Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typerating Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MiddleMarker View Post
    Werkgever (locatie, arbeidsvoorwaarden, toekomst bedrijf, operatie) zou ik zwaarder laten wegen dan de machine waarop je de magenta line gaat volgen... Tenzij je iets buiten de grote luchtvaart ambieert.
    Helemaal mee eens, quality and stability of life is waar het om draait!

Allemaal leuk en aardig die opmerkingen over turboprop vliegers die zogenaamd betere handling skills zouden hebben. Geloof ik simpelweg niet.
    In mijn ogen is het veel belangrijker om je skills bij te houden, dus af en toe wat langer op de hand vliegen dan tot 2 seconde na takeoff en pas op 200ft weer disconnecten.
    Dit principe geldt net zo goed voor een turboprop als voor een A380.

Oh Ja, mensen die 20k neerleggen voor een TQ op een jetstream om als veredelde stagiair te mogen vliegen bij AIS zou ik op een cursus decision making sturen voor ik ze in een cockpit van een jet zou zetten, al kunnen ze nog zo goed vliegen...

Comment

Originally posted by Bobermo View Post
      Helemaal mee eens, quality and stability of life is waar het om draait!

Allemaal leuk en aardig die opmerkingen over turboprop vliegers die zogenaamd betere handling skills zouden hebben. Geloof ik simpelweg niet.
      ..
      Ik denk dat je dit niet helemaal in het verband ziet zoals ik het bedoeld heb.
      Opleidings traject > 500 uur turbo prop > jet type rating dan kom je met betere skills (meer ervaring) op een 737A320 dan opleidingstraject > jet type rating.

Het kan niet anders dan dat je beter bent met die extra ervaring.

Comment

Originally posted by Europe-American View Post
        Ik denk dat je dit niet helemaal in het verband ziet zoals ik het bedoeld heb.
        Opleidings traject > 500 uur turbo prop > jet type rating dan kom je met betere skills (meer ervaring) op een 737A320 dan opleidingstraject > jet type rating.

Het kan niet anders dan dat je beter bent met die extra ervaring.
        Misschien wel, maar dat is appels met peren vergelijken. Lijkt me logisch dat iemand met 500 uur tp beter vliegt dan iemand die net van school komt. De vraag is of je na 1000 uur jet nog steeds wat aan die tp ervaring hebt van vroeger. Mijn mening is dat dat niet zo is. Het is al helemaal niet de 20k waard.

Comment

Je zal toch eerst die baan op een jet moeten krijgen....

There is no substitute for experience

Comment

Je zal toch eerst die baan op een jet moeten krijgen....

There is no substitute for experience
            Eens, maar er zijn gelukkig genoeg kansen momenteel, ook voor mensen zonder ervaring:)

Comment

Staat toch echt dat we weer moeten leren vliegen...

http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/...ice2019005.pdf

Comment

Staat toch echt dat we weer moeten leren vliegen...

http://publicapps.caa.co.uk/docs/33/...ice2019005.pdf
                Dat is de discussie toch niet? Nergens in dat document staat dat je die skills moet leren op een turboprop:biertje:

Comment

Originally posted by Bobermo View Post
                  Dat is de discussie toch niet? Nergens in dat document staat dat je die skills moet leren op een turboprop:biertje:

Comment

Afgezien van het feit dat een Jetstream typerating totaal zinloos op de huidige markt is moet je je afvragen of je uberhaupt wel voor AIS airlines wilt vliegen.

De verhalen die ik hoor van nieuwe Fo's die daar gevlogen hebben zijn niet heel erg best. Daarnaast hebben ze veel routes verloren in het noorden en het is maar de vraag hoe lang ze nog overeind blijven in Duitsland.

En als het wat slechter gaat kun je er vanuit gaan dat de directeur op elke manier geld uit je zakken zal kloppen.

De keus lijkt me echt een no brainer in deze tijd.

Comment

Working...
                    X