Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen lening meer voor levensonderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

BKR wil grip op studieschuld

http://www.nu.nl/geldzaken/2976450/b...dieschuld.html

Comment

Originally posted by Ghostflyer View Post
      Harrie Willem, scherp opgemerkt!

Jouw lijstje is zeer evident onder de jonge generatie vliegers ipv aflossen. Aflossen was da??

GF.
      Dat heeft weinig met vliegers specifiek te maken.
      Is gewoon de mindset van het moment. Iedereen leent en leent want we moeten allemaal 2x per jaar op vakantie, een ipad/iphone, koophuis, flatscreen, aardige auto en tja dat is niet te betalen voor jan modaal, dus leent ie het.

Goede stap dan ook dat de mogelijkheden tot lenen flink beperkt worden, sommige mensen dienen tegen zichzelf in bescherming te worden genomen (helaas).

Comment

Iedereen bedankt voor het mee denken & adviezen. Ik ben zelf na de middelbare school gaan werken en dat doe ik nu bijna 2.5 jaar, dus ik denk dat ik wel een beetje besef heb dat het om erg veel geld gaat. Zelf ga ik nu dan ook nog even extra werken en sparen en dan moet het mij wel lukken om met eigen geld en zuinig leven de opleiding door te komen.

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat lenen moeilijker moet worden in de huidige economische situatie, het enige wat ik wel erg oneerlijk vind is dat er voor mensen die een "gewone" opleiding doen wel nog allemaal mogelijkheden zijn en dat dat voor particuliere opleidingen niet zo is.

Weten mensen misschien hoe de mogelijkheden zijn voor werken tijdens de studie in Engeland? Ik weet dat het in USA bijna niet kan vanwege het visum, maar geen idee hoe dit in Engeland zit.

Comment

Werken in Engeland is geen enkel probleem, ze zijn lid van de EU. Je moet wel even een National Insurance number aanvragen en dan komt het helemaal goed.

Comment

---
            Last edited by Thermiekvogel; 03-02-2014, 14:45.

Comment

Ook tijdens de atpl in Engeland kun je werken! Paar uurtjes op zaterdag bij de Tesco of Sainso in Kidlington. Of bij Mcalpine op Oxford airport!
              Hotel werk in Woodstock!
              Veel menses hebben dan geen hangover op zondag van 'The Bridge' ;)
              It has been done!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Ik gaf les bij Orbit voor een modulaire cursus. Daar hadden mensen een fulltime baan en deden ATPL "erbij" in 7 maanden. Ik moet wel zeggen dat dat veel dicipline eist, maar voordeel van in Engeland zitten is dat je geen afleiding van gezin/vriendin hebt.
                Waar een wil is...

Comment

Edit: ik bedoelde thermiekvogel te quoten.

Maak daar maar 6 maanden van :biertje:

Comment

Dat mensen nog steeds aan zo'n opleiding gaan beginnen begrijp ik echt niet. Hebben die gasten soms een stuk hout voor hun hoofd??

Ik zelf zit in de schuldsanering wegens het volgen van zo'n fantistische pilotenopleiding.

Geloof me, wanneer je klaar bent met de opleiding val je in een diep gat met de naam "het echte leven".

Comment

@ geomjoo; erg vervelend om te horen, maar waarom ben je daar in terecht gekomen? (just out of interest) je laatste posts waren uit 2008 na de GVSS. Wat heb je daarna gedaan?

Comment

Ik heb de opleiding bij SAA gedaan. Alleen maar ellende door gehad... Ik kan me echt boos maken over mensen die nog steeds een handtekening zetten voor een toekomstig faillesement wanneer ze een pilotenopleiding willen gaan doen...

Een vriend van me zit in precies hetzelfde schuitje. Hij heeft de opleiding gedaan bij de DFA. Hij zit nu ook in de schuldsanering.

Comment

---
                          Last edited by Thermiekvogel; 03-02-2014, 14:44. Reason: andere verwoording

Comment

@ Thermiekvogel; ik weet niet in welke wereld jij leeft maar maar ik ken óók enkele mensen die nu 737 of a320 vliegen en ook bijna failliet zijn...Dus praat niet als een kip zonder kop a.u.b.

Een baan vinden als vlieger wil nog niet zeggen dat je wél goed rond kan komen van je salaris.

Trouwens voordat ik aan de opleiding begon had ik al een HBO diploma op zak.

Comment

---
                              Last edited by Thermiekvogel; 03-02-2014, 14:44.

Comment

Ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om lieden zoals geomjoo aan te spreken op de beslissing die hij/zij een aantal jaren geleden heeft gemaakt. De gevestigde orde beklaagd zich er altijd over dat niemand van de SAA zich meld. Als we iedereen meteen afvlammen dan meldt niemand zich strakt nog.

Ik vind het veel beter om te focussen op het feit dat hij hier de problematiek waarin hij zich bevindt aan de kaak steld. We weten allemaal dat hij en zijn maat maar het topje van de ijsberg zijn.

Comment

Working...
                                X