.:.
Oud 17-02-2011, 15:11   #1
UnitedAirlines
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2007
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
(complete) Sponsorships

Beste Airworker,

Zijn er tegenwoordig nog sponsorships die je opleiding volledig (of voor een groot deel) betalen? Bij bvb het Netjets Sponsorship, krijg je een job en betaal je je zelf gefinancierde opleiding terug met je loon. Dus van een echt sponsorship is er niet echt sprake, eerder een jobgarantie.

Idem bij FlyBe, deze schieten je echter Ä20.000 voor en moet je achteraf terugbetalen.

Wat vinden jullie van deze schemes? Zijn er trouwens nog schemes die wel degelijk alles voor je betalen en regelen of zie ik het principe van een sponsorship totaal anders dan airlines dit zien?
UnitedAirlines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2011, 17:09   #2
Martijn737
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2010
Brevet: cpl/atpl
Typeratings: 737
Uren: Zoveel mogelijk
In ieder geval hoorde ik laatst dat Austrian Airlines gestopt is met dit programma. Via hun school (is onlangs overgenomen door Aeronautix) is er natuurlijk nog steeds wel goede kans op een job bij hun, maar niets gegarandeerd. (beetje zelfde principe als KLS tegenwoordig?)
Martijn737 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2011, 17:48   #3
fdf$d
Gast
heeft nog geen status

CX hong kong
  Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2011, 16:26   #4
Verwings
work hard and you will reach
your dreams

Verwings's Avatar

Airworker sinds: Oct 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: 1,5 uur op Robin
Air France:
http://www.devenirpiloteairfrance.com/index.asp
Cathay Pacific:
http://www.cathaypacific.com/cpa/en_...ing/cadetpilot
Verwings is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2011, 16:51   #5
Kompas
Instrument ter bepaling v.d.
(magnetische) windstreken

Kompas's Avatar

Airworker sinds: Feb 2010
Uren: 30
Swiss is ook bijna geheel gesponsored:

http://www.swiss.com/web/DE/career/c...ab_initio.aspx

Op de site staat dat iedere EU burger zich kan aanmelden. Ik geloof echter niet dat ze ooit een Nederlander tot dit programma hebben toegelaten. Als je de sites van de recent gestarte klassen bekijkt zie je volgens mij alleen maar Zwitsers...

Ik hoop echter dat ik me vergis, anders is er weer een gesponsorde optie minder...
Kompas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2011, 21:47   #6
B.O.K.S.
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2009
Brevet: GPL, D-Brevet
Typeratings: -
Uren: 300
Lufthansa:
http://www.lufthansa-pilot.de/

De opleiding van 60.000,- ga je pas terugbetalen aan Lufthansa als je bij ze in dienst bent als piloot.

citaat van de site: 2011 bieten wir 270 Schulungsplštze an der Fliegerschule an.

Ziet er dus naar uit dat ze aardig wat man nodig hebben.
B.O.K.S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 00:57   #7
Martijn737
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2010
Brevet: cpl/atpl
Typeratings: 737
Uren: Zoveel mogelijk
Citaat:
Origineel gepost door Kompas Bekijk Bericht
Swiss is ook bijna geheel gesponsored:

http://www.swiss.com/web/DE/career/c...ab_initio.aspx

Op de site staat dat iedere EU burger zich kan aanmelden. Ik geloof echter niet dat ze ooit een Nederlander tot dit programma hebben toegelaten. Als je de sites van de recent gestarte klassen bekijkt zie je volgens mij alleen maar Zwitsers...

Ik hoop echter dat ik me vergis, anders is er weer een gesponsorde optie minder...
Voor de Swiss airline geld in ieder geval dat je maar moet beginnen met C1 duits te halen. Dat is erg pittig en ik zou zeker een jaar uittrekken dit te leren.
(voor vergelijk LPE level 6 is C2, ik hoorde dat C1 aan LPE level 9 gelijk zou zijn. Dan zit je dus op moedertaal nivo)

Of ze dit voor de school eisen weet ik niet, maar als je de school doet en dan wilt werken dan zou je toch C1 moeten halen.
Is misschien wel beter te doen als je 24 maanden in Swiss woont.
Martijn737 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 01:30   #8
V1Rotate
Status? Heb ik nog LAAAANG
niet

V1Rotate's Avatar

Airworker sinds: May 2010
Brevet: F ATPL
Typeratings: B737-300/900, LPE 6
Uren: 800
Citaat:
Origineel gepost door Martijn737 Bekijk Bericht
Voor de Swiss airline geld in ieder geval dat je maar moet beginnen met C1 duits te halen. Dat is erg pittig en ik zou zeker een jaar uittrekken dit te leren.
(voor vergelijk LPE level 6 is C2, ik hoorde dat C1 aan LPE level 9 gelijk zou zijn. Dan zit je dus op moedertaal nivo)

Of ze dit voor de school eisen weet ik niet, maar als je de school doet en dan wilt werken dan zou je toch C1 moeten halen.
Is misschien wel beter te doen als je 24 maanden in Swiss woont.
Gruzi Wohl.

Gruzi miteinand. Of hoe je dat ook schrijft.

Mensen toevallig hier met ervaring als Piloot binnen swiss?
V1Rotate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 12:29   #9
camel
heeft nog geen status

camel's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Brevet: ATPL
Typeratings: 767
Uren: 1 jaar
Maar bij Cathay krijg je als cadet toch geen housing allowance, en dat scheelt als ik de cijfers op Pprune moet geloven nogal wat centen.
En is leven in Hong Kong dan nog wel betaalbaar?
Maar niettemin wel een betaalde opleiding met baangarantie
camel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 13:26   #10
UnitedAirlines
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2007
Best jammer dat je voor het AF & Lufthansa Sponsorship de landstaal machtig moet zijn.

Wat ik mij eigenlijk afvraag, welk sponsorship vinden jullie het interessants (zowel gedeeltelijk als compleet)

Laatst aangepast door UnitedAirlines : 22-02-2011 om 13:57
UnitedAirlines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 14:18   #11
Wessen
Studying Physics and Astrology
Amsterdam, still dreaming

Wessen's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: bezig GPL
Uren: geen
Je kunt altijd nog een korte studie in zo'n land gaan doen, of natuurlijk een baantje bij de plaatselijke buurtsuper uitvoeren. Onderkomen moet, ofcourse, betaalbaar zijn.

Mocht je als buitenlander voor zo'n sponsorship gaan, dan lijkt het me wel zo netjes om daar je focus 100% op te zetten. Het spreken van de taal in het betreffende land is een (vrij) kleine moeite. Just my tuppence worth..
Wessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 16:40   #12
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Ik zou voor AF gaan, je moet dan wel frans kunnen maar als je er een jaartje gaat werken of je gaat daar studeren dan leer je het echt wel. Als je door de selectie komt heb je al een salaris en je hoeft helemaal geen opleidings kosten te betalen, ook niet na de opleiding.
Iedereen heeft het over dat je de taal moet leren en dat het veel moeite is, maar als ik eerlijk moet zijn heb ik liever om daar me best in te doen dan 150.000 euro neer leggen. Je leert een nieuwe taal en je bespaart heel veel geld. Kortom je wordt er alleen maar beter van.
Oud 22-02-2011, 17:26   #13
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: PPL, NQ, ME-IFR, CPL
Typeratings: SEP,MEP
Uren: Slechts 3 cijfers voor de komma
Citaat:
Origineel gepost door Verwings Bekijk Bericht
Ik zou voor AF gaan, je moet dan wel frans kunnen maar als je er een jaartje gaat werken of je gaat daar studeren dan leer je het echt wel. Als je door de selectie komt heb je al een salaris en je hoeft helemaal geen opleidings kosten te betalen, ook niet na de opleiding.
Iedereen heeft het over dat je de taal moet leren en dat het veel moeite is, maar als ik eerlijk moet zijn heb ik liever om daar me best in te doen dan 150.000 euro neer leggen. Je leert een nieuwe taal en je bespaart heel veel geld. Kortom je wordt er alleen maar beter van.

Uhm Verwings, ik denk dat er naast de beheersing van de Franse taal nog wel wat extra kwaliteiten nodig zijn om door de selectie van AF te komen...
PH-FLY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2011, 17:40   #14
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door PH-FLY Bekijk Bericht
Uhm Verwings, ik denk dat er naast de beheersing van de Franse taal nog wel wat extra kwaliteiten nodig zijn om door de selectie van AF te komen...
Daar ben ik het absoluut met je eens, maar het is de moeite zeker waard!!
Oud 23-06-2011, 00:25   #15
Lima-lima
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Typeratings: A320 / B737
Uren: 1000+
Heb het niet helemaal doorgelezen maar jetairfly geeft volgens mij ook een garantie nu:
http://www.jetaircareer.be/EN/87-Jet...otprogram.html
en
http://www.jetaircareer.be/jetcadet.pdf

eisen:
To be selected as Cadet Pilot, the candidate will meet the following requirements:
∑ Criteria:
o Eyesight better than -4/+3, no colour blindness
o Secondary school diploma, a higher degree is a plus
o Insight in mathematics and physics
∑ Tests
o Language (basic knowledge): English - Dutch Ė French
o Psychological tests
o Skill test (simulated flight)
∑ Medical check class 1 (including additional Jetairfly requirements)
∑ Obtain a training licence in accordance with EASA/BCAA requirements
Lima-lima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 01:27   #16
First the Last
Mostly cruising at FL370

Airworker sinds: Mar 2009
Typeratings: B737NG
Uren: 2000
@Lima-Lima niet bepaald een nieuwe sponsorship. Is opzich al jaren bezig in BelgiŽ. Een aantal studenten van BAFA krijgen de kans om hun integrated opleiding te switchen naar een modulaire en bijna full time te werken bij Jetairfly om daarna als flight Crew te werken.

-> Je krijgt gewoon betaald tijdens het werken bij Jetairfly
-> De baan is meestal het inplannen van je collega's
-> 4 jaar bijna Full Time werken
-> 4 jaar studeren voor je fATPL

Heb contact gehad met Jetairfly zelf en BAFA, maar 4 jaren werken vind ik toch aardig lang. Maar je kunt ook zo denken: een integrated opleiding duurt bijna 2 jaar, en de meesten zitten rond deze tijden ook nog 2 jaar thuis, sommigen zelfs langer... Terwijl de cadet na de 4 jaar direct als F/O begint. Perfecte kans an sich, maar ik laat het voorbij schieten.

Is het een complete sponsorship? Nee, je financiert het gedeeltelijk en pas na 4 jaar zit je in de cockpit terwijl je er 2 jaar eerder ook in kunt zitten.

Maar de opleiding is dan wel weer goedkoop (ong. 50k) als je het vergelijkt met de Nederlandse FTO's.. Gatverdamme, spuuglelijk. Dat het al boven de 100k is, is al erg, en de TC's dalen ook nog eens.. Kom op.. Maarja, wie luistert er naar mij..

Maar okť, niet meer tegen mezelf aan zitten lullen. Er hebben al veel mensen zich aangemeld, er is maar plaats voor 10 personen. Als gij denkt dat gij bij JAF past, DOE JE BEST!
First the Last is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 08:19   #17
Wing of Cock
heeft nog geen status

Brevet: cpl
Citaat:
Origineel gepost door PH-FLY Bekijk Bericht
haha dat zou k*t zijn, heb je net met bloed zweet en tranen helemaal de taal geleerd om bij AF aan de slag te kunnen, kom je de selectie niet door
Wing of Cock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 11:05   #18
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wing of Cock Bekijk Bericht
haha dat zou k*t zijn, heb je net met bloed zweet en tranen helemaal de taal geleerd om bij AF aan de slag te kunnen, kom je de selectie niet door
Zo zie ik het niet, ik denk dat met een nieuwe taal er bij je eigen kanzen vergroot, dus ook buiten de luchtvaart en AF. Je leert dus niet een taal om speciaal bij AF binnen te komen. Zou je dan frans kunnen en niet door de selectie komen dan is het niet zo balen!
Oud 23-06-2011, 11:47   #19
dfdf%
Gast
heeft nog geen status

<edit>

Laatst aangepast door dfdf% : 02-08-2011 om 14:06
  Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 14:51   #20
Wing of Cock
heeft nog geen status

Brevet: cpl
Citaat:
Zo zie ik het niet, ik denk dat met een nieuwe taal er bij je eigen kanzen vergroot, dus ook buiten de luchtvaart en AF. Je leert dus niet een taal om speciaal bij AF binnen te komen. Zou je dan frans kunnen en niet door de selectie komen dan is het niet zo balen!
Ja dat is ook wel zo. Zit er zelf aan te denken een goede cursus Duits te volgen. Het probleem alleen is dat je de taal niet leert door alleen een cursus te nemen, daarvoor moet je naar mijn inziens een lange tijd in het land verblijven waar de taal wordt gesproken. Niet dat ik niet naar DL zou willen gaan. Ik heb er alleen (nog) niks te doen
Wing of Cock is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 15:57   #21
Lima-lima
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Typeratings: A320 / B737
Uren: 1000+
Citaat:
Origineel gepost door First the Last Bekijk Bericht
Is het een complete sponsorship? Nee, je financiert het gedeeltelijk en pas na 4 jaar zit je in de cockpit terwijl je er 2 jaar eerder ook in kunt zitten.
Maar als je doorkomt is er wel een gegarandeerde baan, met een opleiding voor 50.000 euro?
Als ik opnieuw mocht kiezen had ik het wel geweten dan. Ik zou niet gokken met misschien 2 jaar eerder in de cockpit gaan, maar kiezen voor een zekere baan op het einde
Lima-lima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-06-2011, 18:09   #22
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door stella di mare Bekijk Bericht
OFF TOPIC Advies: probeer eerst je 'kanzen' in de nederlandse taal te vergroten..
ehm...misschien een type fout..eerst denken en daarna schrijven seŮor!
Oud 23-06-2011, 18:11   #23
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Wing of Cock Bekijk Bericht
Ja dat is ook wel zo. Zit er zelf aan te denken een goede cursus Duits te volgen. Het probleem alleen is dat je de taal niet leert door alleen een cursus te nemen, daarvoor moet je naar mijn inziens een lange tijd in het land verblijven waar de taal wordt gesproken. Niet dat ik niet naar DL zou willen gaan. Ik heb er alleen (nog) niks te doen
Helemaal met je eens, als je een taal goed wil leren spreken moet je in het land gaan wonen waar deze gesproken wordt! De vraag is wil je dat wel!
Oud 23-06-2011, 19:44   #24
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: Brevet
Typeratings: Typeratings
Uren: Vlieguren
Citaat:
ehm...misschien een type fout..eerst denken en daarna schrijven seŮor!
Gevoel voor humor is dus ook niet aan je besteed
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 12:09   #25
Radar
Vectors graag

Airworker sinds: Mar 2011
Brevet: Nog steeds
Typeratings: Jazeker
Uren: Liever vrije dagen...
Citaat:
Origineel gepost door First the Last Bekijk Bericht
Terwijl de cadet na de 4 jaar direct als F/O begint. Perfecte kans an sich, maar ik laat het voorbij schieten.
Lekker 3 maal zoveel dokken voor geen baankansen!
Kies dan voor een NL'se opleider die zichzelf de beste kwaliteit noemt!
Succes en join the unemployment queue!

Als je dit soort kansen laat schieten, heb ik daar dan ook weinig medelijden mee.
Radar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 17:21   #26
Bizzarro
Lekker aan het vliegen

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: PPL
Typeratings: DR40
Uren: 60
Wat ik hier, net als bij de Lufthansa tegenkom is de refractie eis die op -4 ligt (bij LH op -3). Ik heb -5, en heb "gewoon" een class 1 medical.
Weet iemand waarom maatschappijen deze extra eis hebben? Dit terwijl EASA de hele refractie eis er zelfs uit gaat halen, en alleen nog maar op visus (of je dus voldoende kan zien, al dan niet met correctie) beoordeeld.

Laatst aangepast door Bizzarro : 27-06-2011 om 19:45 Reden: typo
Bizzarro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 18:07   #27
dfdf%
Gast
heeft nog geen status

<edit>

Laatst aangepast door dfdf% : 02-08-2011 om 14:11
  Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 18:27   #28
Radar
Vectors graag

Airworker sinds: Mar 2011
Brevet: Nog steeds
Typeratings: Jazeker
Uren: Liever vrije dagen...
Citaat:
Origineel gepost door Bizzarro Bekijk Bericht
Waar ik hier, net als bij de Lufthansa tegenkom is de refractie eis die op -4 ligt (bij LH op -3). Ik heb -5, en heb "gewoon" een class 1 medical.
Weet iemand waarom maatschappijen deze extra eis hebben? Dit terwijl EASA de hele refractie eis er zelfs uit gaat halen, en alleen nog maar op visus (of je dus voldoende kan zien, al dan niet met correctie) beoordeeld.
Maatschappijen zullen het niet altijd eens zijn met de steeds minder strenge regelgeving in bepaalde domeinen van de luchtvaart (vb: medical, rest and duty times, ...)

Dan nemen ze maar zelf de vrijheid om strengere eisen op te leggen...

Als Europa het niet doet, doen we het zelf maar...
Helaas maakt je dat in zake rest en duty times minder concurrentieel...
Radar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 19:55   #29
Bizzarro
Lekker aan het vliegen

Citaat:
Origineel gepost door stella di mare Bekijk Bericht
De oorzaak van de ramp is nog onduidelijk, maar volgens een anonieme bron zou er een probleem zijn geweest met de verlichting van de landingsbaan in Petrozavodsk in combinatie met een refractie afwijking van -6 van de piloot. -4 zou nog kunnen volgens ICAO. Ik zie dan ook een compleet gesponsorde standardisatie op lange termijn in de luchtvaart zonder correcties als de beste oplossing voor jouw probleem om toch on-topic te blijven.
Dank voor je antwoord, maar wat ik niet duidelijk uit je verhaal haal is de samenhang tussen een probleem met de baanverlichting en de refractie afwijking. Iemand die dus -6 heeft ziet per definitie slechter dan iemand zonder bril?

Zoals gezegd heb ik -5, maar wel met een visus van 150% (of 1.5 zo je wilt). Ik kan dus goed zien, maar heb daar wel een bril/lenzen voor nodig.

Wat bedoel je trouwens met "gesponsorde standaardisatie"?
Oud 27-06-2011, 20:46   #30
BoeingFreak
Looking at the sky with
amazement

BoeingFreak's Avatar

Airworker sinds: May 2010
Dat gezeik over die typefouten word ik ook strontziek van, off-topic gemekker de hele tijd.
BoeingFreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2011, 20:54   #31
Verwings
your dreams

Verwings's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door BoeingFreak Bekijk Bericht
Dat gezeik over die typefouten word ik ook strontziek van, off-topic gemekker de hele tijd.
helemaal met je eens!!
Oud 27-06-2011, 21:32   #32
Bizzarro
Lekker aan het vliegen

Citaat:
Origineel gepost door BoeingFreak Bekijk Bericht
Was dat voor mij bedoeld? Ik heb niemand geprobeerd op taalfouten te wijzen, excuus als dit zo overkomt?
Oud 27-06-2011, 22:43   #33
dfdf%
Gast
heeft nog geen status

<edit>

Laatst aangepast door dfdf% : 02-08-2011 om 14:11
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels