Announcement

Collapse
No announcement yet.

Barre tocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• size44
    replied
    Nice :)!!

Leave a comment:

• FullTravelFree
    replied
    Slecht weer...

Ik tuur naar buiten. Grijs en grauw... Regendruppels zoeken hun weg over het raam.
    Ik zie vage gebouwen in een besluierde wereld. Oef, dit is slecht, waarschijnlijk nog geen 500 meter zicht...
    Ik kan niet langer zo doorgaan.... Ik moet iets......... doen!

Een vervelend gevoel kruipt omhoog vanuit mijn tenen.
    Mijn lichaam verkrampt langzaam en zend alarm-signalen uit.
    Kom op man, bedenk een plan!

Het zweet breekt nu overal uit, en ik krijg klamme koude handen.
    Als een zak meel zit ik op mijn stoel.
    Het lijkt wel alsof mijn geest zich heeft losgemaakt van mijn lichaam.

.....maar langzaam zinkt het besef terug in mijn lijf.

Okay, okay, zeg ik hardop, danmaar-nogmaar een bakkie. Ik sta op en loop maar naar de keuken.
    Dit weer is een ware kwelling voor een vlieg-junky. Dagenlang starend uit het raam.
    Een overdosis koffie is maar een tijdelijke en gedeeltelijke oplossing voor mijn ontwenningsverschijnselen.
    Geef me een vliegbaar weertje en een klus. Nu, asjeblieft....
    i... k... k... a... n... n.. i... e ... t... l... a.... n.... g.... e.... r.... z.... o.... n.... d.... e..... r.....

FTF

Leave a comment:

• CMV 1972
    replied
    Dit is echt genieten!!!! Ga vooral door!

Leave a comment:

• Immortal
    replied
    Schrijftalent!

Leave a comment:

• NazgulAir
    replied
    Leuk verhaal FTF!

Leave a comment:

• PH-FLY
    replied
    Nice indeed!

Leave a comment:

• FOLBERTS
    replied
    Nice! :)

Leave a comment:

• FullTravelFree
    replied
    De Highway-man.

Een van mijn vaste klanten is de highway-man, hij is projectontwikkelaar voor honderden kilometers snelweg in aanbouw. Ik pik hem op van het vliegveld. Steevast heeft de man een mobiel aan zijn oor geplakt. In zijn kielzog altijd twee prachtige secretaresses. Vandaag is het de blonde en de brunette. In zijn secretaresse-arsenaal zit ook een oogverblindende aziatische. Jammer dat ze er vandaag niet is, ze is vriendelijk en spreekt goed Engels.

Low & Slow.
    We zwieren langzaam over de nieuwe weg, draaien rondjes om halfafgebouwde viaducten. Ik let op zijn pink. Zijn kleine, kromme vingertje verteld mij precies wat ik moet doen. Sneller, langzamer, circel hier even, iets dichterbij, okay we kunnen door. Hoe vaker we vliegen, hoe kleiner zijn bewegingen.

Hij vraagt altijd naar mij, ookal spreek ik zijn taal niet. Mijn collega’s zullen zich wel afvragen waarom, maar het geheim van de pink, hou ik voor mezelf.

Terwijl we onze lucht-choreografie uitvoeren, krijg ik ineens een sterke herinnering. Dit was mijn favoriete kinder-fantasie voordat ik in slaap viel. Langzaam en laag vliegend, rondspelend in de lucht. In mijn fantasie vloog ik vanaf mijn ouderlijk huis richting de basisschool. Weilanden, een maisveld, dan een rij hoge bomen. Achter deze bomenrij is mijn school, een keertje circelen en dan landen op het voetbalveldje. In de fantasie had mijn ‘luchtvaartuig’ trappers, maar in essentie is het grotendeels gelijk aan wat ik nu aan het doen ben. Ahhh..... genieten...

....Oh shit, de pink!
    De pink maakt nu snelle, driftige bewegingen. Sorry highwayman, ik lette eventjes niet op je pinkie... Mijn blik schiet rond, vanaf zijn pink naar de omgeving, naar mijn instrumenten, naar de naderende rij hoge bomen. Power for climb, trim, airspeed, RadAlt, positive rate-of-climb observed. Temps and Pressures okay, geen warninglight. Windrichting, electriciteitsdraden, gps-positie. Alles okay.

Achter deze bomenrij geen basisschool en voetbalveldje.

FTF

Leave a comment:

• Diana
    replied
    Er zijn spannende films gemaakt over mannen in pak met aktentas! Nog een Ray-Ban erbij op en het scenario ligt voor het grijpen .

Leave a comment:

• FullTravelFree
    replied
    Bedankt voor de reacties.

Het volgende verhaal zal nog wel even duren, denk ik.
    Meeste van mijn vluchten zijn met mannen in pak en aktentas.
    Of dat nou een verhaal waard is..?

Leave a comment:

• dash8pilot
    replied
    Very nice

Leave a comment:

• PH-FLY
    replied
    Bravo!

Leave a comment:

• Diana
    replied
    Mooi...

Leave a comment:

• Immortal
    replied
    Erg mooi verhaal, volgt er meer?

Leave a comment:

• Hillerbee
    replied
    Mooi, sprakeloos. Een ondergeschoven talent?

Leave a comment:

Working...
X