Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijke situaties!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Originally posted by imo apita View Post

    Ik heb er nog veel meer maar die bewaar ik nog even.
    Wat moeten ze kosten? :biertje:

    Comment


      #47
      Wow wat een verhalen imo apita! :)

      C 150 Leerling eindigde ondersteboven bij een stall oefening
      Hoe krijg je dat voor elkaar? Oefening looping ipv stall oefening? :stapelge:

      Ik heb er nog veel meer maar die bewaar ik nog even.
      Laat maar komen hoor, altijd interessant

      Comment


        #48
        Als je de kist maar lang genoeg recht blijft trappen eindigt alles volgens mij op een gegeven moment wel inverted.
        De TB-200 is daar ook heel erg goed in.

        Comment


          #49
          Ik hoor wel eens van mensen die veel pech hebben. Een kennis van mij had drie motorstoringen in 2 jaar, en ik in 30+ jaar nog geen enkele, even afkloppen.
          Het aantal incidenten valt mee... maar in mijn eigen kist doe ik ook veel aan preventief onderhoud.

          C150 -- daar vlieg je dan in mooi weer over de Waddenzee, en dan word je ineens links, rechts, en boven je ingehaald door Starfighters. Is wel even schrikken.

          D62 Condor -- in turbulent weer viel de accu met een grote klap en gekraak van de mounting dwars door de houten vloer van de romp. Ooggetuigen vertelden dat hij nog aan de kabels onder het vliegtuig was blijven hangen, tijdens de landing brak hij wel af. De monteur had na inspectie vergeten de accu vast te zetten. Gelukkig voor ons was hij niet over de besturingskabels heengevallen.

          Pa28-RO -- total electrical failure enroute. Snel de wielen eruit, natuurlijk doen de lampjes het dan ook niet meer en kan je het aan niemand melden. Uitgeweken naar het dichtstbijzijnde grote veld op de route. De oorzaak bleek een kortsluiting te zijn geweest. Niet lang daarna heb ik een handheld radio gekocht.

          C177RG -- Klapband tijdens de landing, wel op de baan gebleven maar na de uitrol was hij nogal moeilijk te taxien (dus niet).

          Emeraude -- staartwiel onbestuurbaar, heb met veel gasgeven en een controlled ground loop net een crash in een hek kunnen voorkomen. Bleek dat de avond tevoren iemand de springs (veren die het roer met het wiel verbinden) had geleend en niet teruggezet -- en dat is dan meteen de laatste keer dat je met een preflight over zoiets heen kijkt.

          AA5 -- onderweg op 2000' net ten zuiden van Stansted kreeg ik een tegenligger, een C-172. Ik dacht dat we elkaar ruim gingen passeren, even later dat hij wel een gekke snelheid had, en toen vloog er een accuraat schaalmodel rakelings over mijn linkervleugel.

          AA5 -- Rechts geen remmen bij uittaxien. Vlucht afgebroken. Oorzaak: lek in remleiding.

          AA5 -- Tijdens nachtvlucht in takeoff low voltage warning, accu laadde niet op. Vlucht afgebroken. Oorzaak: alternator failure.

          AA5 -- birdstrikes op voorruit, vleugel en elevator tijdens de landing. Minieme schade, wel drie dode sterns. Jonge vogels weten nog niet goed welke kant ze op moeten vluchten.

          AA5 -- tijdens takeoff bleef de trim in max UP positie steken. Eerst denk je dat al je lading naar achteren is geschoven, maar dat was niet zo. Veel spierballen nodig voor normale vlucht en landing. De pin bleek uit het wormwiel van de trim te zijn gesprongen. Na officiele reparatie door bevoegde instantie gebeurde het weer: monteur was een washer vergeten. Toen maar zelf gerepareerd, al mag dat niet.

          Comment


            #50
            om dit topic maar weer even nieuw leven in te blazen:

            R22: tijdens solo in de usa een birdstrike gehad op main rotor. naderhand leek het wel of de kist erger trilde dan daarvoor... geland op dichtstbijzijnde veld. (vloog er net langs), rotor geinspecteerd. tussen de rotor en de endplate zaten wat kleine veertjes en hele staartstuk onder de kleine stukjes vogel.

            Comment


              #51
              Originally posted by NazgulAir View Post
              Ik hoor wel eens van mensen die veel pech hebben.
              Wij noem(d)en dat soort mensen "shitmagnets".

              Zelf, behalve een decompressie(F-16), een multiple birdhit(F-16), een klapband tijdens de landing (C-172), een dubbele hydraulic failure(B-747), an attempted killing door een student in formatie(T-37) en een gear failure to extend(T-38) niet veel bijzonders meegemaakt.

              Comment


                #52
                heh... ik denk dat dat al meer dan gemiddeld is Morning Glory

                Comment


                  #53
                  paar dingetjes met zweefvliegen, natuurlijk niet zo spannend als dingen die sommige mensen hier meegemaakt hebben maar toch,

                  tegen het einde van de baan sleep kabel breuk,
                  gelukkig net genoeg snelheid / hoogte uit te wijken naar een andere strip. (Ask 23)

                  Met een DG-505 aan de lier op een meter of tien hoogte net toen ik door wilde roteren een starthaak die faalde (oorzaak : veer van de overvlieg-beveiliging gebroken).
                  das was ook wel spannend. zeker omdat er ook nog een slap stuk voorloopstuk met chute in de lucht hing

                  Comment


                    #54
                    Originally posted by Kuperus View Post
                    heh... ik denk dat dat al meer dan gemiddeld is Morning Glory
                    Zeker als je weet dat ik maar 25 vlieguren in mijn logboek heb staan :biertje:

                    Comment


                      #55
                      Ik wist het wel, ik wist het wel, die MG, dat is gewoon de eerste de beste fraudeur!!

                      :angel: En ik ben moeders mooiste :angel:

                      (n.b. Goed om te zien dat je weer tijd voor Airwork hebt MG. :biertje: )

                      Comment


                        #56
                        Als jij moeders mooiste bent, MOET je enig kind zijn!!! (en dan ben je ook moeders lelijkste, en dan klopt het plaatje weer).

                        Ik ben er idd weer, tot jullie me weer m'n strot uitkomen en dan ga ik weer een paar maanden in mijn hoekje zitten mokken.

                        Comment


                          #57
                          Nu i-j toch weer terug bunt (sorry, liet me even inspireren door je profieltekst), MG, kun je me dan uitleggen wat je hier mee bedoelt?

                          Originally posted by Morning Glory
                          an attempted killing door een student in formatie(T-37)
                          Mag ik vragen wat er dan plaats vond? Ik dacht dat jullie die jongens altijd uitgebreid psychisch screenen?

                          En nu ik toch vragen aan het stellen ben:
                          Zeker als je weet dat ik maar 25 vlieguren in mijn logboek heb staan
                          Ik neem aan dat FotoJunky gelijk heeft en het hier om een grap gaat? Of boerenslimheid?

                          Bij voorbaat dank voor uw reactie!

                          Kompas.

                          Comment


                            #58
                            Nee hij is bij voorbaat bloedserieus.

                            Comment


                              #59
                              De attempted killing van de student was unintentional, maar hij draaide bij een zogenaamde pitchout oefening de verkeerde kant op en wel de kant waar ik met mijn vliegtuig naast een andere student probeerde instructie te geven.
                              De enige uitweg was voor mij om met enkele negatieve G-'s mijn vliegtuig naar beneden te smijten.
                              Met handgebaren, een flightsuit en een biertje in de hand, ziet het er allemaal NOG stoerder uit geloof me.
                              Geschatte afstand tussen mijn cockpit en zijn onderkant: zo'n 20 cm, maar dat kunnen er ook wat meer zijn geweest door adrenaline, alcoholverslaving, afgestorven hersencellen en inflatiecorrectie.
                              Gevoelsmatig gebeurde dit allemaal in slowmotion en zag ik al mijn ex-vriendinnen even snel voorbij komen om me een kushandje toe te wuiven.
                              Sommigen zagen er best appetijtelijk uit trouwens, anderen....... not so much.
                              (Misschien moet ik ze toch weer eens opzoeken op facebook).

                              En ja de 25 uren waren een grapje. Heb er namelijk wel een stuk of 100.

                              Comment


                                #60
                                Bedankt voor uw leuke reactie, MG!



                                Originally posted by Morning Glory
                                En ja de 25 uren waren een grapje. Heb er namelijk wel een stuk of 100.
                                Ik dacht ook al ;)
                                Last edited by Kompas; 21-02-2011, 15:44. Reason: Toevoeging

                                Comment

                                Working...
                                X