.:.
Oud 27-09-2018, 19:08   #1
KLM777
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2018
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Keuze Economie/Duits

Goedenavond allemaal,

Ik zit nu in 3HAVO en ik moet een profielkeuze maken, nu wil ik natuurlijk Piloot worden zoals iedereen hier, maar ik heb een keuze tussen Duits en Economie.
Wat past meer bij het beroep piloot? wat zou jullie keus zijn?
2e vraag: ik weet dat HAVO diploma genoeg is maar is het handig om nog VWO te doen of is het makkelijk te redden met HAVO diploma (ik doe het bovengemiddeld op HAVO)
Ik wil de beheerders ook bedanken voor deze leuke website.
Mvg

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
KLM777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2018, 19:46   #2
csaba
prettig gestoord

Airworker sinds: May 2011
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Welkom alhier! En mijn compliment voor de zeer verzorgde vraagstelling, zeker vanwege nieuwkomers is dat helemaal niet vanzelfsprekend.

Dan even relativeren: niet iedereen alhier wil Piloot worden, of toch zeker geen Beroepspiloot en daar lijkt het je toch wel om te gaan. Er zijn hier ook nogal wat amateurpiloten ook..!

Nu, ten gronde: voor je pilotencarriere zal het weinig uitmaken, denk ik, de Der-Die-Das-Die cyclus zal je even weinig helpen als de theorieŽn van meneer Keynes als halverwege de Atlantiek al je motoren pleite gaan... Relevanter lijkt me het plan B: in het ideale geval heb je over x jaar alle papieren om aan een beroepspilotencarriere te beginnen, maar wie weet is er tegen die tijd een overaanbod op de pilotenpersoneelsmarkt, zodat je dure opleiding nauwelijks marktwaarde heeft. In die situatie moet je een plan B hebben, een ander vak dat je toch ook min of meer aanspreekt en waar je enige hoop hebt op een job. Sommigen raden zelfs aan om eerst een hoger diploma te behalen, een bachelor op zijn minst, en pas dan aan de ATPL te beginnen. Voor het plan B denk ik dat economie heden ten dage beter in de personeelsmarkt ligt dan Duits, of enige andere taal.

Maar nogmaals: ik ben helemaal geen beroepspiloot, dus let hier maar niet al te zeer op! Sukses gewenst, en ga door met je taal te verzorgen!
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2018, 20:34   #3
KLM777
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door csaba Bekijk Bericht
Welkom alhier! En mijn compliment voor de zeer verzorgde vraagstelling, zeker vanwege nieuwkomers is dat helemaal niet vanzelfsprekend.

Dan even relativeren: niet iedereen alhier wil piloot worden, of toch zeker geen beroepspiloot en daar lijkt het je toch wel om te gaan. Er zijn hier ook nogal wat amateurpiloten ook..!

Nu, ten gronde: voor je pilotencarriere zal het weinig uitmaken, denk ik, de Der-Die-Das-Die cyclus zal je even weinig helpen als de theorieŽn van meneer Keynes als halverwege de Atlantiek al je motoren pleite gaan... Relevanter lijkt me het plan B: in het ideale geval heb je over x jaar alle papieren om aan een beroepspilotencarriere te beginnen, maar wie weet is er tegen die tijd een overaanbod op de pilotenpersoneelsmarkt, zodat je dure opleiding nauwelijks marktwaarde heeft. In die situatie moet je een plan B hebben, een ander vak dat je toch ook min of meer aanspreekt en waar je enige hoop hebt op een job. Sommigen raden zelfs aan om eerst een hoger diploma te behalen, een bachelor op zijn minst, en pas dan aan de ATPL te beginnen. Voor het plan B denk ik dat economie heden ten dage beter in de personeelsmarkt ligt dan Duits, of enige andere taal.

Maar nogmaals: ik ben helemaal geen beroepspiloot, dus let hier maar niet al te zeer op! Sukses gewenst, en ga door met je taal te verzorgen!
Bedankt voor je reactie

Oud 27-09-2018, 20:49   #4
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B747
Uren: 3k+
Zorg dat je wiskunde en natuurkunde in je pakket hebt. Persoonlijk zou ik Duits boven economie kiezen. Had zelf economie als keuzevak en heb er tot heden helemaal niks aan gehad. Duits was daarentegen wel handig geweest ten tijde van crisis, omdat Duitse maatschappen de kennis van hun taal als minimum eis stelden. Zelfde geldt voor een VWO overigens. Ook niet geheel onbelangrijk: wat lijkt je leuk?
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2018, 21:18   #5
KLM777
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door MiddleMarker Bekijk Bericht
Zorg dat je wiskunde en natuurkunde in je pakket hebt. Persoonlijk zou ik Duits boven economie kiezen. Had zelf economie als keuzevak en heb er tot heden helemaal niks aan gehad. Duits was daarentegen wel handig geweest ten tijde van crisis, omdat Duitse maatschappen de kennis van hun taal als minimum eis stelden. Zelfde geldt voor een VWO overigens. Ook niet geheel onbelangrijk: wat lijkt je leuk?
Zelf kan ik beide goed, maar ik las dat je ook met een HAVO diploma aan de slag kon bij Eurowings? Of vergis ik me daar in.

Oud 28-09-2018, 04:24   #6
Europe-American
Flying the BEAST....

Europe-American's Avatar

Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >12.000TT ;)
Verkijk je niet op de minimale eisen van een maatschappij.
Ik zou zeker een vervolgopleiding aanraden.
Een tweede buitenlandse taal naast Engels zou op zich niet verkeerd zijn.
Maar ik denk dat voor je eigen persoonlijke ontwikkeling economie ook slim is.
Wiskunde, Natuurkunde, Economie.
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2018, 17:07   #7
KLM777
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Europe-American Bekijk Bericht
Verkijk je niet op de minimale eisen van een maatschappij.
Ik zou zeker een vervolgopleiding aanraden.
Een tweede buitenlandse taal naast Engels zou op zich niet verkeerd zijn.
Maar ik denk dat voor je eigen persoonlijke ontwikkeling economie ook slim is.
Wiskunde, Natuurkunde, Economie.
Bedankt voor je reactie, ik neem sowieso Natuurkunde en Wiskunde B, zelf ben ik bezig om spaans te leren dus ik denk dat economie dan misschien een juiste optie is.

Oud 30-09-2018, 02:14   #8
Europe-American
Flying the BEAST....

Europe-American's Avatar

Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >12.000TT ;)
Kijk....dat heb je ons niet verteld.
Als je een buitenlandse taal wil naast Engels om je werkgelegenheid te vergroten dan heb je meer aan Duits dan aan Spaans.
Hoewel Zwitserland moeilijk is zijn er drie Duits sprekende landen.
Zuid en Centraal Amerika is geen optie tenzij je een paspoort uit de regio hebt.
Een van de weinige uitzonderingen is Copa.
https://www.copaair.com/en/web/us/hu...-first-officer
Neem Duits en Economie en laat Spaans even voor wat het is.
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels