Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is de BESTE vliegschool van Nederland???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat de scholen die je noemt erg vergelijkbaar zijn. Het is vooral wat je er zelf van maakt denk ik, wat bepaalt hoe je het er vanaf brengt. Wel denk ik dat een geintegreerde opleiding een voordeel is tov modulair, en een instituut zoals de genoemde een voordeel tov een vliegclub oid.

Comment

Ik zit zelf nu te denken aan de EPST, waar je tijdens je opleiding 85% gemiddeld moet scoren ( tegenover de algemene 75% )
      Is het dan zo dat airlines je liever hebben als je hoger scoort of word er echt alleen gekeken of je het desbrevende brevet hebt?

Comment

Originally posted by JDy View Post
        Ik zit zelf nu te denken aan de EPST, waar je tijdens je opleiding 85% gemiddeld moet scoren ( tegenover de algemene 75% )
        Is het dan zo dat airlines je liever hebben als je hoger scoort of word er echt alleen gekeken of je het desbrevende brevet hebt?
        Dat hangt af van de vraag naar piloten. In tijden dat airlines staan te springen om piloten zullen ze mogelijk minder kijken naar je resultaten. Bij overaanbod, zoals tegenwoordig, kiest men de krenten uit de pap.

Zo om mij heen hoor ik dat aspiranten niet tevreden zijn met een gemiddelde van lager dan 85-90 procent. Een gemiddelde van 95 procent is haalbaar.

Het komt er uiteindelijk op neer dat je je kansen moet vergroten (binnen je eigen [financiële] mogelijkheden). Je zou kunnen redeneren dat vliegschool waarmee je het meeste kans maakt op een baan de beste vliegschool is.

Comment

Originally posted by JDy View Post
          Ik kan het niet meer terug vinden, maar er was laatst een maatschappij (uit belgie?) waar je minimaal 90% moest scoren om te mogen solliciteren. PHFLY weet vast wel de naam van de maatschappij.

Comment

Word je door de Martinair Flight Academy wel GEHOLPEN met het zoeken naar een baan?

Comment

Originally posted by flying bird1 View Post
              Word je door de Martinair Flight Academy wel GEHOLPEN met het zoeken naar een baan?
              Geholpen? Je snapt geloof ik nog niet helemaal hoe het werkt, niemand helpt je, op eigen kracht doen, en dat geld zeker voor de MVVL

Comment

Bron pilootworden.nl:

JobCenter

Deze afdeling van de KLM Flight Academy beschikt over een uitgebreid netwerk van gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Het JobCenter onderhoudt contacten met deze maatschappijen en ondersteunt je bij het vinden van een baan als verkeersvlieger, ook bij andere maatschappijen dan de KLM. Per slot van rekening gaat het erom dat je zo snel mogelijk aan de slag kunt in het beroep waarvoor je bent opgeleid.

Mijn vraag is dus of er ook zoiets is bij de Martinair Flight Academy.

Comment

---
                  Last edited by flyingfarao; 12-01-2013, 10:45. Reason: -

Comment

Originally posted by flying bird1 View Post
                    Bron pilootworden.nl:

JobCenter

Deze afdeling van de KLM Flight Academy beschikt over een uitgebreid netwerk van gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Het JobCenter onderhoudt contacten met deze maatschappijen en ondersteunt je bij het vinden van een baan als verkeersvlieger, ook bij andere maatschappijen dan de KLM. Per slot van rekening gaat het erom dat je zo snel mogelijk aan de slag kunt in het beroep waarvoor je bent opgeleid.

Mijn vraag is dus of er ook zoiets is bij de Martinair Flight Academy.
                    Naja, bij de KLS zijn ook niet alle studenten even tevreden over de 'nazorg'....

Ongeveer 85/90% wordt geschikt bevonden voor de KLS en staan nu dus te wachten op een arbeidsplaats bij de KLM. Wat dat betreft biedt de KLS een mooi toekomstperspectief voor een overgroot deel van de studenten en is er niet veel drang geweest de afgelopen jaren om contacten met andere maatschappijen te onderhouden.

Tijdens de crisis was het echter vanaf aanvang een beetje stil vanuit het Jobcenter. We kunnen ook niet zoveel verwachten als maatschappijen totaal niet aannemen, maar het is het Jobcenter toch gelukt om studenten weg te zetten bij Arke, Jetair en Transavia (zomer). Daarnaast werden KLS-ers direct bij Lufthansa aangemeld en ging onze selectie een stuk sneller dan alle andere externen die solliciteerden. Dankzij deze constructie ben ik ze wel dankbaar en heb ik mijn huidige baan (Germanwings) deels te danken aan de contacten van de KLS.

Er valt echter ook wel iets te zeiken, want de studenten die bij de KLM zijn afgewezen worden niet echt geholpen door het Jobcenter. Kan ook wel lastig zijn wat het is in deze tijden lastig om je B-poule (sorry voor de bewoording) te promoten terwijl je ook nog 350 in de A-poule hebt zitten wachten. De jongens/meiden die de afgelopen jaren bij Jetairfly/Arke/Trans aan de slag mochten, waren allemaal "bufferlijsters" met een toekomstperspectief bij KLM in de achterzak.

Dus ja, als je niet bij KLM wordt aangenomen kun je er vanuit gaan dat je grotendeels op eigen kracht een baan moet gaan vinden. Niet omdat het Jobcenter niet wil, maar omdat ze vanuit de historie weinig contacten met andere maatschappijen onderhoudt en daardoor niet snel hulp kan bieden voor deze groep studenten. In goede tijden waren deze studenten ook altijd sneller aan de bak dan dat het Jobcenter ze kon helpen.

Comment

is er nog bier, bitterballen en een bankje over????

maar 1 advies: over de grens kijken en 50mille in je zak houden

(geen moment spijt van gehad)

Comment

correctie: 70mille

Comment

Na de bitterballen nog even een opmerking van een ervaringsdeskundige; haal je ATPL in het buitenland door met minimale kosten dit te realiseren. Steek je geld in je uitstroommodule, regel 500 uur heavy voor 30.000 euro, dat levert meer op dan die 100.000 euro investering voor een frozen ATPL die je ook zelf voor de helft kunt regelen.
                          Er is maar 1 ding belangrijk in je keuze; wat zijn de uitstroompercentages van de opleidingen? En dan alleen natuurlijk de door de school geregelde baan (is er niet...) en niet de door de kandidaat zelf geregelde baan. Percentages zijn voor alle genoemde scholen minder dan 10%, zou mijn geld er niet op inzetten.
                          Succes met de keuzes!

Comment

Hey Aquila!

Je bent ervaringsdeskundige? Great! Vertel, wat is zo jouw ervaringen?

(Een paar losse spreuken over vliegscholen en "heavy-jet uren voor 30.000€" kan elke forum-troll hier natuurlijk kloppen.)

Dan flikker ik nog een paar bitterballen in de friteuse en sleep er nog een paar kratjes om op te zitten bij.

Comment

krijg alweer trek....

Comment

Originally posted by 737ES View Post
                                krijg alweer trek....
                                Misschien een goed idee om kern punten te bekijken.
                                Laten we een aantal items noemen en als de lijst compleet is gaan vergelijken.

Hier alvast een paar punten

Opleiding in nederland/buitenland
                                Hoeveel leerlingen per jaar
                                Aantal vliegtuigen
                                Nazorg
                                Garantiefonds

wie volgt ?

Comment

Working...
                                X