.:.
Oud 17-09-2009, 11:14   #1
ASK13
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2009
Brevet: GPL
Typeratings: ASK 13, K 8 (cabrio *g*), Ka 6 E, Astir CS
Uren: 100
Stella levert piloten?

Gisteren was ik op de informatiedag van Stella en het werd gezegd, dat over ongeveer drie weken groot nieuws zou komen over drie maatschappijen uit 'landen waar de economie heel hard groeit' aan die Stella piloten zal leveren. Heeft iemand hier meer informatie over?
ASK13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 11:19   #2
Djanello
heeft nog geen status

Djanello's Avatar

Airworker sinds: Feb 2005
Brevet: (f) ATPL
Typeratings: 737NG
Uren: 260
Stuur een bericht via MSN naar Djanello
Als ze dat nu al weten, waarom brengen ze dat nu dan al niet naar buiten?

Ik help het Stella studenten hopen, maar ik ben bang dat het een soort lufthansa verhaal is.
Djanello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 11:26   #3
ASK13
heeft nog geen status

Ze zeiden, dat het nog niet helemaal officieel was... Wat bedoel je met Lufthansa verhaal? Theoretisch wel maar in de praktijk niet?
Oud 17-09-2009, 11:35   #4
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Brevet: ATPL
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
In landen waar de economie heel hard groeit verdien je niet zo veel
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 11:47   #5
Larspl
Status Schmatus

Larspl's Avatar

Airworker sinds: Apr 2002
Brevet: ATPL sep-ir/me-ir
Typeratings: A330, DC-3, F70/100, EMB190
Uren: te veel per maand, te weinig voor pensioen
Waar groeit de economie heel hard dan?

die recessie is wereldwijd volgens mij
Larspl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 11:55   #6
ASK13
heeft nog geen status

Dat vraag ik me dus ook af.
Oud 17-09-2009, 12:11   #7
kroket
Frikandel is ook lekker

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: 737-300/900
Uren: Meer dan gister
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Stella roept al jaren dat er iets groots aan zit te komen.
En het is altijd mysterieus welke airline het betreft. En uiteindelijk hoor je er niks meer over.
Maar goed, ik laat mij net zo graag als de rest verrassen!
kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 12:12   #8
49015
heeft nog geen status

Met andere woorden, een heel hoog blabla gehalte. Typisch voor zo'n informatieavond. Er zal wel een kern van waarheid in zitten, maar ik ben gewoon fan van duidelijkheid. Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan ook goed of hou je mond.
Oud 17-09-2009, 12:15   #9
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Citaat:
Origineel gepost door ASK13 Bekijk Bericht
Ze zeiden, dat het nog niet helemaal officieel was... Wat bedoel je met Lufthansa verhaal? Theoretisch wel maar in de praktijk niet?
Stella beweerde een paar jaar geleden dat zij direct piloten aan Lufthansa Cityline leverden. Het kwam over alsof zij een speciale deal met Cityline hadden. Dit was en is grote onzin. Iedereen kon bij Cityline solliciteren ongeacht van welke vliegopleiding.

Be aware!

oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 12:25   #10
fokkerkoning!
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2004
Brevet: atpl
Typeratings: grote luchtvaart
Uren: +- 5000
Volgens mij wordt er in sommige landen in Zuid-Oost Azie (Maleisie, Indonesie) alweer hard gegroeid, maar als je salaris lager is dan de rente op je studieschuld ga je per saldo toch nog achteruit!
fokkerkoning! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 12:30   #11
Slambam!
In Orbit

Airworker sinds: Mar 2000
Brevet: atpl
Typeratings: JET(sers)
Uren: 4500
LET OP! Dit is wishfull thinking!

Zulke fabeltjes zijn voor een vliegschool op dit moment de enige manier om een "kloppend" verhaal op een open dag te krijgen! Hiermee kunnen ze iedere kritische vraag over de werkgelegenheid op een open dag namelijk de kop indrukken...

Stella is al jaren deze tour! Er worden erg veel fabeltjes vertelt en men speelt al jaren in op de roze bril van vele kandidaten. 3 weken is erg lang na een open dag..veel domme mensen geloven het gewoon en wachten die 3 weken niet meer af en melden zich al eerder aan. En voila, de buit is binnen en de belofte blijkt uiteindelijk een wasse neus.
Ik kan je nu al vertellen dat er na 3 weken niets, geen nieuws komt! Iets met Lufthansa of Cityline al helemaal niet! Die hebben er momenteel sowieso teveel piloten. Iets in Azie lijkt me heeeeeel erg sterk. Vrijwel alle maatschappijen hebben (te)veel mensen (met heel veel ervaring) in file en nemen vrijwel geen lowtimers van een Nederlandse school aan.

Cheers!
Slambam! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 13:34   #12
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Meneer S is er weer druk mee..

Maar zoals anderen ook al zeggen, Stella komt om de zoveel tijd met een dergelijk verhaal! En dan blijkt het uiteindelijk toch net niet zo mooi te zijn als ze hadden doen geloven.
Of komt mr murphy nu eindelijk langs ??

Straks hebben ze nog een geweldige deal voor je bij Lionair! Een airline waarbij de ABN amro zegt van daar mag je van ons niet gaan vliegen want dan kunnen wij de komende tijd fluiten naar ons geld.

But we shall see but dont get your hopes up.

Laatst aangepast door Diana : 17-09-2009 om 21:28 Reden: Initialen
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 13:58   #13
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Brevet: Nog even dromen
Typeratings: niets noemenswaardigs
Uren: 1TT
Probably BS.

Een kennis van mij is bijna klaar daar. Komende maand als het goed is. Hij gaat proberen bij RYR. Maar ik houd jullie op de hoogte. Want hij zit momenteel dichter bij het vuur. Ben benieuwd hoe lang het duurt alleer hij een baan krijgt als vlieger.

JB
JohnyBravo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 14:10   #14
kroket
Frikandel is ook lekker

Haha hoe is het mr. Murphy?
Oud 17-09-2009, 14:12   #15
ASK13
heeft nog geen status

Hmmm. Ben benieuwd, wat, en of er dus iets achter zit...

Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Straks hebben ze nog een geweldige deal voor je bij Lionair! Een airline waarbij de ABN amro zegt van daar mag je van ons niet gaan vliegen want dan kunnen wij de komende tijd fluiten naar ons geld.
Maar de ABN geeft wel aan de studenten van Stella een lening en gisteren zeiden ze, dat ze naast de KLS en de EPST de meest uitgebreide garantiefonds voor de borgstelling hebben, die na twee jaar, voor onbeperkte tijd, je rente overneemt totdat je een baan hebt. De voorwaarden leken me op het eerste gezicht inderdaad niet veel slechter. Ik had een tijdje geleden de contactman van de ABN Groningen aan de lijn en die zei, dat Stella een best goede vliegschool was. Nu snap ik natuurlijk ook, dat zij met veel studenten er veel geld kunnen verdienen en dat je dat met een korreltje zout moet nemen. Maar als de meerderheid van de mensen die van Stella af komen geen of maar slecht betaalde banen krijgen, dan heeft de ABN continu gezeik met mensen, die niet kunnen betalen? Of is dit inderdaad, wat er gebeurt?
Oud 17-09-2009, 14:25   #16
kroket
Frikandel is ook lekker

Stella is ook geen slechte vliegschool. Dat hoor je niemand zeggen.
Ik kan je niet vertellen hoeveel jongens er afgestudeerd zijn bij Stella en die nu zonder baan thuis zitten. Ik denk dat het er eerlijk gezegd een behoorlijk x-aantal zijn. Maarja wie ben ik. En zoals ook te lezen in andere topics maakt het op dit ogenblik niet uit welke achtergrond je hebt er is nauwelijks een baan te vinden. Dus ook Stella creëert niet 123 een grote afzetmarkt ergens in de wereld. Stella heeft er soms nog wel eens een handje van om mooie verhalen onder leerlingen of geïnteresseerde te vertellen. Maar dit gaat niet alleen Stella aan, hier hebben meerdere vliegscholen zoals de NLS ook net zoveel schuld aan. Pappen en nathouden noemen ze dat.
Oud 17-09-2009, 14:30   #17
a$x
Gast
heeft nog geen status

Was er een tijdje geleden met toeval, ging ff over banen.

Mevrouw zei: er zijn genoeg banen hoor.
Ik: oh ja joh (dacht even kijken hoe ver ze gaat).
Mevrouw: tja in NL niet heel veel maar daar buiten is er genoeg hoor.
Ik: oh dat is apart want volgens mij valt dat wel mee.
Mevrouw: nee hoor, kijk maar eens goed rond dan. Fijne dag nog meneer....

Liet me een beetje aan Jetcap denken die zei dat het hoogstwaarschijnlijk aan jezelf lag als je geen baan kreeg omdat veel mensen niet weg wilden uit NL. Alleen daar heb ik ook nooit meer een reactie op gekregen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 14:31   #18
flyingviking
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: CPL/IR
Typeratings: none
Uren: N/B
Ondanks de crisis zijn er wel landen waar de luchtvaart hard groeit. O.a. Turkish Airlines groeit als kool en blijft maar uitbreiden. Zia o.a. onderstaand artikel van luchtvaartnieuws eerder vandaag.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=32075

Als ik mij niet vergis is Turkije een JAR-FCL land (EASA-toezicht). Er zijn allerlei cowbowclubjes die stageplaatsen aanbieden bij Turkse maatschappijen op o.a. de 737/A320. Ook low-cost carriers in het Midden-Oosten groeien hard en hebben behoefte aan vliegers. Hoe zij aan hun mensen komen weet ik niet.

Ik ben bang dat het verhaal van Stella minder mooi is dan voorgesteld. Ik blijf buitensgewoon sceptisch maar sluit hun verhaal niet bij voorbaat uit.

Flyingviking
flyingviking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 14:41   #19
SlimJim
Status, is dat geen knoppie op
het ECAM Control Panel?

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: Bae 146 / Avro RJ / A320
Uren: Zat
Turkije is zeker GEEN EASA-lid! De EASA is een EU-organisatie en daarom kan Turkije (geen EU-lid, en voorlopig ook geen uitzicht daarop) daar geen member state van zijn.
SlimJim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 14:44   #20
kroket
Frikandel is ook lekker

Er zijn idd wel banen te vinden. Maar lang niet genoeg om alle zoekende in Europa op te vangen. Vergeet niet dat er buiten NL ook nog vele mensen worden opgeleid. Die net zoals de NLers over de grens moeten zoeken. Dus Turkish airlines en die paar andere clubs in Europa zijn maar een druppel op een gloeiende plaat.
Idd groeien de low-cost carriers in het Oosten hard, dan heb je het waarschijnlijk over fly dubai.
Echter heb je hier naar mijn weten 2500 uur en 500 uur on type voor hebben. Dus ver verwijderd van die frozen ATPL waarover je beschikt als je van een vliegschool af komt.

Zoals ik al eerder zei, ik sluit het ook niet bij voorbaat uit, ik laat me graag verrassen.
Maar ben net als jij buitengewoon sceptisch.
Oud 17-09-2009, 14:47   #21
flyingviking
heeft nog geen status

@SlimJim 14:41
Niet EU- landen kunnen wel met EASA meedoen. EASA is niet het monopolie van de EU. Kijk o.a. maar naar landen als Zwtiserland, Noorwegen en Ijsland. Geen EU-landen, wel EASA-landen.
Oud 17-09-2009, 15:06   #22
Jetblast
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2007
Typeratings: B744(expired), F70/F100
Uren: 3000
Stél dat het waar is. Stella studenten die bereid zijn naar India te verkassen om daar voor een (Europees gezien, je rente betaal je immers ook in Euro's) hongerloontje te gaan vliegen, hier melden aub. Ik ben benieuwd...
Jetblast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-09-2009, 16:20   #23
flyingviking
heeft nog geen status

Slimjim:

Ik heb, voor de goede orde, nog wat dingen uitgezocht. Turkije heeft de JAR-FCL geïplementeerd. Zie onderstaande link van de JAA:

http://www.jaa.nl/licensing/licensing_overview.html

Turkijke is geen lid van de EASA, dat is correct. Dat wil echter niet zeggen dat er tussen Turkije en de EASA geen verdrag mogelijk is waarbij elkaars brevetten worden erkend zodra JAA is overgegaan naar EASA.

En of ik gelijk heb omtrent wel/ niet Turkije: Ik heb geen flauw idee. Het enige wat ik weet is dat Turkije een groeimarkt is (misschien wel de enige) waar JAR-FCL is geïplementeerd. En omdat ik weet dat er bij Turkse maatschappijen, via lucratieve makelaars, van die prachtige stageprogramma's verkrijgbaar zijn ben ik niet verrast als Turkije één van die landen is.
Oud 17-09-2009, 16:24   #24
flyingviking
heeft nog geen status

@ Kroket:
Ik heb het inderdaad over o.a. Fly Dubai. Maar ook o.a. Atlas jet uit Marokko en nog een paar andere opkomende bedrijven. Indien er, via een makelaar, plaatsingsmogelijkheden zijn dan gebeurt dat vaak in een aparte regeling die los staat van de formele aanname-eisen zoals die op internet staan.
Oud 18-09-2009, 12:12   #25
Altimiter
heeft nog geen status

Fly Dubai ?? Ga daar maar niet op zitten hopen..

Heb nog nooit een baan in de emiraten gezien waar Ab initio's zo even binnen wandelen. Daarnaast zijn er nog genoeg 737 mensen met heel veel ervaring die ook wel voor fly dubai willen vliegen. Weet zeker dat ze er een luxe probleem hebben.

O.a. genoeg ex Sterling mensen die graag weer willen vliegen.
Oud 18-09-2009, 12:22   #26
49015
heeft nog geen status

Het hangt er natuurlijk allemaal van af. Als FlyDubai (en ik weet verder niks van deze club, dus puur hypothetisch) liever goedkope onervaren copiloten wil dan nemen ze die ook. Er starten nu bijvoorbeeld weer en boel cadets bij Ryanair. easyJet heeft er dit jaar ook tientallen aangenomen, ondanks dat er honderden werkloze 737 vliegers zijn. Dus zo simpel ligt het niet.

Leuk wereldje he!
Oud 18-09-2009, 12:34   #27
Altimiter
heeft nog geen status

Mee eens 49 dat sommige airlines onervaren mensen zoeken.
maar dit zetten ze ook duidelijk op hun website :P

Fly Dubai zet heel duidelijk op hun website 2500 uur met ATPL.

Gekke wereld inderdaad en kan best zijn dat het geen harde eisen zijn.
maar neig toch eerder na wel dan niet.
Oud 18-09-2009, 14:29   #28
SlimJim
Status, is dat geen knoppie op
het ECAM Control Panel?

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: Bae 146 / Avro RJ / A320
Uren: Zat
JAA bestaat niet meer sinds 30 juni 2009, lees dat maar na op de website waarnaar hierboven ergens gelinkt wordt. De training-organisatie van JAA blijft wel bestaan en biedt opleidingen aan, maar alleen binnen het EASA-stelsel. Het feit dat Turkije JAR-FCL heeft geïmplementeerd helpt hen misschien op het gebied van een gelijkstellingsregeling v.w.b. licensing, maar op het moment ligt het dus allemaal weer wijd open. Voor het hebben of krijgen van een baan is het eerder belangrijk of je EASA-brevet in Turkije wordt geaccepteerd.

EASA-voorschriften zoals EU-OPS hebben de status van Europese Richtlijn en zijn bindend voor lidstaten van de EU. Voor EASA-lidstaten die (nog) geen lid zijn van de EU moeten ze door elke regering afzonderlijk tot wettelijk voorschrift worden verheven.

Laatst aangepast door SlimJim : 18-09-2009 om 14:38 Reden: Tiepvaut
SlimJim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 17:18   #29
Jetblast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Heb nog nooit een baan in de emiraten gezien waar Ab initio's zo even binnen wandelen.
Er zijn in het verleden KLS'ers zonder ervaring bij Qatar aangenomen. Maar dat is off topic. Ik wacht nog steeds op mensen die bereid zouden zijn naar verweggistan te verkassen om de propaganda machine van Stella draaiende te houden...
Oud 18-09-2009, 21:09   #30
Falco92
heeft nog geen status

Falco92's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Jetblast Bekijk Bericht
Er zijn in het verleden KLS'ers zonder ervaring bij Qatar aangenomen. Maar dat is off topic. Ik wacht nog steeds op mensen die bereid zouden zijn naar verweggistan te verkassen om de propaganda machine van Stella draaiende te houden...
Op dit forum wordt anders veel gezegd dat banen bijna zeker buiten de EU gezocht moeten worden. Binnen de EU, en zeker in Nederland, zou alles vol zijn. Maar dit wordt dus in de praktijk (in ieder geval door Stella studenten) nauwelijks gedaan?
Falco92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 21:35   #31
flyingviking
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door SlimJim Bekijk Bericht
JAA bestaat niet meer sinds 30 juni 2009, lees dat maar na op de website waarnaar hierboven ergens gelinkt wordt. De training-organisatie van JAA blijft wel bestaan en biedt opleidingen aan, maar alleen binnen het EASA-stelsel. Het feit dat Turkije JAR-FCL heeft geïmplementeerd helpt hen misschien op het gebied van een gelijkstellingsregeling v.w.b. licensing, maar op het moment ligt het dus allemaal weer wijd open. Voor het hebben of krijgen van een baan is het eerder belangrijk of je EASA-brevet in Turkije wordt geaccepteerd.

EASA-voorschriften zoals EU-OPS hebben de status van Europese Richtlijn en zijn bindend voor lidstaten van de EU. Voor EASA-lidstaten die (nog) geen lid zijn van de EU moeten ze door elke regering afzonderlijk tot wettelijk voorschrift worden verheven.

Inderdaad. De kern van mijn opmerking was niets meer of minder dan aan te geven dat Turkije de JAR-FCL heeft geïmplementeerd. Als gevolg daarvan kun je er als JAR-FCL brevethouder vliegen en daar maken handige makelaars misbruik/ gebruik van. Maar nogmaals: Ik weet helemaal niet of Turkije één van de landen is waar Stella naar verwijst. Evenmin ben ik bekend met de immigratieregels in Turkije (dus los van het hele breveteringsverhaal weet ik niet hoe men in aanmerking komt voor een werkvergunning als dat nodig is). Time will tell!
Oud 18-09-2009, 21:49   #32
Jetblast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Falco92 Bekijk Bericht
Op dit forum wordt anders veel gezegd dat banen bijna zeker buiten de EU gezocht moeten worden. Binnen de EU, en zeker in Nederland, zou alles vol zijn.
Dat zou zeker goed zijn. En dat is inderdaad de realiteit. Maar ik heb tot dusverre nog geen mensen gehoord die ook daadwerkelijk de stap ondernemen. Ik zou graag mensen hier zien reageren die bijna klaar zijn met de opleiding en bereid zijn die stap te gaan zetten. Met andere woorden; Stella kan wel zoveel roepen, maar zou jij naar India verkassen om vervolgens niet eens in staat te zijn je rentelast te dragen?
Oud 18-09-2009, 21:59   #33
a$x
Gast
heeft nog geen status

@ Jetblast, mogen het alleen Stella studenten zijn? Hier meldt zich namelijk iemand anders.
  Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 22:17   #34
Jetblast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door naudjuh Bekijk Bericht
@ Jetblast, mogen het alleen Stella studenten zijn? Hier meldt zich namelijk iemand anders.
Dus jij bent bereid om, zegmaar, alles op te geven om daar maar te kunnen vliegen?
Een voorbeeldje:

Lion Air Indonesië

FO top
After line training: IDR 21.000.000 + IDR 60.000 per hour (80 - 90 hrs per month). Figures are before tax (1 EUR = 14,222.88 IDR)
bron: pilotjobsnetwork.com

Is dus een bruto salaris van maximaal € 1856.
Even aangenomen dat je een lening hebt moeten afsluiten voor je opleiding, hou je nog maar bar weinig over om van te leven. Laat staan om af en toe naar NL te gaan om vrienden en familie op te zoeken.

Ik vind je een die hard als je er zoveel voor over hebt om maar te kunnen vliegen.
Oud 18-09-2009, 22:24   #35
Marty
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2007
Brevet: (f) ATPL/SEP/ME-IR/FI
Typeratings: Eentje
Uren: 2500
Stond Lion Air niet op een black list van t een of t ander?
Marty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 22:36   #36
a$x
Gast
heeft nog geen status

Hee Jetblast,

Nee ik ben niet bereid ALLES op te geven, échte vriendschappen en familiebanden blijven bestaan. Heb na 1,5 jaar in het buitenland wonen gemerkt hoe snel vriendschappen verslappen maar ook gemerkt dat échte vrienden nog steeds je echte vrienden zijn.

Heb gesolliciteerd bij een Cessna Caravan operator in Indonesie (2 oud klasgenootjes zitten er) alleen ik was te jong. Als ik kans had om nu bij Lion Air te gaan vliegen zou ik die hoogstwaarschijnlijk met beide handen aanpakken en morgen in het vliegtuig zitten. Ik weet dat ik het er misschien vreselijk ga vinden, ken er niemand en de cultuur spreekt me ook niet aan.

De keuze zou dan zijn:
1) Doen wat ik wil doen (vliegen!) in Indonesie waar ik niemand ken.
2) Doen wat ik niet wil doen (mensen die je afzeiken bedienen)in Nederland waar ik iedereen ken (Maastricht, dorp, je kent t wel).

Het is en blijft een grote weegschaal, en het blijven moeilijke keuzes. Ik heb in elk geval bij Lion Air gesolliciteerd via CAE maar dat zou misschien pas in Maart wat worden. Ik ben ook aan het solliciteren bij Travira Air in indonesie.

Situatieschets:
- Geen vriendin.
- Geen kinderen.
- 19 jaar oud.
  Met citaat antwoorden
Oud 18-09-2009, 23:54   #37
Nosig
ICA god

Nosig's Avatar

Airworker sinds: Feb 2000
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: SEP/F50/E190/A330
Uren: 6000+ ofzo
Stuur een bericht via MSN naar Nosig Send a message via Skype™ to Nosig
Citaat:
Origineel gepost door kroket Bekijk Bericht
Stella heeft er soms nog wel eens een handje van om mooie verhalen onder leerlingen of geïnteresseerde te vertellen. Maar dit gaat niet alleen Stella aan, hier hebben meerdere vliegscholen zoals de NLS ook net zoveel schuld aan. Pappen en nathouden noemen ze dat.
NLS vertelt (wat ik zo lees van mensen die er de laatste tijd geweest zijn) tijdens open dagen juist dat de markt er erg slecht aan toe is. Dit in tegenstelling tot Stella die echt continu, nu nog kennelijk, blijven verkopen dat het regent met banen, echt niet te geloven wat ze doen om zieltjes te winnen.
Nosig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 02:29   #38
Jetblast
heeft nog geen status

Respect hoor naudjuh. Ik denk niet dat veel mensen er zoveel voor over zouden hebben. Persoonlijk had ik die stap waarschijnlijk nooit durven maken. Good luck met je sollicitatie!

Zou je alleen niet denken dat, als Stella eerlijk is tegen de mensen op de voorlichting en ze een realistisch beeld geeft van hoe die job er daar uit ziet, er heel veel mensen afhaken?
Oud 19-09-2009, 03:05   #39
deoostblokker
THR IDLE OP DES

deoostblokker's Avatar

Airworker sinds: Aug 2005
Brevet: ATPL.
Typeratings: A320/DH8D
Uren: 5K+
Ik weet het niet, de markt is nu overal kut. Om nu in indonesie te gaan vliegen bij een toko die op een blacklist staat waardoor je maar net je rente kan betalen om vervolgens al je matties bij trans of watvoor een gerenommeerde maatschappij binnen te zien stromen als de markt al aantrekt.... dan bedien ik liever die rommel van een van der valk eerlijk gezegd.

En over ervaring e.d. Om maar even wat stront te roeren: Een echt degelijke maatschappij in Europa (Waar toch 90% van ons wil vliegen) heeft geen ureneisen. In elk geval geen noemenswaardige die niet op te lossen zijn met een paar maanden cessna crossen op Texel ofzo. Ik noem maar een BA, LH, AF, KLM en intussen heel veel subsidiaries waar ook zeer degelijke knaken te halen zijn. Als er aangenomen wordt in elk geval.

Het is werk. Met een west europese studieschuld hoort ook een west europees salaris.
deoostblokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 08:38   #40
flyingviking
heeft nog geen status

Indien iemand bij een Luchtvaartmaatschappij overweegt te gaan werken die op de zwarte lijst van de EU staat is het belangrijk het volgende niet over het hoofd te zien: Kijk je overlijdensrisicoverzekering die vaak aan de studielening gekoppeld is nog eens heel goed na. Bij passagiers is het zo dat verzekeringsmaatschappijen doorgaans niet uitkeren in geval van overlijden. Het betreft een uisluitingsgrond omdat je, eenvoudig gezegd, het risico zelf opzoekt. Of dat voor de vliegers die er werken ook geldt weet ik niet. Wellicht dat een airworker hier meer van af weet. Zou wel erg cru zijn als je daar het leven laat en je ouders vervolgens, op hun oude dag, voor je schuld mogen opdraaien omdat je wordt uitgesloten van uitkering.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels