.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 01-11-2009, 21:39   #121
Junior01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B757/767
Citaat:
Origineel gepost door André Bekijk Bericht
"jongens, dat vliegen met een Jetstream voor westerse Olieboeren waar dan ook ter wereld kan je wel vergeten als je niet IOSA gecertificeerd bent en je captains minder dan 4000 uur total en 1000 uur on type hebben, en als de F/O's minder dan 1000 uur total hebben zijn ze ook niet welkom.
Hmmmm, in het verleden vlogen er crews met nog geen 3000 uur total time in de woestijn. Ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Ik denk dat ik AIS het voordeel van de twijfel geef. Als je voor een meerprijs van 10k tijdens de opleiding een paar honderd uur Turboprop bij elkaar kunt harken is dat een meerwaarde op de arbeidsmarkt. En zoals ik al eerder zei, je moet niet aan een vliegopleiding beginnen als het op het einde stuk moet lopen op 10k.

Verder lijkt het me niet reëel van Spinner te verlangen hier zijn hele businessplan op het forum te zetten. Contracten liggen niet voor het oprapen dus daar zal hij neem ik aan pas mee naar buiten komen als alles rond is. Ik wacht dus op de eerste reacties van óf vliegers die straks enthousiast op de J32 rondvliegen óf huilende Ab initio's die in een fout afgelopen avontuur zijn gestapt. Ik hoop van harte op het eerste.
Junior01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 21:50   #122
Spinner
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Brevet: Frozen ATPL CPL IR SE MEP MET FI CRE FE IRE
Typeratings: B90/99/100/200/300/350/1900 J31/32
Uren: 6000
VJ:

In principe proberen we alle studenten een plekje te geven.
Ik verwacht dat we in het voorjaar nog 3 jetstreams gaan toevoegen.
Hierdoor zullen er ca 20 plaatsen beschikbaar zijn. Momenteel hebben we geen 20 afgestudeerden
Spinner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 21:53   #123
vliegende jurist
Account aan het opheffen, en
oude posts verwijderen

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
...........

Laatst aangepast door vliegende jurist : 13-07-2011 om 10:43
vliegende jurist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-11-2009, 12:58   #124
Accumulator
heeft nog geen status

Accumulator's Avatar

Airworker sinds: Sep 2009
Typeratings: Een paar
Uren: 6000+
Citaat:
Origineel gepost door Spinner Bekijk Bericht
Beste Vliegend jurist:

Om een idee te geven wat de type gaat kosten het volgende:
AIS is ook TRTO , hiermee zijn we in staat om de Jetstream rating in de opleiding op te nemen. De opleidings kosten zullen hierdoor wel iets hoger liggen maar zeker minder dan 10 K. Lees de type kost minder dan 10k !!!!!!!!
Overgens is dit een keuze je mag ook het oude traject kiezen.

Mijn inziens ontbreekt het bij afgestudeerde leerlingen aan ervaring.
Wij hopen op de manier iets aan deze situatie te doen.

zo nu eerst een
Een type voor minder dan 10k vindt ik wel een toegevoegde waarde voor de opleiding, mits de leerlingen er dan ook op kunnen gaan vliegen, om uren te bouwen.
Dat klinkt als een redelijk goede deal, al lijkt me een type incl. de "basetraining" voor die prijs wel een uitdaging als aanbieder.

De tijd zal het leren waarschijnlijk....

Arend, proost!

Laatst aangepast door Accumulator : 02-11-2009 om 12:59 Reden: Hele zinnen graag.....
Accumulator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-11-2009, 14:29   #125
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Brevet: Nog even dromen
Typeratings: niets noemenswaardigs
Uren: 1TT
:respect:

Citaat:
Origineel gepost door Spinner Bekijk Bericht
VJ:

In principe proberen we alle studenten een plekje te geven.
Ik verwacht dat we in het voorjaar nog 3 jetstreams gaan toevoegen.
Hierdoor zullen er ca 20 plaatsen beschikbaar zijn. Momenteel hebben we geen 20 afgestudeerden
Complimenten Arend. Zo plek te bieden aan leerlingen. Ik hoop ook echt dat de airline goed gaat lopen. Zodat er snel expansie zal zijn naar een grotere vloot. En wie weet wat daar weer uit volgt. Het idee is in ieder geval goed.

mvg

JB
JohnyBravo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-11-2009, 15:25   #126
cpw1991
Heeft thuis een status

cpw1991's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: MEP SEP
Uren: 200+
De site van AIS Airlines is ook de lucht in gegaan sinds 30 oktober. Staat allerlei informatie op. Ik moet toegeven dat dit er op het eerste gezicht nog niet slecht uitziet. Maar ik ben wel benieuwd of er inderdaad animo voor is. Maar goed, de naam is gevestigd en nu is het afwachten op resultaat.

Gr

Site: http://aisairlines.nl/
cpw1991 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-11-2009, 22:52   #127
boschr
heeft nog geen status

Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Het (ais airlines) lijkt mij wel een erg groot voordeel van een vliegschool, of niet?
boschr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2009, 12:32   #128
Robbie
Gast
heeft nog geen status

Prima school. Niets mis mee. Ga er eens kijken en vel zelf een oordeel. Die Jetstream is een prima kist. Heb nog wat opgevlogen in de Carib. Goede opstap naar groter.

Robbie
  Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2009, 14:54   #129
A(b)IR
AI 1207

A(b)IR's Avatar

Airworker sinds: Jan 2009
Brevet: bezig aan RPL
Typeratings: none
Uren: ~10
Deze hele discussie (waar MG met vlag en wimpel van geniet) is volgens mij voor een deel bedoelt voor de toekomstige vlieger. Die "wannabe's" die veel (tot alle) scholen in overweging nemen om tot 1 (beste) keuze te komen. Ik ben zo een (16-jarige) "wannabe" en ik denk dat jullie wel naar een reactie van zo iemand verlangen. Want hier gaat het uiteindelijk wel om. Mijn mening volgt:

Op het eerste gezicht leek de AIS FA mij een prima alternatief voor de KLS, dit wegens de lange wachttijden bij de blauwe school. Nadat ik dit onderwerp helemaal had gelezen nam dit gevoel sterk af. Ik heb het idee gekregen dat als ik afgestudeerd ben bij deze school niet echt bij een "major airline"(Voorbeelden: KLM, British Airways, Air France) aan de bak kan komen. Terwijl ik daar wel het meeste naar verlang (net als veel andere "wannabe's" denk ik). Orange lijkt me ook niet echt een leuke baan. Ik heb (jammer genoeg) geen "vertrouwen" meer in de AIS FA. Dus voor mij blijft KLS op nr. 1 staan net als veel "wannabe's volgens mij". Op naar het analyseren van de volgende school, IKA.

Ik bedank iedereen die nuttig heeft gereageerd op dit onderwerp. (MG dus niet want die zit alleen maar te chillen, maar als die wat zegt is het wel kort maar krachtig. haha capeau voor die man. Wat een voorbeeld:P.)

P.S. Graag geen haterige reactie's hierop. Kritisch is wat anders.

CYA

Laatst aangepast door A(b)IR : 22-11-2009 om 15:01 Reden: spelfouten
A(b)IR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2009, 16:47   #130
Joep
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Brevet: ppl
@ A(b)IR:
Als je je werkelijk alleen wil beperken tot "majors" dan ben ik bang dat het nog een lange zit gaat worden, sterker nog, vergeet het voorlopig maar. De "majors" maken zeer moeilijke tijden door en het zal nog een aanzienlijke tijd gaan duren voor ze weer op redelijke schaal abinitios gaan aannemen.
KLS heeft al aangegeven dat leerlingen (2010 en verder......) geen kans maken op aanname bij KLM (zie elders op dit forum)

Succes
Joep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-11-2009, 17:17   #131
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Majors kun je zeker shaken. KLS is geen meerwaarde meer. Je ben net als alle andere scholen gewoon vrije markter gezien je id niet meer bij KLM kan solliciteren. Ik zou dan toch echt gaan kijken naar EPST of NLS. Of Cadetship doen. Echter je ben nog jong. Ga eerst maar eens je middelbare schooltijd afmaken. Ik gok, daar ben je nog wel 2 jaar mee bezig. Ervan uitgaande dat je VWO doet. Missschien.........heel misschien kun je dan wel weer kijken of je bij KLS meerwaarde heb.'

Succes
Oud 22-11-2009, 19:59   #132
A(b)IR
AI 1207

A(b)IR's Avatar

Oke, wat jullie zeggen zit zeker wel wat in, maar van (andere) ervaren piloten hoor ik ook weer dat ik waarschijnlijk precies in de goede tijd zit. Ik ben waarschijnlijk afgestudeerd (bij welke school dan ook) in de tijd dat de economische crisis over is. De luchtvaart kan dan alleen nog maar verbeteren en dan weet de KLM (of andere grote maatschappijen) niet waar ze hun piloten vandaan moeten halen. Natuurlijk is het niet te voorspellen wanneer deze recessie is afgelopen, maar het zal wel in die tijd ongeveer moeten zijn. Ik praat nu over ongeveer 2013/2014.

Ook kies ik niet alleen voor de KLS wegens de grote maatschappijen, ik vind het verloop van de reeks trajecten goed. Je doet bij de KLM eerst alle theorie en dan pas de praktische trajecten. Andere scholen wisselen steeds af. Dit doet de KLS omdat als je na je eerste vlucht minder in de boeken gaat duiken, wat overigens wel nodig is. Je wilt dan alleen nog maar vliegen en verlangt alleen maar naar je volgende vlucht. Ik denk dat dit ook het beste bij mij past. Ik herken deze situatie n.l. wel.

En zo zijn er nog veel meer redenen waarom ik voor de KLS kies.

En by the way: Ik ben op dit moment bezig aan 4 havo N&T, nog iets minder dan 2 jaar dus

CYA
Oud 22-11-2009, 22:54   #133
André
Status aparte :-)

André's Avatar

Airworker sinds: Oct 2003
Typeratings: F50, Emb 190 Series, Airbus 320 Series.
Uren: Nooit genoeg!!!
Citaat:
* AIS gaat voor westerse olieboeren vliegen.
Ik ben heeeeeel erg benieuwd waar er dan wel geld te verdienen valt met de Jetstream.

Maar inderdaad, er is nergens iets over gezegd in het topic, ik heb het even helemaal doorgelezen, dus bij deze neem ik deze woorden terug!

Citaat:
* AIS gaat 1 kist opereren.
Dat weet ik niet, als het gaat gebeuren en het een "rededelijk" goeie deal gaat zijn voor de vliegers nooit genoeg! Hoe meer kisten hoe beter!

Citaat:
* De type gaat tussen de 15 en de 20 K kosten.
Weet ik ook niet, is inderdaad een aanname, inmiddels weten we dat ie onder de 10 K gaat blijven waarvoor HULDE!!!

Mensen, als er bij mij het beeld gekomen is dat ik AIS Airlines geen succes gun heb ik mij niet goed verstaanbaar gemaakt denk ik.

Ik zou het GEWELDIG vinden als het een ronkend succes word!

Echter, wat ik absoluut niet zou willen is dat over de ruggen van vliegschool verlaters met al 140K lening achter hun naam een leuk probeerseltje inelkaar gezet word. Dat zou ik namelijk heel erg vervelend vinden, vandaar misschien een enigzins "kritische benadering" van het geheel.

Wat ik persoonlijk ook verkeerd zou vinden is dat er misschien, wellicht, wie weet wannabees zijn die de keuze van hun vliegschool afhankelijk laten zijn van gereutel over een nog op te starten airline waar ze dan MISCHIEN, EVENTUEEL, WIE WEET, hun eerste uren zouden kunnen maken op een Turboprop, hoe leuk ook overigens.

Dat zou jammer zijn, want het is naar mijn mening geen gezonde manier van evalueren wat de beste vliegschool voor je is.

En verder, zit ik lekker naast Mornig Glory op de bank, laat ik me het bier en de pinda's en bitterballen lekker smaken en laat ik me er zeker niet afflikkeren door iemand die hier denkt uit te kunnen maken wie wat wel en wat niet mag posten op Airwork. Daar is er namelijk maar 1 voor en dat is de almachtige Diana, die zulks eventueel zal delegeren naar de colours.

Groeten

André

@ Morning Glory mag je op de bank ook een lekkere sigaar roken? Er is namelijk een nieuwe Montecristo uit, de OPEN, die schijnt heerlijk weg te roken, wie weet komt ArtHorizon dan ook nog een keer langs.
André is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 08:49   #134
vliegende jurist
oude posts verwijderen

[..............

Laatst aangepast door vliegende jurist : 13-07-2011 om 10:42
Oud 23-11-2009, 09:39   #135
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Ja hoor, dat mag, maar kijk wel uit met de as. Ik moet geen brandgaten in de bank. Net als de piano. Die ging vorige week ook "ineens" in de hens.
  Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 12:25   #136
André

André's Avatar

@ Vliegende Jurist,

Dat zou ik zo niet weten, ik heb er ook alleen nog maar over gelezen, en om eerlijk te zijn, in die landen waar ik kom snappen ze van het roken van Sigaren al helemaal niks, niet dat ik het wel snap hoor, kom ook nog maar net kijken op dat vlak. Morning Glory daarintegen komt wel in dat soort landen waar ze het wel snappen denk ik.

@ Morning Glory,

Citaat:
Ja hoor, dat mag, maar kijk wel uit met de as. Ik moet geen brandgaten in de bank. Net als de piano. Die ging vorige week ook "ineens" in de hens.
Natuurlijk mag dat, ik herinner me net weer dat het de bank van Beer is, die zat er zelf ook altijd lekker op te paffen. En uiteraard zorg ik er voor dat er geen as op de bank komt, ik ben geen shag rokende buffel

En dat verhaal van die Piano, tja, dat hebben de vlieger feestjes zo met elkaar gemeen, maar goed er komt wel weer een nieuwe, zeker VOOR het volgende feestje

André

Laatst aangepast door André : 23-11-2009 om 12:39
Oud 23-11-2009, 12:54   #137
Immortal
Flight = Airspeed x Money

Immortal's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: ✓
Typeratings: ✈
Uren: ⤴
Citaat:
Origineel gepost door A(b)IR Bekijk Bericht
Ik heb het idee gekregen dat als ik afgestudeerd ben bij deze school niet echt bij een "major airline"(Voorbeelden: KLM, British Airways, Air France) aan de bak kan komen.

En by the way: Ik ben op dit moment bezig aan 4 havo N&T, nog iets minder dan 2 jaar dus

CYA
Als ik mij niet vergis moet je voor BA level A hebben (vwo) en voor AF moet je (zeer) goed frans kunnen praten. KLM kan je wel binnen komen met je havo mits je NLS, KLS hebt gedaan. Lufthansa (mainline) wil ook een Fachhochschulreife (vwo). Dus als jij behalve de KLM kans wilt maken bij Major airlines, zou je er goed aan doen om na je havo vwo te gaan doen.

correct me if I'm wrong.
Immortal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 15:18   #138
blink
heeft nog geen status

Brevet: ppl
Uren: niet genoeg
Kleine aanvulling op Immortal: naast KLS en NLS levert ook EPST aan KLM.
blink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 15:45   #139
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
Citaat:
Origineel gepost door blink Bekijk Bericht
Kleine aanvulling op Immortal: naast KLS en NLS levert ook EPST aan KLM.

Nee hoor.. de KLM neemt naast KLSers ( ="preferred supplier") alleen vliegers aan van NLS/KLU/MLD met 300 multi engine vlieguren op een vliegtuig met een max startgewicht van boven de 5700 kg.

Bridgecourse was een tijdelijk project waarin naast een aantal andere vliegscholen idd ook de EPST meedeed. Dit project krijgt geen vervolg tenzij er in de toekomst weer niet genoeg aanmeldingen zijn van sollicitanten die aan de huidige eis voldoen....
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 15:59   #140
Immortal
Flight = Airspeed x Money

Immortal's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: ✓
Typeratings: ✈
Uren: ⤴
Volgens mij was het zelfs zo dat EPST 10 plaatsen beschikbaar had voor die pilot en dat ze er maar een paar (2 of 3) aanmeldingen voor kregen aangezien de kandidaten de Bridgecourse zelf moesten betalen.
Immortal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 17:01   #141
A(b)IR
AI 1207

A(b)IR's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Immortal Bekijk Bericht
Als ik mij niet vergis moet je voor BA level A hebben (vwo) en voor AF moet je (zeer) goed frans kunnen praten. KLM kan je wel binnen komen met je havo mits je NLS, KLS hebt gedaan. Lufthansa (mainline) wil ook een Fachhochschulreife (vwo). Dus als jij behalve de KLM kans wilt maken bij Major airlines, zou je er goed aan doen om na je havo vwo te gaan doen.

correct me if I'm wrong.
Ja, u zou best eens gelijk kunnen hebben. Ik gaf alleen wat te ruwe voorbeelden, maar ik bedoel er dus grote luchtvaartmaatschappijen mee. Ander voorbeeld?: Cityjet lijkt me ook leuk. En aangezien ik Marokkaans ben; Royal Air Maroc.
Maar even een off-topic vraagje; Zou ik kunnen solliciteren(met positief resultaat) bij Air-France nadat ik ben afgestudeerd op de KLS?

CYA
Oud 23-11-2009, 17:19   #142
San`85
Medical in the pocket

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: geen
A(b)IR,

In deze tread staat veel info over Air-France. Met name over het cadetship. Weet niet of je daar nu nog voor kunt aanmelden. Er staat dat je sowieso vloeiend frans moet kunnen spreken wil je kans maken tijdens de sollicitatieprocedure.
Julien zou je er alles over kunnen vertellen maar is helaas niet meer actief hier sinds kort.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ance+cadetship

Grtz
San`85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 19:45   #143
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door San`85 Bekijk Bericht
A(b)IR,

In deze tread staat veel info over Air-France. Met name over het cadetship. Weet niet of je daar nu nog voor kunt aanmelden. Er staat dat je sowieso vloeiend frans moet kunnen spreken wil je kans maken tijdens de sollicitatieprocedure.
Julien zou je er alles over kunnen vertellen maar is helaas niet meer actief hier sinds kort.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ance+cadetship

Grtz
Waar is Julien gebleven dan? Weet jij het toevallig. Heb dat totaal gemist. Hij had altijd een goede bijdrage.
Oud 23-11-2009, 23:27   #144
Snappaz
Kosmonaut

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: nvt
Typeratings: Spaceshuttle
Citaat:
Origineel gepost door A(b)IR Bekijk Bericht
Ja, u zou best eens gelijk kunnen hebben. Ik gaf alleen wat te ruwe voorbeelden, maar ik bedoel er dus grote luchtvaartmaatschappijen mee. Ander voorbeeld?: CityJet lijkt me ook leuk. En aangezien ik Marokkaans ben; Royal Air Maroc.
Maar even een off-topic vraagje; Zou ik kunnen solliciteren(met positief resultaat) bij Air-France nadat ik ben afgestudeerd op de KLS?

CYA
Moet je niet naar de RAM School in Casablanca voor Royal air maroc?
Snappaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-11-2009, 23:32   #145
vliegende jurist
oude posts verwijderen

..............

Laatst aangepast door vliegende jurist : 13-07-2011 om 10:40
Oud 24-11-2009, 01:01   #146
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door vliegende jurist Bekijk Bericht
Privé omstandigheden...
Heel vervelend voor Julien.

Hoop dat het allemaal weeer beetje voor hem op zn pootjes komt. Verder kan ik niets zeggen, want ken zijn situatie niet.

Sterkte aan Julien dan maar.

JB
Oud 24-11-2009, 13:16   #147
A(b)IR
AI 1207

A(b)IR's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Snappaz Bekijk Bericht
Moet je niet naar de RAM School in Casablanca voor Royal air maroc?

Is een optie, maar mijn frans is niet vloeiend, dus bijv. hier afstuderen en dan solliciteren bij RAM of Atlas Blue, maar ik heb RAH gevraagd en het komt erop neer dat ik beter bij bijv. KLM kan vliegen.

CYA
Oud 26-01-2010, 23:07   #148
André

André's Avatar

En weer back on topic.

Ik las vanavond op PPJN dat er 4!! Captains aangenomen gaan worden in de komende 6 weken!!!

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/AIS_Airlines

Dat gaat dus allemaal de goeie kant op, ik neem ook aan dat er dan werk is voor de Jetstreams? Heel goed allemaal!

Hierbij wil ik AIS en iedereen die er gaat werken heel veel succes wensen met deze operatie! RESPEK!!! Arend doet het toch allemaal maar even in deze tijd!

Groeten

André
Oud 22-05-2010, 16:58   #149
BerrySpeijers
heeft nog geen status

BerrySpeijers's Avatar

Brevet: none
Typeratings: TB9 - TB10 - T303 & TB20
Uren: not enough
Eerste hand!

Hallo,

Ik studeer aan de AIS Flight Academy, en het bevalt mij erg goed.
Een leuke sfeer, goede en serieuze theorie-lessen, en een grote en goede vloot om de theorie in praktijk te brengen (18 - 20 kisten operationeel), zowel SEP als MEP en nog een passagierskist, de J32.

Als iedereen die de academy niet kent, nu eens even zou ophouden met speculeren waar ze ABSOLUUT geen verstand van hebben en het overleggen met iemand die de school door en door kent, sta ik open voor vragen.

Vr Gr Iemand wiens naam je nog vaak gaat lezen!
BerrySpeijers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2010, 19:45   #150
First the Last
Mostly cruising at FL370

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: CPL IR/ME
Typeratings: B737NG
Uren: >1000
Citaat:
Origineel gepost door BerrySpeijers Bekijk Bericht
Hallo,

Ik studeer aan de AIS Flight Academy, en het bevalt mij erg goed.
Een leuke sfeer, goede en serieuze theorie-lessen, en een grote en goede vloot om de theorie in praktijk te brengen (18 - 20 kisten operationeel), zowel SEP als MEP en nog een passagierskist, de J32.

Als iedereen die de academy niet kent, nu eens even zou ophouden met speculeren waar ze ABSOLUUT geen verstand van hebben en het overleggen met iemand die de school door en door kent, sta ik open voor vragen.

Aangezien je al de brevetten hebt, ben je dus afgestudeerd neem ik aan?
First the Last is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2010, 19:55   #151
Bertus
heeft nog geen status

Bertus's Avatar

Airworker sinds: Feb 2001
Brevet: atpl
Typeratings: een paar
Een leuke sfeer. Levert dat nu ook een baan op?
Bertus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2010, 21:55   #152
prettyfly
heeft nog geen status

prettyfly's Avatar

Airworker sinds: Jan 2006
Brevet: CPL
Typeratings: B744/8 P2x
Uren: 2250
Citaat:
Origineel gepost door BerrySpeijers Bekijk Bericht

Ben benieuwd wat voor belangrijks je allemaal gaat doen in de toekomst...
prettyfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-05-2010, 18:15   #153
ChiCotje
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2007
Brevet: nog niet
Ik ben best wel benieuwd waar afgestudeerden van AIS Flight Academy momenteel werken.
ChiCotje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2010, 00:09   #154
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Typeratings: B737
Uren: 2k+
Anders ik wel, en zonder sarcasme.
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 13:53   #155
Dvdtorres
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2010
ik lees hier negatieve en positieve posts over deze school.
Ik ben me breed aan het oriënteren maar ik zou nu toch wel is graag willen weten hoeveel afgestudeerde piloten op de AIS een redelijke baan hebben en die 150k terug kunnen betalen!?

Gr
Dvdtorres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 17:51   #156
Altimiter
heeft nog geen status

Typeratings: 737 series
Uren: 7000+
Citaat:
Origineel gepost door ChiCotje Bekijk Bericht
Ik ben best wel benieuwd waar afgestudeerden van Ais Flight Academy momenteel werken.
Nergens...

Ow wacht.. wellicht een aantal bij die malafide club orange... Lees Rossair.
nou arend kom maar op.

Als ik nu student was zou ik mn centen in een opleiding steken met een bewezen staat van dienst. AIS valt hier niet onder. Sorry maar vertel me dan effe waar ze zoal allemaal wel niet vliegen. Ben ze bij ons nog niet tegen gekomen.
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 18:17   #157
Syrupy
Flying :)

Airworker sinds: Feb 2010
Brevet: CPL
Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Ben ze bij ons nog niet tegen gekomen.
Altimeter,

Mag ik vragen, zonder enige bedoeling maar puur uit interesse, waar je zelf je opleiding gedaan hebt? Misschien is dat een goede tip voor mensen voor een (als ik jou mag geloven) hele goede school, zoniet de beste...

gr.
Syrupy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 19:20   #158
Altimiter
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Syrupy Bekijk Bericht
Altimeter,

Mag ik vragen, zonder enige bedoeling maar puur uit interesse, waar je zelf je opleiding gedaan hebt? Misschien is dat een goede tip voor mensen voor een (als ik jou mag geloven) hele goede school, zoniet de beste...

gr.
Tuurlijk mag je dat vragen..
Vliegschool bestaat niet meer, dus daar heb je niet veel aan
Maar de markt was toen ook anders met veel minder opleiders. Nu worden er misschien wel 500+ leerlingen per jaar opgeleid door een groot aantal vliegscholen.. Dat was toen niet zo.
Ook waren de opleidingskosten niet zo hoog toen, ik was klaar voor rond de 90000 euries all in. Try that now
Om nu je kansen in deze bizar slechte tijd zo groot mogelijk te maken kan ik alleen maar een vliegschool aanbevelen die een goede staat van dienst heeft.
EPST of KLS bijvoorbeeld.

Anders is het gokken met je geld en je carriere.
Do you feel lucky ?
Oud 28-07-2010, 19:28   #159
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2010
Brevet: Working on PPL, CPL & Frozen ATPL
Typeratings: nog 0
Uren: Geen
Staat de AIS niet bekend als een van DE klikscholen in Nederland? Waarbij alleen maar Bristol geklikt wordt... Natuurlijk wordt er bij elke school bristol bekeken en goed bestudeerd, maar ik hoor dat AIS zijn reputatie daar niet goed aan heeft gedaan. En dat weten de maatschappijen net zo goed... Tenzij het niet waar is uiteraard, ik hoor en spreek.

En zoals Altimiter al zei... Gokken met je geld & carriere
RelaxedAirlines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 19:56   #160
Altimiter
heeft nog geen status

Als toevoeging in het algemeen.

Ik vind dat leerlingen gepaaid worden met mooie woorden en mooie uniformpjes.
Jongens en meisjes van die jonge leeftijd zijn daar extreem gevoelig voor.
en voor dat je het weer gaat het niet alleen meer om je brevetje halen, maar om alles wat erbij hoort.

Ik deed mn opleiding in een pantelon en overhemd gekocht bij de C&A.
Had geen auto en had een cheapo horloge om de pols.
Instructeurs liepen of in normale kleren of ook gewoon een net wit overhemd.

Ik was laatst bij een vliegschool en ik heb me ogen uitgekeken.
Jongens met Breitlings om de pols en dure Raybands op de neus.
Maar ook dure auto's etc etc.
Je moet er immers wel als een echte Piloot uit zien
Dat je schuld door die dure shit nog meer word is natuurlijk bijzaak. En ach je verdiend straks toch zoveel! Toch ???

Maar het gaat zoveel verder, Leerlingen met strepen op hun schouders en instructeurs zelfs 4 dikke strepen! Ik zag er een uit een Cessna 152 lopen en moest toch wel even lachen. Waar gaat dit over mensen ?

Het gaat al lang niet meer over alleen je papiertje halen, het gaat over de experience, en dat mag blijkbaar een hele hoop centen kosten.

Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels