Announcement

Collapse
No announcement yet.

Non stop Boston MA - Naples FL 1200 NM in 8 uur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Non stop Boston MA - Naples FL 1200 NM in 8 uur

    Twee weken geleden een ferry vlucht gemaakt die eindelijk mijn langstaande record heeft gebroken, zowel afstand als tijd.
    Begin jaren '90 ooit eens 7:12 gevlogen in een K8-b en de schokkende afstand van 80-90 KM.
    Twee weken geleden was ik weer eens aan de beurt om een vliegtuig op te halen. Een DA-42 Twin Star van een prive eigenaar gaat bij de school in de lease.
    Vliegveldje buiten Boston, KGHG oftewel Marshfield Municipal.
    S'ochtends om 0800 bij het vliegveld, het was 3C......
    Preflight, tanken en wat laaste flightplanning zaken. We hadden van te voren de route bepaald en KCRG, Jacksonville Craig in Noord Oost Florida als refueling stop.

    Om voor de lol wat brandstof te besparen de klim naar 10,000 met 80% power.
    Hier wat foto's van de vlucht;

    Vertrek vliegveld:



    In de klim naar 10,000:



    Radar vectors recht over JFK, helaas terug naar 6,000:




    Erg indrukwekkend downtown New York, Manhattan en het Vrijheidsbeeld ergens links:




    #2
    Net voorbij de Washington ADIZ;



    Naples erin gezet om te kijken of we het konden halen:



    Dat was voor de 6 re-routings die we kregen, hier is het half-way punt


    Bij Zuid Carolina de bselissing gemaakt om door te gaan naar Naples.
    Voor de kust van Georgia vlogen we ongeveer 50 KM offshore en daarna werden we Zuidelijker gestuurd.


    het eind resultaat:




    8 uur Hobbs tijd, 7:48 airborne tijd en 69 gallons Jet A voor 1180NM.
    Erg mooie vlucht, echt the perfect storm;
    een lage druk gebied over de Atlantic, dat werd later nog een Tropical Storm.
    Hoge druk gebied Noord van Boston (1030mb) dus de isobaren liepen parallel aan de kust. Voor 1200NM een rugwind component.
    Bij Florida stuurden ze ons meer Zuid dan Zuid-West dus een 20 kts rugwind werd een crosswind en nog maar 14 kts rug wind component.
    Powersetting terug naar 55% voor de laaste 4 uur.
    De eerste 4 uur vlogen we met 61% power voor een fuel burn van 9 gallons/uur.

    Comment


      #3
      Amai, dat is lang neerzitten! Wel heel een zuinig toestel zo te zien

      Comment


        #4
        Damn ik wist dat die twinstar wat aan kon maar 8 uur?

        Comment


          #5
          Wat een droomvlucht!

          Comment


            #6
            Wat een mooie vlucht !
            Was dat met de nieuwe motoren van Diamond zelf of met Thielert. Ben niet zo gecharmeerd van Thielert en benieuwd hoe de nieuwe motoren bevallen.

            Comment


              #7
              Gaaf! Dan ben je vast ook een goede klant van travel john geweest hahaha

              Comment


                #8
                Damn ik wist dat die twinstar wat aan kon maar 8 uur
                Dat kan ook alleen als ik vlieg :1855:
                Zonder gekheid, zuinig vliegen is een van mijn stokpaardjes, ook met "gewone" motoren met een mixture control.

                Was dat met de nieuwe motoren van Diamond zelf of met Thielert. Ben niet zo gecharmeerd van Thielert en benieuwd hoe de nieuwe motoren bevallen.
                1.7L Thielert motoren, mijn favoriet, zelfs meer dan de 2.0L.
                Ik heb ongeveer 10 uur gevlogen met de Austro zover maar ben niet onder de indruk.


                :angel:
                Last edited by Europe-American; 15-11-2011, 15:13.

                Comment

                Working...
                X