert, voordat ze zich ergens anders aanmelden (en waarom ook niet.) Hier ligt de nadruk op "wie is het meest geschikt."
        Aanmeldingen genoeg, en plaatsen begrenzt.

Voor RE's ligt het percentage dan ook een stuk hoger. Hier is het meer "wie is er geschikt."

Misschien dat Cpt Oveur er nog wat aan toe kan voegen, aangezien hij (net als Q10) de AI-DLR gedaan heeft.

Comment

Het is juist wat andersom: Er zijn genoeg jaren dat de LFT de school niet kon vullen. Sollicitaties zijn er altijd genoeg, maar de DLR en het medical zeven er te veel uit. Het meest pessimistische percentage wat ik tot nu toe gehoord heb is 7% voor de hele selectie, en aangezien de FQ er zeker de helft uit haalt, moeten denk ik toch wel 15-20% de BU halen.

Andersom gerekend: In een BU van 2 dagen worden ongeveer 30 man getest. Daar kunnen ze dus per jaar ongeveer 110 van doen. ben je bij 3300 sollicitanten. 300 komen er in de LFT aan, dus dat zou 9% zijn.

Ik vond trouwens de BU vergelijkbaar met de tests die ik bij KLM had gedaan, en daar niet gehaald heb. Het procedure trainer vliegen in de FQ was veel, veel simpeler dan op de Frasca bij de Klu.

Je Duits moet vooral zo zijn dat je de vragen bij de BU begrijpt, dus ga maar wat duitse wis- en natuurkundeboekjes lezen (of een boek zoals "der pilotentest" als ik het goed herinner). En verder voor de FQ kan je in de groepsdiscussies niet met je mond vol tanden zitten. Of je daarbij het akkusativ ipv het dativ gebruikt maakt geen drol uit, als je je maar begrijpelijk kunt uitdrukken. Ze moeten in ieder geval wel de indruk hebben dat je alles verstaat, je krijgt tenslotte in het Duits les op de LFT.

In mijn tijd stond zwart op wit dat ik indien ik de opleiding zou voltooien binnen 5 jaar een baan aangeboden zou krijgen. Indien niet, hoefde ik niet te betalen. Dat kan nu anders zijn.

De naam? You must be kidding... De duitse Luftwaffe laat bij de LFT haar transportvliegers opleiden, doet de initiele opleiding voor alle vliegers op materiaal van de LFT en het DLR laat er astronauten trainen....
          Last edited by Cpt Oveur; 01-12-2011, 09:41.

Comment

---
            Last edited by flyingfarao; 12-01-2013, 10:51. Reason: -

Comment

---
              Last edited by aoleks; 17-02-2015, 10:19.

Comment

@ aoleks. Je slaat de plank volledig mis, als je denkt dat je een interview NIET kunt voorbereiden. Er zijn bibliotheken vol geschreven over het hoe en waarom van sollicitaties. Natuurlijk kun je vragen voorbereiden in heel veel interviews zijn die namelijk van dezelfde trent. Ook kun je je op potentiële valkuilen voorbereiden. Je kunt informatie over het betreffende bedrijf leren. Forums lezen over waar de nadruk op komt te liggen. Je kunt zelfs een seminarium doen bij b.v. S und P training in Hamburg.

Comment

Working...
                X