.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 01-03-2009, 14:34   #41
Spinner
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Brevet: Frozen ATPL CPL IR SE MEP MET FI CRE FE IRE
Typeratings: B90/99/100/200/300/350/1900 J31/32
Uren: 6000
Branson,

Misschien een beetje te fel gereageerd excuses.
Je hoeft niet verder te zoeken ik kan je namelijk gewoon bevestigen dat we c.a. 40 studenten per jaar aanemen. We hebben momenteel 14 machines en twee Sim's.

Groet Arend
Spinner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 14:38   #42
beech1900
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: atpl
Typeratings: citation
Uren: 3700+
AIS Flight Academy en contracten

Ik zag onze bedrijfsnaam een aantal keren genoemd worden en vandaar nu een reactie. Wij, als Orange Aircraft Leasing B.V. hebben inderdaad een contract met AIS voor de opleiding van bemanningen op de Beech1900. AIS verzorgt voor ons het hele traject dat doorlopen moet worden alvorens wij iemand op onze machines kunnen inzetten, dus behalve de type training zelf ook de grondschool, EHBO, ditching, fire fighting,CRM,etc.
Leerlingen van AIS kunnen dus inderdaad meteen doorstromen naar de B1900's van OAL, uiteraard onder voorwaarde dat de kandidaten beantwoorden aan het profiel wat wij zoeken en mits wij plaatsingsmogelijkheden hebben.
Of iemand past binnen onze organisatie wordt tijdens de opleiding bij AIS getoetst .
AIS en OAL trachten vraag en aanbod voor nieuwe F/O's op de B1900 zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.

Harry van Lieshout
Orange Aircraft Leasing
beech1900 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 14:44   #43
Branson
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: -
Typeratings: B
Spinner, geen enkel probleem. Bedankt voor je reply. Ik heb de nieuwe website bekeken.
Ziet er mooi uit!
Branson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 16:58   #44
27k
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Brevet: ATPL
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Citaat:
Origineel gepost door Spinner Bekijk Bericht
@ Altimiter:

Even krabben tegen de jeuk:

Orange: Lijk me duidelijk verhaal
SOLID: AIS TRTO mogen we ook de Citation reeks doen ra ra waarom ?
Lufthansa: Net als alle andere scholen is Lufthansa ook bij ons geweest.
Andere scholen zetten dit uitgebreid op hun site. Weer anderen gillen dat ze contRacten hebben en 100 vliegers mogen/moeten leveren aan Lufthansa. Laat ik de jongens van Lufthansa welke langs de scholen zijn geweest erg goed kennen, dan mag je naar mijn idee wel spreken van contacten.
KLM : een aantal mensen welke gradingen verzorgen voor de KLM werken buiten de KLM ook bij ons als instructeur. Niet dat dat gelijk een contact is met Dhr. Hartman (heb wel zn dochter opgeleid bij KLS) maar t helpt wel degelijk.
Transavia:Idem

@ Branson:

Wederom iemand die dingen loopt te roep zonder dat hij weet hoe het echt zit.
Kreten als ik vermoed kun je beter achterwegen laten als je iets niet zeker weet.
Om de opleidingstijd kort te kunnen houden hebben we een groot aantal vliegtuigen t.o.v. het aantal leerlingen (1:3). Als je wil weten hoeveel leerlingen wij per jaar opleiden check IVW of kom een keertje langs voordat je post.

groet Arend van der Meer (AIS Flight Academy)

Maar wat heeft de leerling aan contacten met KLM / Transavia? dat heeft toch geen invloed op hun carriere?
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 20:25   #45
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
Orange?!?
Je doet toch een opleiding tot Verkeersvlieger! Dan wil je toch verkeersvlieger worden. Niet vliegen in een derde wereld land op een gecharterde Beech waarvan je ook nog zelf de Rating moet betalen in deze onzekere tijden op een niet gangbaar type met daarnaast een studieschuld 150 K!!

Ik snap dat elke baan een baan is... Maar ik hoop toch echt dat de vooruitzichten voor de studenten die komende jaren van de AIS afkomen beter is...

Want de weg naar een "goede" baan is een stuk belangrijker dan soort kist, de kist vs student ratio en de oh zo prettige informele sfeer op school!
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 21:04   #46
Joep
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Brevet: ppl
Typeratings: -
Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
Orange?!?
Je doet toch een opleiding tot verkeersvlieger! Dan wil je toch verkeersvlieger worden. Niet vliegen in een derde wereld land op een gecharterde Beech waarvan je ook nog zelf de rating moet betalen in deze onzekere tijden op een niet gangbaar type met daarnaast een studieschuld 150 K!!

Ik snap dat elke baan een baan is... Maar ik hoop toch echt dat de vooruitzichten voor de studenten die komende jaren van de AIS afkomen beter is...

Want de weg naar een "goede" baan is een stuk belangrijker dan soort kist, de kist vs student ratio en de oh zo prettige informele sfeer op school!
Purno,

Voor zover ik weet vliegt Orange in Schotland. Volgens de laatste druk van de Bosatlas is dat geen derde wereld land of er moet ergens in donker afrika nog een Schotland liggen......

Daarnaast roep je dat het onzekere tijden zijn, dat weten we onderhand allemaal wel.
Dan is het toch prima dat ze in ieder geval een baan hebben, wat zeur je nou?
Er zijn momenteel veel nieuwbakken vliegers (van bijna alle scholen) die helemaal geen baan hebben en de komende tijd op z'n best augurkenpotjes stapelen bij Appie.
De "goede" banen waar jij het over hebt zijn een beetje op.....
Het vooruitzicht op een baan als vlieger op een Beech 1900 lijkt me beter dan thuis zitten en wachten tot er een vacature komt voor "echte verkeersvliegers".
De bakens zijn verzet, het is gewoon vechten om elke baan, de tijd dat we de neus ophalen voor vliegen op een Beech is al een poosje voorbij vrees ik

Dat je voor een typerating moet betalen is nog steeds eerder regel dan uitzondering, zo bijzonder is dat niet.
Joep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 21:22   #47
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Arend,
goed zo.
Denk aan je hart!
  Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 22:01   #48
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Joep Bekijk Bericht
Dat je voor een typerating moet betalen is nog steeds eerder regel dan uitzondering, zo bijzonder is dat niet.
Nee opzich niet, maar zoals bij SolidAir 40 mille neerleggen om met een beetje pech op een Piaggio terecht te komen (zeer oncourant vliegtuig-type) en dan net als kortgeleden een paar F/O's op straat worden gezet...dan heb je ineens 190k schuld zonder verdere opties. Want dan kan je niet nog eens een TR dokken, en de Italiaanse politie gaat je echt niet aannemen voor op hun Piaggio.

Ik heb geen idee wat de TR voor Orange moet kosten, maar 'tis m.i. een zeer riskante investering, aangezien ook een B1900 niet echt een veel voorkomend type is.
  Met citaat antwoorden
Oud 01-03-2009, 22:02   #49
PH-FLY
Ach status...

PH-FLY's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: PPL, NQ, ME-IFR, CPL
Typeratings: SEP,MEP
Uren: Slechts 3 cijfers voor de komma
Citaat:
Origineel gepost door Joep Bekijk Bericht
Dan is het toch prima dat ze in ieder geval een baan hebben, wat zeur je nou?
Het vooruitzicht op een baan als vlieger op een Beech 1900 lijkt me beter dan thuis zitten en wachten tot er een vacature komt voor "echte verkeersvliegers".
Precies! Ik wil straks graag vliegen op de Beech1900 en ook mijn eigen type betalen! Ik ga namelijk voor het vliegen, niet voor het grote geld. Dat hoeft ook niet omdat ik de opleiding modulair volg en dus geen 150k af hoef te lossen bij de bank...
PH-FLY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2009, 22:09   #50
Zweefvlieger
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2008
Brevet: LAPL-SEP afgerond
Typeratings: Geen
Uren: Genoeg
we weten binnekort wat meer over ze want ze staan in het meinummer van Piloot en vliegtuig. er is een artikel aan ze gewijd.
Zweefvlieger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2009, 23:02   #51
Talsma
Gast
established ILS 37

Airworker sinds: Jul 2004
Brevet: CPL
Typeratings: geen
Uren: ~1100
Hebben ze ook nog instructeurs nodig?
Talsma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 15:45   #52
Richard-V
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2009
Brevet: geen
Uren: geen
Heb maandag een inschrijfformulier ingestuurd. Deze school lijkt mij echt geweldig.
Ik ben zaterdag naar een open dag geweest.
Ik weet hij lijkt dan allemaal beter dan het echt is maarja toch leek het mij geweldig.

Die kleine klassen zijn echt een voordeel vind ik.
Richard-V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 17:00   #53
Falco92
heeft nog geen status

Falco92's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Citaat:
Origineel gepost door Richard-V Bekijk Bericht
Heb maandag een inschrijfformulier ingestuurd. Deze school lijkt mij echt geweldig.
Ik ben zaterdag naar een open dag geweest.
Ik weet hij lijkt dan allemaal beter dan het echt is maarja toch leek het mij geweldig.

Die kleine klassen zijn echt een voordeel vind ik.
Ik zit zelf ook in de fase van het school-kiezen, maar waarom heb je deze nou gekozen? Alleen kleine klassen is natuurlijk geen reden om je 100.000+ euro's er naar toe te brengen. Ik denk zelf dat 2 vragen belangrijk zijn bij het kiezen van een vliegschool:

1. Hoe groot is de kans op een baan na de vliegschool? (na welke vliegschool kun je het snelste beginnen met verdienen?)
2. Bij welke vliegschool zijn de kosten het laagste/heb ik de mogelijkheid de kosten zo laag mogelijk te houden?

Dit is hoe ik ernaar kijk.

Falco.
Falco92 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 17:56   #54
Immortal
Flight = Airspeed x Money

Immortal's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: ✓
Typeratings: ✈
Uren: ⤴
Citaat:
Origineel gepost door Falco92 Bekijk Bericht

1. Hoe groot is de kans op een baan na de vliegschool? (na welke vliegschool kun je het snelste beginnen met verdienen?)
2. Bij welke vliegschool zijn de kosten het laagste/heb ik de mogelijkheid de kosten zo laag mogelijk te houden?
Falco,

Het antwoord op vraag 1 weet niemand, dat ligt aan heel veel factoren (waaronder jezelf) en niemand op dit forum zal je met harde cijfers kunnen bewijzen dat die of die andere vliegschool sneller zijn leerlingen kwijt raakt aan een maatschappij.

Vraag 2:
See for yourself:

KLM FA
22 maanden
117500

AIS
18 maanden
105000

NLS
18 maanden
102.000

EPST
103.950
15 maanden

DFA
108.700
20 maanden

Martinair vliegschool
109.500
24 maanden

Cheers,

I.
Immortal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 18:05   #55
Falco92
heeft nog geen status

Falco92's Avatar

haha, ja dat weet ik, het waren retorische vragen, verwachtte geen letterlijke antwoorden op de vragen.

Ik bedoelde dat Richard-v meer naar de antwoorden op deze 2 vragen moest kijken dan naar de grootte van de klassen.
Oud 24-10-2009, 18:09   #56
Renze
waiting..wishing..

Brevet: frozen atpl
Typeratings: B737NG
Uren: 350
Stuur een bericht via MSN naar Renze
Laat jij dan ook je keuze afhangen van een 3000 euro meer of minder, zoals bij NLS of AIS?
Renze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 20:08   #57
Falco92
heeft nog geen status

Falco92's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Renze Bekijk Bericht
Laat jij dan ook je keuze afhangen van een 3000 euro meer of minder, zoals bij NLS of AIS?
Nee, maar het is wel zo dat ik in mijn keuze laat meespelen dat ik bij de DFA bijvoorbeeld gewoon thuis zou kunnen blijven wonen bij ouders, en dit kan bij bv. NLS niet. Dit scheelt wel heel veel levensonderhoudkosten natuurlijk.

dit soort dingen bedoel ik eigenlijk bij de kosten zo laag mogelijk houden.

Falco.
Oud 24-10-2009, 20:21   #58
ties89
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: (f) atpl
Typeratings: 737
Uren: 200
Citaat:
Nee, maar het is wel zo dat ik in mijn keuze laat meespelen dat ik bij de DFA bijvoorbeeld gewoon thuis zou kunnen blijven wonen bij ouders, en dit kan bij bv. NLS niet. Dit scheelt wel heel veel levensonderhoudkosten natuurlijk.

Falco.
ongelooflijk dat je je keuze af laat hangen van of je wel of niet thuis kan blijven wonen. Daar begrijp ik helemaal niks van. Het gaat toch bij de keuze voor de school om de kans op een baan en de kwaliteit van de opleiding. Niet op je toevallig thuis kan wonen. Vind ik een beetje vreemd argument om voor een opleiding te kiezen...
ties89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2009, 21:06   #59
Falco92
heeft nog geen status

Falco92's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door ties89 Bekijk Bericht
ongelooflijk dat je je keuze af laat hangen van of je wel of niet thuis kan blijven wonen. Daar begrijp ik helemaal niks van. Het gaat toch bij de keuze voor de school om de kans op een baan en de kwaliteit van de opleiding. Niet op je toevallig thuis kan wonen. Vind ik een beetje vreemd argument om voor een opleiding te kiezen...
Ik vind dat belangrijk ja, levensonderhoud is denk ik ongeveer 800 euro per maand. Opleiding duurt ongeveer 2 jaar dus dit scheelt ongeveer 10.000 euro, vind dit een hoop geld.
Oud 24-10-2009, 21:11   #60
Richard-V
heeft nog geen status

Ik heb niet echt gekeken welke school nou goedkoper is dan de andere. Uiteindelijk ben je bij alle opleidingen duur uit.

Voor zover ik weet leer je bij elke school dezelfde dingen en dat is vliegen. Het gaat er mij vooral om hoe je dit leert. Dit maakt voor mij het verschil. Het is dan niet dat die school beter is, het werk gewoon beter voor mij.

Bij de AIS heb je maximaal 12 leerlingen in je klas, meestal zelfs minder. Ik denk dat dit voor mij heel goed werk.

Als het gaat om huisvesting maakt het mij niet uit. Ik woon in Almere. Dat is vlak bij Lelystad, maar toch ga ik ergens anders wonen. Als je in een huis zit met medestudenten kan dit gewoon voordelen op lever. Natuurlijk ook nadelen, maar dat heb je overal.

Ik hoop na mijn opleiding terecht te kunnen bij AIS Airlines. Ook al is het misschien maar een jaartje het levert toch weer extra ervaring op. Ik denk zelf dat het straxx niet meer uitmaakt van welke school je komt. Stel dat het over 3 jaar weer beter gaan. Dan gaan ze denk ik niet kijken van welke school je komt. Aangezien er zoveel mensen rondlopen kunnen ze net zo goed kijken naar wie het beste is/meeste ervaring heeft.

Er zijn vast nog meerdere dingen waarom ik voor deze school kies, maar die kan ik nu even niet zo snel bedenken. Misschien komen die later nog.

mvg

Richard-V

p.s. Als mensen het niet met me eens zijn, ga niet haterig doen. Dit is mijn mening je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Oud 24-10-2009, 21:44   #61
a$x
Gast
heeft nog geen status

@ Immortal, je EPST (Oxford) prijs klopt niet. Tegenwoordig 118.500 dacht ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 02:17   #62
Immortal

Immortal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door naudjuh Bekijk Bericht
@ Immortal, je EPST (Oxford) prijs klopt niet. Tegenwoordig 118.500 dacht ik.
Dat is inclusief huisvesting denk ik. Ik heb het gewoon ge copy paste van de website. Huisvesting is 14.050. Als je dat bij de 103.950 optelt kom je op 118.000 euro.

Maar als je dat ziet zou EPST nog wel eens de voordeligste overall kunnen zijn. Misschien een extra nadenk puntje voor Falco .
Oud 25-10-2009, 08:36   #63
Joep
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Brevet: ppl
Typeratings: -
Citaat:
Origineel gepost door Immortal Bekijk Bericht
Dat is inclusief huisvesting denk ik. Ik heb het gewoon ge copy paste van de website. Huisvesting is 14.050. Als je dat bij de 103.950 optelt kom je op 118.000 euro.

Maar als je dat ziet zou EPST nog wel eens de voordeligste overall kunnen zijn. Misschien een extra nadenk puntje voor Falco .
Even ter aanvulling: huisvesting bij AIS-Flightacademy (niet verplicht) kost 5800, optellen bij 105.000 komt op 110.800 euro.
EPST is dus niet de voordeligste overall, inderdaad een nadenkpuntje.
Joep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 10:58   #64
Accumulator
heeft nog geen status

Accumulator's Avatar

Airworker sinds: Sep 2009
Typeratings: Een paar
Uren: 7000+
Citaat:
Origineel gepost door Richard-V Bekijk Bericht
Ik heb niet echt gekeken welke school nou goedkoper is dan de andere. Uiteindelijk ben je bij alle opleidingen duur uit.

Voor zover ik weet leer je bij elke school dezelfde dingen en dat is vliegen. Het gaat er mij vooral om hoe je dit leert. Dit maakt voor mij het verschil. Het is dan niet dat die school beter is, het werk gewoon beter voor mij.

Bij de AIS heb je maximaal 12 leerlingen in je klas, meestal zelfs minder. Ik denk dat dit voor mij heel goed werk.

Als het gaat om huisvesting maakt het mij niet uit. Ik woon in Almere. Dat is vlak bij Lelystad, maar toch ga ik ergens anders wonen. Als je in een huis zit met medestudenten kan dit gewoon voordelen op lever. Natuurlijk ook nadelen, maar dat heb je overal.

Ik hoop na mijn opleiding terecht te kunnen bij AIS Airlines. Ook al is het misschien maar een jaartje het levert toch weer extra ervaring op. Ik denk zelf dat het straxx niet meer uitmaakt van welke school je komt. Stel dat het over 3 jaar weer beter gaan. Dan gaan ze denk ik niet kijken van welke school je komt. Aangezien er zoveel mensen rondlopen kunnen ze net zo goed kijken naar wie het beste is/meeste ervaring heeft.

Er zijn vast nog meerdere dingen waarom ik voor deze school kies, maar die kan ik nu even niet zo snel bedenken. Misschien komen die later nog.

mvg

Richard-V

p.s. Als mensen het niet met me eens zijn, ga niet haterig doen. Dit is mijn mening je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Beste Richard,

Ik respecteer je mening, en hoop dat de airlines dit ook doen, maar denk het helaas niet....

En je geld inzetten op AIS airlines..... Begrijp ik goed dat je een typerating gaat betalen voor een jaartje? Op een klein business toestel?

Voor wat betreft de kleine klassen........ Ik denk dat de KLS die op dit moment ook heeft..... Waarom is dit zo belangrijk voor je? Een belangrijk deel van je ATPL theorie komt aan op zelfstudie, ik zou je aan willen raden dit toch iets minder zwaar te willen laten wegen. Tuurlijk is extra aandacht mooi meegenomen, maar weegt m.i. niet op tegen factoren als naamsbekendheid (=wellicht makkelijkere ingang bij sollicitatie), ervaring met opleiden van vliegers, lesmaterialen, duur van de opleiding en "resultaten uit het verleden" (al bieden die laatste geen garantie voor de toekomst)

Mvg

Laatst aangepast door Accumulator : 25-10-2009 om 12:58 Reden: Aanvulling
Accumulator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 11:03   #65
Accumulator
heeft nog geen status

Accumulator's Avatar

Citaat:

Falco.
Tuurlijk moet je alles mee laten wegen, heb ik zelf ook gedaan..... Echter zou ik, zeker in deze tijden, toch kiezen voor een "gerenommeerde" vliegopleiding als EPST/KLS/NLS..... Ja, het kost je wat meer centen, maar de kans op een baan is ook wat groter.... En nee, geen aandelen in deze bedrijven..

Kosten voor levensonderhoud zijn te verwaarlozen tegen de kosten die je hebt als je geen baan kan vinden... Er zijn inmiddels genoeg werkeloze afgestuurde piloten, die dit kunnen beamen denk ik. Denk aan rente, current houden, medical, LOL, etc..... Geloof me, je kan het zo gek niet verzinnen of het kost een smak met geld..... Om van aflossing nog maar niet te spreken.
Oud 25-10-2009, 12:38   #66
a$x
Gast
heeft nog geen status

@ Immortal, klopt, huisvesting is alleen verplicht.
  Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 12:51   #67
Renze
waiting..wishing..

Brevet: frozen atpl
Typeratings: B737NG
Uren: 350
Stuur een bericht via MSN naar Renze
Citaat:

Falco.
Tuurlijk kost het veel geld extra als je het huis uit moet. Maar ik ben van mening dat je tijdens je opleiding moet investeren in je eigen toekomst. Bedoel daar mee te zeggen dat uitwonend zijn misschien een positief effect kan hebben op je persoonlijkheid. Ik denk dan aan een vraag bij grote maatschappij hoe je dat gaat fixen als je dagen niet thuis bent...Daar heb je geen ervaring mee. Dat lijkt mij rot dan. Maargoed, het kost wel veel geld...Maar op zo'n groot bedrag..
Renze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 13:21   #68
Immortal

Immortal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door naudjuh Bekijk Bericht
@ Immortal, klopt, huisvesting is alleen verplicht.
Aha, dat wist ik niet. Tnx voor de info.

Citaat:
Origineel gepost door Joep
Even ter aanvulling: huisvesting bij AIS-Flightacademy (niet verplicht) kost 5800, optellen bij 105.000 komt op 110.800 euro.
EPST is dus niet de voordeligste overall, inderdaad een nadenkpuntje.
Die 5800 lijkt mij niet genoeg voor levensonderhoud. 5800/18(maanden) = 322 euro per maand. Daar zou je alles van moeten betalen?
Oud 25-10-2009, 13:36   #69
Avian
heeft nog geen status

Avian's Avatar

Airworker sinds: Apr 2006
Typeratings: B737
Uren: aanwezig
Als je elke dag naar de voedselbank gaat wel, maar denk dat die €322,- uitsluitend huur is. Eigenlijk precies zoals Joep zegt.
Avian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2009, 23:45   #70
Richard-V
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Accumulator Bekijk Bericht
Beste Richard,

Ik respecteer je mening, en hoop dat de airlines dit ook doen, maar denk het helaas niet....

En je geld inzetten op AIS airlines..... Begrijp ik goed dat je een typerating gaat betalen voor een jaartje? Op een klein business toestel?

Voor wat betreft de kleine klassen........ Ik denk dat de KLS die op dit moment ook heeft..... Waarom is dit zo belangrijk voor je? Een belangrijk deel van je ATPL theorie komt aan op zelfstudie, ik zou je aan willen raden dit toch iets minder zwaar te willen laten wegen. Tuurlijk is extra aandacht mooi meegenomen, maar weegt m.i. niet op tegen factoren als naamsbekendheid (=wellicht makkelijkere ingang bij sollicitatie), ervaring met opleiden van vliegers, lesmaterialen, duur van de opleiding en "resultaten uit het verleden" (al bieden die laatste geen garantie voor de toekomst)

Mvg

Ten eerste is KLS op dit moment geen optie. Ik wilde eerst ook daarheen omdat ik veel goed erover heb gehoord, maar voorlopig heb je geen kans om daar binnen te komen. Als je mazzel hebt kun je midden 2011 pas beginnen (Dit is mij vertelt door iemand van de KLS). Daarom ben ik verder gaan zoeken naar een andere vliegschool.

Ais airlines hoeft niet voor een jaar te zijn. Misschien blijf ik er langer, misschien korten. Maar het zijn wel vlieguren. Je kunt daar toch gewoon werken, uren maken, geld verdienen om je rente te kunnen betalen en tegelijk werk zoeken.
Het geeft een veel beter beeld bij een sollicitatie dan het op de bank zitten zoals zo vaak word gezegd hier =p

Naambekendheid hebben ze inderdaad nog niet, maar volgens mij geven ze al wat langer TRtraining dus daar zullen ze ook wel hun contacten aan over hebben gehouden. Wat ook aangeeft dat ze al langer ervaring hebben met lesgeven.

Ik snap niet wat iedereen met resultaten uit het verleden wilt. Dat was voor de crisis en misschien zelf in de vorige eeuw. Soms veranderen er dingen. En tot nu toe heeft de AIS wel 100% van zijn leerlingen aan het werk gekregen XD Ook al zijn het misschien maar 2 a 3 leerlingen ze hebben toch werk gekregen in deze XD

gtz

Richard
Oud 26-10-2009, 19:24   #71
Richard-V
heeft nog geen status

whoehoe vanochtend opgebelt door AIS.
Zeer vriendelijke man aan de telefoon. Ik kan vrijdag al beginnen met de selectie.
hoop echt dat het gaat lukken.

Richard

Laatst aangepast door Richard-V : 26-10-2009 om 23:43
Oud 27-10-2009, 05:10   #72
PIC_A320
studying

PIC_A320's Avatar

Brevet: CPL/ME-IR
Typeratings: nvt
Uren: wordt hard aan gewerkt
Succes met de selecties!
PIC_A320 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2009, 06:05   #73
PH-JPC
Dark side of the moon

PH-JPC's Avatar

Airworker sinds: Jan 2003
Typeratings: 747-400/-8
Uren: 8000+
Succes met je carriere!
PH-JPC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2009, 14:32   #74
Junior01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B757/767
Citaat:
Origineel gepost door Accumulator Bekijk Bericht
Ook al is ie niet groot, een Jetstream 32 is wel een MPA kist waar in crew-concept op wordt gevlogen. Oftewel, uren die mee tellen je frozen ATPL te ontdooien. De uren waren een aantal jaar geleden voldoende om bij KLM/Transavia/Martinair binnen te komen. Maar goed, tijden zijn veranderd en hoe zinvol deze uren zijn zal moeten blijken als de markt weer gaat aantrekken.
Junior01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2009, 16:45   #75
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Brevet: Nog even dromen
Typeratings: niets noemenswaardigs
Uren: 1TT
Het is best een mooi kistje, maar wat accumulator al zei. Wel sonde om een TR te halen om vervolgens weer door te solliciteren. Misschien toch handig om iets langer dan een jaar er te vliegen. Anders is het helemaal weg gegooid geld.
JohnyBravo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2009, 22:17   #76
Kingair
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door beech1900 Bekijk Bericht
Ik zag onze bedrijfsnaam een aantal keren genoemd worden en vandaar nu een reactie. Wij, als Orange Aircraft Leasing B.V. hebben inderdaad een contract met AIS voor de opleiding van bemanningen op de Beech1900. AIS verzorgt voor ons het hele traject dat doorlopen moet worden alvorens wij iemand op onze machines kunnen inzetten, dus behalve de type training zelf ook de grondschool, EHBO, ditching, fire fighting,CRM,etc.
Leerlingen van AIS kunnen dus inderdaad meteen doorstromen naar de B1900's van OAL, uiteraard onder voorwaarde dat de kandidaten beantwoorden aan het profiel wat wij zoeken en mits wij plaatsingsmogelijkheden hebben.
Of iemand past binnen onze organisatie wordt tijdens de opleiding bij AIS getoetst .
AIS en OAL trachten vraag en aanbod voor nieuwe F/O's op de B1900 zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.

Harry van Lieshout
Orange Aircraft Leasing
Goh, soort zoekt soort!!

Wat een bu...shit allemaal, dat alleen maar om te kunnen overleven in deze tijd. Alles over de rug van naive mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28-10-2009, 09:37   #77
Junior01
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door JohnyBravo Bekijk Bericht
Het is best een mooi kistje, maar wat accumulator al zei. Wel sonde om een TR te halen om vervolgens weer door te solliciteren. Misschien toch handig om iets langer dan een jaar er te vliegen. Anders is het helemaal weg gegooid geld.
Dus als de stap naar de grote luchtvaart voorbij komt laat je die schieten omdat je in het verleden betaald hebt voor een "mindere" typerating?
Oud 28-10-2009, 11:22   #78
Accumulator
heeft nog geen status

Accumulator's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Junior01 Bekijk Bericht
Ook al is ie niet groot, een Jetstream 32 is wel een MPA kist waar in crew-concept op wordt gevlogen. Oftewel, uren die mee tellen je frozen ATPL te ontdooien. De uren waren een aantal jaar geleden voldoende om bij KLM/Transavia/Martinair binnen te komen. Maar goed, tijden zijn veranderd en hoe zinvol deze uren zijn zal moeten blijken als de markt weer gaat aantrekken.
Dat klopt. Probeer Richard alleen ook andere dingen te laten meewegen in zijn keuze om zijn carriere te starten in deze moeilijke tijden. Kleine klassen, "gokken" op een baan bij de eigen airline, etc. zijn denk ik niet de meest sterke argumenten om voor een bepaalde opleiding te kiezen.

Zelf denk ik dat een vliegschool die al tientallen/honderden piloten bij airlines heeft geplaatst op dit moment een betere keuze is, maar die kan natuurlijk voor iedereen verschillen.

Tuurlijk was dat voor de crisis, maar ik denk niet dat door de crisis dit ook allemaal zal veranderen, waardoor kleine/nieuwe vliegscholen ineens een streepje voor hebben. Wat ik met de opmerking over AIS arilines bedoelde, is dat de stabiliteit van een dergelijke kleine airline ook niet alles is. Tuurlijk hoop ik dat het ze goed gaat, maar een kleine/nieuwe airline heeft nu eenmaal vaak wat minder slagkracht, en kan dus sneller omvallen. Dat zou voor hem al een flinke tegenvaller kunnen zijn, gelijk aan het begin van de carriere!

We kennen allemaal de publicaties hier op het forum/internationale forums en tegenwoordig ook in kranten van werkeloze piloten, iets wat ik niemand gun.

Anyway, Richard, succes met de selectie, de opleiding en je carriere!

Mvg
Oud 28-10-2009, 11:27   #79
Accumulator
heeft nog geen status

Accumulator's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Junior01 Bekijk Bericht
Dus als de stap naar de grote luchtvaart voorbij komt laat je die schieten omdat je in het verleden betaald hebt voor een "mindere" typerating?
Wellicht niet zo zeer een "mindere" typerating, maar als hij na 1,2 of 3 jaar opnieuw zelf een typerating moet financieren, dan wordt het wel een erg duur verhaal. Helaas zijn die ratings erg prijzig, zoals we allen weten. Ik weet niet wat hij op de Jetstream kost, maar een Fokker/Boeing 737/vergelijkbaar kost je toch zeker rond de EUR. 30.000,- Dat naast je initiele training a EUR. 100.000,-.......

Tenzij je door KLM/Transavia wordt aangenomen, dan wordt ie natuurlijk betaald.
Krijg je de kans om bij RYR/Denim/etc. te gaan vliegen, dan wordt het helaas toch zelf lappen...

Anyway, zoals eerder gezegd, ieder zijn eigen manier natuurlijk!
Oud 28-10-2009, 14:37   #80
Junior01
heeft nog geen status

Het ging mij om de opmerking van Johnny Bravo om ergens te blijven omdat je er nou eenmaal voor betaald hebt. Die Jetstream uren zijn een manier om je kansen te vergroten. Als er een kans om naar de grote luchtvaart te gaan voorbij komt moet je die in mijn ogen altijd pakken. Ook als je net x.000 euro hebt neergelegd voor een Jetstream rating.
Sterker nog, ben bang dat je tegenwoordig die stap als noodscenario moet incalculeren als je een vliegopleiding begint. Dit even los van de discussie of je wel of niet zou moeten betalen voor een rating.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels