.:.
Oud 19-07-2007, 07:23   #1
Sidney
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2006
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Piloot saai beroep?

Je hoort vaak dat Piloot zijn in de burgerluchtvaart maar saai is. Het enigste wat leuk is, is het opstijgen en landen. En vaak staat tijdens het vliegen de automatische piloot aan. Je bent als het ware een taxi chauffeur in de lucht.

Ik weet dat dit erg hypocriet is. Maar stel dat je iemand zou moeten overhalen dat het geen saai beroep is. Wat zijn de leuke dingen aan het vliegen in de burgerluchtvaart + de dingen die daarbij komen kijken? Waarom is Piloot zijn het gaafste beroep?
Sidney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 10:08   #2
Sierra Oscar
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: bijna
Typeratings: niks
laat ze lekker in hun eigen SOP gaar koken!
Sierra Oscar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 10:50   #3
27k
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Brevet: ATPL
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Euhm omdat je 'naar de winkeltjes' kan op Schiphol?
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 10:53   #4
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Citaat:
Origineel gepost door Sidney Bekijk Bericht
Je hoort vaak dat piloot zijn in de burgerluchtvaart maar saai is. Het enigste wat leuk is, is het opstijgen en landen. En vaak staat tijdens het vliegen de automatische piloot aan. Je bent als het ware een taxi chauffeur in de lucht.

Ik weet dat dit erg hypocriet is. Maar stel dat je iemand zou moeten overhalen dat het geen saai beroep is. Wat zijn de leuke dingen aan het vliegen in de burgerluchtvaart + de dingen die daarbij komen kijken? Waarom is piloot zijn het gaafste beroep?
En van wie heb je dat 'zo vaak' gehoord? Van je lucht-macht-wannabe-maatjes?
Burgervliegen is inderdaad geen topgun, nee.
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 11:20   #5
Mollemaster
bovenop m'n hondenhok

Mollemaster's Avatar

Airworker sinds: May 2007
Brevet: CPL ME-IR (f)ATPL
Typeratings: none
Uren: Meer dan vorige week
Citaat:
Waarom is piloot zijn het gaafste beroep?
Er zijn vast gavere beroepen dan piloot.... Wat mij wel opvalt is dat het grootste deel van de mensen met deze mening zelf een veel spannender beroep hebben... Account manager, business analyst of ehm consultant
Mollemaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 11:51   #6
climb350
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2004
Typeratings: A318/319/320/321, ATR42/72
Uren: Min: Sec:
piloot mooi beroep?

Piloot zijn is een prachtig beroep:

Bij het ondertekenen van je lening bij de bank krijg je gratis een strop om je nek gehangen en na 5 jaar geen baan, 4 faillisementen en gez§§k over de terugbetalingen vanwege bovenstaande wordt die strop zo ver aangetrokken dat er door het zuurstoftekort een soort van euforie ontstaat....heb me de laatste tijd niet zo goed gevoeld!

Climb350
climb350 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 11:54   #7
Exit
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Je bent als het ware een taxi chauffeur in de lucht.
Alleen de meter loopt iets harder!
  Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 12:35   #8
XDgb14
Gast
heeft nog geen status

@Sidney,

Een beroep zou ik het zeer niet willen noemen

Iedere vlucht heeft z'n eigen parameters zoals: bestemming, weer, lading (mensen, vracht of ), (technische)tekortkomingen en luchtverkeersdrukte e.d.

Wel zijn er twee soorten vlieg(st)ers.
Vlieg(st)ers die vliegen vanuit hart en nieren en vlieg(st)ers die het zien als een baan, zoals elke andere baan. De eerste categorie is vaak ook (nog) in de kleine luchtvaart (motor of zweefvliegen) actief, echte aviators dus

Er gaat niets boven (behoudens x mile high s*x ) om vanaf FLxxx, tijdens een kristalheldere onbewolkte nacht, vanuit je kantoor naar de aardkloot te kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 13:39   #9
Phoenix_X
wil helemaal geen status

Phoenix_X's Avatar

Airworker sinds: Nov 1999
Typeratings: A320 (737)
Uren: Flink minder dan 100.000
Welk beroep is wel elke dag spannend is misschien een betere vraag.... Ik ga er niet eens op in als mensen mij vertellen waarom Piloot zijn saai is.

Elk beroep heeft zijn leuke dingen, die naarmate je meer ervaring opdoet normaal worden. Of je nou piloot bent (burger of luchtmacht) of accountant. Je doet het omdat je het leuk vind, en dat het na een tijdje normaal wordt daar doe je niets aan. En dan nog, dan wordt het misschien normaal; het is nog steeds leuk (vind ik)! Mocht je willen kan je er altijd van alles bij doen, instructie, management, etc. Net zoals bij elke andere baan.

Alleen is het bij ons bijna altijd zonnig uit het raam van het kantoor!
Phoenix_X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 15:03   #10
superpilut
keep on truckin'

superpilut's Avatar

Airworker sinds: Mar 2001
Brevet: ATPL (A)
Typeratings: B744, B737, F50
Uren: 11k
Citaat:
Origineel gepost door jaap stobbe Bekijk Bericht
Alleen de meter loopt iets harder!
En je hebt koffie, catering, een oventje als je iets groter materiaal vliegt.
Uitzicht is beter, werk heeft meer verantwoordelijkheid, je stapt meestal op een interessante plaats uit. 5 sterren hotels, iedere dag zon als je overdag vliegt, vrouwen vallen op mannen in uniform , je kan er aardig van leven, en..
Oh ja, het vliegen zelf is een heel andere sensatie dan het rijden van een taxi.

Je moet overigens niemand te overtuigen om vlieger te worden. Je weet dat je het wil worden, of niet. Je zal die motivatie nodig hebben in tijden van stress en als alles er niet zo zonnig uitziet..
superpilut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 19:14   #11
V C C
heeft nog geen status

V C C's Avatar

Brevet: CPL ME-IR
Typeratings: Nomad
Uren: nooitgenoeg
Het is meer BUSchauffeur dan taxichauffeur. Een taxichauffeur weet van tevoren niet waar ie heen moet, buschauffeur en verkeersvliegers wel
V C C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 19:39   #12
Dodo228
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2006
Brevet: A+B
Typeratings: PADI
Uren: 1
Wat is er niet mooi aan burgerluchtvaart. Je gang naar schiphol is, als je pech hebt en in de spits moet reizen, een van de 2 sleur momenten van de dag. Je stapt in, krabt jezelf een keer achter de oren, trapt een keer tegen een band en je gaat zitten. Je leest een beetje van een lijstje, trekt en duwt wat aan knoppen. Vervolgens maak je een strekkende beweging met je linker/rechter arm en je bent op weg naar het mooiste kantoor van de wereld. Aangekomen op flightlevel Oh my god pak je de krant en ........................ voorbij is de tijd. Voor de landing heeft de maker iets moois bedacht en eenmaal aan de gate trap je weer eens tegen een band om op de terug weg de sport sectie te lezen.
En dan komt het 2e sleur moment. ALs je namelijk heen in de spits stond heb je best kans je het terug ook weer hebt.
Wellicht kan je beter militair vliegen. Voor de derde keer in een week gewonde collega's ophalen. Weer een stinger achter je kont aan of hangen in de barak tot er wat gebeurt........ Hmm dat klinkt al niet veel beter.
En zo zie je, elk beroep wordt saai na verloop van tijd. Volgens mij is het allemaal nog niet zo erg daar bij die burgerjongens.
Dodo228 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 20:05   #13
superpilut
keep on truckin'

superpilut's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Dodo228 Bekijk Bericht
Vervolgens maak je een strekkende beweging met je linker/rechter arm en je bent op weg naar het mooiste kantoor van de wereld.
strekken met links, trekken met rechts?

Dat krantje lezen valt soms ook nog wel mee. Je kan je zoveel voor een vlucht interesseren als je wil.
Daar moet ik overigens bij zeggen dat Long haul vliegen veel interessanter is dan weer 'es een keertje naar Parijs op en neer. Voor mij in ieder geval.
Je kan jezelf uren lang bezighouden met kaarten, stukjes uit de Emergency en ATC sections van de Jeppesen van het betreffende land waar je overheen vliegt en nog meer van dat soort dingen..
Oud 19-07-2007, 20:12   #14
Erique
heeft nog geen status

Erique's Avatar

Airworker sinds: Apr 2007
Brevet: n/a
Typeratings: n/a
Uren: 1
Het verbaasd me dat het woord 'stewardess' nog niet gevallen is
Erique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 22:07   #15
XDgb14
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
stewardstress

Dan heb ik toch liever een blik met flex heksen
  Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 22:11   #16
Honeywell
heeft nog geen status

Honeywell's Avatar

Airworker sinds: Jul 2007
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: Fokker 50
Uren: Counting
Citaat:
Je hoort vaak dat Piloot zijn in de burgerluchtvaart maar saai is. Het enigste wat leuk is, is het opstijgen en landen. En vaak staat tijdens het vliegen de automatische piloot aan. Je bent als het ware een taxi chauffeur in de lucht.

Ik weet dat dit erg hypocriet is. Maar stel dat je iemand zou moeten overhalen dat het geen saai beroep is. Wat zijn de leuke dingen aan het vliegen in de burgerluchtvaart + de dingen die daarbij komen kijken? Waarom is Piloot zijn het gaafste beroep?
Die meningen zijn er inderdaad, maar de meeste mensen die Piloot worden/willen worden die snappen zelf wel waarom het het mooiste is wat er is. Hoef je die mensen toch niet uit te leggen. Als jij op je cruise level bent en naar buiten kijkt en geniet, dan is het goed. Klaar.
Honeywell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 22:46   #17
Bounty 53
heeft nog geen status

Bounty 53's Avatar

Airworker sinds: Feb 2001
Brevet: atpl
Typeratings: B738 / F50 / MD11 > FL200 / E190
Uren: 6000
Wat dacht je van lifestyle.....

Was vandaag aan het varen op de grachten,....een grove schatting : minimaal 30 collega's tegengekomen.... de helft op het terras en de andere helft ook op het water !
Bounty 53 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 22:56   #18
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Brevet: He thinks too much; such men are dangerous.
Typeratings: B737. Actori incumbit probatio
Uren: Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste.
Ik zat in de business class lounge in Curacao een koude jongen te koesteren toen een meneer in een pak aan een andere meneer in een pak ging uitleggen dat zo'n KLM DC10 (747-4) heel simpel te vliegen was. Ik ging er eens lekker voor zitten en kreeg toen een verhaal te horen dat je alleen maar op de automatische Piloot je bestemming in hoeft te typen en dan stijgt ie vanzelf op. Vliegt er heen en landt. En vanuit de verkeerstoren kunnen ze hem dan ook sturen he, dat gaat met computers namelijk. En die piloten die mogen steeds maar een route vliegen he, anders weten ze het ook niet meer. Heerlijk.
Overload is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 23:47   #19
Avian
heeft nog geen status

Avian's Avatar

Airworker sinds: Apr 2006
Typeratings: B737
Uren: aanwezig
Ik ben altijd verbaasd over het (vaak) grote verschil in mening tussen het vrouwelijk en mannelijk geslacht als het beroep Piloot ter sprake komt.

Vrouwen: ohw wow, daar moet je vast heel slim voor zijn en adelaarsogen hebben...

Mannen (vooral type jonge zakenman, 5 bier op): Piloot, begin steeds minder respect te krijgen voor die mannen. Overbetaalde knoppendrukkers...
Avian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 00:05   #20
superpilut
keep on truckin'

superpilut's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Erique Bekijk Bericht
Het verbaasd me dat het woord 'stewardess' nog niet gevallen is
Dat kan soms tot een van de nadelen behoren, ja.
Oud 20-07-2007, 00:12   #21
Co-Co Flanel
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: B737
Uren: Afnemend stijgend
Citaat:
Origineel gepost door Avian Bekijk Bericht
Ik ben altijd verbaasd over het (vaak) grote verschil in mening tussen het vrouwelijk en mannelijk geslacht als het beroep piloot ter sprake komt.

Vrouwen: ohw wow, daar moet je vast heel slim voor zijn en adelaarsogen hebben...

Mannen (vooral type jonge zakenman, 5 bier op): Piloot, begin steeds minder respect te krijgen voor die mannen. Overbetaalde knoppendrukkers...
Wat is er nou het belangrijkste
Co-Co Flanel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 00:59   #22
Sweetsurrender
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2006
Typeratings: B777, E175/190
Uren: Counting
Citaat:
Origineel gepost door Avian Bekijk Bericht
Ik ben altijd verbaasd over het (vaak) grote verschil in mening tussen het vrouwelijk en mannelijk geslacht als het beroep Piloot ter sprake komt.

Damn, dit herrinert me aan de avond van mijn diploma uitreiking, waar ik stond te praten met een oude klasgenoot van me (ben zelf een keer blijven zitten) die dacht overal verstand van te hebben. Hij zei dat als bijna alle fouten in de luchtvaart, menselijke fouten zijn, dat we dan maar heel snel alles op de computer moesten doen en de Piloot uit de cockpit moesten schoppen. Hij had inderdaad al een biertje of 5 op, dus het was hem ook niet aan zijn verstand te brengen dat niemand dan nog op het vliegtuig zou stappen als er geen piloot meer zou zijn, en zelfs ALS iemand het zou doen, dat bij de eerste crash alle computer zooi er uit gehaald zou worden en de piloot alsnog terug zou komen. ''Nou, dan kunnen we dat toch gewoon doen...?'' was zijn reactie...
Sweetsurrender is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 04:28   #23
JazzFlight
heeft nog geen status

JazzFlight's Avatar

Airworker sinds: Aug 2005
Typeratings: Yupz....
Uren: Vanaf uur 1 zijn ze nog altijd even leuk
Ik vind het een beetje flauw om elke keer weer piloten met bus en taxi chauffeurs te vergelijken. Vaak wordt dit gezegd door heel veel mensen en ik weet dan niet wat de redenen zijn. Jalozie misschien? Een vrachtwagen chauffeur die een pakketje ergens moet droppen kan je toch ook niet vergelijken als een astronaut die een space module moet afleveren bij het ISS in de ruimte!

Hoe gewoon vliegen tegenwoordig eruit ziet , de jongens voorin hebben toch echt wel van een degelijke opleiding genoten waar ze trots op mogen zijn en deze opleiding is absoluut niet te vergelijken als een "opleiding" tot bus of taxi chauffeur.

Vliegen als je carriere moet je zelf kiezen. Hou je van vliegen dan moet je het doen, anders niet. Een groot deel van je leven word ingenomen door je werk. So, it better be something good, otherwise you're screwd! Als je van geld tellen houd dan word je accountant, alleen tel je wel andermans geld. Ik tel liever dat van mezelf.
JazzFlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 05:56   #24
Sdg+1
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door JazzFlight Bekijk Bericht
Hoe gewoon vliegen tegenwoordig eruit ziet , de jongens voorin hebben toch echt wel van een degelijke opleiding genoten waar ze trots op mogen zijn en deze opleiding is absoluut niet te vergelijken als een "opleiding" tot bus of taxi chauffeur.

En daar gaan we weer !!! De bus- en taxichauffeur met hun "opleiding" doen ook weer mee en ik las ook alweer over meer verantwoordelijkheid etc. etc.

Verwarren we nu steeds de verantwoordelijkheid niet met complexheid?

Want of u geliefde nu dodelijk verongelukt in een bus/taxi of vliegtuig, zal weinig aan de situatie doen veranderen op het moment dat u hiermede geconfronteerd wordt.

Een automobilist is nog geen chauffeur ! En een prive-vlieger is ook geen verkeers- of jachtvlieger.

En de opleiding tot vlieger kan je ook niet vergelijken met de opleiding tot arts !
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Misschien nog wel aardig om te melden dat de vliegers van het eerste uur gezien werden door de elite als een stel knurfen zonder hersens. En dat de KLM-vliegers van het eerste uur vooral bestonden uit de onder-officier vliegers. De officier-vliegers haalde hun neus er namelijk voor op en zagen er geen toekomst in.

Desalnietemin een hartelijke groet
  Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 09:28   #25
Jumbo
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2002
Typeratings: Boeing & Airbus
Uren: 9000+
The worst day of flying still beats the best day of real work.
Jumbo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 11:43   #26
Exit
Gast
heeft nog geen status

Om maar eens een Capt. te quoten :

"Ik heb altijd een beetje medelijden met die zakenmannen in de business class.
Die zijn om 4 uur opgestaan en hebben zich in een pak gehesen alleen om ervoor te zorgen dat wij een rondje met ze kunnen vliegen.En ze betalen er nog voor ook."

Kinderachtige opmerkingen zijn meestal door jaloezie ingegeven ( zie de vrouwelijke zienswijze , vinden de mannetjesputters vervelend ) en dus zeg ik niks of geef die Discovery-experts gewoon gelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 13:26   #27
Intro
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2007
Brevet: Pinguïn ATPL(H)/ IR(H), PPL(A)
Typeratings: R22/ R44/ B47/ AS350/ AS355/ A109
Uren: Never enough
Je kunt ook stellen dat de cockpit een ruimte is waar mensen met pit koken. Zo kun je wel doorgaan.

Ik zou nooit mensen over willen halen om te gaan vliegen. Alleen niet gemotiveerden moet je overhalen om iets te doen.

Dus:
Piloot zijn is veel te gevaarlijk;
Helemaal niet leuk;
Zo'n uniform lijkt verdacht veel op het pak van kaptein Iglo en ik hou niet van diepvries;
Super simpel, zelfs een goudvis met onstoken kieuwen kan een Airbusje landen;
Heb je die stessen wel eens gezien? Dat die geen geriatrisch geteste Nimbus2000 krijgen snap ik niet;
Die zuig/blaas installaties (hiermee doel ik even niet op de stessen natuurlijk) aan de vleugels zijn hyperoninteressant;
En breek me de bek niet open over helikopters..... Alles beweegt, het trilt, je heb geen moment rust, geen imperiaal op het dak en voor veel minder geld heb je een veilige ventilator.

Dus zeg maar tegen die taxi-chauffeur-verhaal aanhangers: Vliegen is bah!
Dan zijn die mensen weer blij en kan jij weer lekker doen wat je leuk vindt.
Intro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 14:02   #28
Beer
Hufter-proof

Beer's Avatar

Airworker sinds: Dec 1999
Typeratings: Fokker 50/Sukhoi SuperJet 100/CRJ900
Uren: 5000+
Citaat:
Origineel gepost door Intro Bekijk Bericht
Dus zeg maar tegen die taxi-chauffeur-verhaal aanhangers: Vliegen is bah!
Jup... totdat ze van de zomer weer massaal richting Spanje willen. Dan staan ze weer met hun neuzen tegen het raam aan gedrukt, naar de kist te kijken met een tinteling in hun onderbuik.

Ach... je kunt niet iedereen tevreden houden. Wat voor de één een saaie baan is, is voor de ander een droombaan.
Beer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 14:22   #29
Putty
Proceeding at own discretion

Putty's Avatar

Brevet: cpl
Typeratings: SEP+C208(B)
Uren: 700links350rechts300achterin
Waarom overhalen? Je bent piloot, en geboren om te vliegen (of je bent geen piloot, en geboren om gevlogen te woren ... ?)

Ik vind het vliegen geweldig. Heb te maken met mensen, natuur, techniek, economie, recht, etc., etc. en neem (levensbelangrijke) beslissingen ... wat wil ik (jij) nog meer!

En wat is er mooier om tegen de opposite-sex te kunnen zeggen: "I'll always get you sky-high, baby!"
Putty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 14:47   #30
Koning Lucht
Geitenhoeder

Koning Lucht's Avatar

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: B757/767, A330
Uren: 7500 +
Citaat:
Origineel gepost door boerharms Bekijk Bericht
En daar gaan we weer !!! De bus- en taxichauffeur met hun "opleiding" doen ook weer mee en ik las ook alweer over meer verantwoordelijkheid etc. etc.

Verwarren we nu steeds de verantwoordelijkheid niet met complexheid?

Want of u geliefde nu dodelijk verongelukt in een bus/taxi of vliegtuig, zal weinig aan de situatie doen veranderen op het moment dat u hiermede geconfronteerd wordt.

Een automobilist is nog geen chauffeur ! En een prive-vlieger is ook geen verkeers- of jachtvlieger.

En de opleiding tot vlieger kan je ook niet vergelijken met de opleiding tot arts !
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Misschien nog wel aardig om te melden dat de vliegers van het eerste uur gezien werden door de elite als een stel knurfen zonder hersens. En dat de KLM-vliegers van het eerste uur vooral bestonden uit de onder-officier vliegers. De officier-vliegers haalde hun neus er namelijk voor op en zagen er geen toekomst in.

Desalnietemin een hartelijke groet
Dit hangt helemaal af van je definitie van verantwoordelijkheid. Waarom heeft een bankdirecteur meer verantwoordelijkheid dan een cassiere bij de AH? Ze doen tenslotte hetzelfde... Het gaat er ook om dat beslissingen die je neemt als Piloot erg veel geld kunnen kosten of besparen.
Koning Lucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 15:33   #31
Sdg+1
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Koning Lucht Bekijk Bericht
Dit hangt helemaal af van je definitie van verantwoordelijkheid. Waarom heeft een bankdirecteur meer verantwoordelijkheid dan een cassiere bij de AH?
Hoi Koning Lucht,

Het is ook hoe je de definitie van verantwoordelijkheid beziet. In mijn opinie krijg je je salaris om je werk (je verantwoordelijkheid) optimaal uit te voeren en dan maakt het niet uit of je cassiere of bankdirekteur bent. Het feit dat je capaciteit hoger ligt, waardoor je meer taken aan kan, wil mijn inziens niet zeggen dat je meer verantwoordelijkheid hebt. Het is een beetje het verhaal van de communicerende vaten Het ene vat is hoger dan het andere vat, maar het niveau blijft gelijk.

Waarom Piloot zo leuk is, om het topic te intercepten; het is een vak met een charisma, met een mystiek die niet te definieren is (daarom is het ook mystiek ) en tevens is het zo gewoon geworden. De vliegers hebben nog steeds een aureool, terwijl ze de weg van waaghals tot wetenschapper hebben afgelegd. Wellicht zit daar de discrepantie van de mens die tegen die baan schopt, maar die baan tevens benijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 17:18   #32
fdf$d
Gast
heeft nog geen status

Jo,

Ben ik dan de enige die het het saai vind!
starten/landen blijft gaaf, maar die uren ertussen blijven drama. zeker op LH.
hoe je het ook draait "hoe langer je in het vak zit, steeds meer begint het op werk te lijken"

op een gegeven moment gaat het niet meer om welk type je vliegt, waar naar toe etc,
maar om lifestyle, maw, veel knaken en veel vrij.

ok, ik begrijp dat men het beroep van vlieger met andere beroepen wil vergelijken, maar dat gaat nu eenmaal niet, er is geen vergelijk.
en die burgermannetjes in pakken die denken dat ze het kunnen, plaats ik gelijk in de afdeling afgekeurde wannabee/ amateur flight simmers<- wankers dus!!!

k.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 19:44   #33
superpilut
keep on truckin'

superpilut's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door KLIKO Bekijk Bericht
Ben ik dan de enige die het het saai vind!
'k dacht dat het juist dan zo leuk is om met z'n drieen te zitten? Je moet dan toch bijna wel praten?
Oud 20-07-2007, 20:19   #34
XDgb14
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
'k dacht dat het juist dan zo leuk is om met z'n drieen te zitten?
Komt één m/v tekort om te klaverjassen
  Met citaat antwoorden
Oud 20-07-2007, 22:35   #35
676$
Gast
heeft nog geen status

Waarom denk je dat ze in de VS (airline) jumpseaters in de cockpit laten zitten als het achterin volzit !
  Met citaat antwoorden
Oud 22-07-2007, 06:05   #36
touch and go
Flying around on 3 engines

touch and go's Avatar

Airworker sinds: Feb 2000
Brevet: FAA & JAA ATPL
Typeratings: CE-500, CE-560XL, CL604, BBD-700 & DA-EASY
Uren: 9500+
Send a message via Skype™ to touch and go
Citaat:
Je hoort vaak dat piloot zijn in de burgerluchtvaart maar saai is.
Saai?

Ben ik de enigste die van en naar het vliegveld/hotel wordt gebracht door de FBO of hotel shuttle?

F*cking thrillride like no other......
touch and go is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-07-2007, 14:08   #37
climb350
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2004
Typeratings: A318/319/320/321, ATR42/72
Uren: Min: Sec:
Citaat:
Origineel gepost door Putty Bekijk Bericht

Ik vind het vliegen geweldig. Heb te maken met mensen, natuur, techniek, economie, recht, etc., etc. en neem (levensbelangrijke) beslissingen ... wat wil ik (jij) nog meer!
hoho, onderschat in dat opzicht niet de taxichaffeur: Zit ook altijd minimaal een persoon (al dan niet dronken) bij je, komt nog eens op het platte land, rijd in de nieuwste deawoo, moet geld kunnen tellen als alle drie dronkapen apart betalen, en je mag niet even iemand gratis meenemen doordat ie z'n komt niet op de zitting laat rusten, etc,etc......en als je nog een omweggetje probeert om wat extra te verdienen......nou kun je je toch afvragen of dat een goede beslissing is geweest als die foute gasten achterin erachter komen dat je ze probeert af te zetten.......jaja!

Climb350
climb350 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-07-2007, 15:59   #38
Q-nimbus
Cb's koppen

Q-nimbus's Avatar

Airworker sinds: Jun 2006
Typeratings: Ja
Uren: Ook
Het is onwijs saai. Ik denk dat ik maar stess wordt.
Q-nimbus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-07-2007, 19:47   #39
Beer
Hufter-proof

Beer's Avatar

Airworker sinds: Dec 1999
Typeratings: Fokker 50/Sukhoi SuperJet 100/CRJ900
Uren: 5000+
Citaat:
Origineel gepost door climb350 Bekijk Bericht
hoho, onderschat in dat opzicht niet de taxichaffeur: Zit ook altijd minimaal een persoon (al dan niet dronken) bij je, komt nog eens op het platte land, rijd in de nieuwste deawoo, moet geld kunnen tellen als alle drie dronkapen apart betalen, en je mag niet even iemand gratis meenemen doordat ie z'n komt niet op de zitting laat rusten, etc,etc......en als je nog een omweggetje probeert om wat extra te verdienen......nou kun je je toch afvragen of dat een goede beslissing is geweest als die foute gasten achterin erachter komen dat je ze probeert af te zetten.......jaja!

Climb350
Vergeet niet dat de gemiddelde wegenkaart van een grote stad nét effe lastiger is dan de gemiddelde approach chart.
Beer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-07-2007, 20:48   #40
Overload
heeft nog geen status

Overload's Avatar

Brevet: He thinks too much; such men are dangerous.
Typeratings: B737. Actori incumbit probatio
Uren: Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste.
TOMTOM en GPS.

GPS/ LNAV stuurde me vandaag overigens recht een berg in (database foutje, aldus Boeing. SAIR etc......
Overload is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels