Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke iPad apps gebruik jij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nosig View Post
    Dat klinkt wel heel erg primitief / geimproviseerd in vergelijking met de airnav pro mogelijkheden op de ipad.
    Dat hangt er van af wat je zoekt. Een moving map is heel nuttig, al het andere heb ik niet elektronisch nodig. Die Xoom is niet uitsluitend bedoeld voor deze functie en als ik hem toch aanschaf is deze software gewoon reuze handig erbij als extra optie.

Het scannen en kalibreren van die kaarten is niet zo'n probleem. Zo gebeurd. Ik doe dat al jaren met wandelkaarten in OziExplorer voor mijn Garmin wandelgps, maar van die applicatie is nog geen Android versie.

P.

Comment

Ik gebruik nu zelf Air navigation pro op de iPhone. Ik vind het een geweldige applicatie met voldoende mogelijkheden voor VFR vluchtjes. Maar op de iPad lijkt het me nog handiger, alleen heb ik nu nog geen iPad :) Vraagje voor de iPad gebruikers: is de iPad niet te groot om mee te nemen tijdens je vlucht? Gebruiken jullie 'em met een kneeboard-houder?

Comment

Originally posted by a$x View Post
        In navolging van het iPhone app topic ook maar eentje voor de iPad.
        Ik gebruik er nog geen aangezien ik hem nog niet binnen heb.

Welke apps moet ik hebben?
        Met Remote (app van Apple zelf; gratis) en Apple TV ($99 in de VS) speel je audio en video die (dat) op je computer (in iTunes) staat via WiFi af op je LCD/plasma tv; ook YouTube materiaal; Podcasts; movie trailers en (in veel landen) gehuurde films (in de VS: Netflix).

Comment

Originally posted by ufx View Post
          Ik gebruik nu zelf Air navigation pro op de iPhone. Ik vind het een geweldige applicatie met voldoende mogelijkheden voor VFR vluchtjes. Maar op de iPad lijkt het me nog handiger, alleen heb ik nu nog geen iPad :) Vraagje voor de iPad gebruikers: is de iPad niet te groot om mee te nemen tijdens je vlucht? Gebruiken jullie 'em met een kneeboard-houder?
          Ik hou hem gewoon los op schoot, of leg hem op het glareshield met de cruise, of geef hem door aan persoon naast me. That having said, dat deed ik met m'n vorige ipad 1 die ik in de rubberen apple hoes had. Ik heb de smart cover nu met de ipad 2, maar dat zorgt er meteen voor dat de achterkant vrij is (als de cover er af is) en dat is een stuk gladder dan de rubberen achterkant van de 1. Daarbij kan je niet even de klep dichtgooien over de 2, dan gaat de ipad meteen in standby. Met de smart cover er aan en naar achteren geklapt is het echter wel te doen. Moet er nog beetje mee spelen, in de Embraer kan ik er in ieder geval minder nonchalant mee omgaan dan met de 1. Maar een houder heb ik (nog) geen behoefte aan, hou het liever clean and simple.

Vanwege size en mijn gemiddelde gebruik (in vliegtas laptop vak geschoven) voor de apple smart cover gegaan, maar twijfelde wel over deze sjieke cover:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Z76hUo9-jw4[/YOUTUBE]

Comment

Originally posted by Nosig View Post
            Daarbij kan je niet even de klep dichtgooien over de 2, dan gaat de ipad meteen in standby.
            Settings > General > iPad Cover Lock/Unlock

Comment

Originally posted by Busair

Settings > General > iPad Cover Lock/Unlock
              Stom, natuurlijk heeft Steve dat allang voorzien. Thx!

Comment

Ik heb nu een Dual GPS150 en Air Nav Pro, maar de moving map werkt niet. Volgens de Dual GPS app is er wel connectie met de GPS en kan positie bepaald worden, maar Air Nav Pro krijgt de gegevens van de GPS niet door.

Heeft iemand een oplossing voorhanden?

Comment

Ik gebruik Skydemon in combinatie met jeppesen (jeppTC). Over skydemon ben ik erg tevreden, een prima user interface + notam's en taf's direct op je scherm. Prijs bevalt me ook wel aangezien je zonder extra kosten de kaarten van de meeste Europeese landen kunt laden. JeppTC is een 1 op1 vervanging van de botlang en gelukkig zeer eenvoudig in het gebruik.

Orbifly, daar heb ik nog niemand over gehoord. Erg handig om een overzicht te hebben van het weer om je heen en als je een link opstaat komt er een icooontje bij.

Homebriefing.nl voor mijn vliegplannen, een prima app als je een account aanmaakt dan geeft het je veel......en dat van onze belastingcentjes gemaakt, het kan dus wel!

Wie vfr in Frankrijk vliegt moet hebben: IVAC en F-AERO ik heb er nog niet veel mee gedaan.

Pooleys heeft Iplates, wel aardig maar heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Ik dacht met een teken-app zoals whiteboard ook geen pen en papier meer nodig te hebben, maar op mijn knie heb ik toch een klein kneeboardje en de Ipad hangt met een ram-mount aan het plafond.

Comment

Even dit topic nieuw leven inblazen. Beste mensen, we zijn weer een tijd verder. En zoveel apps verder. Anyone?

Mijn bijdrage: "pilots hndbk". In de appstore voor 1 of 2 euro (vergeten). Zeg maar, de Mosbach in het Engels.

Mijn vraag: op de club nagevraagd naar "Airnav Pro". Een aantal hebben het maar... Gebruiken het niet. Dat weerhoudt mij nog (toch een hoop geld).
                    Ik wil: moving map, log van route, hoogte etc, kaarten en berekeningen zou leuk zijn. Is dit dan toch de app voor mij? Of zijn er (inmiddels) alternatieven?
                    Het is puur voor VFR sep hobbywerk.
                    .

Comment

Originally posted by airco View Post
                      Ik wil: moving map, log van route, hoogte etc, kaarten en berekeningen zou leuk zijn. Is dit dan toch de app voor mij? Of zijn er (inmiddels) alternatieven?
                      Het is puur voor VFR sep hobbywerk.
                      .
                      Air Nav Pro, punt. Is eenmalig bedragje van 30 euro, (bijna) net zo duur als een overland landing op Seppe dus. Dan krijg je ongelimiteerd updates en upgrades. Gewoon doen, koop meteen een zuignap houder om het af te maken (Xenos: 15 euro).

Als je ook een iphone hebt kan je zowel de app als de gekochte kaarten daar ook op downloaden, dus heb je een perfecte backup. Scheelt je dan weer de kosten van de papyrus kaart en daarmee heb je de app er weer uit. Als je uitleg over gebruik wil, let me know, vlieg eens langs.

Comment

Air Nav Pro is inderdaad het enige product in de luchtvaart wat veel te goedkoop is :D Oftewel dubbel en dwars het geld waard.

Comment

Nou, dat is duidelijk. Airnav pro dus. Ik zal het dan verkeerd hebben begrepen want ik dacht dat er jaarlijks kosten bij kwamen voor kaarten en zo. Jammer dat net de iTunes kaarten aktie bij Kruidvat over is. :niet_bli:

Enne, papyruskaart? De papieren versie is dan toch nog steeds verplicht?

Comment

Nou, dat is duidelijk. Airnav pro dus. Ik zal het dan verkeerd hebben begrepen want ik dacht dat er jaarlijks kosten bij kwamen voor kaarten en zo. Jammer dat net de iTunes kaarten aktie bij Kruidvat over is. :niet_bli:

Je kan gewoon gratis open source kaarten downloaden, de airspaces, bakens en airport layers zitten er standaard al in. Als je een officiële DFS kaart wil gebruiken kan je die vanuit de app kopen, maar hoeft niet. Je kan die wel degelijk gebruiken als officiële kaart, er staat nergens dat de kaart op papyrus, hout of gebeiteld in steen moet zijn. Wel is wat common sense handig, het kan dus geen kwaad om een papieren backup te gebruiken. Of als je een iPhone hebt, dan kost het niks om zowel de app alsmede de gekochte kaarten daarop te downloaden onder dezelfde Apple ID.

Als die 29 euro ofzo in een jaar voor een kaart al teveel is snap ik niet dat je motorvliegen als hobby houdt, maar goed.

Comment

Ik heb 'm ook en ik vlieg nog geeneens! :) (Gaat nog wel komen)
                              Leuke side-step: Air Nav Pro heeft een bridge ingebouwd naar MS FS9, FSX, en X-Plane (9 en 10). Kun je je iPad / iPhone ook als moving map bij het simmen gebruiken (en vast oefenen welke handelingen wanneer gewenst zijn)
                              Heb je een facebook account, dan kun je hier eens kijken voor een plaatje van welk een leuks je daarme thuis al kunt doen ;)facebook linkje

Ik heb idd openstreetmaps kaarten er onder geprojecteerd. Werkt voor mij prima, alleen mis je de MEF of MSA aanduidingen dan. Dus voor vlieghoogte planning ben je dan toch op het officiële kaartmateriaal aangewezen.

Top app!

Comment

Als jij in de wet vindt waar dat staat, krijg je een biertje van me. :biertje:

Het enige wat ik heb gevonden is het volgende:

(11) current and suitable aeronautical charts for the route of the proposed flight
                                and all routes along which it is reasonable to expect that the flight may be
                                diverted;
                                Oke wat is dan "current and suitable aeronautical charts"?

CURRENT AND SUITABLE AERONAUTICAL CHARTS
                                1. The aeronautical charts carried should contain data appropriate to the applicable
                                air traffic regulations, rules of the air, flight altitudes, area/route and nature of the
                                operation. Due consideration should be given to carriage of textual and graphic
                                representations of:
                                a. aeronautical data including, as appropriate for the nature of the operation:
                                i. airspace structure;
                                ii. significant points, navigation aids (navaids) and air traffic services
                                (ATS) routes;
                                iii. navigation and communication frequencies;
                                iv. prohibited, restricted and danger areas; and
                                v. sites of other relevant activities that may hazard the flight; and
                                b. topographical data, including terrain and obstacle data.
                                2. A combination of different charts and textual data may be used to provide
                                adequate and current data.
                                3. The required aeronautical data should be appropriate for the current aeronautical
                                information regulation and control (AIRAC) cycle.
                                4. The required topographical data should be reasonably recent, having regard to the
                                nature of the planned operation.
                                Dus Air Nav Pro mag prima je source of single information zijn zolang het voldoet aan bovenstaande eisen.

Comment

Working...
                                X